Paaspop 2017

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Dit zijn mijn must sees van het weekend:

Vrijdag: Stick To Your Guns - Asking Alexandria - Parkway Drive - Anti-Flag
Zaterdag: Suicidal Tendencies - De Staat - Doe Maar - Russkaja
Zondag: The Charm The Fury - Hatebreed

Voor de rest zie ik nog wel waar ik terecht kom.

 

Hugo

Campingartiest
17 jun 2016
57
0
Ik ben er ook het hele weekend en heb toch aardig wat clashes. Zeker de zaterdag hadden ze niet slechter kunnen plannen (voor mij dan). Mijn spoorboekje voor nu, al is dat ook afhankelijk van het weer, eet/drinktijden en bekenden/kennissen die nog aanhaken:

vrijdag: stick to your guns - sore losers - kyle gass band - navarone - mydy rabycad - ub40/vant - mephis maniacs (als je daar na aanvang nog binnenkomt) - bieren
zaterdag: mister & mississippi - bazart/donnerwetter/the amazons - alex vargas/jerry hormone ego trip/ undeclinable ambuscade - hotei - bohemian betyars/ staat/ dool - doe maar/thijs boontjes - russkaja/fleddy melculy
zondag: moss/linde schone - canshaker pi/hans teeuwen - the grand east - watskeburt - seasick steve/Punk rock High school - pulled apart bij horses - les truttes (klein stukje) - the veils - ik zie nog wel of er nog iets na komt...
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Oh ja, op de camping is er dit jaar een bioscoop waar ze o.a. Shrek gaan draaien. Heerlijk dit, ben toch altijd vroeg wakker :D
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Oh ja, op de camping is er dit jaar een bioscoop waar ze o.a. Shrek gaan draaien. Heerlijk dit, ben toch altijd vroeg wakker
1f600.svg

Ja en dan hopen dat ik hem dit jaar niet mis :wink:
 

Thijsvdn

Campingartiest
7 feb 2017
65
7
Nog 1 week! Ik heb niet echt must-sees en zal wel weer veel te veel tijd doorbrengen op de camping.
Ben wel benieuwd naar die Elrow tent, dat zie ik wel zitten.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Wessel wrote:
Dan denk ik sowieso dat we elkaar wel spotten bij Anit-Flag.
Festileaks meeting doen?


Ik durf zelf echt niet aan te geven hoelaat ik elke ochtend op het terrein ben aangezien wij vaak lang kunnen blijven hangen.
voor/na Anti=Flag sta ik sowieso wel eventjes bij Sammie denk ik. Die vaak erg herkenbaar is aan zijn hanenkam al durf ik natuurlijk niet te schatten wat het status van Sam zijn kapsel is momenteel.
 

Hugo

Campingartiest
17 jun 2016
57
0
Van de Paaspop-site:

We hebben al geroepen dat 'het programma compleet' is, maar echte Paaspoppers weten dat onze programmeurs altijd vrolijk door blijven gaan totdat het Paaspop zelf is. Daarom; nog een aantal bevestigingen voor jullie!

STARDUSTERS, vrijdag 16:00-17:00 Thunderbolt
STOLLING RONES, zaterdag 18:30-19:30 Thunderbolt
SLASH 'N ROSES, zondag 14:00-15:00 Thunderbolt
CORONA'S, zondag 20:00-21:00 Theatre
DE LIKT, zondag 00:00-01:00 Jack Daniel's Stage
PUBQUIZ, zaterdag+zondag, Restolounge

Dan nog: de deuxperience band van Ronnie Flex en Lil' Kleine kan helaas niet doorgaan. Wel hebben we dit weten om te buigen naar een meer dan bijzondere en unieke show:
Ronnie Flex & Lil' Kleine ft. special guests Boef en Mr. Polska, zondag 16:30-17:30, Phoenix
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
De Likt is zeker een toffe act hoor ! Heb ze nu een paar x live gezien en ik vind het echt elke keer weer tof.
Beter als dat geneuzel als broederliefde / Jonna fraser etc etc elke keer weer :)
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.811
1.729
De Likt is zeker een toffe act hoor ! Heb ze nu een paar x live gezien en ik vind het echt elke keer weer tof.
Beter als dat geneuzel als broederliefde / Jonna fraser etc etc elke keer weer
1f642.svg

Ze hebben nu ook nieuw werk trouwens, goede boeking dus.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Zo eindelijk weer een beetje bijgekomen van het weekend :) ! Verslagje volgt nog..
Vond het wel een heel geslaagd weekend en wat een lekker weer hadden we over het algemeen nog.
Werd af en toe wel knetter van al die jongeren (of eigenlijk kinderen) Sta ik lekker relax bij Zwart Licht, komt er ineens een heel invasie binnen van kids omdat Sevn Alias erna komt...

Absolute hoogtepunten waren Netsky & Kuenta I Tambu. Later meer....
 

Hugo

Campingartiest
17 jun 2016
57
0
Ik heb me ook weer prima vermaakt in het Las Vegas van Brabant. En stiekem toch ook veel gezien (in bold het hoogtepunt van de dag):

vrijdag: stick to your guns - sore losers - kyle gass - komatsu - mydy rabycad (stukje) - dutch queen tribute - ub40 (die kan van de 'bucketlist') - parkway drive (erg goed) - antiflag (klein stukje) - outrage (klein stukje)
zaterdag: louis berry - bazart (stukje) - bartek (stukje) - Amazons (laatste 5 minuten; checken op BKS) - Alex Vargas (1e 1/2 uur, wel erg goed) - jerry hormone ego trip - hotei (stukje) - de staat - Thijs boontjes (kwam er bij Doe Maar niet meer in) - Russkaja (1e 10 minuten) - Fleddy Melculy
zondag: moss (zoals gewoonlijk erg strak, jammer van die half lege tent) - Brutus (erg leuk) - LP - Hans Teeuwen (viel wat tegen) - The Grand East (1e half uur) - Watskeburt the musical - Janez Detd Punk Rock High School (de Thunderbolt ging helemaal los) - Pulled Apart By Horses (laatste 15 minuten) - The Veils (erg goed)

Al met al was de dag dat ik het meeste wilde zien (zaterdag) uiteindelijk voor mijn gevoel de minste dag. Zondag - ondanks de regen aan het begin van de middag en eind van de avond - was voor mij de topdag.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Wat was het weer een topweekend! Mijn hoogtepunten waren, in random volgorde: Stick To Your Guns, Parkway Drive, Netsky, De Staat, Hatebreed, Russkaja (vooral op het einde van de avond met een hoop bier achter de kiezen was dit hilarisch) en Sigma.
Verder vond ik het kampvuur op de camping mega gezellig en kan ik de optie voor de vriendenarea waar wij gebruik van hebben gemaakt zeker aanraden aan iedereen die volgend jaar van plan is om met een grote groep te gaan. Met zn allen een eigen stukje camping hebben met de mogelijkheid om banken, stoelen, een partytent, dixi, koelkast, koud bier en weet ik veel wat ze nog allemaal voor extra's hebben te kunnen reserveren maakte de campingervaring toch wat leuker.
Net te laat voor de eerste early birds voor volgend jaar die al binnen een paar uur (!!!) uitverkocht waren, maar volgend jaar ben ik er zeker weer bij!
 

Hugo

Campingartiest
17 jun 2016
57
0
2 coverbands als hoogtepunten ja? Dat soort dingen zie ik eigenlijk liever niet.

Soms moet je wel naar een coverband omdat de originele artiesten helaas niet meer op (kunnen) treden. ;) Overigens is Janez Detd geen coverband, maar een grote Belgische punknaam. Band is al een tijdje uit elkaar en sinds enkele jaren weer bij elkaar. Nu echter niet om eigen nummers te spelen, maar om nummers van bands te spelen die hen beinvloed hebben. Ze coveren dan idd de nummers, maar ze als 'coverband' neer te zetten vind ik niet helemaal terecht. Maar goed, voor mij toch wel een van de hoogtepunten aangezien het een feest der herkenning was.

Overigens wil een 'coverband' niet zeggen dat het 'ruk' is. Paar jaar geleden op paaspop ReEditors gezien (jawel coverband van Editors) en met je ogen dicht klonk het net als de 'echte'. Misschien moet je jezelf eens laten verrassen... Paaspop is bij uitstek een geschikte plek daarvoor, want de coverbands die ze hebben staan zijn vaak van een hoog niveau. Zelfs de zangeres van 'She's Got Balls' (AC/DC-tribute band bestaande uit alleen maar vrouwen) klonk een beetje als Lemmy. En dat is toch knap voor een vrouw... :) :p :D

Ik wil ook nog wel een top 3tje maken van het hele weekend hoor. Dan ziet het er net iets anders uit, aangezien de door mij aangegeven hoogtepunten per dag zijn:
1. Janez Detd
2. The Veils
3. Louis Berry

 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
992
119
Ik ervaar dat anders. Ik vind Paaspop een festival zonder echte verrassingen en een festival waarbij de organisatie elk jaar probeert meer op zeker te spelen. Als een soort Concert at Sea zeg maar.....het boeken van coverbands is meer iets als inspiratieloos proberen te scoren voor weinig centjes.
 

Hugo

Campingartiest
17 jun 2016
57
0
Met het eerste deel van je reactie ben ik het wel met je eens. De programmering op Paaspop is in het verleden wel eens veel spannender geweest, waardoor er bij mij ook minder noodzaak was om naar 'coverbands' uit te wijken (al heb ik er dit jaar slechts 2 gezien). Met het laatste deel ben ik het echter niet eens. Als je je wat meer verdiept in de geschiedenis van Paaspop, dan zie je dat coverbandjes altijd al op het programma hebben gestaan. Het is ook niet zo dat het aantal coverbandjes tegenwoordig procentueel gezien veel meer is, dan vroeger. Ook de vergelijking met CaS vind ik niet helemaal terecht, dat festival is voor het publiek dat op Paaspop de hele dag in de Apollo blijft hangen. Maar Paaspop is veel meer dan dat. Juist die mix aan diverse muziekstijlen en daardoor een mix aan 'type' bezoekers maakt het voor mij uniek.

Overigens hoorde ik gisteren van een familielid (wat zijn bron is weet ik niet) dat het 'bandjesbudget' dit jaar circa € 1,5 miljoen is geweest en dat Doe Maar daar € 200.000 van heeft opgesnoept. Blijft dus € 1,3 miljoen over voor de rest. Ik denk dat UB40, Anouk, De Staat e.d. het ook niet voor een appel en een ei gedaan hebben. Misschien verklaard dat ook wel de 'programmering zonder echte verrassingen'.

Overigens ook wel een leuke discussie: wat zijn verrassingen? Paaspop is geen BKS / DTRH waar 'verrassigen' wellicht wat meer aan de orde zijn...
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Als we eerlijk zijn, kunnen we de line-up van een Paaspop natuurlijk niet vergelijken met een Lowlands of Pinkpop. Dat zijn (normaal gesproken) Festivals die ook uit een grote vijver internationale namen kunnen vissen, en Paaspop zit simpelweg gewoon een niveau daaronder.
Maar dat wil absoluut niet zeggen, dat het een slechte line-up is. Ik heb me zeker een heel weekend vermaakt en heb echt wel een paar hele sterke acts gezien.

Netsky was mijn absolute nummer 1 dit weekend, was echt ontzettend sterk live en zoals eerder gemeld was Kuenta I Tambu echt de grootste verrassing van dit weekend ! Als je ze ergens op een festival kan zien dan raad ik het echt aan. (Je moet wel van een beetje afro up tempo dansbare muziek in de richting van Skip & Die houden)
Daarnaast vond ik op vrijdag Anti-flag erg tof. (parkway drive te weinig van gezien om te beoordelen) Kraantje ook ontzettend tof, maar echt heel erg druk ! (Gelukkig stonden we wel op een goede plek) En ook The sore losers waren prima. De hype van Yung internet snap ik echt niet, vond het geen Ruk aan. Ub40 speelde best oké, vooral gezien de verhalen die ik van tevoren gehoord had.
Zaterdag dus Netsky & Kuenta als uitblinkers. Undeclinable Ambuscade was leuk, zwart licht was tof, totdat die tent al een half uur voor het einde vol liep met jonge mensen voor Sevn Alias. De staat speelde weer top zoals altijd ! Daarna met het zusje & Vriendin naar Jayh geweest, viel niet eens tegen. Was best wel leuk. (Shit zei ik dat echt ?) Ik vond Chefs special wel leuk, maar niet bijzonder goed ofzo.
De zondag heb ik een stuk minder gezien, had echt opstart problemen haha . Maar LP was echt goed, helaas wel erg Rumoerig in de zaal en om de tent heen. Hans Teeuwen was niks aan, dus weg gelopen. De Show van Fresku en Consorten was wel hard, maar had toch liever meer Fresku gezien en minder al die anderen. Maar daar dacht de jeugd blijkbaar anders over ;-) Zal de leeftijd zijn haha..
Nog ff Watskeburt meegepakt, daarna Crystal fighters ! Was goed ! Geindigd met Ran D & De likt ! Was een mooi einde van een goed weekend!

Vind de bars in de tenten echt heel fijn, en de avond is een genot om even goed om je heen te kijken. Weer zat mee en eten was goed.
Nadeel vond ik wel echt de jonge mensen die contnu op je rug tikte of je drank voor ze wou halen bij bepaalde tenten.
Al met al genoten, en tot volgend jaar
:cool:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken