Overschatte Bands/Acts

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Iedereen heeft denk ik wel een act/band waarvan ze nou niet echt een hele hoge pet op hebben of waarvan ze niet begrijpen dat ze zo populair zijn. Of ze kunnen het wel begrijpen maar zien het zelf totaal anders. Misschien hebben mensen hier zelfs wel bands/acts waar ze echt van kotsen. Maar ik heb het dan wel over echt bekende acts, acts die wat jou betreft dus zeg maar overschat zijn.

Overigens snap ik dat we hier tegen benen kunnen schoppen van de fans van die bands/acts. Dus alsjeblieft neem het niet persoonlijk en blijf gewoon netjes tegen elkaar. Ieder heeft zijn eigen mening en respecteer dat. Ik denk niet dat het nodig was dat te zeggen jullie kennende maar toch maar even gedaan voor de zekerheid.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Bastille is er voor mij echt een. Toegegeven in het begin vond ik ze ook top en die mash-up van Rythem is a Dancer en Rythem of the Night blijft super, maar hoe vaker je er naar luistert hoe meer het t zelfde klinkt. Leuk bandje voor halverwege de dag in de tent ergens, maar headliner nee....

Over altijd het zelfde gesproken: Dotan en Kensington, mijn god wat een verschrikking. Niet om gewoon te bashen, maar die liedjes van hun zijn naar mijn idee echt inwisselbaar. Continu het zelfde. Als iemand had gezegd dat Kensington 1 liedje had gemaakt had ik het ook geloofd.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.131
4.220
Poe, heb je even?

Voorbeeldje van de laatste jaren: Green Day. Twee keer bij weg gelopen. Muziek vind ik nog best leuk, maar wat een draken van shows. Vanaf het eerste nummer wordt er tijdgerekt en de vaart uit de show gehaald. Interactie met het publiek is leuk, maar dit is te veel en te gemaakt.
Aan de andere kant: op Werchter stonden ca. 60k aan publiek zich prima te vermaken. Dus tja, wie ben ik?
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Waarschijnlijk zal ik nog weleens antwoorden hier met ja die vind ik inderdaad ook niet best, het is gelukkig niet zo dat ik vaak aan dat soort bands/acts denk maar hier alvast een paar die me wel meteen te binnen schieten:

1. U2
2. Prince
3. David Bowie
4. Linkin Park


U2: Wat ik tegen U2 heb is dat ik het echt een ontzettend commercieel ding vind. Vind ik hun muziek dan zo slecht? Nee dat niet persee maar het is gewoon te mainstream voor woorden. Ik heb er gewoon helemaal niks mee.
Prince: Bij Prince is het meer dat ik weleens gehoord heb dat die werd vergeleken met Michael Jackson. In die tijd was ik groot fan van MJ en vond ik het nogal een rare vraag; wie is beter prince of mj? Ik dacht tja daar hoef ik geen seconde over na te denken en andere kozen voor Prince. Vanaf die tijd ben ik me af gaan vragen wat er dan zo bijzonder aan is en heb het niet gevonden. Ben me alleen gaan irriteren aan hoe goed hij zichzelf vind met die rare bijnamen enzo, nee bah!
David Bowie: Ik lees wel eens dat mensen hem zo geweldig vinden en ik zie dat gewoon niet. Voor mij heeft die ook geen enkel nummer gemaakt wat ik nu echt tof vind.
Linkin Park: Tja ook hier is de muziek niet eens slecht alleen dat geschreeuw. Dat snap ik echt niet dat mensen dat tof vinden. Net als alle metal bands waar ik geen zanger gewoon kan zingen. Ik snap geschreeuw in muziek gewoon niet, zing gewoon normaal dan wordt de muziek echt een stuk beter imo. Nu kan ik dan natuurlijk ook alle metalbands opnoemen maar goed in die scene is het wel gebruikelijk voor een behoorlijke pop-act vind ik dat niet gebruikelijk. Daarnaast zijn ze in mijn ogen nu ook weer niet zo bijzonder dat ze zo ontzettend populair zouden moeten zijn.

Dat was het ff voor nu.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Volbeat, The Killers, Coldplay, alt-J, Guns N' Roses, Mumford & Sons, Keane, Queen, Eagles, Sex Pistols, Lenny Kravitz, Linkin Park, Limp Bizkit, Green Day, Kings of Leon, Franz Ferdinand.

Dit zijn dingen die direct in me opkomen. Bij een band als Muse vind ik de albums hopeloos overrated, maar die hebben me dit jaar wel overtuigd op Werchter dat het live erg vet is.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Bastille is er voor mij echt een. Toegegeven in het begin vond ik ze ook top en die mash-up van Rythem is a Dancer en Rythem of the Night blijft super, maar hoe vaker je er naar luistert hoe meer het t zelfde klinkt. Leuk bandje voor halverwege de dag in de tent ergens, maar headliner nee….

Haha dat nummer vond ik vanaf het begin echt al verschrikkelijk. Pompei kon ik nog wel waarderen maar na dat nummer ben ik echt meteen afgehaakt

Over altijd het zelfde gesproken: Dotan en Kensington, mijn god wat een verschrikking. Niet om gewoon te bashen, maar die liedjes van hun zijn naar mijn idee echt inwisselbaar. Continu het zelfde. Als iemand had gezegd dat Kensington 1 liedje had gemaakt had ik het ook geloofd.

Over Kensington ben ik het helemaal met je eens. Toen ze nog niet echt bekend waren ben ik er een keer heen gegaan en toen vond ik er eigenlijk al weinig aan. Het is echt een 13 in een dozijn poprockbandje... echt niets bijzonders.

Poe, heb je even?

Voorbeeldje van de laatste jaren: Green Day. Twee keer bij weg gelopen. Muziek vind ik nog best leuk, maar wat een draken van shows. Vanaf het eerste nummer wordt er tijdgerekt en de vaart uit de show gehaald. Interactie met het publiek is leuk, maar dit is te veel en te gemaakt.
Aan de andere kant: op Werchter stonden ca. 60k aan publiek zich prima te vermaken. Dus tja, wie ben ik?

Green Day's show is vooral altijd precies hetzelfde en het is niet echt geloofwaardig enorm ingestudeerd. Ik vind Dookie en American Idiot te goed om ze in dit rijtje te plaatsen maar tegenwoordig vind ik het ook niet echt meer geweldig.

En dat er 60.000 mensen van genieten, dat soort bands/acts heb ik het dus vooral over hier. Jij snapt dat niet bij Green Day en dat heb ik dus met bv U2.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.131
4.220
@WeckoJ, schreeuwen in muziek heeft wel zeker een functie. Muziek is emotie. En als je bv zingt over dat je vader je mishandelt, dan is schreeuwen ipv een cleane zang wel logisch.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Volbeat, The Killers, Coldplay, alt-J, Guns N’ Roses, Mumford & Sons, Keane, Queen, Eagles, Sex Pistols, Lenny Kravitz, Linkin Park, Limp Bizkit, Green Day, Kings of Leon, Franz Ferdinand.

Dit zijn dingen die direct in me opkomen. Bij een band als Muse vind ik de albums hopeloos overrated, maar die hebben me dit jaar wel overtuigd op Werchter dat het live erg vet is.

Volbeat ben ik zeker mee eens, die had er best bij gemogen in mijn rijtje. Alt-J snap ik de hype ook echt niet van. Sex Pistols... die ken ik gewoonweg niet goed genoeg om ze overrated te vinden maar daar zou je ook zomaar eens gelijk in kunnen hebben. The Killers ben ik ook geen fan van maar is nog een beetje een twijfelgevalletje :p

Om er een uit te pikken waar ik het wel echt niet mee eens ben: Franz Ferdinand. Die maken wat mij betreft behoorlijk originele muziek met een hoog vrolijkheidsgehalte. Tijdens optredens is de sfeer ook altijd super tof alleen daarom al zijn hun optredens gaaf. Maar goed jij vind het kut en dat mag.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
@WeckoJ, schreeuwen in muziek heeft wel zeker een functie. Muziek is emotie. En als je bv zingt over dat je vader je mishandelt, dan is schreeuwen ipv een cleane zang wel logisch.

Ja, je stem verheffen heb je het dan over. Met schreeuwen bedoel ik echt dat grunten enzo. Natuurlijk is emotie in je muziek leggen juist wel belangrijk maar dat bedoelde ik er ook niet mee. Maar ik heb het wellicht niet zo goed verwoord. Je hebt dan ook gelijk.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Volbeat, The Killers, Coldplay, alt-J, Guns N’ Roses, Mumford & Sons, Keane, Queen, Eagles, Sex Pistols, Lenny Kravitz, Linkin Park, Limp Bizkit, Green Day, Kings of Leon, Franz Ferdinand.

Dit zijn dingen die direct in me opkomen. Bij een band als Muse vind ik de albums hopeloos overrated, maar die hebben me dit jaar wel overtuigd op Werchter dat het live erg vet is.

Gaan we bashen op The Killers ja? ;)

Eagles snap ik ook totaal niet, iedere keer als ze voorbij komen bij de top2000 vraag ik me weer af wat er nou zo goed aan is. Ik vind het vooral saai.
Limp Bizkit en Linkin Park snap ik ook totaal niet. Eerste keer dat ik ze zag op Pinkpop was nog wel lachen toen ze de hitjes speelden. Maar dat was mn eerste festival dus wil niet heel veel zeggen(ik vond Will And The People nog tof). Op PKP hebben we ons dit jaar dood gelachen, zo slecht was het.

Nog eentje die ik niet snap: Arctic Monkeys - AM, wat mensen toch zo goed vinden aan dat album. Er staan wat leuke nummers op, maar de eerste platen zijn toch vele malen beter...
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik heb een maatje die ook echt kotst op the Eagles en met name Hotel California. Ikzelf vind dat nog wel een gaaf nummer maar goed veel meer ken ik ook niet.

Oh en ff off topic @neontiger8
Now who'd have thought that after all,
it was rock'n roll!
Gaaf nummer van Frank Turner!

Sorry mensen moest ik ff kwijt :p
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ik heb een maatje die ook echt kotst op the Eagles en met name Hotel California. Ikzelf vind dat nog wel een gaaf nummer maar goed veel meer ken ik ook niet.

Oh en ff off topic @neontiger8
Now who’d have thought that after all,
it was rock’n roll!
Gaaf nummer van Frank Turner!

Sorry mensen moest ik ff kwijt
1f61b.png

Vooral dat nummer inderdaad, ik ken ze ook niet echt goed. Maar toch, iedere keer weer erger ik me er aan.

I Still Believe!
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
@neontiger8 Ik had inderdaad al verwacht dat ik een reactie zou krijgen van jou ;) The Killers is voor mij een bandje dat ik overschat vind precies om de redenen die jij noemt bij Eagles. Het doet me niks en ik vind het saai klinken. Niks meer, en niks minder. Geen gebash verder ;)
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Dingen die nog niet genoemd zijn: Foo Fighters en Muse. Voorderest sluit ik me zeker bij Gloeilamp aan.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
@neontiger8 Ik had inderdaad al verwacht dat ik een reactie zou krijgen van jou
1f609.png
The Killers is voor mij een bandje dat ik overschat vind precies om de redenen die jij noemt bij Eagles. Het doet me niks en ik vind het saai klinken. Niks meer, en niks minder. Geen gebash verder
1f609.png

I know. Ik zie er bij jou wel meer staan waar ik het niet mee eens ben, maar ja... Daar is dit topic ook voor volgens mij. Even lekker zeiken op de dingen waar je nooit iets van begrepen hebt
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Foo Fighters en Muse.

Leuk om te zien hoeveel de meningen over zoiets kunnen verschillen. Muse en Foo Fighters zijn namelijk twee van mijn favoriete bands haha :wink:

De eerste band die nu bij me opkomt is The Script. Verwacht dat de meesten wel snappen waarom.

Waar ik het totaal mee oneens ben: Foo Fighters, Muse, Franz Ferdinand, The Killers en Guns n Roses.

Nog eentje die ik niet snap: Arctic Monkeys – AM, wat mensen toch zo goed vinden aan dat album. Er staan wat leuke nummers op, maar de eerste platen zijn toch vele malen beter…

Precies dit. Favourite worst nightmare blijft imo het beste album van die gasten. Ik hoop dat ze snel weer met zo'n soort plaat komen.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Oe ja, The Script dat is ook zo'n band waar ik helemaal niks van snap.

Bijna mee eens, Whatever People Say I Am, That's What I'm Not is natuurlijk nog ff iets beter :p
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Bijna mee eens, Whatever People Say I Am, That’s What I’m Not is natuurlijk nog ff iets beter
1f61b.png

Die komt op een eerlijke tweede plaats hoor, was zelfs nog even tussen die twee aan het twijfelen :p
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Iedereen heeft denk ik wel een act/band waarvan ze nou niet echt een hele hoge pet op hebben of waarvan ze niet begrijpen dat ze zo populair zijn. Of ze kunnen het wel begrijpen maar zien het zelf totaal anders. Misschien hebben mensen hier zelfs wel bands/acts waar ze echt van kotsen. Maar ik heb het dan wel over echt bekende acts, acts die wat jou betreft dus zeg maar overschat zijn.

Overigens snap ik dat we hier tegen benen kunnen schoppen van de fans van die bands/acts. Dus alsjeblieft neem het niet persoonlijk en blijf gewoon netjes tegen elkaar. Ieder heeft zijn eigen mening en respecteer dat. Ik denk niet dat het nodig was dat te zeggen jullie kennende maar toch maar even gedaan voor de zekerheid.
Oké... (misschien wat gevaarlijk voor me om een paar namen te noemen..)
Trijntje Oosterhuis, met stip op 1.
Calvin Harris, Major Lazor, Kygo, Avicii, Beyoncé, Florence And The Machine, Drake, Macklemore & Ryan Lewis, Pharrell Williams, Kendrick Lama, Mumford & Sons, Years & Years, Mark Ronson, Damien Rice, Ben Howard, Sam Smith, Stromae
daar laat ik het even bij
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Ook eventjes wat heilige huisjes inschoppen:

- Oasis: Ik vind het niet slecht, maar ik snap hun larger than life status echt niet. De laatste tijd beginnen ook steeds meer niet-Britten die mannen als goden te vereren, terwijl ik ze met moeite een headliner wil noemen.
- Kasabian: Hebben ondertussen meer kutplaten dan goede dingen gemaakt, maar blijven desondanks groeien.
- Royal Blood: 1 matige plaat met enkele vette riffs, om hen daarvoor als de redders van de rock te gaan beschouwen? Ondertussen blijft dat echte bas-drum combo (DFA1979) onterecht in de schaduw staan.
- Kurt Cobain als muzikant: Nirvana verdient alle lof dat het krijgt, dat zal ik niet ontkennen. Maar in de nasleep daarvan gaan mensen roepen dat Kurt Cobain bij de beste zangers en gitaristen aller tijden hoort, terwijl hij op beide vlakken gewoon middelmatig was.

Leuk idee trouwens, @WeckoJ! Misschien ook leuk om een topic te maken voor het omgekeerde? Bands/acts die onderschat worden, of niet de bekendheid/lof krijgen die ze verdienen op basis van wat ze aan de muziekwereld bijgedragen hebben.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken