Muzikale voornemens 2021

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Nu 2020 -misschien gelukkig- achter ons ligt, is het tijd om vooruit te blikken op 2021!
Wat zijn jullie muzikale voornemens voor het komende jaar?
Misschien wil je wel een band oprichten, wil je nieuwe genres ontdekken of een nieuw festival bezoeken (hopelijk). Laat het in deze thread weten.

Het leek me leuk om de thread van vorig jaar even op te zoeken en terug te lezen.
Een jaar geleden nam ik het voornemen om meer niet-Westerse muziek te luisteren, mijn basgitaar terug op te pikken en meer vinyl te kopen.
Wel, ik kan jullie met plezier melden dat ik grandioos gefaald ben in al deze voornemens (behalve als je kpop als niet-Westerse muziek telt, lol). Mijn basgitaar staat alleszins nog steeds stof te vangen en aangezien ik vooral vinyl kocht op concerten, is dat ook stilgevallen.
Daarnaast had ik ook nog plannen om misschien een blog te maken maar dat is helaas ook niet gelukt (ik bleek opvallend weinig tijd te hebben in het coronajaar). Maar met een iets rustiger 2021 in het vooruitzicht en wat ervaring met HTML, wil ik dit voornemen graag opnieuw doen en hopelijk aan de slag gaan in februari.
Na 2020 heb ik verder niet veel ambitieuze muzikale voornemens. Ik heb geaccepteerd dat er niet altijd noodzaak is aan steeds nieuwe muziek ontdekken en dat het leuk is om af en toe wat gas terug te nemen. Misschien kan mijn voornemen zijn dat ik in 2021 dus gewoon nóg minder geef om wat ik nu precies opzet maar vooral af ga op mijn intuïtie.

Benieuwd naar jullie voornemens!
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
Leuk idee Thijs!

Hierbij mijn voornemens voor 2021:

- releases doen met de artiesten waarvan ik manager ben en hopelijk wat airplay krijgen en most important live kunnen spelen.
- nieuwe muziek ontdekken en oude herontdekken
- wat vaker naar genres luisteren die op het eerste zicht misschien niet meteen in mijn straatje passen.
- ambient projectje starten met een maat.
- na het k*tjaar 2020 vooral opnieuw genieten van het leven en alle schoonheid die er nog steeds aanwezig is.

Rest me alleen nog om iedereen hier een zeer gelukkig 2021 te wensen, dat we met zijn allen terug mooie muzikale en niet-muzikale momenten mogen beleven! :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Ik had het vorig jaar over het spelen van een instrument, over welke ik gezegd had dat dat toch niet zou lukken. Nou, met dank aan corona is dat toch gelukt. Ik ben gestart met drummen en voorlopig gaat dat me redelijk aardig af, al zeg ik dat zelf.
Verder had ik het over het meer luisteren van niet-westerse muziek. Als ik kijk naar m'n albumlijst, is dat een beetje gelukt, maar ik denk alleen niet dat ik er nog veel van blijf opzetten. Hooguit Les Filles de Illighidad, al hadden die dan weer geen album uitgebracht in 2020. Voor de rest zal het waarschijnlijk toch allemaal westers blijven. Ook had ik het toen over het luisteren naar dingen die buiten m'n genres liggen. Het enige dat er zo'n beetje echt buiten ligt is hiphop, techno, dance en al dat soort muziek door m'n aardig brede smaak, dus ik kan niet zeggen dat dat heel erg gelukt is. Hooguit een paar artiesten beluisterd.
Voor 2021 heb ik eigenlijk het streven om een beetje de oude draad weer op te pakken qua muziek. Niet zozeer door het luisteren van nieuwe muziek luisteren los te laten, maar wel om meer van m'n favoriete muziek te luisteren, omdat dat in 2020 wat is verwaarloosd.

Ik zal het nog een keer zeggen, net zoals vorig jaar. Stuur even een linkje naar je blog als je 'm hebt, Thijs. En jij ook naar dat ambientproject, warrior. Dat klinkt wel tof.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
Voor mij zijn de goede voornemens simpel en goed haalbaar:
Uitbreiden van de platencollectie.

Heb afgelopen jaar toch ook weer een leuk aantal erbij gekregen, met als hoogtepunt denk ik toch een LP van Myrath die ik van hun eigen webshop bestelde uit een gelimiteerde druk van 100 stuks, die bij aankomst ook nog eens gesigneerd bleek te zijn (dit stond niet vermeld bij de aanschaf).

Mijn collectie bestaat op dit momen toch vooral uit metalplaten en door de top2000 van afgelopen week toch een beetje geïnspireerd geraakt om wat algemene toppers in huis te halen. Dus beginnen we goed en halen we ditjaar hopelijk de studioalbum boxsets van Dire Straits, ABBA en The Police in huis.

Verder hopelijk (maar betwijfel het) ook inderdaad weer naar festivals en op vakantie, aangezien daar bij mij ook altijdwel een paar platen mee teruggebracht worden. Hoogtepunt was de Pink Moon Records winkel uit Rome. Heb daar rock- en metalplaten gevonden van artiesten die ik daarvoor en daarna nooit ben tegengekomen.

 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Leuk idee Thijs!

Hierbij mijn voornemens voor 2021:

– releases doen met de artiesten waarvan ik manager ben en hopelijk wat airplay krijgen en most important live kunnen spelen.
– nieuwe muziek ontdekken en oude herontdekken
– wat vaker naar genres luisteren die op het eerste zicht misschien niet meteen in mijn straatje passen.
– ambient projectje starten met een maat.
– na het k*tjaar 2020 vooral opnieuw genieten van het leven en alle schoonheid die er nog steeds aanwezig is.

Rest me alleen nog om iedereen hier een zeer gelukkig 2021 te wensen, dat we met zijn allen terug mooie muzikale en niet-muzikale momenten mogen beleven! ?
Voor welke artiesten ben je manager? Wanneer het clubcircuit weer opstart, ga ik sowieso zo veel mogelijk naar lokale artiesten kijken dus je hebt dan alvast 1 gast in het publiek :p
En als je ooit zelf iets releaset, doe gerust wat shameless promo hier!
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.647
2.215
warriorandweirdo wrote:
Leuk idee Thijs!

Hierbij mijn voornemens voor 2021:

– releases doen met de artiesten waarvan ik manager ben en hopelijk wat airplay krijgen en most important live kunnen spelen.
– nieuwe muziek ontdekken en oude herontdekken
– wat vaker naar genres luisteren die op het eerste zicht misschien niet meteen in mijn straatje passen.
– ambient projectje starten met een maat.
– na het k*tjaar 2020 vooral opnieuw genieten van het leven en alle schoonheid die er nog steeds aanwezig is.

Rest me alleen nog om iedereen hier een zeer gelukkig 2021 te wensen, dat we met zijn allen terug mooie muzikale en niet-muzikale momenten mogen beleven! ?

Voor welke artiesten ben je manager? Wanneer het clubcircuit weer opstart, ga ik sowieso zo veel mogelijk naar lokale artiesten kijken dus je hebt dan alvast 1 gast in het publiek ?
En als je ooit zelf iets releaset, doe gerust wat shameless promo hier!

Doet me plezier om te horen! :)

Voorlopig zijn het vrienden die ik wat begeleid bij hun project, om wat ervaring op te doen voor mijn studies en latere job, maar altijd leuk als je toch wat weet te bereiken he.

Plaats hierbij even linkjes naar mijn artiesten voor de geïnteresseerden. :wink:

https://vi.be/platform/lean

https://open.spotify.com/artist/2ZtfVjpkQ0FejWF05fhT83?si=GDcLRqZKSfyHN0agYWD8ow
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Ik zal het nog een keer zeggen, net zoals vorig jaar. Stuur even een linkje naar je blog als je 'm hebt, Thijs.
Belofte maakt schuld! Na lang uitstellen, heb ik toch eens de tijd genomen om iets in elkaar te steken, dus bij deze: mijn blog.

Ik beschouwde dit project wel meer als een nuttige bezigheid om web development te leren en de blog is dus niet het einddoel op zich. Ik wil dus ook zeker vermelden dat ik 0 ervaring heb dus als je merkt dat er iets foutloopt op de website, laat het gerust weten!

Verder ben ik ook totaal nog niet zeker wat er effectief op mijn blog gaat komen. Momenteel heb ik al twee festivalverslagen gepost dus dat soort content kan je wel verwachten. Misschien in de toekomst meer algemeen albumreviews of muzikale aanraders. Wat wel al vaststaat; is dat ik voor het forum af en toe simpele tools ga proberen ontwikkelen (zie bv. de Festileaks Ten tool) bij wedstrijdjes, rankings, enz. op het muziekforum. Hopelijk kan ik daarmee wat participatie stimuleren en het lijkt me ook gewoon handig om alles op een plaats te hebben. Veel leesplezier!
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en wenteldave

Gebruikers die dit onderwerp bekijken