Muzikale goede voornemens

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Happy New Year allemaal

Omdat we hier met z'n allen op een muziekforum zitten, vroeg ik me af of jullie nog muziekgerelateerde voornemens hebben?

Zelf heb ik vijf jaar geleden een periode van een paar jaar gehad waarin ik mezelf veel bezighield met het ontdekken van nieuwe muziek, maar dat heb ik al een jaar of 3-4 een beetje verwaarloosd. Ik neem het mezelf voor om hier in 2020 weer mee door te gaan. Vandaag alvast begonnen met albums van Sannhet, Macintosh Plus en haircuts for men die ik lang niet meer of nog nooit gehoord had.
 

kobloodflames

Gouden Tip
11 jan 2018
446
128
Ik wil zelf weer meer gitaar gaan spelen. Een aantal jaren geleden goed mee begonnen maar door drukte op de universiteit nogal verwaarloosd. Ik hoop dat ik het dit jaar weer op kan pakken
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Omdat we hier met z’n allen op een muziekforum zitten, vroeg ik me af of jullie nog muziekgerelateerde voornemens hebben?
Meer mixes beluisteren en meer niet-Westerse muziek leren kennen. Ik zie wat dat tweede betreft wel nog welke regio's er interessant zijn of worden maar op dit moment liggen die in Zuid-Amerika en bepaalde scenes in Afrika.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Ik wilde eerst zeggen om een instrument te gaan bespelen, maar ik weet nu al dat dat er niet in zit, dus ik leg het ook maar bij muziek luisteren. Ik wil me gewoon verdiepen in genres (en bands) die net iets buiten mijn al geliefde genres liggen. Meer niet-Westerse muziek, zoals Yannick, zou ook mooi meegenomen zijn.
 

danny1617899896

Campingartiest
11 jan 2018
89
0
Ik wil zelf weer meer gitaar gaan spelen. Een aantal jaren geleden goed mee begonnen maar door drukte op de universiteit nogal verwaarloosd. Ik hoop dat ik het dit jaar weer op kan pakken
Idem hier. Begin laatste maand er terug wat serieuzer meer begonnen, plan voor 2020 en al de jaren die volgen is dat aan te houden.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Voor mij een beetje hetzelfde. Weer nieuwe dingen ontdekken, ook niet-Westers. En terug mijn basgitaar oppikken. En weer meer vinyl kopen.

Verder wil ik buiten het luisteren en spelen ook vaker met muziek bezig zijn in het dagelijkse leven. Misschien iets ivm concertorganisatie of een kleine blog oprichten. Zelfs als niemand hem zou lezen, lijkt me dat een verrijking.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Voor mij een beetje hetzelfde. Weer nieuwe dingen ontdekken, ook niet-Westers. En terug mijn basgitaar oppikken. En weer meer vinyl kopen.

Verder wil ik buiten het luisteren en spelen ook vaker met muziek bezig zijn in het dagelijkse leven. Misschien iets ivm concertorganisatie of een kleine blog oprichten. Zelfs als niemand hem zou lezen, lijkt me dat een verrijking.
Stuur even een linkje als je dat blog doorzet!
 

cloudyshoes

Randprogramma
26 apr 2018
158
41
De tijd nemen om albums die ik weinig of al lang niet meer geluisterd heb nog eens te herontdekken. Uiteraard ga ik nog steeds veel nieuwe en oudere muziek willen ontdekken, maar het kan geen kwaad om af en toe eens gas terug te nemen en extra te genieten van de muziek die je al kent.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
492
De tijd nemen om albums die ik weinig of al lang niet meer geluisterd heb nog eens te herontdekken. Uiteraard ga ik nog steeds veel nieuwe en oudere muziek willen ontdekken, maar het kan geen kwaad om af en toe eens gas terug te nemen en extra te genieten van de muziek die je al kent.
Hele mooie dit, sluit ik me bij aan. Betrap mezelf er ook vaak op dat ik alleen maar nieuwe muziek aan het luisteren ben (waarvan ik dan de helft niet zo boeiend vind) en de bestaande artiesten of albums die ik wél hoog heb zitten nog veel te weinig aan zet.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Black Lies wrote:
Omdat we hier met z’n allen op een muziekforum zitten, vroeg ik me af of jullie nog muziekgerelateerde voornemens hebben?

Meer mixes beluisteren en meer niet-Westerse muziek leren kennen. Ik zie wat dat tweede betreft wel nog welke regio’s er interessant zijn of worden maar op dit moment liggen die in Zuid-Amerika en bepaalde scenes in Afrika.

Ken je DJ Haram al? DJ Nigga Fox?
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
TettenVogel wrote:
Ken je DJ Haram al? DJ Nigga Fox?

Yep en nee. ?

Van die tweede zal ik dus wel ’s een mix op zwieren, thanks voor de recommend.

Islam Chipsy heb ik ook ooit op Dour gezien. Neigt wel veel naar Chiptune soms, wel een plezant optreden :D De recente plaat Kachmaran is wel goed.
Mdou Moctar heb daar ook toen gezien, doet wat aan Goat denken. Hoe zou het tegenwoordig met Goat zijn?
Acid Arab ken je ondertussen denk ik?
Ken je ook Susobrino? Komt uit België, maar maakt exotische tunes. Bear Bones Lay Low is ook een lokale jongen, ik heb die zelfs ooit geboekt voor een gig :D
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Islam Chipsy heb ik ook ooit op Dour gezien. Neigt wel veel naar Chiptune soms, wel een plezant optreden
1f600.svg
De recente plaat Kachmaran is wel goed.
Mdou Moctar heb daar ook toen gezien, doet wat aan Goat denken. Hoe zou het tegenwoordig met Goat zijn?
Acid Arab ken je ondertussen denk ik?
Ken je ook Susobrino? Komt uit België, maar maakt exotische tunes. Bear Bones Lay Low is ook een lokale jongen, ik heb die zelfs ooit geboekt voor een gig
1f600.svg
Zeg, als je dit zo uit je mouw schudt, heb jij dan ook geen suggesties voor mij? Denk dat je wel mee weet waar mijn voorkeur zou liggen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
De beste manier om dingen te leren kennen is een accountje aanmaken op RYM, Dave. De rest wijst zich door lijstjes volgen, vrienden maken en reviews checken wel zelf uit.

Islam Chipsey en de laatste ken ik niet, de rest allemaal wel. De manier die ik momenteel hanteer zijn gewoon blogs volgen die geregeld mixes posten en die beluisteren. Afgelopen jaar deed ik dat sporadisch en enkel wanneer er artiesten of genres waren die me interesseren, nu doe ik dat consequent. Tijdrovend maar leerrijk, dat wel.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Mijn goede voornemen is om geen goede voornemen te hebben. En gewoon lekker wachten wat er op mijn pad komt. Teveel geforceerd albumpjes lopen luisteren tegen mijn zin in waardoor ik een muzikale depressie ben gekomen. Soms is het op muzikaal gebied best leuk om "dom" te blijven.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken