Mijn Lowlands

koekebakker

Gouden Tip
15 jun 2022
319
319
- Mijn eerste Lowlands was:
2014

- Die editie kwam ik speciaal voor:
Niet perse bepaalde namen. Ik wilde nieuwe muziek ontdekken. In 2013 was ik naar Pinkpop en toen kwam ik er achter dat alle artiesten die ik leuk vond eerst op Lowlands hadden gestaan. Wel keek ik uit naar Disclosure en The National

- Wat was de allereerste act ooit die je op Lowlands zag:
Dan Croll

- Mijn favoriete optredens ooit op Lowlands waren:
The National (2014), Tame Impala (2015)

- De beste Nederlandse act op Lowlands?:
Antal

- Slechter dan deze act heb ik niet eerder gezien op Lowlands:
St Vincent (2014). Middelvingers naar de backstage. Ze had er geen zin meer in. Waarschijnlijk waren er wat fouten gemaakt, maar zo sta je niet op een podium.

- Op Lowlands eet en drink ik meestal:
Van zoveel mogelijk verschillende stands.

- Als ik Eric van Eerdenburg zou zijn dan zou ik:
Dance programmeren in de Heineken in de nacht, om de drukte te spreiden. Dit jaar heb ik voor het eerst het idee dat niet altijd voor de juiste artiesten is gekozen die touren.

- Deze act moet echt een keer op Lowlands staan:
Lorde en Aphex Twin

- Hate me, maar mijn grootste Lowlands guilty pleasure was:
Ronnie Flex

- Toen ik Eric van Eerdenburg tegenkwam toen dacht ik:
Nog niet gezien.

- Deze act heb ik vanwege het blokkenschema moeten missen en nooit meer kunnen zien:
Queens of the Stone Age (2014) . Waarom ik toen Gui Borrato koos snap ik niet. Gelukkig weet ik nu beter wat er allemaal speelt op Lowlands

- Moet Lowlands in Biddinghuizen blijven? Ja/Nee en waarom?
Ja, de ruimte om de mooiste stad van Nederland te zijn voor een weekendje.

- De toekomst van Lowlands zie ik:
Postief. Er wordt altijd meegegaan met de progressieve muziekstromingen van het moment. Laat de oude garde maar zeuren. Wel zou ik scherper programmeren.
 
Laatst bewerkt:

nieuwsgierig

Campingartiest
3 feb 2020
60
58
Te leuk om niet te doen, en alle voorpret is mooi meegenomen....

- Mijn eerste Lowlands was:
2001, 21 lentes jong en stadionconcerten zat achter de rug, maar wat had ik me vergist. Ik had me verheugd op relaxed kamperen, pinkpop achtige podia en had me toch goed verkeken op de festivalwereld. Stikdruk, bloedheet, voor alles incl water in de rij staan, ik zag van een afstandje geen enkel podium want buiten de tent, Prodigy kapte er halverwege mee (was iets met stroom dacht ik?!?!) en uiteindelijk op zaterdag mn spullen bij een vriend in de auto op een de parkeerplaats gemikt en naar huis gegaan. Als ik nu naar die line-up kijk, kan ik mezelf wel voor mn kop slaan.

Daarna in 2017 een nieuwe poging, die beviel een stuk beter, dus aankomend jaar voor de zesde keer.

- Die editie kwam ik speciaal voor:
Niet voorbereid, kende alleen de grote namen, niks van gezien toen🤣

- Wat was de allereerste act ooit die je op Lowlands zag:
Van 2001 herinner ik me Delinquent Habits en The Hives, maar wie er nou eerder waren?

- Mijn favoriete optreden ooit op Lowlands was:
The National, Maribou State, London Grammar, Gorillaz, Kendrick, Michael Kiwanuka in de Alpha in de stromende regen en daarna nog n stukkie Jungle dansend en verzuipend in de regen

- De beste Nederlandse act op Lowlands?:
Liever geen

- Slechter dan deze act heb ik niet eerder gezien op Lowlands:
De mensen die het grappig vinden met de planten aan de haal te gaan en vervolgens de hele tijd voor je neus staan te zwiepen met de takken.

Elke inzet van welke artiest dan ook kan ik waarderen, t is hooguit jammer als t niet werkt zoals bedacht.

- Op Lowlands eet en drink ik meestal:
Rotdog, loempia, bitterballen, bier en cocktails (whaha best erg als ik dit zo zie)

- Als ik Eric van Eerdenburg zou zijn dan zou ik:
Geen boekingen doen die in je familie of vriendenkring zitten

- Deze act moet echt een keer op Lowlands staan:
Wu Tang Clan

- Hate me, maar mijn grootste Lowlands guilty pleasure was:
Dat hadden de Hollywood Vampires geweest. Dit jaar toch meegepikt op dagje Pinkpop

- Toen ik Eric van Eerdenburg tegenkwam toen dacht ik:
.....

- Deze act heb ik vanwege het blokkenschema moeten missen en nooit meer kunnen zien:
Vorig jaar veel gemist doordat ik met krukken liep en het niet redde mn favo lijstje af te werken. Niks vanwege blokkenschema, soms wat keuzestress maar niks dat me is bij gebleven.

- Moet Lowlands in Biddinghuizen blijven? Ja/Nee en waarom?
Uiteraard, waar anders?

- De toekomst van Lowlands zie ik:
Mijn vermoeden is wat anders dan mijn wens. Van mij mag de hype er weer een beetje af, meteen uitverkopen en de stress bij start vvk is echt niet goed voor mn hart.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker

smearsel

Campingartiest
2 feb 2019
84
158
- Mijn eerste Lowlands was:
2018

- Die editie kwam ik speciaal voor:
De gezelligheid!

- Wat was de allereerste act ooit die je op Lowlands zag:
Ik denk De La Soul in de Alpha

- Mijn favoriete optreden ooit op Lowlands was:
Ik ga er gewoon vijf noemen, want ik kan niet kiezen: Tame Impala (2019), Turnstile (2019), Jon Hopkins (2019), Pendulum (2022), Fred Again.. (2022)

- De beste Nederlandse act op Lowlands?:
De Staat. DJ's of meer electronische groepen als Weval laat ik even buiten beschouwing

- Slechter dan deze act heb ik niet eerder gezien op Lowlands:
Soms is iets niet mijn smaak, maar ik heb (nog) niets gezien wat ik echt slecht vond. Meest teleurstellend was wellicht Royal Blood in de Alpha in 2019. Vond het allemaal wat vlakjes. Eigen verwachtingen misschien gewoon te hoog.

- Op Lowlands eet en drink ik meestal:
Schrale krentenbollen of ander ontbijt, patat stoofvlees, gekleurde pillen in kleine plastic zakjes, bier en alles wat er een beetje goed uitziet als ik honger krijg

- Als ik Eric van Eerdenburg zou zijn dan zou ik:
De ticketprijs vooral niet verder verhogen!

- Deze act moet echt een keer op Lowlands staan:
Nu we met o.a. Beartooth en BMTH de laatste edities weer wat steviger werk zien, zou ik wel graag Sleep Token of Spiritbox zien langskomen!

- Hate me, maar mijn grootste Lowlands guilty pleasure was:
Tja.. Wat valt dan onder guilty pleasure? Misschien dat Joost of Donnie in deze categorie past. Of Promo in 2019, aangezien dat ook een vrij ongebruikelijke act is voor een Lowlands.

- Toen ik Eric van Eerdenburg tegenkwam toen dacht ik:
Krijg je geen pijn in je nek van zo'n mega bril?

- Deze act heb ik vanwege het blokkenschema moeten missen en nooit meer kunnen zien:
King Gizzard (dit jaar de herkansing!), Parcels en Ross From Friends

- Moet Lowlands in Biddinghuizen blijven? Ja/Nee en waarom?
Tuurlijk! Breng twee keer per jaar een weekend op die camping door, en het voelt iedere keer weer als thuiskomen.

- De toekomst van Lowlands zie ik:
Positief! Ik denk dat de programmering tegenwoordig wel zo is dat iedereen zich er een weekend kan vermaken. Wel maak ik me lichte zorgen over de betaalbaarheid, en hoe moeilijk het langzamerhand wordt om aan een kaartje te komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mgbss

paola88

Nieuw lid
26 jul 2023
1
0
Camping 0?
Hee hallo!
Vraagje van een nieuw ganger, zin in!
We gaan met een groep vrienden en horen hier en daar geluiden dat op camping 0 altijd plek is omdat deze op de dag zelf nog wordt uitgebreid tot iedereen plek heeft.
Kun je hier op donderdag ook al staan?
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.093
310
Vorig jaar vrijdagmiddag rond 1 uur op het terrein en toen naar camping 0 gegaan omdat het overal verder al vol stond. In ieder geval volgens de borden. Op camping 0 werd toen inderdaad steeds een nieuw stuk grasveld geopend voor iedereen die toen nog aan kwam. Nadeel van pas vrijdagmiddag aankomen is dat je achterop de parkeerplaats staat en camping 0 ook best ver van de ingang is. Was uiteindelijk 4,5 kilometer lopen van auto naar kampeerplaats. Voor een groepje dat later is kan camping 0 wel een goede uitkomst zijn.

Heb m'n vriendin dit jaar wel weten te overtuigen donderdagmiddag al te gaan.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken