Meer vrouwen op festivalpodia

festivalliefhebber

Nieuw lid
20 jun 2019
3
0
Deze enquête bestaat uit 12 vragen die betrekking hebben op het onderwerp: meer vrouwen op festival podia. Ik heb hierover een visie artikel geschreven en moet mijn antwoorden verantwoorden in een eindgesprek voor mijn studie. Echter kan ik helemaal niks vinden over de mening van bezoekers van festivals hierover en vind ik dit wel een belangrijk punt om mee te nemen. Er is natuurlijk de laatste tijd veel te vinden over vrouwen en ongelijkheid en ook vooral in de muziekindustrie. Ik wil van jullie weten hoe gewoon doodnormale festivalgangers hierover denken. Het zou mij ontzettend helpen, bij het goed verantwoorden in mijn eindgesprek van school. ALVAST BEDANKT!
Hier gaat u naar de enquête:
http://fmru.az1.qualtrics.com/jfe/form/SV_3k4dV1vuXfGMMNT
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.409
4.536
let er wel op om niet te partijdig over te komen in de enquête, je vraagt de ondervraagde als hij/zij een ongelijkheid ziet in programmatie gevolgd door de vraag waarom denk je dat er een ongelijkheid is.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
@festivalliefhebber

Ik krijg er pertinent jeuk van. Het gaat mij om de muziek, niet of er een mannetje of vrouwtje staat. Ik vind het sowieso debiel om naar een 50/50 te streven want dan geef je een gender voordeel ipv de muziek. (Positieve) discriminatie is sowieso fout want wat is de volgende stap? Er moeten minstens 10% donkere artiesten zijn? Of 10% gehandicapten? Op het moment dat de muziek niet meer op de eerste plaats komt ben je voor mij af.

"Je boekt haar/hem niet omdat het een vrouw/man is."

"Nee ik boek haar/hem niet omdat ik de muziek kut vind."
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.371
10.208
@festivalliefhebber

Ik krijg er pertinent jeuk van. Het gaat mij om de muziek, niet of er een mannetje of vrouwtje staat. Ik vind het sowieso debiel om naar een 50/50 te streven want dan geef je een gender voordeel ipv de muziek. (Positieve) discriminatie is sowieso fout want wat is de volgende stap? Er moeten minstens 10% donkere artiesten zijn? Of 10% gehandicapten? Op het moment dat de muziek niet meer op de eerste plaats komt ben je voor mij af.

“Je boekt haar/hem niet omdat het een vrouw/man is.”

“Nee ik boek haar/hem niet omdat ik de muziek kut vind.”

Amen.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Volledig mee eens, heb hem ook zo ingevuld. Vind dat ook zo'n onzin dat dat 50/50 principe belangrijker moet zijn dan de kwaliteit van de muziek...
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Uit sociaal-historisch perspectief kun je verklaren/begrijpen waarom mannen (niet alleen, maar ook) in de muzieksector zijn bevooroordeeld over vrouwen. Niet heel raar om een toekomstperspectief te hebben waarin je dat wilt compenseren.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ja ik vind dit ook een moeilijk onderwerp. Ik weet inmiddels dat ik vanaf een hele andere politieke invalshoek kom dan @bcmrmaybe, maar ik krijg nog steeds zelf ook een ongemakkelijk gevoel bij het instellen van zo'n quota. Natuurlijk moeten bestaande vooroordelen en scheve verhoudingen verdwijnen, maar kunnen vrouwen dat niet zelf? Hebben ze het nodig geselecteerd te worden om aan een quota te voldoen, in plaats van op eigen kracht die plek te verdienen? Ik vind het instellen van een quota op deze manier eigenlijk betuttelender en seksistischer dan hoe de situatie nu is. Of zoals ik het ook verwoord in je enquête: "Ik ben voor meer vrouwen, maar iedereen moet een eerlijke kans krijgen en op zijn/haar prestaties beoordeeld worden. Dus ik ben tegen een geforceerde 50/50 verdeling."

Oh en dan nog even deze vraag:
In hoeverre vindt u vrouwen even goed op podia's als mannen?
Ten eerste is "podia" al het meervoud van "podium" dus geen idee waarom je daar nog eens meervoud van maakt.
Ten tweede: de implicatie dat dit iets is waar geslachten in kunnen verschillen, vind ik belachelijk. De ene man is een rasechte entertainer, de ander heeft ontzettende plankenkoorts, terwijl de ene vrouw net zo goed een goede indruk maakt in de spotlight en de ander niet. Elk gegeneraliseerde verschil hiertussen is volledige bullshit en nodigt uit tot seksistisch denken. Jammer dat deze vraag erin zit.

Edit: ook tekenend dat het in het beantwoorden van deze vraag wel mogelijk is om vrouwen als slechter dan mannen te beoordelen, maar niet andersom. Het hoogst haalbare voor een vrouw is dat ze zich kan meten aan een man, niet dat ze excelleert in haar eigen kracht. Doei.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.817
Doorgeslagen ideologie naar mijn mening. Mensen trekken vreemde vergelijkingen op dit gebied. Gelijkwaardigheid hoeft niet altijd uit te draaien op gelijke "cijfers". Zo werkt de wereld niet altijd. Als er 3000 mannen zijn in de muziek wereld, en 1000 vrouwen, dan zou op een evenement van 100 artiesten een 50 man 50 vrouw verhouding natuurlijk helemaal niet "gelijk" zijn. En dan moeten we oppassen dat we geen TU Eindhoven praktijken krijgen waar echt discriminatie van toepassing is en waar men niet kijkt naar kwaliteit maar naar kwantiteit. Vrouwen hebben al het recht om de muziek in te gaan, en om geboekt te worden en is er naar mijn idee niemand dit . En er zijn op dit moment genoeg prima vrouwelijke artiesten die aan de bak kunnen in de muziek wereld. Steeds meer zelfs, dus die kloof gaat vanzelf steeds minder worden.

Wat beseft historisch besef.. tsja de mannen hebben een behoorlijk poos "carrière" gemaakt waar de vrouwen dat niet kunnen. Maar dat brengt men in dit soort discussies natuurlijk ook altijd charmanter naar voren dan dat het daadwerkelijk geweest. Denk dat genoeg mijnwerkers of soldaten aan de frontlinie in de geschiedenis liever de huishouden thuis hadden willen doen, dus dat al het geluk altijd bij de mannen in de schoenen is geschoven is natuurlijk ook niet helemaal waar.

Daarnaast vind ik ook niet dat "we" de vrouw moeten helpen. Die kunnen prima hun eigen boontjes doppen op eigen kracht, daar hebben ze "ons" hulp niet voor nodig.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Historisch gezien hebben vrouwen in eender welke entertainende tak altijd harder moet knokken dan mannen. Vrouwen werden in de jaren vijftig en zestig uitgespuugd door hun mannelijke collega's maar legden wel de stenen voor de eerste diva's in de jaren zeventig en tachtig. Uit onderzoek blijkt dat het verschil nog een pak groter lijkt te zijn dan 1/4, Indiaan. Mannen krijgen dus niet alleen een voorkeursbehandeling maar zijn ook met veel meer.. En dan vragen jullie zich niet alleen af waarom vrouwen gelijkheid 'durven' eisen?

Die ongelijkheid begint van tevens van jongs af aan. Uit onderzoek blijkt dat meisjes vanaf de leeftijd van drie (!) jaar zich ondergeschikt beginnen voelen dan jongens; dit heeft te maken met opvoeding, normen en waarden en onze maatschappij die consequent bijdraagt tot die ongelijkheid (dan laat ik er nog de gure objectivering en seksisme die in elk wereldje er nog buiten). Kinderen kijken op naar hun idolen en vormen nadien een nieuwe generatie van helden. Wanneer minderheden zich niet kunnen herkennen of vinden maar steeds in een soort stereotiep patroon lijken te komen, je haalde het al aan Indiaan. Hoe kunnen dingen dan in godsnaam fundamenteel veranderen? Is het fout om tegenwoordig een zwarte superheld te hebben ookal kunnen zwarten 'best wel hun eigen boontjes doppen'?

Quota mogen dan niet meteen de juiste oplossing zijn, het zorgt wel hopelijk mee voor bewustwording en ik denk dat dat de baken is om die ongelijkheid mee aan te pakken. Daarenboven is deze discussie en dus ook de enquête vrij onnozel gezien de verdeling mannen-vrouwen op het forum zelf, desalniettemin mag ze er zeker zijn want het is en blijft nog steeds een probleem, vind ik.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Historisch gezien hebben vrouwen in eender welke entertainende tak altijd harder moet knokken dan mannen. Vrouwen werden in de jaren vijftig en zestig uitgespuugd door hun mannelijke collega’s maar legden wel de stenen voor de eerste diva’s in de jaren zeventig en tachtig. Uit onderzoek blijkt dat het verschil nog een pak groter lijkt te zijn dan 1/4, Indiaan. Mannen krijgen dus niet alleen een voorkeursbehandeling maar zijn ook met veel meer.. En dan vragen jullie zich niet alleen af waarom vrouwen gelijkheid ‘durven’ eisen?

Die ongelijkheid begint van tevens van jongs af aan. Uit onderzoek blijkt dat meisjes vanaf de leeftijd van drie (!) jaar zich ondergeschikt beginnen voelen dan jongens; dit heeft te maken met opvoeding, normen en waarden en onze maatschappij die consequent bijdraagt tot die ongelijkheid (dan laat ik er nog de gure objectivering en seksisme die in elk wereldje er nog buiten). Kinderen kijken op naar hun idolen en vormen nadien een nieuwe generatie van helden. Wanneer minderheden zich niet kunnen herkennen of vinden maar steeds in een soort stereotiep patroon lijken te komen, je haalde het al aan Indiaan. Hoe kunnen dingen dan in godsnaam fundamenteel veranderen? Is het fout om tegenwoordig een zwarte superheld te hebben ookal kunnen zwarten ‘best wel hun eigen boontjes doppen’?

Volgens mij ontkent niemand dat er ongelijkheid bestaat, en ontkent ook niemand dat discriminatie tegengegaan moet worden. Maar ik denk dat er van nature al een trend naar meer vrouwelijke representatie op het podium gaande is, dat die bewustwording ook gestimuleerd kan worden zonder het terug te brengen naar een 50/50 quota. Juist Black Panther is volgens mij een uitwerking van een culturele verandering, zonder dat er een dreigend quota achter hangt. "Die arme vrouwtjes aan de hand nemen met een quota, omdat ze het anders niet redden" is volgens mij het verkeerde signaal. Het wekt bij elke geboekte vrouw de vraag op, of ze daar op eigen kracht staat of voor de statistieken. Dat moet je niet willen.

Boek mannen en vrouwen op kwaliteit, werk aan vooroordelen en discriminatie, laat jonge meisjes inderdaad de grote en kleine voorbeelden zien die er nu al zijn. Laat elke potentie die er is eerlijk naar buiten komen, belemmer niemand onterecht, en de muziekwereld zal vanzelf steeds gelijker verdeeld raken. Maar ga geen geforceerd evenwicht creëren waar dat nog niet bestaat, alleen maar om politiek correct te genieten van je moral high ground. Dat is een verkeerde aanpak en doet mijn inziens het belang van gelijkheid alleen maar schade aan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.817
Historisch gezien hebben vrouwen in eender welke entertainende tak altijd harder moet knokken dan mannen. Vrouwen werden in de jaren vijftig en zestig uitgespuugd door hun mannelijke collega’s maar legden wel de stenen voor de eerste diva’s in de jaren zeventig en tachtig. Uit onderzoek blijkt dat het verschil nog een pak groter lijkt te zijn dan 1/4, Indiaan. Mannen krijgen dus niet alleen een voorkeursbehandeling maar zijn ook met veel meer.. En dan vragen jullie zich niet alleen af waarom vrouwen gelijkheid ‘durven’ eisen?

Die ongelijkheid begint van tevens van jongs af aan. Uit onderzoek blijkt dat meisjes vanaf de leeftijd van drie (!) jaar zich ondergeschikt beginnen voelen dan jongens; dit heeft te maken met opvoeding, normen en waarden en onze maatschappij die consequent bijdraagt tot die ongelijkheid (dan laat ik er nog de gure objectivering en seksisme die in elk wereldje er nog buiten). Kinderen kijken op naar hun idolen en vormen nadien een nieuwe generatie van helden. Wanneer minderheden zich niet kunnen herkennen of vinden maar steeds in een soort stereotiep patroon lijken te komen, je haalde het al aan Indiaan. Hoe kunnen dingen dan in godsnaam fundamenteel veranderen? Is het fout om tegenwoordig een zwarte superheld te hebben ookal kunnen zwarten ‘best wel hun eigen boontjes doppen’?

Quota mogen dan niet meteen de juiste oplossing zijn, het zorgt wel hopelijk mee voor bewustwording en ik denk dat dat de baken is om die ongelijkheid mee aan te pakken. Daarenboven is deze discussie en dus ook de enquête vrij onnozel gezien de verdeling mannen-vrouwen op het forum zelf, desalniettemin mag ze er zeker zijn want het is en blijft nog steeds een probleem, vind ik.
Nou, om eerlijk te zijn vind ik helemaal niet dat we fundamenteel moeten veranderen. Uiteraard moeten we niks verbieden, of mensen dwarsbomen omdat ze een vrouw zijn. Van mij mag ieder eigen individu zijn eigen weg bewandelen. Mijn dochter is een echt "meisje" meisje, paard rijden, prinsessen, haartjes kammen.. alles er op en er aan. Maar ik zie niet in wat daar eigenlijk mis mee is? Ik heb ze daar nooit toe gedwongen, had ze typische "jongens" dingen gedaan dan had dat ook prima geweest wat mij betreft. Maar zo zit in dit geval bij mijn dochter haar ontwikkeling niet in elkaar, maar dat wil niet zeggen dat ze zich minderwaardig voelt of gaat voelen omdat deze weg op dit moment nu bewandeld?

Ik geloof verder er ook niet in dat de man en vrouw "gelijk" zijn. Er is bij de mens wel degelijk spraken van seksueel dimorfisme. En daarom zijn de man en vrouw anders van elkaar gemaakt om iets anders te doen dan een ander. Geen enkele vorm idealisme wint van natuurlijk op dat gebied. Een leeuwin doet 90% van de jacht in het dierenrijk. Moet dat ook naar 50/50 worden gebracht? Is daar ook spraken van historische onderdrukking? Moeten we ook van het "alfa mannetje" afstappen, en dat het aantal leeuwen en leeuwinnen gelijker worden getrokken?

Als we echt allemaal gelijk zouden zijn dan had "de man" nooit zo prominent aanwezig geweest tegenover "de vrouw". Maar als mijn dochter later op Lowlands wil optreden, dan

Op de huidskleuren discussie ga ik niet eens in, dat is de discussie hier niet (en fyi, ik ben ook niet "blank").
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik heb het over de muziekwereld en maatschappij zélf waar minderheden zichzelf mogen zijn evenwaardig aan de meerderheid. Ik heb het niet over het fundamenteel veranderen van onszelf maar wel de constructen die van ouds herre bijna worden opgelegd. Je geeft een voorbeeld om een punt te maken terwijl ik het over een wetenschappelijk onderzoek, het plafond-effect is er zo nog eentje bv. en zo zijn er nog talloze. Er is iets bottom-up mis met onze samenleving wanneer meisjes zich niet langer veilig kunnen voelen op eender welke plaats zonder (en dan ben ik lief) aangesproken te worden door iemand anders over eender wat. Die constante onderdrukking doet psychologisch wat. Het feit dat die hele #metoo-beweging (hah, kijk.. Ook in de muziekwereld kwamen die dingen voor) zo groot werd is een positief signaal naar verandering. En die is nodig. Nog steeds.

Hoe is seksueel dimorfisme nu relevant tot dit onderwerp? Vrouwen zijn op élk vlak, door de eeuwen heen, altijd ondergeschikt geweest.. Dat heeft niets met biologie te maken maar met onze maatschappij en hoe we tegenover vrouwen of bijkomstig minderheden kijken (mijn voorbeeld was puur om een andere minderheid aan te halen en niet gebruik te maken van een cliché stereotiep beroep zoals jij deed). Een leeuwin die voor 90% de jacht doet is net hetzelfde als dat mannen in het leger horen te gaan gezien ze fysiek sterker zijn ofzo (weet ik veel, ben geen bioloog. Ik insinueer maar), dat heeft niets met deze kwestie te maken. Zie m'n eerste blokje.
 

jackdeknipper

Playlistbediener
20 mrt 2018
7
0
Een quota zou voor mij waarschijnlijk betekenen dat ik niet naar het festival ga. Niet omdat ik niet naar vrouwen wil luisteren maar omdat de muziek dan waarschijnlijk minder aansluit bij mijn smaak. Naast de sfeer ga ik toch vooral naar een festival om kwalitatief goede muziek te luisteren en dit is meestal niet muziek het popsegment, waar veel vrouwelijke artiesten te vinden zijn. Naar mijn mening is dit ook het probleem waar de grote festivals dus mee kampen.

Ik geloof dat er geen festival is die de keuze tussen artiest X of Y maakt op basis van geslacht, maar of het een kwalitatief goede act is die interessant is voor het publiek. Ik zou bijvoorbeeld geen geld uitgeven aan een playbackshow van Ariane Grande of Katy Perry ( of Justin Bieber etc.), terwijl sommige liedjes van hun best is voorbij komen op mijn Spotify. En ik denk dat er velen met mij dit hebben,de kwalitatief goede vrouwelijke acts die headliners op de grootte festivals kunnen zijn die een dag kunnen dragen zijn op één hand te tellen. (Florence + the Machine? , Pink?, Norah Jones?....) . Ik denk dat de festivals die nog wel de Foo-Fighters, Pearl Jams, Tools en Arctic Monkeys van deze wereld boeken erg gaan profiteren van de festivals die de quota's gaan invoeren en daarmee in het popsegment moeten gaan vissen. En daarom is deze discussie vrij kansloos want laat marktwerking zijn werk maar doen dan :wink: .



 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Vrouwen zijn geen minderheid heh Yannick, ze zijn zelfs in zowel Nederland als België licht in de meerderheid.

Maar goed, ik snap je punt wel, de positie van vrouwen in de maatschappij is zeker verre van gelijk en dat kan mij ook enorm raken. Ik denk alleen dat quota symptoombestrijding zijn, geen fundamentele maatschappelijke verandering teweeg brengen, en in eigenlijk vooral weerstand oproept tegen de strijd voor gelijkheid.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.817
Ik heb het over de muziekwereld en maatschappij zélf waar minderheden zichzelf mogen zijn evenwaardig aan de meerderheid. Ik heb het niet over het fundamenteel veranderen van onszelf maar wel de constructen die van ouds herre bijna worden opgelegd. Je geeft een voorbeeld om een punt te maken terwijl ik het over een wetenschappelijk onderzoek, het plafond-effect is er zo nog eentje bv. en zo zijn er nog talloze. Er is iets bottom-up mis met onze samenleving wanneer meisjes zich niet langer veilig kunnen voelen op eender welke plaats zonder (en dan ben ik lief) aangesproken te worden door iemand anders over eender wat. Die constante onderdrukking doet psychologisch wat. Het feit dat die hele #metoo-beweging (hah, kijk.. Ook in de muziekwereld kwamen die dingen voor) zo groot werd is een positief signaal naar verandering. En die is nodig. Nog steeds.

Hoe is seksueel dimorfisme nu relevant tot dit onderwerp? Vrouwen zijn op élk vlak, door de eeuwen heen, altijd ondergeschikt geweest.. Dat heeft niets met biologie te maken maar met onze maatschappij en hoe we tegenover vrouwen of bijkomstig minderheden kijken (mijn voorbeeld was puur om een andere minderheid aan te halen en niet gebruik te maken van een cliché stereotiep beroep zoals jij deed). Een leeuwin die voor 90% de jacht doet is net hetzelfde als dat mannen in het leger horen te gaan gezien ze fysiek sterker zijn ofzo (weet ik veel, ben geen bioloog. Ik insinueer maar), dat heeft niets met deze kwestie te maken. Zie m’n eerste blokje.
Dat heeft er alles mee te maken, gezien het onze basis is. Ik snap dan weer niet wat #metoo hiermee te maken heeft?

Maar god zeg ik wist niet dat het leven zo verschrikkelijk was als vrouw door de historie heen. Al die oorlogen die ze niet gevochten hebben, al die mijnen waar in ze niet in mochten werken.Al die carrieres die ze niet konden maken in de staalfabriek. Heftig hoor.

Het is natuurlijk zo dat iedere man op aarde die een muzieknoot kan aanslaan gelijk een groots platencontract onder hun neus krijgen. Jan Smeets en van Eerdenburg hebben ook hele lijsten liggen: naam = niet belangrijk, genre = niet belangrijk, sound = niet belangrijk, verkoopcijfers = niet belangrijk, man = WE BOEKEN HEM NU METEEN!

Als vrouw zijnde krijg je Fruity Loops ook niet gedowload als je wilt prodecuren natuurlijk. Al die boze mannen die ze in de weg zitten.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Met MrMaybe eens. Hoef ik weinig aan toe te voegen. Spijker op kop.

Over de enquete. Ik snap het idee erachter maar vind daarnaast de vragen een beetje bizar. De enquete had beter moeten worden ingericht als je echt tot antwoorden en inzicht wilt komen.

Luistert u in uw vrijetijd naar muziek van vrouwelijke artiesten/dj's, bands etc.?
Kan me niet voorstellen dat iemand daar doelbewust nee op antwoord. Zo wel dan is het interessant om te weten waarom toch? Maar de mogelijkheid tot toelichting ontbreekt.

In hoeverre vindt u vrouwen even goed op podia's als mannen?

Is echt een hele rare vraag. Buiten dat om geef je mensen ook geen kans hun keuze uit te leggen. Stel iemand geeft een drie. Waarom? Wat betekent dat? Het interessante aan een enquete is dan toch dat iemand dat toelicht?

In hoeverre ziet u de muziekindustrie als een mannen branche?
Ook hier vraag je niet om toelichting en is de schaal van 1 tot 10 niet van toepassing.

Waar komt volgens u de ongelijkheid in de muziekindustrie vandaan?
Zou je geen eigen antwoorden tussen moeten zetten. Je stuurt mensen zo onbewust richting je eigen mening.

Zou u nog steeds festivals bezoeken wanneer alle festivals 50 procent man en 50 procent vrouw programmeert op de podia?

Stel iemand antwoord hier denk het niet. Dan heb je wederom geen reden waarom niet want er is geen veld voor toelichting.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ja, man. Vrouwen moesten het huis houden en hun mond houden. Ze hadden geen rechten, betraden geen leidinggevende functies en mochten tot voor kort niet eens fucking stemmen en je blijft stereotiepe biologische zaken en strikt fysieke zaken aanhalen voor een maatschappelijke kwestie.

#metoo heeft alles te maken met de positie van de vrouw tegenover de man in de entertainende industrie zoals ik hierboven al heb uitgelegd. Geen drie keer, hoor Indiaan. Ik laat het hierbij want we lijken beiden niet op te schieten.

Vrouwen zijn geen minderheid heh Yannick, ze zijn zelfs in zowel Nederland als België licht in de meerderheid.

Maar goed, ik snap je punt wel, de positie van vrouwen in de maatschappij is zeker verre van gelijk en dat kan mij ook enorm raken. Ik denk alleen dat quota symptoombestrijding zijn, geen fundamentele maatschappelijke verandering teweeg brengen, en in eigenlijk vooral weerstand oproept tegen de strijd voor gelijkheid.
Vrouwen zijn wel een minderheid, again gezien hun positie in onze maatschappij. Er leven toch ook meer zwarten in de VS dan blanken? Met dat tweede ben ik het volledig eens, tho tevens met je post daar nog boven.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
#metoo heeft alles te maken met de positie van de vrouw tegenover de man in de entertainende industrie zoals ik hierboven al heb uitgelegd.

Niet helemaal waar.

Het is een beweging tegenover grensoverschrijdend gedrag die door zowel mannen als vrouwen werd en wordt aangehangen. Geldt dus zowel voor vrouw tegen man als man tegen man. Zie ook de kwestie Job Gosschalk waar ook mannelijke acteurs naar voren traden tegen het castingbureau.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Vrouwen zijn wel een minderheid, again gezien hun positie in onze maatschappij. Er leven toch ook meer zwarten in de VS dan blanken? Met dat tweede ben ik het volledig eens, tho tevens met je post daar nog boven.

Echt?
1.jpg


Maar goed snap wel wat je wil zeggen hoor, vind het gewoon vreemd om meer dan de helft van onze bevolking een minderheid te noemen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.817
Ja, man. Vrouwen moesten het huis houden en hun mond houden. Ze hadden geen rechten, betraden geen leidinggevende functies en mochten tot voor kort niet eens fucking stemmen en je blijft stereotiepe biologische zaken en strikt fysieke zaken aanhalen voor een maatschappelijke kwestie.

#metoo heeft alles te maken met de positie van de vrouw tegenover de man in de entertainende industrie zoals ik hierboven al heb uitgelegd. Geen drie keer, hoor Indiaan. Ik laat het hierbij want we lijken beiden niet op te schieten.


Dr. Hannibal wrote:
Vrouwen zijn geen minderheid heh Yannick, ze zijn zelfs in zowel Nederland als België licht in de meerderheid.

Maar goed, ik snap je punt wel, de positie van vrouwen in de maatschappij is zeker verre van gelijk en dat kan mij ook enorm raken. Ik denk alleen dat quota symptoombestrijding zijn, geen fundamentele maatschappelijke verandering teweeg brengen, en in eigenlijk vooral weerstand oproept tegen de strijd voor gelijkheid.

Vrouwen zijn wel een minderheid, again gezien hun positie in onze maatschappij. Er leven toch ook meer zwarten in de VS dan blanken? Met dat tweede ben ik het volledig eens, tho tevens met je post daar nog boven.
Ja joh, huishouden was echt erg hoor. Ze liepen natuurlijk liever op het strand tijdens D-Day. En jou over over over grootvader had lekker veel te vertellen ik de kolenmijn kilometers onder de grond. Wat hebben de mannen toch geluk gehad zeg. Het komt ook echt allemaal aanwaaien ook.

Nog steeds worden de slechte en zware beroepen nog gedaan door de man. Waarom geen quota’s bij stratenmakers, havenarbeiders, vuilnismannen? Daar blijft de vrouw ook nogal weg.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken