Als we t over ergernissen hebben; wanneer ik een mooie spot heb gevonden met 10 centimeter ruimte voor mij om enigszins te kunnen bewegen/ dansen en er gaat een of andere dude van 2meter precies voor mij neus staan. Ik zeg alle lange mensen achterin.
Ergernis nummer 2 zijn mensen die helemaal vooraan naast je stil gaan staan met hun armen over elkaar en geen millimeter bewegen en je de hele tijd nors aankijken als jij wel aan t dansen bent op de muziek. We zijn hier niet in de kerk. Alle mensen die niet dansen ook achterin.
Jaa hier heb ik nog wel een vraag over! Benieuwd naar wat jullie ervan vinden en doen. Vaak loop je bij een concert wat naar voren of naar het midden, helemaal als er achterin nog ruimte te over is. Maar wanneer word jezelf naar voren werken asociaal? Ik ben het meest in mn element helemaal midden in een zaal, hou van de menigte om mee heen, en probeer vaak een leeg gaatje of wat ruimte te vinden vanwaar we de show gaan bekijken (ben vaak met maar 1 of 2 andere vrienden als ik een tent in ga). Maar wanneer word naar voren lopen aso? En met hoeveel? En dan heb ik het over nieuwe groepen mensen vlak voor of tijdens de act, niet iemand die pils voor zn vrienden haalt of bij vrienden wilt aansluiten
Voor mijzelf vind ik dat bij een festival de voorste kwart of een derde eigenlijk uitgesloten zijn als de act al is begonnen, het is daar gewoon druk en staat vol met liefhebbers. Concert tot de helft van de zaal ofzo. Dus tot zover gaan wij niet. Een act inlopen is echt prima, zeker bij een festival, maar doe het dan ook met beleid, en beuk je er niet doorheen. Bij Gorillaz bij DTRH (waar het afgeladen vol stond) kwam ik in de situatie terecht dat een echt grote groep mensen tijdens het optreden opeens in een rij voor ons stil hield, terwijl er echt al weinig ruimte was. Ik stond het haar van de vrouw voor mij te happen, en kon zelf ook geen stap naar achter zetten. Om een beetje ruimte te bewaren heb ik maar mijn biertje voor me vastgehouden. Na een kwartier werd de vrouw voor me zo boos dat ik steeds met dat biertje in haar rug aan het prikken was dat ze besloten om met zn allen nóg verder naar voren te gaan. Achteraf spijt dat ik niet meteen tegen ze heb gezegd dat ze door moesten lopen en er geen plek was. Soms gaan er mensen midden in onze groep staan, dan zeggen we er wel altijd wat van. Ook bij twee concerten gehad dat we op tijd waren en voorin begonnen (rij 5 ofzo), maar magischerwijs steeds meer naar achter geraakten en in tje end op 1/3 of zelfs de helft van de zaal eindigen. Misschien ben ik ook niet zo goed in mn plekje opeisen, dat kan ook. Of het is common practice om nog helemaal naar voren te lopen, idk
Al gaat het merendeel van de tijd wel gewoon prima en sta ik met leuke mensen om me heen! Gelukkig waren dit de uitzonderingen. Maar ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken, ben mij van deze etiketten veel minder bewust