Waar ik vorig jaar met gemengde gevoelens wegreed van Biddinghuizen (te druk, beetje eentonig, heel veel influ's) heb ik dit jaar oprecht een van de beste Lowlands-edities ooit gehad.
Het blijft natuurlijk voor iedereen een andere beleving doordat iedereen een andere camping, spoorboekje, eetbijbel en vriendengroep heeft, maar ik heb van alles zó genoten.
Vooral de muziek was echt top, bijna alle acts hebben mij stuk voor stuk verrast. Op wat problemen met het geluid bij de Alpha (stond linksachter bij Fred Again) heb ik vrij weinig te klagen gehad.
We stonden vorig jaar op Camping 1 en stonden dit jaar op een hele andere plek op Camping 2. Stonden onze leuke buren van vorig jaar ineens per toeval naast ons. Zulke dingen maken voor mij wel Lowlands.
Mijn grootste issue met Lowlands is altijd de toiletten, maar die leken dit jaar echt minder druk. Heb nergens langer dan drie minuten hoeven te wachten. En het allerbelangrijkste: de toiletten waren veel schoner dan eerst (of dit jaar op DTRH). Heb op camping 2 continu een team hardwerkende schoonmakers bezig gezien, heel fijn.
Brutalismus echt het allerbeste. Maar ook: Soulwax, Romy, Master Peace, Ijsland, the Streets, New West, Wunderhorse, Superstrings en Justice. Mette die trouwens een korte cover deed van HOT TO GO verdient een eervolle vermelding: wat een leuke, frisse popshow!
En nog één nabrander achteraf: bijna alle activaties waren oké en sommige zelfs heel goed gedaan (Bol.com magazijn met Superstrings voor altijd in mn hart), maar de KIA Energy Camp was echt verschrikkelijk. Wat onympathiek om zo'n groot gedeelte van de camping op te eisen voor 8 (!) personen die boven een auto mogen slapen.
En nog een oppepper voor de meeste: ik kreeg op de socials de laatste dagen een beetje het idee dat het influencer/A'dam-publiek het niet zo'n geslaagde editie vond, dus wellicht blijven die volgend jaar wel weg.