Lowlands 2022 - Nieuws en geruchten

bardt

Randprogramma
4 jan 2020
123
33
Mijn hoogtepunt was toch wel met een dronken vriend die vlak na het eind van het piratenfestijn in de Lima op zondagnacht al smekend en schreeuwend naar de sluitende churros tent tegenover rende terwijl een aantal beveiligers hem duidelijk probeerde te maken dat het al te laat is en dat die van dit stuk terrein af moest, maar... hij gaf niet op, en tot onze verbazing kwam er een beveiliger van naast de churros tent aangelopen met een grote witte zak met daarin - je raadt het al - alle overgebleven churros die ze nog hadden en hij deelde dat graag met ons (het was nog veel ook). We mochten zoveel pakken als we mee konden nemen in onze handen. Ondertussen die beveiligers maar een beetje lachen dat zijn commitment nog gewerkt heeft ook. Dus niet alleen de laatste churros van Lowlands gehad, maar ook nog eens lekker gratis, en dat allemaal door dronken doorzettingsvermogen. Lekker man.
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
288
391
Eindelijk tijd om een samenvatting van mijn 15e Lowlands te geven 😅 . Het was het 3 jaar wacht weer waard!

Op donderdag om 7:30 de kids weggebracht naar de BSO en direct door naar Biddinghuizen. Voorgaande edities was dit ruim op tijd, maar dit jaar voor het eerst enkele kilometers in de file gestaan voordat we op de parkeerplaats aankwamen. Rond 10:00 stonden we in de rij en ongeveer 11:30 waren we binnen. Helaas was de gewenste camping 3 al behoorlijk vol en na wat zoeken voor het eerst neergestreken op camping 2. Uiteindelijk bleek dit een perfecte plek, overdag gezellig, 's nachts geen geschreeuw dus echt perfect geslapen. Een Fresh & Black tent geeft ook nog 1,5 uur extra i.v.m. licht en hitte. Wat me direct opviel is dat de gemiddelde leeftijd lager was dan ik had verwacht. De vrees van EvE dat het te duur wordt voor studenten lijkt ongegrond.
Rond half 3 het terrein op en als een kudde schapen precies 3uur de koptelefoon halen voor de Silent Disco. Uiteraard terug naar de camping voor wat drankjes en uiteindelijk van 8 tot 2 een prima tijd gehad bij de Silent Disco. Ik blijf het een goed begin van het weekend vinden. Overigens vond ik de ArmadiLLow ook nog op een acceptabel geluidsniveau staan.

Vrijdag
Het echte LL gevoel zat er al direct in. Lekker relaxed de dag beginnen (om 10:00 🥳) met een krant en ontbijtje op het terrein. Om 11:00 begonnen met de Lowlands Opfriscursus in de nieuwe Current, een lekkere flow, veel gelachen en uiteindelijk mijn Lowlands diploma behaald (met een sticker van de juf). Daarna op tijd richting Prins S. en de Geit, het was er druk en het ging los, helaas stond het geluid nog niet goed, zoals wel vaker bij een eerste act. Ik heb ze eerder dit festivalseizoen beter gezien. Door naar Cleopatrick, toch wel 1 van de acts waar ik naar uit keek, en dit werd de eerste teleurstelling: gewoonweg saai, geen tempo, weinig enthousiasme. Joe & The Shitboys maakten dit weer goed, gaaf optreden!
Balthazar liet zien hoe je een festivalweide meeneemt in een optreden, mooie opbouw richting Fever en daarna afmaken. Volgend jaar is het vast weer tijd voor Warhaus of een ander nevenproject.
Gezien het enthousiasme op dit forum over Charlotte Adigery & Bolis Pupul deze meegepakt. Ik was onder de indruk van de eerste 3 nummers, daarna zakte het wat weg. Kwam misschien ook omdat een andere act waar ik me op verheugde al begonnen was The Murder Capital. In een slecht gevulde Heineken was dit 1 van de beginnende rockacts die bleef staan als een huis. De zanger was een tikkeltje arrogant, maar goede stem en strak gespeeld!
Buiten de tent een plek gevonden voor Michael Kiwanuka, wat ik heb gezien was fantastisch. Echter de regen zorgde voor een abrupt einde en gevlucht naar de Heineken. Daardoor wel een mooie plek voor Aurora bemachtigd en dit was voor mij een top 5 optreden van het weekend! Ze was minder zweverig dan de vorige keer op LL, maar nog even knullig tussen de nummers door. Ze wordt, bijv door 3voor12, afgekraakt omdat het meer pop was, en dat ze een nummer van Frozen II heeft geschreven (hier kwam ik achter doordat mijn dochter een nummer van haar meezong in het Nederlands), ik vond deze sound juist zorgen voor extra tempo in de set.
Er wil nog wel eens wat overlap zitten in mijn ambitieuze planning, maar als ik iets goed vind blijf ik staan, dus Aurora afgekeken. Mijn vrienden stonden vooraan bij Liam Gallagher, die appten tot mijn verbazing dat ik nog wel in het eerste vak erbij kon komen halfweg de set. Tja, dit was gewoon niet zo goed, lam (en heel weinig) publiek, en Liam had er ook niet veel zin aan. Champagne Supernova maakte nog iets goed. De gevoerde discussie op dit forum over wie de Britse ster is kende maar 1 winnaar: Sam Fender. Dat was boven verwachting goed, echt van genoten. Toch zal ik er nooit een los kaartje voor kopen, veel te groot risico voor afzeggen.
Eefje geskipt voor droge kleren en door naar Go_A: komt aardig overeen met mijn muzieksmaak, en het publiek bleef maar gaan. Ik dacht dat dit de afsluiting van de 'live' dag was, maar Hang Youth speelde ook nog. Totaal niet mijn ding, schreeuwen, lange tussenstukken, maar de rest van de overvolle Heineken vond het leuk, dus netjes het uur volgemaakt. Vervolgens tent hoppen: Future Classics (leuk concept, ontdekken en weinig oude meuk); Current (dit heeft echt potentie, trok het vrij goed); Overmono (ik kon hun eigen muziek niet ontdekken en het leek gewoon standaard Bravo muziek); Animistic Beliefs (dit bleef me het langst boeien, helaas de rest van de groep niet).

Zaterdag
Op papier de minste dag. Begonnen met een ronde langs het meer en zo de Okonomiyaki ontdekt (later op deze dag gegeten, het absolute culinaire hoogtepunt van het weekend). Begonnen met de Coke Studio Sing Along om even wat filmpjes voor het thuisfront te maken (mijn gezelschap was verbaasd dat ik Bente kon meezingen met de rug naar het karaoke scherm). De eigen nummers van Bente, Meau, Sophie Straat, S10 waren het leukste. Zeker de eerste zong erg goed.
Wat op papier een zwakke dag lijkt, blijkt toch anders te beginnen met een ijzersterke Nana Adjoa (incl. band) en Altin Gun. Echt van genoten. Goldband vakkundig vermeden, zodat ik rustig kon eten, sanitaire stop en blaren behandeling (resultaat van de meters van vrijdag). Vervolgens zorgde The Lathums voor een voorzetting van sterke optredens. Ik denk, de beste mannelijke stem van het weekend en wat een enthousiasme en goede nummers. Het slechtste optreden van het weekend kwam op naam van Cavetown, jammer met toch veel materiaal om uit te kiezen. Snel door naar Permanent Destruction ik stond naast EvE en die zocht net als ik de zangeres. Op het moment dat hij wegliep, kwam ze op. Onderhoudend optreden, maar uiteindelijk was het gewoon rammen en voor het theater bijzonder op LL een standaard.
Een ok optreden van The Kooks gezien, de zanger zoekt te veel bevestiging van de status die ze ooit hadden, de Bravo stond vol, dus gewoon spelen. Mijn zoontje is fan, dus ik zie ze weer in de Afas. Mijn verrassing van het weekend was Bring Me The Horizon. Het geluidsniveau stond op standje gehoorbeschadiging, maar ondanks de half lege tent, gingen ze ervoor en speelden ze alsof het tot de nok toe gevuld was. Me echt vermaakt en uiteindelijk in het voorvak beland. Moest daarna even wat drinken en daardoor te laat bij Fred Again.. geen doorkomen aan en buiten de tent kwam het niet over. Dan maar plan B.
Sinead O'Brien gezien, kon me niet boeien en zo bij Declan McKenna beland. Dat was een alleraardigst optreden, niet geheel zuiver. Inmiddels zin in Pendulum, dat draaide ik vroeger thuis veel, en wat gaven die een show weg, een uur lang knallen met ook veel nieuw werk. Heerlijk! Vervolgens naar Tramhaus gegaan, maar die wilden schijnbaar zelf de Arctic Monkeys zien dus waren al gestopt. Arctic Monkeys moest het hoogtepunt worden op mijn 1e LL in 2006, wat viel het toen tegen (ik heb dit concert tijdens het schrijven van deze samenvatting op de achtergrond aan , valt nog best mee :unsure:). Daarna nooit meer de moeite genomen om te gaan kijken. Het optreden was onderhoudend, en er was tijd genoeg om een drankje te halen met een top toegift. Daarna was er weinig te doen voor mij, dus dan beland je in de ArmadiLLow en ga je pas slapen met KI/KI op de achtergrond...

Zondag
Als je je moet haasten om de eerste band te halen, heb je goed geslapen. Froukje is gegroeid dit festivalseizoen, dit was de 3e keer voor mij (je moet ook veel moeite doen om haar niet te zien), de beste show, maar te routinematig. Helaas was het NNO uitgevallen, dus zo beland bij Gayle. Daar zat nog best pit in, ofwel gitaar. Ik kan best waarderen dat ondanks dat ze gebukt gaat onder dat ene nummer, ze toch haar eigen weg wil lopen. De cover van Radiohead vond ik wel te.
Vervolgens Geese, jammer klonk voor geen meter en Caribou, strak maar toch te langdradig voor mij. Fever 333 was lekker, helaas ook hier amper voor de helft gevuld. Yard Act voldeed aan mijn verwachting, een paar nummers leuk en daarna te eentonig. Mdou Moctar was stukken beter. Dadi Freyr was een verrassend volwassen optreden met een opbouw en flauwe humor tussendoor, maar 1 keer is ook wel genoeg.
Zoals eerder gemeld het venijn zat op het einde. Shame redt de rock met een perfect optreden. Vervolgens Rufus Du Sol met een lichtshow en strakke performance, denk het nummer 2 optreden van het weekend. En tot slot het optreden van het weekend Stromae, met open mond zitten kijken naar het podium. Door de overlap met Rufus, stond ik achter de Alpha, dus direct kaarten gehaald voor de Ziggo Dome...
En dan komt het mooiste van LL: de zondagnacht. Mirella Kroes, Pirate Fest, begin van Amelie Lens gepakt en het einde van Noisia. Die laatste vond ik met alle gasten te rommelig, dus snel weer terug naar de Bravo en het lampje ging uit bij de eerste beuken van Kobosil om vervolgens de volgende ochtend wakker te worden met kleren aan en naast mijn luchtbed. Ofwel alles eruit gehaald en op tijd de parkeerplaats af zonder lange file.

Dit is mijn eerste grote review, kost best veel tijd, maar ondertussen een drankje erbij gepakt en je herbeleefd het weekend. Helaas zit je ook snel weer in de 'normale' wereld, die niet geheel begrijpt wat Lowlands is. Nog maar 356dagen....
 
Laatst bewerkt:

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
717
1.232
Ook ik heb eindelijk tijd voor mijn verslagje.

Voor het hele voorafgaande verhaal zie mijn verslag in het Sziget Forum.
Want nadat ik woensdag thuis was gekomen van Sziget rond een uur of 16, had ik besloten om donderdag toch maar tegen het einde van de ochtend/begin middag te gaan rijden om toch weer even bij te kunnen slapen en ook wel handig dat mn kleding weer schoon en droog was.

Op donderdag was ik uiteindelijk rond een uur of 16 op de parking. Kon in 1x doorrijden en ook de rij voor de polsbandjes ging snel. Dus rond 16.30 binnen en toen begon het zoeken naar een plekje. Ik was dit jaar alleen en dan denk je goh dan is het makkelijk om een plekje te vinden. Nou dat viel vies tegen en zo ben ik uiteindelijk beland op camping 0. Wat opzich wel lekker was op het enigste nadeel dat het best een eind lopen is. Donderdagavond het terrein op want wist toch al dat ik te laat was voor een koptelefoon. Dus lekker hapje eten en toen een praatje gemaakt met 2 dames waarvan er 1 jarig was en die hosselde ff een koptelefoon voor me. Op een gegeven moment afscheid van elkaar genomen en eigen weg gegaan en rond een uur of 00.30/1.00 in mn tent gaan liggen want merkte dat Sziget erin had gehakt en dat de energie op was.

Vrijdag rond een uur of 10 wakker geworden dus had ook echt de slaap ff nodig. Zag bij de douches een redelijke te doen rij staan dus dat was lekker begin van de vrijdagochtend. Daarna ff koffie en broodjes gehaald en lekker voor mn tent gezeten. Toen was het tijd voor de eerste live-artiest en gelijk de eerste clash. Namelijk ga ik naar Prins S, en de Geit of naar Headie One. Uiteindelijk gaf de doorslag om naar Headie One te gaan omdat ik zoiets had van Prins S. en de Geit zie je sneller nog een keer in Nederland. Nou dit was 1 vd slechtste keuzes van het weekend want het eerste half uur werd opgevuld door een dj en toen kwam die zelf nog eens. Maar ik vond het zo slecht dat ik weggelopen ben en dacht ah chill ik ga bij Frenna in het voorvak kijken (kan zijn werk best wel waarderen) maar in dat voorvak was ik er binnen 10 minuten klaar mee door ruimtegebrek. Dus nog ff op afstandje gekeken wat ik veel fijner vond. Dubioza Kolektiv was als volgende aan de beurt, vond het op Spotify leuker klinken dan live maar heb me opzich prima vermaakt/ Toen terug op het terrein was het tijd voor The Murder Capital en dat was goed! Echt van genoten. Toen zat er voor mij een gat waarin ik niks had wat ik wilde zien (ik heb echt niks met Michael Kiwanuka) dus ben toen maar ff naar de tent gelopen om een powerbank te halen zodat ik mn telefoon op het terrein makkelijk kon opladen en geen muntjes kostte. En toen ik terug naar het terrein liep kwam de plensbui waardoor ik 1 a 1,5u onder een partytent heb staan schuilen en daardoor Parquet Courts heb gemist maar ik wist wel yes nu is het tijd voor 1 van mn favo artiesten. Normaal duik ik daar altijd ook mee in de pits maar nu wilde ik echt vooraan staan en heel de show meebleren en kijken vanaf voren en dit was namelijk voor Zwangere Guy. Hij had er zin in en brak heel die India af. Ik stond dus vooraan tegen het hek en ik weet dat de pits heftig kunnen zijn maar ik ben een paar x bijna over het hek gevlogen. Daarna op mn gemakje naar de Alpha gelopen om The Opposites te zien maar stond weer op een vervelende plek en had 0 bewegingsruimte. Dus ben linksachter bij de bar in de buurt van LL Science gaan staan en dat was een prima plek. Lekker gedanst met mensen maar vond het niet heel bijzonder. Na de teleurstelling op Pinkpop toch Hang Youth nog een 2e kans gegeven en daar had ik echt geen spijt van. Heerlijk om te zien hoeveel 'beter' het nu was dan toen ookal blijft het niet mijn muziek. En toen was mijn batterij weer leeg en ben ik lekker gaan slapen.

Zaterdag begonnen met de Coke Studio Sing A Long en vond het heerlijk om met zoveel mensen lekker te zingen. Daarna op de heuvel gaan zitten en vanaf daar Goldband gezien. Leuk feestje maar meer ook niet. Iets eerder daar weggegaan zodat ik naar de Festileaks Meeting kon gaan wat zeer leuk en gezellig was. Vervolgens ff naar mijn tent gelopen en daarna naar The Kooks. Nou The Kooks vielen me echt tegen dus naar Bring Me The Horizon gelopen man wat was dat goed. Helaas werd dat optreden voor mij onderbroken met een vervelend telefoontje vanuit huis dus weer terug naar mn tent gelopen om iets beter elkaar te kunnen verstaan. Toen maar besloten om Jack Harlow te skippen en maar ff te eten en daarna door naar Oscar and the Wolf. Heel eerlijk moet ik zeggen dat ik hem niet echt heb opgeslagen maar nu weer herinner dat ik daar heerlijk heb genoten van het optreden. En toen dacht ik nu is het tijd voor 1 van mijn andere hoogtepunten, Kevin & The Animals. Na 5 nummers weggelopen omdat ik het niet supergoed vind dus dan liever de Arctic Monkeys nog een x zie. Maar ook die vielen mij tegen t.o.v. Sziget. Ookal was er nog genoeg ruimte. De laatste 2/3 nummers maakte veel goed en heb nog ff lekker staan dansen. En toen ging ik voor het eerst in mn leven bewust de Echo in (de eerste x was onbewust en kwamen we bij een of andere lezing terecht...). De film Studio 666 gezien. Goed was het niet maar wel lachen. Ook door de hele sfeer in zo een tent. Merkte wel dat ik het raar vond om Taylor Hawkins te zien. En halverwege kreeg ik het koud niet normaal maar na de film ben ik ook lekker naar mn tent gegaan en heb daar nog ff een pilsje gedronken en toen lekker gaan slapen.

Zondag begon voor mij niet echt vroeg dus ben lekker aan het water gaan zitten en ben daar ff tot rust gekomen, Eerste wat ik wilde zien was Gotu Jim maar de X-Ray puilde weer verschrikkelijk uit waardoor ik toch ff bij Gayle ben gaan kijken en dat wel lekker klonk. Daarna weer flink gat want ik wilde Fever 333 zien. Heerlijk gebeukt daar maar merkte dat mn voeten op begonnen te raken dus toch de laatste x naar de tent gelopen en daar ff voor mijn tent een paar pilsjes gedronken, Waar ik heel mooi Dadi Freyr kon horen vanuit de Heineken. Wel gehoord dus, niet gezien maar klonk goed! Vervolgens was mn energie weer beetje terug en ben ik naar Slowthai gegaan die ik bijna helemaal heb moeten missen op Sziget i.v.m. Stromae. Echt genoten van Slowthai en vond het echt leuk optreden. Hierdoor wel iets later bi Stromae maar ach ik had de show toch al eens gezien ;). Vond het wel leuk dat hij af en toe Nederlands probeerde te praten. Ook was hij gewoon weer erg goed. Toen wilde ik eerst naar het piratenfeest gaan maar daar was het zo druk dus gelopen naar fiesta macumba. Klonk gezellig maar energie was weer ver weg dus ik naar mn tent en ik zat daar een biertje te drinken en ik hoorde wat muziek en ik denk nee ik moet terug. Dus toch maar weer terugegaan en tot ong 2u staan dansen daar. Rond 2.30 bij mijn tent aangekomen en toch besloten om nog ff te douchen en daarna lekker te gaan slapen.

Maandag was voor mij een hel. Alleen naar Lowlands betekent ook alleen alles dragen. Op de heenweg was ik 2x gelopen dus ik dacht dat doe ik nu ook weer. Alleen zondag waren mn schouders verbrand dus dingen om mn schouders hangen was niet zo lekker. Ook hielp het niet mee dat iedereen wegwilt en je dus niet je eigen tempo kan lopen. Uiteindelijk 2x gelopen en toen zat ik om 12.30 in de auto met nog een beetje water en cola en een zakje snoep. Nou dat drinken was helaas zo op. En vervolgens heb ik er 3 uur over gedaan om van die parking af te komen. Dus om 16.15 bij de McDonalds kunnen stoppen om het eerste 'fatsoenlijke' van die dag te kunnen eten en 3 large bekers drinken naar binnen te kunnen gieten. Daarna nog 2u naar huis gereden en toen stonden thuis de boontjes met gehaktbal klaar wat toen ook wel weer smaakte 😂.

Al met al heb ik een topweekend gehad, ookal was ik alleen, en heb ik er echt weer van genoten en ik ga volgend jaar zeker weer!
En nu is het weer lekker werken (mag ook wel na zoveel festivals 🤣).
 

anderhalvemunt

Campingartiest
29 aug 2022
50
251
Als iemand behoefte heeft aan nog een verslagje:

Vroeg naar de polder donderdag, heb geen solarport gezien want werd naar ZZ geleid. Tentje samen met de rest van de groep neergezet op camping 2 en vervolgens als een geoliede machine het tentenkamp opgetuigd, alsof we nooit waren weggeweest. We wisten allemaal een koptelefoon te scoren en tegen zessen pruttelden de picknickbbqtjes volop. Daarna met de groep naar de india om om de vijf minuten te wisselen tussen de indiedisco en de mensen op kanaal rood die dachten een podcast te hebben. Vind de silent disco erg gezellig en een goede manier op lowlands te beginnen, maar snap niet dat je in NL geen djs kan vinden die íets beter kunnen mixen. Uurtje of twee weer terug naar de camping want we moesten natuurlijk nog even.

Op vrijdag begonnen bij Prins s en de geit. Helemaal top, heerlijk om lowlands te openen met een beetje foute act die de x-ray laat ontploffen. Daarna laatste nummertjes van Wet leg meegepakt om de hype te begrijpen. Da's niet gelukt. Vervolgens het podcastpodium geprobeerd omdat ik elke week naar Europa draait door luister en de adonis toch een keertje wilde zien. Was hilarisch om een oud-politicus en journalist onthaald te zien worden als rocksterren en ook al hield Geert Mak een dreigend betoog over de donkere wolken boven Europa, (je voelde de sfeer echt inkakken als een souffle) een podcastpodium vind ik een leuk idee omdat ik toch zo'n 10 uur per week naar die dingen luister. Daarna Charlotte Adigery & Bolis Pupul gezien. Vond de plaat erg leuk en was erg nieuwsgierig naar hoe zuks live zou zijn. Heel leuk dus. Was een set met veel humor en plezier en de liedjes zitten gewoon goed in elkaar. Daarna nog even naar Coloray gegaan, maar die voelde ik niet helemaal, had niets met de muziek te maken, maar had toch gewoon even zin in iets anders. Snel de Bravo ingehopt om Jungle te zien. Ik was al mijn vrienden kwijt aan Aurora maar dat deerde niet. Heel leuk uurtje gehad met de mensen daar en lekker droog de bui doorgedanst. Daarna even een snelle rendez-vous op de camping om met wat vrienden naar Eefje de Visser te gaan. Dit was mijn hoogtepunt van het hele weekend. Bitterzoet was persoonlijk een belangrijke plaat in de coronatijd, en dit concert was gewoon een prachtproductie. Voor mij echt een afsluiter van de afgelopen jaren en het startschot voor de rest van het weekend. Daarna met mijn lief vanaf het water de tweede helft van The opposites gezien. Leuk om de alpha zo van een afstandje los te zien gaan, maar ik kreeg er geen FOMO van. Voor de nacht had ik eigenlijk al veel te weinig energie dus ben daarna braaf naar de camping gegaan (wel jammer want de bravo-nacht zag er wel heel goed uit)

Op zaterdag begonnen bij Altin gün. Ook weer een goed show en vroeg op de zaterdag was een hele goede spot hiervoor. Er was niet zo heel veel dat ik hoefde te zien zaterdag dus heb ook veel gewoon een beetje rondgehangen op het terrein. Op een gegeven moment naar Glass animals gegaan. Hoewel ze echt heel poppy zijn geworden, vond ik het ook heel erg gezellig en deden ze precies wat je in de alpha moet doen. Daarna echt veel te lang op de camping gezeten, waar ik achteraf wel spijt van heb als ik de verhalen van fred again hoorde. Wel erg lekker gegeten. Ik wilde persé naar NU Genea omdat ik ze cool vond klinken op plaat en ik overtuigd was dat ze een van de verrassingen werden, maar dat viel wat tegen. Was een beetje tacky en niet op de goede manier. Halverwege weggegaan om bij de groep aan te sluiten bij Arctic monkeys. We hadden prachtplekken en ik heb echt genoten van de show, maar zoals 3voor12 wel treffend beschreef merkte je echt dat Alex Turner een behoorlijk tikkeltje trager wil dan de rest van de band. Met zúlke festivalhits kan je toch wel wat meer energie in het publiek brengen lijkt me. De nacht lekker weggedanst bij de x-ray met allerlei vage maar hele gezellige types, maar toen ik de schuurman zag verschijnen op het scherm wist ik dat het tijd was om te gaan slapen.

Op zondag had ik weer iets beter mijn best gedaan. Ik wist niet zo goed waar te beginnen dus sloot aan bij wat vrienden die naar Gotu Jim gingen. Was lachen, zie prins s en de geit. Prachtige crowdsurfende exit uit de x-ray. Even weer wat gegeten en daarna naar Caribou. Een ander hoogtepunt. Was voor mijn gevoel niet zo druk, maar ik vind het heerlijke muziek en heb geen minuut stilgestaan. Wel jammer dat het niet wat later op de dag was. Vervolgens naar de lima om Mdou Moctar te zien. Ik had veel mensen op sleeptouw genomen dus was erg blij dat het niet tegenviel. IJzersterke gitarist en de meest suave man die ik dit jaar gezien heb. Grapte al dat dit het soort charisma is waar Alex Turner naar op zoek is. Een van mijn favo optredens dit weekend, maar de energie lag erg hoog dus dus dadi freyr alleen van een afstandje meegekregen. Heerlijk gegeten bij de libanees, maar het duurde allemaal erg lang waardoor het nogal dringen werd bij Stromae. De show was fantastisch, heel erg blij om hem nog eens live te kunnen zien en ik wist vaak niet goed wat ik zag met die productie. Geweldig. Wel stonden we achter de meest asociale en agressieve groep die ik ooit op lowlands gezien heb, nog even met zijn 15en rendez-vouzen bij je stomme kutballonlama, ruzie zoeken met mensen die er wat van zeggen en vervolgens de hele show shag roken en instagram livestreamen. Dat drukte toch wel bijhoorlijk op de sfeer daar. En tsja, daarna de zondagnacht, beetje tussen daphni en noisia ingehangt en wel een hele mooie nacht beleefd met de hele groep. Uur of vijf weer terug naar de camping voor de korste nacht van mijn leven, we hebben dit verdiend.

De exodus maandag naar ZZ verliep soepel, maar er daadwerkelijk wegkomen ging dit jaar wel heel stroef. Gelukkig hadden we nog een lauwe fles ginger ale want water was in geen velden of wegen te bekennen. LL zei dat verkeersregelaars niets zouden helpen, maar op ons veldje was het een free for all chaos naar de enige uitgang waar een oranje hesje toch wel een boel frustratie had gescheeld. Als ik op dat moment die lama was tegengekomen weet ik niet wat er gebeurd zou zijn.

Al met al weer een mooi weekend gehad, maar ben wel een beetje huiverig voor de prijs volgend jaar en de line-up die we ervoor terugkrijgen. Ik neem me in ieder geval wel voor om dan wat minder te gaan hangen, ik was het festivallen toch een beetje verleerd 😅
 

DanielNedelko

Campingartiest
4 jul 2022
95
178
Als iemand behoefte heeft aan nog een verslagje:

Vroeg naar de polder donderdag, heb geen solarport gezien want werd naar ZZ geleid. Tentje samen met de rest van de groep neergezet op camping 2 en vervolgens als een geoliede machine het tentenkamp opgetuigd, alsof we nooit waren weggeweest. We wisten allemaal een koptelefoon te scoren en tegen zessen pruttelden de picknickbbqtjes volop. Daarna met de groep naar de india om om de vijf minuten te wisselen tussen de indiedisco en de mensen op kanaal rood die dachten een podcast te hebben. Vind de silent disco erg gezellig en een goede manier op lowlands te beginnen, maar snap niet dat je in NL geen djs kan vinden die íets beter kunnen mixen. Uurtje of twee weer terug naar de camping want we moesten natuurlijk nog even.

Op vrijdag begonnen bij Prins s en de geit. Helemaal top, heerlijk om lowlands te openen met een beetje foute act die de x-ray laat ontploffen. Daarna laatste nummertjes van Wet leg meegepakt om de hype te begrijpen. Da's niet gelukt. Vervolgens het podcastpodium geprobeerd omdat ik elke week naar Europa draait door luister en de adonis toch een keertje wilde zien. Was hilarisch om een oud-politicus en journalist onthaald te zien worden als rocksterren en ook al hield Geert Mak een dreigend betoog over de donkere wolken boven Europa, (je voelde de sfeer echt inkakken als een souffle) een podcastpodium vind ik een leuk idee omdat ik toch zo'n 10 uur per week naar die dingen luister. Daarna Charlotte Adigery & Bolis Pupul gezien. Vond de plaat erg leuk en was erg nieuwsgierig naar hoe zuks live zou zijn. Heel leuk dus. Was een set met veel humor en plezier en de liedjes zitten gewoon goed in elkaar. Daarna nog even naar Coloray gegaan, maar die voelde ik niet helemaal, had niets met de muziek te maken, maar had toch gewoon even zin in iets anders. Snel de Bravo ingehopt om Jungle te zien. Ik was al mijn vrienden kwijt aan Aurora maar dat deerde niet. Heel leuk uurtje gehad met de mensen daar en lekker droog de bui doorgedanst. Daarna even een snelle rendez-vous op de camping om met wat vrienden naar Eefje de Visser te gaan. Dit was mijn hoogtepunt van het hele weekend. Bitterzoet was persoonlijk een belangrijke plaat in de coronatijd, en dit concert was gewoon een prachtproductie. Voor mij echt een afsluiter van de afgelopen jaren en het startschot voor de rest van het weekend. Daarna met mijn lief vanaf het water de tweede helft van The opposites gezien. Leuk om de alpha zo van een afstandje los te zien gaan, maar ik kreeg er geen FOMO van. Voor de nacht had ik eigenlijk al veel te weinig energie dus ben daarna braaf naar de camping gegaan (wel jammer want de bravo-nacht zag er wel heel goed uit)

Op zaterdag begonnen bij Altin gün. Ook weer een goed show en vroeg op de zaterdag was een hele goede spot hiervoor. Er was niet zo heel veel dat ik hoefde te zien zaterdag dus heb ook veel gewoon een beetje rondgehangen op het terrein. Op een gegeven moment naar Glass animals gegaan. Hoewel ze echt heel poppy zijn geworden, vond ik het ook heel erg gezellig en deden ze precies wat je in de alpha moet doen. Daarna echt veel te lang op de camping gezeten, waar ik achteraf wel spijt van heb als ik de verhalen van fred again hoorde. Wel erg lekker gegeten. Ik wilde persé naar NU Genea omdat ik ze cool vond klinken op plaat en ik overtuigd was dat ze een van de verrassingen werden, maar dat viel wat tegen. Was een beetje tacky en niet op de goede manier. Halverwege weggegaan om bij de groep aan te sluiten bij Arctic monkeys. We hadden prachtplekken en ik heb echt genoten van de show, maar zoals 3voor12 wel treffend beschreef merkte je echt dat Alex Turner een behoorlijk tikkeltje trager wil dan de rest van de band. Met zúlke festivalhits kan je toch wel wat meer energie in het publiek brengen lijkt me. De nacht lekker weggedanst bij de x-ray met allerlei vage maar hele gezellige types, maar toen ik de schuurman zag verschijnen op het scherm wist ik dat het tijd was om te gaan slapen.

Op zondag had ik weer iets beter mijn best gedaan. Ik wist niet zo goed waar te beginnen dus sloot aan bij wat vrienden die naar Gotu Jim gingen. Was lachen, zie prins s en de geit. Prachtige crowdsurfende exit uit de x-ray. Even weer wat gegeten en daarna naar Caribou. Een ander hoogtepunt. Was voor mijn gevoel niet zo druk, maar ik vind het heerlijke muziek en heb geen minuut stilgestaan. Wel jammer dat het niet wat later op de dag was. Vervolgens naar de lima om Mdou Moctar te zien. Ik had veel mensen op sleeptouw genomen dus was erg blij dat het niet tegenviel. IJzersterke gitarist en de meest suave man die ik dit jaar gezien heb. Grapte al dat dit het soort charisma is waar Alex Turner naar op zoek is. Een van mijn favo optredens dit weekend, maar de energie lag erg hoog dus dus dadi freyr alleen van een afstandje meegekregen. Heerlijk gegeten bij de libanees, maar het duurde allemaal erg lang waardoor het nogal dringen werd bij Stromae. De show was fantastisch, heel erg blij om hem nog eens live te kunnen zien en ik wist vaak niet goed wat ik zag met die productie. Geweldig. Wel stonden we achter de meest asociale en agressieve groep die ik ooit op lowlands gezien heb, nog even met zijn 15en rendez-vouzen bij je stomme kutballonlama, ruzie zoeken met mensen die er wat van zeggen en vervolgens de hele show shag roken en instagram livestreamen. Dat drukte toch wel bijhoorlijk op de sfeer daar. En tsja, daarna de zondagnacht, beetje tussen daphni en noisia ingehangt en wel een hele mooie nacht beleefd met de hele groep. Uur of vijf weer terug naar de camping voor de korste nacht van mijn leven, we hebben dit verdiend.

De exodus maandag naar ZZ verliep soepel, maar er daadwerkelijk wegkomen ging dit jaar wel heel stroef. Gelukkig hadden we nog een lauwe fles ginger ale want water was in geen velden of wegen te bekennen. LL zei dat verkeersregelaars niets zouden helpen, maar op ons veldje was het een free for all chaos naar de enige uitgang waar een oranje hesje toch wel een boel frustratie had gescheeld. Als ik op dat moment die lama was tegengekomen weet ik niet wat er gebeurd zou zijn.

Al met al weer een mooi weekend gehad, maar ben wel een beetje huiverig voor de prijs volgend jaar en de line-up die we ervoor terugkrijgen. Ik neem me in ieder geval wel voor om dan wat minder te gaan hangen, ik was het festivallen toch een beetje verleerd 😅
We hebben bijna dezelfde route gevolgd, en ik ben het overal mee eens. Eefje was ook voor mij één van de hoogtepunten. Leuk!
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Ok de Fred Again.... presale na 1 minuut al uitverkocht. Dat beloofd wat voor de voorverkoop ;-(
 
  • Verdrietig
Waarderingen: eva84

Gebruikers die dit onderwerp bekijken