Lowlands 2015

Sidesliders

Campingartiest
26 feb 2015
72
0
Ik hoop nog op eem (sub)headliner als FATM, kasabian, beck of linkin park

Verder hoop ik nog op:
– the wombats
– typhoon
– knife party

Welke al bevestigde namen zouden jullie je mede-lowlandsgangers aanraden?

Shows die ik al eerder heb gezien die ik (erg) goed vond:
- Maccabees
- Paolo Nutini
- Patrick Watson
- Ben Howard
- Benjamin Clementine
- Hudson mowhawke
- Kendrick Lamar
- Limp Bizkit
- Major Lazer
- Rico & Stickz

Artiesten/bands die ik wel wil zien:
- Courtney Bartnett
- La Sra Tomasa
- Lianne la Havas
- Jose Gonzalez
- Mark Ronson
- the Districts
- whilk & misky
- roots manuva
- django django
- curtis harding
- chef'special

Golden Oldies:
- Underworld
- The Chemical Brothers
- La Roux
- Interpol
- Franz Ferdinand (FFS)

 

Sidesliders

Campingartiest
26 feb 2015
72
0
Dankje! Heb je trouwens al eens een ffs optreden gezien? En wat spelen ze dan allemaal?

Franz Ferdinand wel gezien, niet met de FFS combi nog, maar er staan livesets op Youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=E0h14Vsw1lo
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik ga vanavond naar FFS, ze spelen ook nog wel hits van FF en Sparks. Beide 3 dacht ik, en verder dingen van het nieuwe album. Ik laat wel weten hoe het was.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Heb opzich wel genoten. Ik heb zelf niet zo heel veel met het album van FFS, maar ze speelden ook 3 FF nummers en 3 Sparks nummers. Wat voor velen ook het hoogtepunt tijdens van concert was denk ik. Zeker als je Take Me Out nog speelt gaat het dak er gegarandeerd af. Verreweg het meeste response voor de FF songs en 'This Town Ain't Big Enough for Both of Us'. Maar de rest van de show was ook wel vermakelijk, ze doen het leuk op het podium en ondanks dat ze nu een soort van 2 frontmannen hebben verdelen ze het goed. En vooral die toetsenist van Sparks is een apart en grappig mannetje. Die zanger van Sparks is nog goed bij stem, en die guy van FF staat ook nog lekker energiek op het podium.
Ik ben bang dat die FFS songs niet allemaal gaan werken op een festival. Maar met die Franz Ferdinand nummers, en dan vooral Take Me Out, heb je gegarandeerd feest.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Het was weer een prachtige editie van Lowlands! Persoonlijke hoogtepunten: Ben Howard, SBTRKT, FFS, RHODES, Father John Misty en absolute nummer 1 Tame Impala! Wanneer ik een wat uitgebreider verslag heb getypt zal ik dit hier ook even plaatsen.
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
252
62
Mooi verslag. Ik proef in je verhaal het spanningsveld tussen de absolute feestgangers en pure muziekliefhebbers. Dat is lastig programmeren voor de organisatie. De line up was zeker niet slecht, maar was het € 200,00 waard. Als je dan mikt op 55.000 bezoekers hadden er best wat grotere namen geboekt kunnen worden. Je verwacht dan toch meer.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Mooi verslag. Ik proef in je verhaal het spanningsveld tussen de absolute feestgangers en pure muziekliefhebbers. Dat is lastig programmeren voor de organisatie. De line up was zeker niet slecht, maar was het € 200,00 waard. Als je dan mikt op 55.000 bezoekers hadden er best wat grotere namen geboekt kunnen worden. Je verwacht dan toch meer.

Met Kendrick Lamar hebben ze gewoon een hele sterke boeking gedaan waardoor ze dit jaar toch heel erg dicht in de buurt kwamen van de Pukkelpop Line-up als je het mij vraagt.
Maar bij beide festival geldt inderdaad de moeilijke feestganger/liefhebber verhouding. 75% van de optredens die ik gezien heb ik de club stond vol met het oude volk van het terrein. Zelf met mijn 20 jaartjes toch een van de jongere daaro. Hopelijk kantelt de verhouding kwaliteit/feestjes de komende jaren niet de verkeerde kant op.



Raar, heel erg raar. Buiten de meeste optredens: Heel erg leuk, bij sommige serieuze(re) optredens door een aantal mensen heel erg stom.

vertel

Hebben de 'alternatievere' grote namen dit jaar wel volle tenten weten te trekken? bijvoorbeeld interpol?
Toen met Nick Cave en NIN was toen pijnlijk. Lowlands heeft dit jaar zijn headliners op dat gebied toch wel goed gefixed.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Is Courtney Barnett dat ook al of is die nog te klein?

Courtney hoeft opzich haar tentje niet te vullen maar bij Nick Cave en NIN was het blijkbaar beschamend leeg.



Achja, je hebt het overal wel hè…. Zoals je zei is dit op Pukkelpop ook het geval.

Valt wel mee, gewoon aanspreken als ze zich als tokkies gedragen dan passen ze zich wel vaak aan. Tijdens Linkin Park 1 irritante kerel gehad die hard duwde maar dan is het altijd toch wel vermakelijk om even lekker stevig te blijven staan of een subtiel duwde terug te geven :p

@Thomas Low Roar zal John, Pwoperfish wel getipt hebben.
 

User_1439

Nieuw lid
2 sep 2015
1
0
Ik heb in de voorgaande jaren veel problemen ervaren met de kartonnen bierhouders. Dit komt ook echt me neus uit!
Zijn er meer mensen met dit probleem of is dit herkenbaar?
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
@Thomas Low Roar zal John, Pwoperfish wel getipt hebben.
Ja dat was ik ;) En dat eentonige kan ik me ook best in vinden.
Leuk verslag verder Thomas. Mooi dat je andere keuzes ook goed bevallen zijn (Allah-Las, Pond en Fuzz), daar twijfelde je ook over als ik het goed herinner. Ik las meer enthousiaste verhalen over Fuzz, baal er nog ontzettend van dat die nergens een losse show (of LGW) doen.
 

Sidesliders

Campingartiest
26 feb 2015
72
0
Ik heb een fantastische editie weer gehad!

Hoogtepunten: Kendrick Lamar, Opgezwolle, Limp Bizkit (je zou bijna denken dat ik van hiphop hou), Benjamin Clementine, 21 Pilots, What so Not, Underworld, Kasba, Gallowstreet, Diplo, Major Lazer (leuke show, maar na 1 uur was ik er wel klaar mee), de Hacienda op zondag :)

Tegenvallers: The Chemical brothers (zoals verwacht), Boys Noize b2b Baauer, Curtis Harding (veel te druk in en rond de Charlie), Years & Years

Jammer genoeg niet kunnen zien: Courtney Barnett, Tame Impala (heb al kaartjes voor hun show), Django Django (idem), Ho99o9, Caribou, Todd Terje
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Mijn ervaringen op Lowlands. Wat een fantastische editie was het toch! Ik kijk al reikhalzend uit naar volgend jaar.
http://gewoonsjoerd.weebly.com/blog/kiss-another-sky-lowlands-2015
 

Sidesliders

Campingartiest
26 feb 2015
72
0
En hoe heb je zoveel kunnen missen? Tame Impala en Django Django zeker voor een goede plek bij Major Lazer. Maar Courtney Barnett en Caribou?

Simpelweg omdat ik niet naar Lowlands ga puur voor de muziek, en met mij zoveel anderen. Daarvoor gebeurt er te veel tegelijk op het terein. Ik heb het in het verleden wel gedaan, maar dan ren je van de een naar de andere optreden waardoor ik eigenlijk helemaal niet zo geniet van alles wat om mee heen gebeurt. Het is (voor mij) 10x leuker om gewoon lol te hebben met mijn vrienden en af en toe een leuk optreden mee te pikken.
Wanneer ik iets zie dat de moeite waard is, of ik wil het graag zien maar moet het missen omdat het toevallig niet zo uit komt, dan koop ik wel kaartjes voor wanneer ze weer in nederland komen in een van de vele poppodia (voordeel van om de hoek van Paradiso wonen in Amsterdam). Dus niet getreurd! Zo ga ik dus naar Tame Impala en naar Django Django binnenkort.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken