Le Guess Who? 2016

Kobekes

Playlistbediener
8 jan 2015
47
3
Ze kondigde vorig jaar (in de kerk) al aan dat haar tour van 2016 opnieuw langs europa zou komen. Dus ik vermoed dat het nog met hetzelfde album is.
Maar op LGW kan altijd wat meer he.

 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ik dacht dat ze daarmee meer op zomerfestivals doelde, maar ach prima. Was een mooi optreden.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Wilco en Julia Holter, dat wordt alvast geld opzij zetten! :)

Vond afgelopen jaar wel leuk, maar merkte wel dat ik zalen soms te vol vond en anderen dan weer te leeg. Ik was maar één dag gegaan, maar dat was een beetje mijn ervaring. Jullie?
 

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
337
261
Hmm, ik heb daar niet per se veel last van gehad. Alleen Follakzoid moeten missen door drukte. Bij Julia Holter was ik wel zeer ruim op tijd. Te leeg heb ik ook amper ervaren; hooguit toen ik op de vrijdag naar wat kleinere locaties ging (Moon Moon Moon in de Schouwburg en Dave Heumann in de kleine zaal van de Kikker).

Ik vond het eigenlijk wel een heel fijn festival; constant keuze uit allerlei interessante optredens, van relatief toegankelijke topindie (zoals Wilco en Julia Holter) tot de meest abstracte dingen waar ik normaal niet mee in aanraking kom, maar nu eens van kan proeven.

Het scheelt ook wel dat ik in Utrecht woon.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Dinosaur Jr zelfbevestigd. En normaal gezien komt vandaag een groot pakket namen.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Via via(een vriend van een vriend van mij) kreeg ik te horen dat LGW vorige week per ongeluk op Twitter een eerste aankondiging plaatste, maar die er na een minuut weer afhaalde. Suuns, Savages en Wilco zouden curreren dit jaar en Swans, Anna von Hausswolff, Ryley Walker en Julia Holter zouden bij de eerste namen zitten.

Geen idee hoe betrouwbaar dit is natuurlijk, omdat het allemaal via via is en er volgens mij ook geen screenshots van gemaakt zijn. Met de zelfbevestiging van Julia Holter nu lijkt het echter wel waar te zijn, ook omdat Swans en Anna von Hausswolff natuurlijk ook in de buurt zijn iets later.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Die namen zijn nog steeds te vinden in het topic op Graz. Alleen heeft iemand van LGW daar speciaal een account aangemaakt met de vraag om die namen tot vandaag niet buiten het forum te verspreiden. Straks om 16u komt Sonic City (dat altijd een overlap heeft met de affiche van LGW) met eerste namen, lijkt me dat die tegelijk zullen komen.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
ÓOR komt nu ook met nieuws: http://oor.nl/#!/articles/wilco_savages_e_a_curatoren_op_le_guess_who-1/news
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Haha wauw, ik krijg inderdaad van verschillende mensen de screenshots nu. Ik wist niet dat er die hele commotie over was, vandaar dat ik hier maar even plaatste wat ik wist. Ik zal er verder ook niks over plaatsen ofzo.

Eerste namen waren naar mijn smaak overigens niet geweldig, al zaten er wel een paar toffe acts tussen. Ach, het is nog maar de eerste aankondiging.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
http://festileaks.com/2016/05/le-guess-who-2016-viert-10e-verjaardag-oude-bekenden-en-nieuwe-gezichten/
:)
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ja sick, Digable Planets is wel echt een naam die ik totaal niet aan zag komen. Verder ook blij met Raime, Nadja, Stara Rzeka, Swans, St. Francis Duo en Jameszoo Quartet .
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Le Guess Who? 2016 voegt na Wilco onder andere Savages en Swans toe

simple-smile.png
Nice, en feli met je eerste artikel :)

Blij met de eerste namen. Ik ben benieuwd wie Savages en Suuns op het programma plaatsen. En verder blij met Swans, Wooden Shjips, Dinosaur Jr, The Comet Is Coming, Anna Von Hausswolff en Heron Oblivion. (Voor zover ik bekend ben met deze lichting namen)
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Leuk artikel inderdaad. Hopelijk kun je vaker een nieuwe vibe toevoegen aan de content van deze site :)

Ga mij deze week eens in de onbekende artiesten verdiepen, want de meeste namen ken ik niet.

Ben zelf erg blij met Wooden Shjips (door PwoperFish hier leren kennen deze week), Ryley Walker, Savages, Swans, Wilco en Dinosaur Jr.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Oh nice, las vanmiddag dit artikel toen ik nog niet wist dat ie van jouw was. Mooie vooruitgang dat je wat meer diepte aan zulke artikelen weet te brengen. Kijk uit naar je volgende post :p @mrmantel !

Prima eerste lading. Hopelijk dit jaar dan toch eindelijk eerste keer LGW?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken