Kidsfestivals

sledgehammer

Gouden Tip
24 nov 2017
257
-2
Toen ik jaren geleden eens op het Zwarte Crossfestival ben geweest, viel me op dat daar veel activiteiten voor kinderen waren. Maar ik was daar zelf niet met een kind en weet niet meer precies wat ik toen gezien heb. In elk geval is dat wel een festival met meer dan alleen muziek en je zou eens op de website kunnen kijken wat ze daar tegenwoordig voor activiteiten voor kinderen hebben.

Overigens maken de vele lompe dronken 'boeren' daar de sfeer juist weer minder geschikt voor een jong kind, dus ik zou er persoonlijk met kinderen niet tot 's avonds laat blijven. Overdag leek het me destijds echter een leuke plek om als kind naar toe te gaan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Ik geloof dat er zoiets bestaat als "My First Festival", van wat ik weet dat dat vorig jaar in Utrecht en Groningen is gehouden. Paar lui van televisie en wat kinderliedjeszangers komen daar naartoe om op te treden.
Weet niet zo goed aan welke leeftijdscategorie moet denken, maar ik zou de Zwarte Cross, zoals hierboven geschetst wordt, niet zo één, twee, drie aanraden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Je hebt een Nickelodeon festival: http://festival.nickelodeon.nl/.

Ik ga mijn kind(eren, tweede komt er aan) verder echt niet mee naar festivals nemen die niet voor hun bestemd zijn. Ook al zijn er misschien kindvriendelijke "dump" plekken, doe het gewoon niet.

Als "bezoeker" vind ik het verschrikkelijk om overal kinderen rond te zien lopen, ook al is het met gehoor bescherming en dergelijke... het is gewoon niet voor kinderen bedoeld. Op Breda Barst zag ik nog kids zonder gehoorbescherming rondlopen bij een snoeiharde Black Metal band.. tsja.

Als vader zijnde denk ik niet dat mijn kind behoefte heeft om naar een festival te gaan. Ok, K3 vond ze vorige week fantastisch... maar dat is een ander verhaal dan een festival. Wanneer ze wat ouder zijn kijk ik een klein beetje wat vriendjes of vriendinnetjes doen. Ik zat in de brugklas met mijn eerste concert (Eminem), en achteraf vond ik dat zelf ook wel een beetje jong als ik daar nu op terugkijk. Maar goed, mijn maatjes gingen toen ook dus ik mocht ook. Daar zal het uiteindelijk bij ons ook wel op uitdraaien ;).
 

jill

Nieuw lid
26 okt 2019
1
0
Into The Great Wide Open! Een kleinschalig festival op Vlieland, met een leuke variatie aan indie en alternatieve artiesten. Ik heb er nu twee jaar als vrijwilliger gewerkt, en de sfeer is er altijd erg gemoedelijk. Je ziet er veel jonge gezinnen, er zijn op diverse plaatsen glijbanen en andere kinderactiviteiten, terwijl het daarnaast ook gewoon een heel goed muziekfestival is voor volwassenen. Ik zou het absoluut aanraden!
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
581
522
De Familiedag van Nirwana Tuinfeest in Lierop is ook leuk met kids die op de basisschool zitten:
Ze krijgen een stempelkaart waarmee ze allerlei activiteiten kunnen doen: klimtoren, stormbaan, schmincken, etc.
In de tent speelt dan 2x een act gericht op kinderen zoals Hippe Gasten of VOF de Kunst. Op het hoofdpodium spelen coverbands.
Entree is gratis dus altijd leuk om eens uit te proberen.
En idd: zorg voor goede gehoorbescherming! Het is soms vreselijk om te zien wat ouders hun kinderen aandoen (en baby's hebben er imo zo wie zi niks aan...)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken