Kendrick Lamar

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.285
Goed om weer wat te horen.

Wat vinden we hier eigenlijk van Kendrick? Met DAMN heeft hij wel echt een weg ingeslagen om de commerciële zenders ook te voorzien van zijn nummers. Voor zijn portemonnee waarschijnlijk een goede zet om iets meer commerciële hiphop te maken voor het grote publiek. Good Kid Maad City en natuurlijk To Pimp a Butterfly waren zulke kwalitatief sterke conceptalbums die we vermoedelijk niet meer gaan zien en dat is echt een enorm gemis. Kendrick heeft zo veel meer in zijn mars...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Het is niet omdat Kendrick vroeger wat meer richting jazz rap aanleunde dat ie niet commercieel goed boerde. King Kunta, Alright, These Walls, maad City, Swimming Pools, Bitch Don't Kill My Vibe.. Bedoel. Zeker die laatste twee surfen mee op de rap van die tijd. Anyways, kijk er wel naar uit. Mans heeft lang genoeg aan die plaat geschaafd.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Good Kid Maad City en natuurlijk To Pimp a Butterfly waren zulke kwalitatief sterke conceptalbums die we vermoedelijk niet meer gaan zien en dat is echt een enorm gemis. Kendrick heeft zo veel meer in zijn mars...
Dacht ik na DAMN ook maar iets dat "Mr. Morale & The Big Steppers" heet, klinkt wel weer alsof er een concept achter zit.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.285
Dacht ik na DAMN ook maar iets dat "Mr. Morale & The Big Steppers" heet, klinkt wel weer alsof er een concept achter zit.
Het zou mij positief verrassen. Mocht het zo zijn, kan het vrijwel alleen maar een topper worden. Inderdaad leent de naam zich wel wel aan. Wel weer zin in shows van hem, zijn Halftimeshow performance was ook weer lekker.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Het zou mij positief verrassen. Mocht het zo zijn, kan het vrijwel alleen maar een topper worden. Inderdaad leent de naam zich wel wel aan. Wel weer zin in shows van hem, zijn Halftimeshow performance was ook weer lekker.
Verwacht eigenlijk pas volgend jaar een volledige wereldtour. Met vooral Glasto dit jaar als voorproefje/visitekaartje ofzo.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.285
Oh wauw, had niet verwacht dat hij terug zou gaan naar GKMC en TPMB. Heerlijk.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Soms denk ik overwaarderen we die Kendrick soms niet een beetje en dan hoor ik dit. Klasse apart.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Kendrick is klaar voor mij ben ik bang. Man wat keek ik hier naar uit, zeker na maandag. Teleurstelling van het jaar, nog groter dan die van Arcade Fire. Die single van maandag is beter dan elk nummer op dit album...
United in Grief, Mr. Morale en, hoe kan het ook anders, de track met Beth Gibbons, Mother I Sober, zijn spaarzame hoogtepunten.
Hoe pijnlijk als na dit album King Kunta door je speakers galmt.
6je...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Niet te doen voor mij om hier al een oordeel over te vellen na ocharme 1 luisterbeurt (wetende dat ik TPAB echt niet fijn (!) vond na 1 zit).

Father Time en Purple Hearts springen er meteen uit hier. Die ruzie-track wordt wel een skipper vrees ik. Zin om hier een tweede keer in te duiken, en een derde, vierde, vijfde keer. Deze man steekt zoveel tijd en liefde in zijn muziek, dat is hier ook weer het geval.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.285
Ik ben ook nog niet om. Die single staat ook niet op deze plaat, wat ik ook al een beetje eigenzinnig vind. Misschien hebben we nog iets tegoed?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Die ''The Heart parts'' staan nooit op de albums toch? Zijn altijd teasertjes voor het album, voor zover ik weet.

Wilde eigenlijk vrijwel net hetzelfde als Matt posten. Staan een hoop fijne nrs op (al is dat ruzienummer inderdaad een instaskip) maar heeft inderdaad nog wat luisterbeurten nodig voor een definitief oordeel.

Kijk wel al enorm uit naar zijn liveshow volgende maand. Met hopelijk een gast appearance van Beth Gibbons (een mens mag dromen)!
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.285
Die The Heart nummers verschijnen nooit op een album.
Ah dat heb ik nooit geweten haha.

Ik vermoed wel dat ik het album meer kan gaan waarderen hoor, het heeft even tijd nodig. Maar vandaag is zoveel gereleased dat ik daar komende tijd geen tijd voor heb om er helemaal in te verdiepen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken