Indian Summer 2015

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
1375887_10152593918348177_2712543089183379924_n.png

Indian Summer is twee weken vervroegd ten opzichte van vorig jaar. En dit jaar een andere locatie.
Begin januari eerste namen en meer info.

Ik had gehoopt dat ze met de overname door FKP iets anders zouden gaan programmeren. Maar vorig jaar was het niet al te best.
Ik verwacht dit jaar The Chemical Brothers wel als afsluiter.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Anouk, Kensington, Racoon, Jett Rebel, Dotan, The Partysquad, Alvaro & MC KC Jones, Memphis Maniacs, La Pegatina, Girls Love DJ's, Dirtcaps, The Kik, Milky Chance, nieuwe talenten Sunday Sun, Roul And Doors, Bade en Rondé zijn de eerste namen voor de 15e editie van Indian Summer.

Nou daar hoef ik dus ook niet meer heen. Alleen die eerste 6 namen al..

Ticketprijzen verlagen ze wel met 10 euro. Dat is wel sympathiek.

 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Anouk, Kensington, Jett Rebel en Dotan zijn toch wel de NL festival sletten van 2015. Je ziet ze echt overal. Nu Anouk op zowat elk festival staat hoop ik toch niet dat ze sub op Pinkpop word.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
,,We hebben goed geluisterd naar de kritiek en de wensen van het publiek en ons daarvan iets aangetrokken’’, zegt Niels Aalberts van organisator Friendly Fire. ,,Op zondag vertrokken toch veel mensen vrij vroeg. Nu, met de vrijdag en de zaterdag, is er nog een hele vrije dag om bij te komen. Daarnaast bleek ook dat de meeste bezoekers van Indian Summer komen voor de herkenning, voor muziek en namen die ze kennen. En dat was met Underworld en Lilly Allen vorig jaar bij velen toch niet het geval.’’

Het overgrote accent ligt op Nederlandse bands en artiesten, waaronder Anouk, Racoon, Kensington, Dotan en Jett Rebel. Donderdag worden de eerste 17 namen van de ongeveer 45 bands, artiesten en dj’s bekendgemaakt. Aalberts: ,,We haken in op een belangrijke tendens. Dat is de ongekende populariteit van Nederlandse bands en dj’s.’’
- Noordhollands Dagblad

Dus veel spannends hoef je daar de komende jaren ook niet meer te verwachten..
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Haha, ja hoor! Ze hebben gewoon geen zin om geld uit te geven aan muziek. En wat een gebrek aan persoonlijkheid heeft die line-up ook... Maar ach, als je 'publiek' niet eens Lily Allen kent, dan heb je ook wel behoorlijk wereldvreemd publiek.

Ook mooi vind ik het dat ze 'Sunday Sun' een "nieuw" talent noemen. Die figuren worden echt al drie jaar op 3FM gedraaid. Tsja, het is gewoon weer festivalterminologie voor 'eigenlijk zijn er niet zo heel veel mensen die ze kennen'.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
'De evenement vindt dit jaar overigens voor het eerst op een andere locatie plaats: het festival verhuist na 14 jaar in Geestmerambacht naar het evenemententerrein iets ten noorden van het meer in Langedijk. Dit terrein is beter bereikbaar en biedt meer gemak.'

Indian Summer zwakt gewoon hard af. De nieuwe locatie zal wel stukken goedkoper zijn.

 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Anouk, Kensington, Jett Rebel en Dotan zijn toch wel de NL festival sletten van 2015. Je ziet ze echt overal. Nu Anouk op zowat elk festival staat hoop ik toch niet dat ze sub op Pinkpop word.

Pinkpop speelt toch Champions League volgens Jan? Tijd om dat maar eens aan te tonen niet en niet Kensington / Anouk een hoge spot (of uberhaupt een plek) op het affiche te geven.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Ik moet nog wel even kwijt dat die eerste lading namen van Indian Summer wel héél erg matig is zeg.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Ben ook wel benieuwd wat voor een meuk er op de 2016 editie van dit festival geplant gaat worden.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19

Toverwoord op de 16e editie van het festival is 'beleving': de lekkerste foodtrucks, een gezellige festivalmarkt, hangplekken in de zon en een open air Dance Stage vormen dit jaar het hart van een feestelijk aangekleed terrein.

Lol. Concert at Sea 2.0.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken