Incubate 2015

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Dit festival verdient ook wel een eigen topic.
Incubate 2015: 14 - 20 September 2015

Ondertussen al 133 acts aangekondigd. Incl. het volgende lijstje die er vandaag nog bij zijn gekomen.
Unknown Mortal Orchestra, King Midas Sound + Fennesz, Yak, Outfit, Julianna Barwick, Hundred Waters, Husky, Hookworms, JEFF The Brotherhood, Kevin Morby, Dengue Fever, EF, Cayucas, Camera, William Basinski, Fennesz & Arve Henriksen en Cristobel and the Sea.
En een overzichtje van alles: http://incubate.org/2015/line-up



 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ja damn, met Yak, Outfit, Hundred Waters, Hookworms, Kevin Morby en William Basinski alweer een prachtige aankondiging. Ik wil eigenlijk een of twee dagtickets kopen, maar het is lastig kiezen. Vooraan in de week zitten enkele mooie dagen en later ook. Even wachten op meer namen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Voorlopig is het vooral mooi dat Sun Kil Moon en Alcest op dezelfde dag staan, en volgens mij Merzbow ook die dag. Hoop dat die nog een beetje mooier wordt dan gaan we lekker op maandag.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Hmm vooral de woensdag(Melvins, Merzbow x Full Of Hell, Zs, Za!, Hundred Waters) en de weekenddagen zien er ook goed uit. Even kijken of ik bij ergens een slaapplek kan regelen voor meerdere dagen.
 

Sandervandam

Randprogramma
15 jan 2014
191
0
Ik wil hier ook heel graag meerdere dagen heen. Spotgoedkoop.
De maandag lijkt inderdaad tot nu toe wel het beste, maar ik wil eigenlijk alle Merzbow shows zien en ik wil Mercury Rev en Cabaret Voltaire ook écht niet missen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Oke ik kan Merzbow héél erg waarderen heb ik uitgevonden. Die staat dus (solo :D) op de maandag samen met Alcest, Wand en Sun Kil Moon voor 25 euro. Wat is dat belachelijk goedkoop zeg. Die maandag is voor mij een zekerheidje, maar ik hoop dat er nog een andere dag wat mooier wordt.

De andere twee shows van Merzbow op dinsdag en woensdag zijn niet solo. Die samenwerking snap ik alleen niet zo goed, wat voor iets gaat hij dan doen live?
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
De andere twee shows van Merzbow op dinsdag en woensdag zijn niet solo. Die samenwerking snap ik alleen niet zo goed, wat voor iets gaat hij dan doen live?

Merzbow is een deel van de instrumentatie in de samenwerkingen. In beide gevallen neig ik zelf naar een van de samenwerkingsshows, aangezien beide artiesten waarschijnlijk enigszins orde/structuur aanbrengen in de instrumentatie van Merzbow(Balazs Pandi is een drummer, Full Of Hell een hardcore band).
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Waarschijnlijk koop ik gewoon een passe partout, maar ga ik mogelijk niet alle dagen.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Nieuwe toevoegingen:
Surfer Blood, Great Lake Swimmers, Tess Parks & Anton Newcombe, Sóley, Torres, No Joy, Lusts, Bad Breeding, Happyness, The Weather Station, Droppings, Lumerians, Vision Fortune, Fumaça Preta, Gabriel Garzon-Montano, Errors, Los Pirañas, Spires that in the Sunset Rise, Turzi, White Jazz, Sex Swing, Newmoon, Lady Lamb, Napoleon Gold, Landverraad, Iguana Death Cult, Partisan.

Een aantal belgische talentvolle bands in samenwerking met Vi.be.
Maze, Polaroid Fiction, Youff, Onmens, El Yunque, Crowd of Chairs, The Mary Hart Attack, WYNN, Umungus, Yamantau

http://incubate.org/2015/190/surfer-blood-great-lake-swimmers
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
The Soft Moon
East India Youth
Yasunao Tone & Russell Haswell (Exclusive EU show)
James Welburn
Barchan
Ketev
Ensemble Economique
UMA
Roedelius/Schneider
Dirk Serries & Rutger Zuydervelt
Reinier van Houdt/Koen Nutters perform 'White Metal' by Michael Pisaro
Powell
Russell Haswell
NHK’Koyxeи
EVOL
Basic House
Wanda Group
O/H
Perfume Advert
Leafcutter John
Canute (Alex McLean)
Norah Lorway
Sam Aaron
Ed Rush
Plastician
dOOp vs Subp Yao
Banganagangbangers
Islam Chipsy
Acid Arab
Maurice Louca
Cairo Liberation Front

Weer goed raak voor Incubate. Cairo Liberation Front, Acid Arab, Ed Rush, Leafcutter John(nieuwe plaat is een aanrader), James Welburn(insgelijks), Powell, East India Youth en The Soft Moon zijn echt weer heel sterke namen.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik ken helemaal niks van die laatste aankondiging. Maar ik ken sowieso weinig van alles wat er staat. Iemand al wat leuks ontdekt of aan te raden?
Ik kan in ieder geval Yak wel heel sterk aanraden na vorig weekend, de grootste verrassing op BKS voor mij.

Edit: De eerste nieuwe artiest (voor mij) in de Incubate playlist is al raak. Die andere helt van Fuck Buttons, Andrew Hung, is aan de slag gegaan met een soort vage 8bit electronica. Best komisch.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Nieuwe namen Incubate, en R&S curreert een avond!
Neneh Cherry + RocketNumberNine
Sophia
Terakaft
Lower
Josh Graham
ZES
The Rebel
Rob Gordon
Beasts
To Live and Shave in L.A.
Eric Chenaux
Kathryn Joseph
Zazazozo

R&S curreert:
Lakker (R&S)
Paula Temple (R&S, Noise Manifesto)
Renaat (R&S)
Shadowed (Fog Mountain)
Lemontrip (Fog Mountain)
HOEK (Fog Mountain)

The Ex curreert:
The Ex
Ukandanz
Selvhenter
Afework Nigussie
Lean Left
The Outskirts
Arend B. Blauw

KtAoaBC curreert:
The Soft Moon
Hand of Dust
Kiss the Anus of a Black Cat

Radar Man From The Moon curreert:
Happy Meals
Shit & Shine
Dwellings & Druss
Radar Men From The Moon

Bedroom Suck and Fire Records present: BEDROOM SUCK IN EUROPE:
Black Realm
Terrible Truths
Totally Mild
Rites Wild

KRAAK label night:
Camargue (be)
Bow Aether Group (be)
Afghan Gold (be)
Köhn (be)

Unknown Precept label special:
Profligate
Nick Klein
Miguel Alvarino

Night Birds – All-Girls All-Stars party:
La Luz
Peach Kelli Pop
Fuz

Night Birds – Tuff-Boys Workout party:
Jc Sátan
Those Foreign Kids

Austrian Music Export presents:
UMA (SeaYou Records)
M185 (Siluh records)
A Thousand Fuegos (SeaYou records)
Vague (Siluh records)
Hella Comet

Wat een aankondiging...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Oei, oei

http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2015/Oktober/Incubate-geldproblemen.html
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken