Ik ben naar … geweest en het was …

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Kate Tempest gisteravond in Paradiso! Al enkele jaren hoog op mijn wishlist, maar telkens kwam het er maar niet van. Let The Eat Chaos is stiekem mijn meest geluisterde album van de afgelopen jaren en het nieuwe album is eveneens zeer indrukwekkend. Daar moest ik dus bij zijn.

Een tjokvol Paradiso (iets te vol als je het mij vraagt), maar dat maakte allemaal niet uit. Wat een fijn optreden. Eerst een half uur ouder werk en vervolgens het hele nieuwe album integraal gespeeld. En hoe, heel indrukwekkend. Als je bedenkt dat ze anderhalf uur onafgebroken aan het rappen/voordragen is. Wat een enorme woorddichtheid. Desondanks goed verstaanbaar, met afwisselend lekkere beats of juist verstilde momenten. Waanzinnig sympathieke vrouw ook; ze had er zichtbaar plezier in. Al had ze tussen de nummers door niet bijzonder veel te melden. Maar dat vind ik niet erg; in dat geval is het ook gewoon beter om niets te zeggen.

Hopelijk komende zomer nog ergens op een festival.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Damian Wilson @ Kerkrade Multifunctionele Ruimte Bibliotheek HUB
25-10-2019

Fantastische gezellige avond.
Was vroeg binnen, lekker vooraan kunnen staan in een klein zaaltje met circa 100 man. Accoustic in deze betonnen constructie was overigens subliem! Vaak in theater Kerkrade geweest maar nog nooit in dit zaaltje.
Damian kwam voor het concertje alvast even een rondje maken om iedereen gedag te zeggen. Maakte het "intieme" concertje al fris voor het begin, ook al meteen een handshake van deze muziekale held te pakken.

Man, als die vent zijn strot open trekt trekt het kippenvel over mijn rug, weergaloos!
Uiteraard veel geauwehoer, Damian Wilson kletst soms echt "te" veel, maar dat hoort er eigenlijk gewoon bij bij zijn gigs. Want vervolgens wordt je na zijn anekdotes weer volledig omver geblazen met z'n volgende song.

Heb zijn setlist niet helemaal meer voor de geest, maar was ongeveer:
Warning Light
Written in Anger
Somebody (Depeche Mode cover)
When I Leave This Land
Thrill Me
Battlelines
Disciple
Array of Lights
Seek for Adventure
Part of Me
The Evil That Men Do (Iron Maiden cover in Maiden UniteD versie)
Homegrown
Commune
Just the Way It Goes
Can You Hear Me
Thank You

Na afloop nog even persoonlijk bedankt voor een fijne avond en een fotootje samen!
Geweldig!
Wederom, alweer totaal onder de indruk van wat ik heb meegemaakt deze avond!!
Dat enkel van 1 man met een gitaar...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Rowwen Hèze @ LIMBURGzaal Theater Heerlen
26-10-2019

Gezellige Limburgse avond in uitverkochte zaal.
Viel me wel op dat voorin rustig was (in tegenstelling tot andere concertjes die ik in die zaal heb gezien), ik denk dat mensen het bier-gooien wilde vermeiden :lol:
Maar daardoor kon ik wel lekker ver vooraan staan, metertje of 2 van het podium.

Verder gig wel geheel naar verwachting, top band...
Wel leuk dat Monique van Festileaks ook aanwezig was en tijdens Bestel Mar een Festileaks-sticker overhandigde aan Jack, waarna hij nog een leuke shoutout deed naar Festileaks ;)

Setlist:
Voorwaartsch
Zondag in 't zuiden
Leidingwater
Vechte, valle en opstaon
Kilomeaters
Koning Hay
Casa Halleluja
Auto, vliegtuug
Onder de greune brug
Zigeunerin
IJzeren Thijs
Van drinken krijg je dorst
Vergeate
De neus umhoeg
Krokodillelearelaarze
Shannon Song
De Peel in brand
Dansen
't Roeie klied
Limburg
Encore:
Blieve loepe
Bestel mar
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Gisteren naar Flume geweest in de AFAS. Flume is muzikaal natuurlijk niet het meest spannende wat er tourt (hij is dan ook bij uitstek een producer en geen live performer), maar ik vond zijn show wel heel vet. Het licht enzo zat goed in geluid en de nummers zijn gewoon heel goed. Vind het ook fijn dat hij zijn setup heeft veranderd, waardoor er toch meer interactie is met het publiek. Waar hij eerst in zijn eigen 'kooi' stond sta je nu als het ware bij hem in een soort woonkamer (er was letterlijk een sofa tijdens Rushin Back). Hij ging met een lekker tempo door de set heen maar hij heeft genoeg goed materiaal. Was zelf blij met de laatste singles en de nummers van zijn laatste mixtape, maar ook de nummers van Skin en zijn S/T kwamen voorbij.

Ben benieuwd of iemand in Nederland hem boekt dit jaar. Lowlands is misschien weer wat te vroeg (2017 voor de laatste keer) en eigenlijk zie ik hem niet echt bij veel andere festivals passen.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Gisteren naar Lionheart in de Patronaat geweest. Stond al even op mijn wishlist en als ze dan zo dichtbij spelen, dan is dat mooi meegenomen. Helaas moest ik tot laat werken, dus de hele rits aan voorprogramma’s gemist. Alleen Deez Nuts heb ik nog een stukje van gezien. De optredens waren in de kleine zaal en dat is bij uitstek een geschikte zaal voor hardcore bands. De sfeer zat er al aardig goed in toen ik binnenkwam bij Deez Nuts. Daarna een kleine ombouw en toen startte Lionheart. Wat een heerlijke uitstraling en wat een geoliede machine is deze band. Gelijk werd de toon gezet met Cali Stomp en de zaal ging gelijk los. Ze speelde alle nieuwe nummers van hun laatste release en alle andere krakers. Natuurlijk werd er geëindigd met LHHC. Heerlijk optreden met een publiek wat woord voor woord de nummers uit volle borst aan het meezingen was. Jammer dat het dan met een klein uurtje voorbij is. Lionheart walst echt de zaal plat met hun groovy hardcore sound. Rob is een uitstekende frontman en de bassist is op en top rock & roll met ook een fantastische strot. Aanrader deze band ?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Gisteren Whispering Sons gezien in de kleine zaal van Doornroosje. Na een voorprogramma dat me werkelijk niets deed en bij vlagen zelfs irriteerde (Fornets of zoiets?), een schitterend optreden gezien. Geweldig intens, prachtige zang en een magnifieke bassist met een drummer die daar heerlijk op anticipeerde. Echt groots optreden, ik was diep onder de indruk. Een van de betere clushows dit jaar, zonder meer. Hopelijk volgende festivalseizoen nog ergens op mijn programma.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Vrijdagavond bij Dawn Landes geweest. In de Lutherse Kerk in Nijmegen, op slechts 300 meter van mijn huis. Een echte thuiswedstrijd derhalve ;-)

Hele fijne locatie met een mooi geluid. Ongeveer 80 mensen aanwezig, helemaal vol dus.

Maar wat een fijn concert. Heerlijke muziek, heel sympathieke muzikanten ook. Met Jonah Tolchin in het voorprogramma en Dawn Landes als hoofdprogramma.

Na afloop nog even gekletst. Echt ontzettend aardige vrouw. Met haar moeder die de merch deed ;-)

Sympathiek en fijn, dat vat de avond in twee woorden samen.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
901
750
Ben benieuwd of iemand in Nederland hem boekt dit jaar. Lowlands is misschien weer wat te vroeg (2017 voor de laatste keer) en eigenlijk zie ik hem niet echt bij veel andere festivals passen.

We are Electric maybe? Weet niet of hij daar recent heeft gestaan though.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Joris wrote:
Ben benieuwd of iemand in Nederland hem boekt dit jaar. Lowlands is misschien weer wat te vroeg (2017 voor de laatste keer) en eigenlijk zie ik hem niet echt bij veel andere festivals passen.

We are Electric maybe? Weet niet of hij daar recent heeft gestaan though.

Da's de andere optie ja. We'll see.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Gisteren naar an evening with Nick Cave geweest in de Vereeniging in Nijmegen.

Was heel bijzondere ervaring, heel mooi concept door de afwisseling van gesprekken en mooi gespeelde muziek op de piano. Hij is een buitengewoon onderhoudend spreker: gevat, intelligent en sympathiek. En zijn pianospel was heel fijn.

Sommige vragen vanuit het publiek waren bijzonder leuk, maar van andere vragen kreeg ik wel een beetje jeuk. Voor mijn gevoel zochten sommige naar een podium met een vraag waarvan ik dacht: wat moet Nick Cave hier nu in vredesnaam mee? Allemaal mensen die zelf iets naars hebben meegemaakt en op een of andere manier een brug probeerden te slaan naar thema’s in de muziek van Nick Cave.

Maar goed, wellicht is dat gewoon het hele idee en is het voor die mensen een fijne manier. Ik vond het een beetje ongemakkelijk soms.
Maar misschien is dat vooral mijn eigen probleem haha.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
289
207
Slipknot in de Ziggo Dome. Ik wilde het gewoon eens een keer meemaken. Dus daar ging ik, alleen.

Ik heb in mijn leven al heel veel concerten gezien. Ik heb echter nog nooit zoveel mensen los zien gaan. Vaak gaat het om het voorste gedeelte dat los gaat. Daarachter staat men vaak relaxed te kijken. Ik heb het gevoel dat ik elke m2 van de zaal heb gezien. En de Ziggo is best groot. Stilstaan was gewoon geen optie. Ik was meer bezig met overleven. Ik stond vrij vooraan en ja, daar ontstond een pit. Na een tijdje liep ik wat naar achter en daar....was een pit. Links, rechts....overal. En was er geen pit, dan stonden mensen wel te springen. Een toffe ervaring, dat zeker. Maar ook een uitputtingsslag. Live wel echt zeer goed. Die Corey Taylor weet zijn gebrul prima af te wisselen met harmonieus gezang. Nooit saai; er was vuur, een stellage en alle leden van de band deden wel wat om naar te kijken. Het concert duurde zo'n 90 minuten. Normaal gesproken zou ik dat wel te kort vinden voor een duur Ziggo concert. Maar heel veel langer had ik toch niet volgehouden.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
Slipknot in de Ziggo Dome. Ik wilde het gewoon eens een keer meemaken. Dus daar ging ik, alleen.

Ik heb in mijn leven al heel veel concerten gezien. Ik heb echter nog nooit zoveel mensen los zien gaan. Vaak gaat het om het voorste gedeelte dat los gaat. Daarachter staat men vaak relaxed te kijken. Ik heb het gevoel dat ik elke m2 van de zaal heb gezien. En de Ziggo is best groot. Stilstaan was gewoon geen optie. Ik was meer bezig met overleven. Ik stond vrij vooraan en ja, daar ontstond een pit. Na een tijdje liep ik wat naar achter en daar….was een pit. Links, rechts….overal. En was er geen pit, dan stonden mensen wel te springen. Een toffe ervaring, dat zeker. Maar ook een uitputtingsslag. Live wel echt zeer goed. Die Corey Taylor weet zijn gebrul prima af te wisselen met harmonieus gezang. Nooit saai; er was vuur, een stellage en alle leden van de band deden wel wat om naar te kijken. Het concert duurde zo’n 90 minuten. Normaal gesproken zou ik dat wel te kort vinden voor een duur Ziggo concert. Maar heel veel langer had ik toch niet volgehouden.

Het zag er ook wel aardig goed uit van boven! Dacht nog bij mezelf hoe vet het zou zijn om er tussen te staan. Alleen nu ik jouw verslag zo lees, begin ik toch de twijfelen of ik bij het volgende concert niet gewoon weer zitplaatsen ga kopen. Ik ging halverwege even munten kopen, ontstond er kleine moshpit in de gang (of hoe je dat ook noemt). Was ook prachtig om te zien. In ieder geval, fantastisch concert en zeker voor herhaling vatbaar!
Ik heb nog een negatieve recensie gevonden van het NRC, maar ik het totaal niet mee eens ben. Begon me toch af te vragen of die begrijpt wie/wat Slipknot is.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Ik heb nog een negatieve recensie gevonden van het NRC, maar ik het totaal niet mee eens ben. Begon me toch af te vragen of die begrijpt wie/wat Slipknot is.

Ik luister zelf niet naar Slipknot, maar heb wel even deze recensie/verslag gelezen van Atze de Vrieze https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2020/januari/Fan-voor-een-dag--Slipknot.html
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
wenteldave wrote:
Ik heb nog een negatieve recensie gevonden van het NRC, maar ik het totaal niet mee eens ben. Begon me toch af te vragen of die begrijpt wie/wat Slipknot is.

Ik luister zelf niet naar Slipknot, maar heb wel even deze recensie/verslag gelezen van Atze de Vrieze https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2020/januari/Fan-voor-een-dag–Slipknot.html
Heel tof! Bedankt voor het delen.
Link is overigens veranderd: https://3voor12.vpro.nl/artikelen/overzicht/2020/januari/Fan-voor-een-dag--Slipknot.html
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
289
207
De volkskrant schreef dit: https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/slipknot-doet-er-alles-aan-een-onvergetelijke-show-neer-te-zetten-maar-het-geluid-laat-de-band-in-de-steek~b737b5b0/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Nu is het maar een mening natuurlijk maar persoonlijk vond ik het geluid eigenlijk prima. Als ik de filmpjes op youtube zie en hoor, alles prima te horen.

Die van het NRC is inderdaad erg negatief. Je moet dan toch het uitzinnige publiek meenemen in je stuk? Ik zak alleen maar uitgelaten en positieve mensen. Ach ja, ik heb in ieder geval genoten.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
De volkskrant schreef dit: https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/slipknot-doet-er-alles-aan-een-onvergetelijke-show-neer-te-zetten-maar-het-geluid-laat-de-band-in-de-steek~b737b5b0/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Nu is het maar een mening natuurlijk maar persoonlijk vond ik het geluid eigenlijk prima. Als ik de filmpjes op youtube zie en hoor, alles prima te horen.

Die van het NRC is inderdaad erg negatief. Je moet dan toch het uitzinnige publiek meenemen in je stuk? Ik zak alleen maar uitgelaten en positieve mensen. Ach ja, ik heb in ieder geval genoten.
Bij Behemoth had ik wel wat last van het geluid, eerlijk gezegd, maar die problemen waren verdwenen bij Slipknot.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
289
207
Nog eentje van Oor:

https://oor.nl/concerten/slipknot-speelt-met-vuur-maar-mist-de-vonk-in-ziggo-dome/

Ook al niet te positief...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
Nou, ik vind het wel mooi geweest. Geloof dat wij met z'n allen een hartstikke leuke avond hebben gehad, die kwalitatief ook nog eens goed was. Blijkbaar zijn de zure recensenten veelal naar een ander concert geweest.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Catfish and the bottlemen in Tivoli.

Alles wees erop dat het een rustige avond ging worden, maar niks was minder waar. Bij het voorprogramma stond het ah goed vol. Dat was trouwens real derrek, een popronde bandje. Grappige teksten, maat ik trok de zang niet zo goed en de muziek was middelmatig.

Catfish en the bottlemen knalden er direct in met longshot, de eerste single van de plaat uit 2019. De zaal zong, danste, klapte en moshpitte (een schattige) meteen mee. De energie van de band en zaal verdween ook niet het gehele optreden. Ze maken geen tijd vuil aan praatjes, verplichte publiek interactie of iets anders. Nee, ze knalden er nummer voor nummer uit. En met 3 albums op zak hebben ze toch een aardig repertoire. Doordat veel werd meegezongen en de band strak en in een goed tempo door speelde, vloog de tijd voorbij. Aan het eind werd iedereen bedankt, de gitaar weg gegooid en geen toegift gedaan.

Hopelijk zie ik ze deze zomer nog een keer, goede live band
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Catfish and the bottlemen in Tivoli.

Hopelijk zie ik ze deze zomer nog een keer, goede live band

Je kunt ze in juni in Hilvarenbeek zien, als voorafje voor the Strokes! :wink:
Leuk om te lezen; geeft ook al wel een beeld wat we deze zomer kunnen verwachten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken