Ik ben naar … geweest en het was …

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Gister een geweldig concert van Neutral Milk Hotel gezien in Paradiso. Ook best leuk om eens bij een concert te zijn waar niemand met een mobiel in de lucht staat. (Je mocht namelijk geen foto's maken). En vond het ook opvallend stil bij de rustige nummers.

 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Gister een geweldig concert van Neutral Milk Hotel gezien in Paradiso. Ook best leuk om eens bij een concert te zijn waar niemand met een mobiel in de lucht staat. (Je mocht namelijk geen foto’s maken). En vond het ook opvallend stil bij de rustige nummers.

Helemaal mee eens. goed concert van begin tot het eind.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Zo ik ben er weer. Net terug uit Glasgow en laat ik er maar eens iets leuks over schrijven nu alles net gebeurd is.

Zondag in Glasgow aangekomen en gewoon een beetje door de stad gelopen en sfeer geproefd om de volgende dag Celtic Park(stadion van voetbalclub Celtic FC) en nog wat andere highlights te bezoeken. Daarna vroeg naar bed, want up next: The Killers(+ Miles Kane and The Courteeners).

De dag rustig begonnen en om een uur of 9 richting het festivalterrein. Rond 10 uur aangekomen, waarna het wachten tot de poorten open gingen(4 uur) kon beginnen. Ja dat is inderdaad erg lang, maar het was het zeker waard. Zodra de poorten open gingen zo snel mogelijk naar voren gerend. Voor zover dat kon, want je mocht niet rennen ;). De plek waar ik stond? Tegen de hekken aan in het midden van het podium. Precies ja recht tegenover onder andere Brandon Flowers.
Show 1: mister Miles Kane. Wat was hij goed zeg, beter dan op Best Kept Secret en veel beter dan op Rock Werchter. Wat ik meteen al merkte(en wat het begin slechts bleek te zijn), het publiek was on fire en laat dat precies zijn waarvoor ik naar Glasgow was gekomen. Zodra Miles op kwam gingen de eerste flares, weet zo even de Nederlandse naam niet, aan. Ondanks dat de security hard ingreep op degene met flares werd de sfeer niet minder. In tegendeel, we werden steeds verder tegen de hekken aan geduwd(zonder dat het vervelend werd). Wat deze show extra speciaal maakte is dat ik een drumstokje heb weten te bemachtigen!! Hij kwam recht op me af, maar omdat ik niet de enige was die hem wilde was ik hem toch even kwijt. Gelukkig bleek hij tussen mij en het hek ingeklemd te zitten en heb m maar zo snel mogelijk in m'n jaszak gedaan.
Show 2 The Courteeners: Show was vrij kort, waardoor er maar weinig nummers van ANNA werden gespeeld. Het album dat ik echt ken. Maar verder een goede show, waarbij het publiek weer een stukje harder ging. Vanaf toen in het duwen naar voren niet meer minder geworden, zelfs tijdens de ombouw werd de druk steeds groter, vervelend is het nooit geworden.
Show 3 The Killers: 'On top of their league' is het toch? Ze waren fantastisch en eigenlijk is dat nog een understatement. Ieder nummer zo verschrikkelijk goed. Ze begonnen met een lange versie van Somebody Told Me waarbij eerst Ronnie Vannucci(the drummer) op kwam en begon te spelen. Daarna mocht Dave(gitarist) het podium op komen en daarna kwam Mark met de ingehuurde muzikanten. Nadat Brandon ook het podium had beklommen kon echt begonnen worden. Natuurlijk zijn alle hits zoals Human en When You Were Young gewoon gespeeld, maar ook kwam This Is Your Life voorbij en werden Bad Moon Rising van Creedence Clearwater Revival en Don't You Forget About Me van Simple Minds gecoverd. Helaas werd er aan het einde van Shot At The Night gevochten in het publiek. Brandon zag dit gebeuren en legde de show stil om ze publiekelijk voor l*l te zetten en er een welgemeende f*ck uit te gooien(filmpjes staan al online). Waarna er werd afgesloten met When You Were Young en Mr. Brightside. Dit was by far het beste concert so far en dit kwam vooral door het fantastische publiek(op die twee na dan) en The Killers die een fantastisch concert gaven!

 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Top! wil ook nog altijd een artiest waar ik gek op ben in de UK zien. Dikke shows hebben ze daar en het Muiek lijkt daar veel meer een groot ding te zijn dan in Nederland
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Dat idee heb ik ook heel erg bij The Killers, iedereen kende alles. The stewards stonden zelfs albumtracks mee te zingen. Miles Kane zelfde verhaal eigenlijk op kleinere schaal
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Net terug van Beck in de HMH. Was echt boven verwachting goed, had een redelijk rustige set verwacht maar buiten een paar nummers van het nieuwe album was dat het totaal niet. Beck en zijn band leken er echt onwijs zin in te hebben en dat straalde ze allemaal wel uit het podium. Ze maakte er wel een leuke show van, had ik ook niet echt verwacht.
De band speelde ook best strak, vooral een goede bassist en drummer.
Dit was de eerste gig in NL sinds 7 jaar, maar door de 'see you soon' aan het einde denk ik dat ze volgende zomer vast wel ergens in NL te vinden zijn.
Ohja, en er was een aparte ingang voor de gastenlijst met ongeveer 4 A4jes vol met namen.. :') En iedereen op de gastenlijst kreeg een mooie BKS stempel. Thanks to Friendly Fire. Het balkon in de zaal was ook dicht volgens mij, en het podium leek ook best ver naar voren te staan. Dus het lege idee had je eigenlijk totaal niet als je er stond.

Ik heb me in ieder geval verrassend goed vermaakt.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ben Howard - Paradiso

dit was mijn 4e keer paradiso denk ik.
Maar wat was het druk deze keer. lange rij die 2 hoekjes omging.
Eenmaal binnengekomen bleek ipv het voorheen aangekondigde voorprogramma nu Nick Mulvey te spelen. Een prettige verassing die goed uitpakte in de Paradiso.
Verder de show van ben, deze korte intieme tour is vooral voor het spelen van het nieuwe album. Zo heeft hij vrijwel het hele album gespeeld. Het nieuwe album klinkt duidelijk donkereder en meer opbouwender dan zijn vorige album. Ik verwacht niet dat er nog een Radiohitje tussenzit. Begrijp me niet verkeert het klinkt weer top maar deze plaat is niet gemaakt voor de Radio. Nummers als Forget Where We Were en End of The Affair slaan heel goed aan. al waren er helaas geluidsproblemen bij dat laatstgenoemde nummer. Toen kregen we aan het einde nog 2 oude nummers te horen. Oats in The Water en The Fear. allebei weer fenomenaal uitgevoerd. Het was een goed concert maar door het vele nieuwe werk en maar door die 2 oude nummers aan het einde krijg je toch heel erg zin om die man een set vol met hitjes te horen spelen. want wat een top 1e album heeft deze gast
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
The Script - Paradiso

Ook gisteren stond er een act in Paradiso die daar eigenlijk veel te groot voor is. Erg gaaf om een band die hier zo de Ziggo Dome zou uitverkopen te kunnen zien in zo'n intieme setting.

Van tevoren wat biertjes gedronken op het Leidseplein en rond half zeven naar Paradiso gelopen, waar de rij al immens lang was. De rij liep langs Paradiso langs naar het Hard Rock Cafe, over de brug heen en dan een pleuriseind langs het water. Uiteindelijk liep het toch redelijk door en heb ik samen met de vriend met wie ik was een mooi plekje bij de bar veroverd. Het voorprogramma werd verzorgd door Walking on Cars, allesbehalve een unieke sound maar best een leuk bandje. De stem van de zanger was een soort combinatie tussen de zanger van Bastille en die van Imagine Dragons.

Toen Walking on Cars klaar waren was het de beurt aan The Script. Paradiso stond ondertussen stampvol met voornamelijk tienermeisjes, maar het waren de mannen die het meest van de show leken te genieten. Nog een half moshpitje gestart bij het eerste nummer met een stel Amsterdammers, omdat het kon. Het eerste nummer was direct een nieuw nummer dat best goed klonk. Het nieuwe album heet No Sound Without Silence en er werden zo'n 6 nieuwe nummers van dat album gespeeld waaronder ook de nieuwe single Superheroes, dat van begin tot eind werd meegezongen door de volledige zaal. Verder kwamen alle hits wel voorbij: Breakeven, Nothing, If You Could See Me Now, The Man Who Can't Be Moved, Science & Faith en natuurlijk Hall of Fame. De zanger was erg goed bij stem en de band leek echt te genieten van het optreden in zo'n klein zaaltje, erg leuk om te zien en daarom ook een concert dat me nog wel even bij zal blijven.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Lonely The Brave - W2

Wat een verschrikkelijk vet optreden zeg. Ieder nummer van het album op The Day's War en Islands werd gespeeld. Dus ook persoonlijke favoriet The Blue, The Green. Wat was vooral dat nummer ontzettend vet. Het was ook wel leuk om eens een zanger te zien die in plaats van frontman was af en toe achter de gitarist kroop en veel met zijn ogen dicht richting de zijkant van het podium stond. De gitaristen compenseerden dat ook door ongelofelijk te entertainen. Achteraf de setlist gehaald en bij het CDtje kopen nog twee handtekeningen gescoord, waarbij we nog herkend werden, omdat we een beetje vroeg waren en ze buiten langs kwamen lopen.

Echt een verschrikkelijk tof concert, ik zou zo nog een keer gaan
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
The Fray / Den Haag
Hoewel de band er in de jaren muzikaal weinig op vooruit is gegaan, klonk het live allemaal heel netjes. De zanger zingt dan misschien alsof hij zichzelf liever op wil hangen dan op het podium staan, hij is in elk geval muzikaal. Hij speelt op veel nummers namelijk de piano erbij of laat het zingen zelfs over aan de gitarist. De band heeft geen vaste bassist meer, maar het bass-spelende touring member dat rechts achteraan stond was werkelijk fenomenaal. Hij had namelijk heel veel swag. Kan even niet vinden hoe hij heet. Het laatste album was behoorlijk zwak en vulde helaas het gros van de setlist. Alleen Love Don't Die is wel een erg tof nummer.

Opening Doornroosje / Nijmegen
Waarom de kaartjes zo snel uitverkocht waren weet ik niet, want de lineup was nou niet zo heel overweldigend, maar druk was het op het begin zeker nog niet. Dat veranderde later wel. Wij hebben maar gewoon alles in de grote zaal gezien. Het begon met een grappige reünie van The Pax, waarin leden van de Nijmeegse bands Go Back To The Zoo en De Staat speelden. Ze speelden niet zo lang, maar het klonk wel oké. Daarna kwam een band met behoorlijk wat saxofonen en ander blaasgeluid, maar het klonk wel erg swingend. Als laatste De Staat, die speelden wel een mooie show. Volgens mij bijna dezelfde set als op Appelpop met het fantastische Witch Doctor als afsluiter.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Wow wow wow, wat was Joe Bonamassa vet! Wat een held is die man.

Daarnaast wil ik nog even kwijt dat de Belgen het goed voor elkaar hebben. Als je naar Sportpaleis/Lotto Arena gaat, kan je vlak buiten Antwerpen gratis parkeren en vervolgens gratis met de tram naar het Sportpaleis/de Lotto Arena. Echt prima geregeld, petje af daarvoor. Minpuntje is wel dat (in ieder geval in dit geval) de staanplaatsen in de Lotto Arena niet zoals ik had verwacht voor het podium waren, maar juist achter alle zittende bezoekers. Hierdoor stond ik dus ver weg in plaats van ver voor aan en was het zicht wat minder helaas. Raar iets om dat zo te doen als je het mij vraagt, maar wellicht is dat iets Belgisch.
 

Oreon

Randprogramma
30 mrt 2014
184
0
Anathema - 013

De show begon naar mijn idee wat minder. De zanger zong een paar keer aardig vals, en er werden aardig wat nummers van het nieuwe album gespeeld (wat niet echt mijn smaak is). Gedurende de show werd de zanger beter en beter, en de stem van de zangeres was prachtig. Elke noot exact zuiver. Goed optreden, ondanks een slecht begin!
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Rise Against speelde gisteren in de Heineken Music Hall in Amsterdam, en ze speelden de hele zaal plat. Het voorprogramma werd verzorgd door niemand minder dan Pennywise. Bij het voorprogramma waren er al grote moshpits te zien en zeker bij Bro Hymn brak de pleuris uit in de Bijlmerbierbak. Bier door de lucht en gaan, het ging er soms erg hard aan toe maar zodra en iemand viel werd diegene direct geholpen of wanneer iemand iets kwijt was stonden we met zn allen te zoeken.

Bij Rise Against was het niet anders met de moshpits, ik heb me dus wel vermaakt. Ook niet onbelangrijk: de band speelde verschrikkelijk strak en er werden veel oudere nummers gespeeld, aangevuld met de bekendere nummers van Endgame en de beste nummers van het nieuwe The Black Market. Tegen het einde van de set was er ook tijd om wat adem te halen tijdens People Live Here en Swing Life Away. Deze twee nummers werden akoestisch gespeeld en zorgden ervoor dat de hele zaal met de armen om elkaars schouders meezong. Nog even wat knuffels ontvangen van een bende shirtloze kaalkoppen die mijn shirt van Bad Religion wel konden waarderen en toen was het alweer tijd voor de laatste nummers. Bij Make it Stop en vooral Savior brak de chaos pas echt goed uit, Rise Against bouwde Savior uit en met een grande finale zorgden ze ervoor dat de hele zaal nog een laatste keer op elkaar in konden springen. Geweldige afsluiter van een geweldige show, ik ben er op Rock am Ring zeker weer bij.

Setlist:

Ready to Fall
Give It All
Re-Education (Through Labor)
Behind Closed Doors
Tragedy + Time
The Good Left Undone
Like the Angel
I Don't Want to Be Here Anymore
Help Is on the Way
Chamber the Cartridge
Last Chance Blueprint
Prayer of the Refugee
Alive and Well
Audience of One
Satellite

Acoustic:
People Live Here
Swing Life Away

Encore:
Make It Stop (September's Children)
Savior
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
<div class="d4p-bbt-quote-title">PwoperFish wrote:</div>
Gister een geweldig concert van Neutral Milk Hotel gezien in Paradiso. Ook best leuk om eens bij een concert te zijn waar niemand met een mobiel in de lucht staat. (Je mocht namelijk geen foto’s maken). En vond het ook opvallend stil bij de rustige nummers.

Helemaal mee eens. goed concert van begin tot het eind.

Ik baal hard dat ik dat gemist heb ja :(
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
@Gloeilamp

Het klinkt bij jou toch een stuk toffer dan als ik de recensie van OOR lees!
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
@Gloeilamp

Het klinkt bij jou toch een stuk toffer dan als ik de recensie van OOR lees!

Heb de recensie er even bijgepakt, echt slecht vonden ze het ook niet maar ik me er niet zo goed in vinden. De HMH was namelijk gewoon op een haar na uitverkocht, verder had het geluid iets beter gekunt maar slecht was het nou ook weer niet. Bij Pennywise viel het geluid soms weg in een brij herrie, maar bij Rise Against stond het geluid gewoon prima. Onbegrijpelijk dan ook dat deze recensent mensen weg heeft zien lopen. Raar om een ticket te kopen voor een concert en dan vroeg weg te gaan, daar moet haast meer aan de hand zijn geweest.

Ik heb de HMH eigenlijk nog nooit zo los zien gaan, en dat zegt toch ook wel wat. Of er dan interactie met het publiek is of niet maakt dan ook vrij weinig uit, ze speelden gewoon lekker door en er was af en toe best tijd voor een praatje. Hoor ook overal positieve geluiden, maar goed: zo'n recensie is ook maar een persoonlijke mening gelukkig ;)
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>
http://forum.festileaks.com/members/gloeilamp/@Gloeilamp

Het klinkt bij jou toch een stuk toffer dan als ik de recensie van OOR lees!


Heb de recensie er even bijgepakt, echt slecht vonden ze het ook niet maar ik me er niet zo goed in vinden. De HMH was namelijk gewoon op een haar na uitverkocht, verder had het geluid iets beter gekunt maar slecht was het nou ook weer niet. Bij Pennywise viel het geluid soms weg in een brij herrie, maar bij Rise Against stond het geluid gewoon prima. Onbegrijpelijk dan ook dat deze recensent mensen weg heeft zien lopen. Raar om een ticket te kopen voor een concert en dan vroeg weg te gaan, daar moet haast meer aan de hand zijn geweest.

Ik heb de HMH eigenlijk nog nooit zo los zien gaan, en dat zegt toch ook wel wat. Of er dan interactie met het publiek is of niet maakt dan ook vrij weinig uit, ze speelden gewoon lekker door en er was af en toe best tijd voor een praatje. Hoor ook overal positieve geluiden, maar goed: zo’n recensie is ook maar een persoonlijke mening gelukkig
icon_wink.gif

Zeker maar dan is jou persoonlijke mening wel een stuk leuker om te lezen. Daarvan krijg ik ook nog wel zin om Rise Against te zien terwijl het eigenlijk niet echt mijn ding is. Bij de recensie van OOR denk ik 'laat maar zitten.'
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>neontiger8 wrote:</div>
http://forum.festileaks.com/members/gloeilamp/http://forum.festileaks.com/members/gloeilamp/@Gloeilamp

Het klinkt bij jou toch een stuk toffer dan als ik de recensie van OOR lees!


Heb de recensie er even bijgepakt, echt slecht vonden ze het ook niet maar ik me er niet zo goed in vinden. De HMH was namelijk gewoon op een haar na uitverkocht, verder had het geluid iets beter gekunt maar slecht was het nou ook weer niet. Bij Pennywise viel het geluid soms weg in een brij herrie, maar bij Rise Against stond het geluid gewoon prima. Onbegrijpelijk dan ook dat deze recensent mensen weg heeft zien lopen. Raar om een ticket te kopen voor een concert en dan vroeg weg te gaan, daar moet haast meer aan de hand zijn geweest.

Ik heb de HMH eigenlijk nog nooit zo los zien gaan, en dat zegt toch ook wel wat. Of er dan interactie met het publiek is of niet maakt dan ook vrij weinig uit, ze speelden gewoon lekker door en er was af en toe best tijd voor een praatje. Hoor ook overal positieve geluiden, maar goed: zo’n recensie is ook maar een persoonlijke mening gelukkig
icon_wink.gif



Zeker maar dan is jou persoonlijke mening wel een stuk leuker om te lezen. Daarvan krijg ik ook nog wel zin om Rise Against te zien terwijl het eigenlijk niet echt mijn ding is. Bij de recensie van OOR denk ik ‘laat maar zitten.’

Thanks! Ik zou zeker een kijkje gaan nemen als je eens de kans hebt ;)
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Gisteren naar The Gaslight Anthem geweest in de Heineken Music Hall, Amsterdam. Het was echt een geweldig optreden. Eindelijk stond het geluid van de zanger (Brian Fallon) hard genoeg! Ze hadden er ook duidelijk weer zin in en het knalde aan alle kanten. Hoogtepunt voor mij was Biloxi Parish! Wat wel heel jammer was was dat ze niet de originele versie van Great Expectations speelde maar de versie van 'The B-Sides'. En ook jammer dat The '59 Sound niet werd gespeeld, maar verder was het echt tof. American Slang, '45, Handwritten en Even Cowgirls get the Blues waren ook erg tof!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken