Ik ben naar … geweest en het was …

NiekBBQ

Randprogramma
21 nov 2016
158
84
Gisteren Warhaus in Maastricht. Heerlijke band. Het is eigenlijk vooral de Balthazar-sound in een iets ruiger jasje en zonder de hitjes. Erg fijn concert!
Voorprogramma was overigens zowat het slechtste dat ik ooit gezien heb: Johannes Is Zijn Naam. Het soloproject van de voormalige zanger van The Van Jets. Sloeg helemaal nergens op. Maar volgens de reacties van de vele Belgen in de zaal vonden die het wél leuk. :ROFLMAO:
Afgelopen donderdag naar Warhaus in de Effenaar geweest. Heerlijk optreden! Er goede band ook. Op Werchter ga ik zeker weer kijken.
Over het voorprogramma kunnen we het ook eens zijn. Opzich grappig gebracht, maar nee....laat maar zitten de volgende keer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bartjuh1981

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.147
3.669
vrijdagavond 24-03-2023,
Blackbird - Poppodium Nieuwe Nor Heerlen
voorprogramma - Sophia Kruithof

Laatste keer dat ik in Poppodium Nieuwe Nor was 12 oktober 2019 bij Dog Eat Dog, inmiddels hebben we een pandemie achter de rug en Nieuwe Nor een flinke verbouwing. Inmiddels voorzien van een grote nieuwe zaal (max 750 p), helaas de nieuwe zaal niet gezien. Blackbird stond in een redelijk gevulde oude zaal (max 250 p), geen idee hoe druk het was maar bij lang na niet uitverkocht.
Voorprogramma met oud The Voice winnares Sophia Kruithof, Jeetje wat heeft die een stem! Ze was door de pandemie behoorlijk uit het zicht geraakt als je het vergelijkt met carrière van andere The Voice/Idols winnaars vlak na de winst...
Blackbird weet je goed te boeien, heel fijn om naar te luisteren ook...Vrolijk en ook zeer krachtige stem.
Ze haalt haar inspiratie uit artiesten als Alanis Morissette, Sheryl Crow, Joni Mitchell en Fleetwood Mac en dat hoor je goed.
Fijne mix van haar eerste nummers en van de nieuwe EP (Spotify : Green Lights), plus een nieuw nummer voor haar toekomstige album.
Ze gaf aan eerst de EP uit te brengen en nog door te willen schrijven/werken aan een nieuw (tweede) album. Eerder gaf ze al in een radiointerview aan dat deze dit jaar nog te verwachten is. Ik ben alvast enthousiast...
ik zeg: op naar de grote podia Merel !

Setlist :
Down Down Down Down (van de nieuwe EP)
Green Lights (van de nieuwe EP, titeltrack)
I'm Like You
Lost in the Middle
Restless
Wicked Song
Back
Falling Easy (van de nieuwe EP)
Lean On Me (cover)
Pink Shades (nieuw nummer, voor nieuw album)
Shine Forever (van de nieuwe EP)
The One
Built and Broken (van de nieuwe EP)

Encore:
Tell Your Mama
Moonshine Motel


Bekijk bijlage 4409

Bekijk bijlage 4410
Was Jippe er ook bij?
 

Bert

Support act
14 nov 2014
832
753
The Waterboys. Stond al een tijd op mijn verlanglijstje. Viel toch wat tegen. Kregen de uitverkochte zaal niet echt mee. Nummers werden gerekt en grootste dooddoener was de pauze van 25 minuten tussen set 1 en set 2. Donderdag naar Warhaus. Ik begreep uit vorige posts dat we daar niet vroeg heen hoeven te gaan.
 
  • Haha
Waarderingen: Bartjuh1981

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
The Waterboys. Stond al een tijd op mijn verlanglijstje. Viel toch wat tegen. Kregen de uitverkochte zaal niet echt mee. Nummers werden gerekt en grootste dooddoener was de pauze van 25 minuten tussen set 1 en set 2. Donderdag naar Warhaus. Ik begreep uit vorige posts dat we daar niet vroeg heen hoeven te gaan.
Hmm, ik ga morgen in Utrecht, maar vind 25 minuten pauze wel heel veel.
Hopen dat ze Vredenburg(grote zaal) wel mee krijgen
 

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
726
1.242
Ik ben zaterdag naar Nova Twins in De Melkweg (OZ) geweest.

Op Sziget had ik ze voor het eerst gezien en ik vond het zo tof dat ik niet heb hoeven twijfelen om een kaartje te kopen. Voor mij ook de eerste keer Melkweg. Hele toffe locatie. Had besloten om er een weekendje weg te maken dus vrijdag op mn gemakje met de trein van het mooie Zeeland naar het mooie Amsterdam. Aangekomen bij het hotel even telefoon opgeladen en lekker gelegen. Wat gegeten en gedronken bij het HardRock Café, maar dat viel vies tegen. Voorgerecht was nog niet op en ze stonden al naast me met het hoofdgerecht. En toen keken ze heel raar toen ik zei dat het nog te vroeg was. Geen tip dus.

Nou, en toen was het zover. De juiste rij kiezen bij de Melkweg was vrij makkelijk. Met 1 rij voor Flemming en de andere rij voor Nova Twins was het niet lastig om te zien in welke rij ik moest zijn. Leuk gesprek gehad in de rij met een man voor me. Voorprogramma was Master Peace. Liet zijn DJ het publiek grotendeels warm draaien en ik denk dat hij +/- 15 min zelf opgetreden heeft. Vond het niet zo heel goed maar prima.

Podium werd verder opgebouwd en gesoundcheckt. En toen begonnen Amy Love en Georgia South eraan. Ze begonnen met het nummer
Fire & Ice
. Publiek begon vrij tam en het geluid was niet helemaal goed bij het eerste nummer. Hierna was het geluid wel goed gelukkig. De eerste 2 a 3 nummers bleef het publiek vrij tam. Daarna ontstonden de moshpits en werd het alleen maar beter. Ze eindigde met het nummer
A Dark Place For Somewhere Beautiful
. Na een korte pauze kwamen ze weer terug en begon het vetste gedeelte, de laatste 3 nummers. Bij het laatste nummer doken de 2 zelf de pit in en ja hoor, recht voor mijn neus stonden ze. Ik sta onder de rode pijl 😄. Wauw wat was dat gaaf. Daarna lekker geborreld en terug naar mijn hotel.


Setlist:
1. Fire & Ice
2. Cleopatra
3. Toolbox
4. Wave
5. Puzzles
6. Sleep Paralysis
7. Taxi
8. K.M.B.
9. Losing Sleep
10. Bullet
11. A Dark Place For Somewhere Beautiful
-- Korte Pauze --
12. Antagonist
13. Undertaker
14. Choose Your Fighter

Afbeelding van WhatsApp op 2023-03-28 om 13.23.32 (2).jpg
 

Broccoli Rob

Campingartiest
18 aug 2017
88
154
Ik ben zaterdag naar Nova Twins in De Melkweg (OZ) geweest.

Op Sziget had ik ze voor het eerst gezien en ik vond het zo tof dat ik niet heb hoeven twijfelen om een kaartje te kopen. Voor mij ook de eerste keer Melkweg. Hele toffe locatie. Had besloten om er een weekendje weg te maken dus vrijdag op mn gemakje met de trein van het mooie Zeeland naar het mooie Amsterdam. Aangekomen bij het hotel even telefoon opgeladen en lekker gelegen. Wat gegeten en gedronken bij het HardRock Café, maar dat viel vies tegen. Voorgerecht was nog niet op en ze stonden al naast me met het hoofdgerecht. En toen keken ze heel raar toen ik zei dat het nog te vroeg was. Geen tip dus.

Nou, en toen was het zover. De juiste rij kiezen bij de Melkweg was vrij makkelijk. Met 1 rij voor Flemming en de andere rij voor Nova Twins was het niet lastig om te zien in welke rij ik moest zijn. Leuk gesprek gehad in de rij met een man voor me. Voorprogramma was Master Peace. Liet zijn DJ het publiek grotendeels warm draaien en ik denk dat hij +/- 15 min zelf opgetreden heeft. Vond het niet zo heel goed maar prima.

Podium werd verder opgebouwd en gesoundcheckt. En toen begonnen Amy Love en Georgia South eraan. Ze begonnen met het nummer
Fire & Ice
. Publiek begon vrij tam en het geluid was niet helemaal goed bij het eerste nummer. Hierna was het geluid wel goed gelukkig. De eerste 2 a 3 nummers bleef het publiek vrij tam. Daarna ontstonden de moshpits en werd het alleen maar beter. Ze eindigde met het nummer
A Dark Place For Somewhere Beautiful
. Na een korte pauze kwamen ze weer terug en begon het vetste gedeelte, de laatste 3 nummers. Bij het laatste nummer doken de 2 zelf de pit in en ja hoor, recht voor mijn neus stonden ze. Ik sta onder de rode pijl 😄. Wauw wat was dat gaaf. Daarna lekker geborreld en terug naar mijn hotel.


Setlist:
1. Fire & Ice
2. Cleopatra
3. Toolbox
4. Wave
5. Puzzles
6. Sleep Paralysis
7. Taxi
8. K.M.B.
9. Losing Sleep
10. Bullet
11. A Dark Place For Somewhere Beautiful
-- Korte Pauze --
12. Antagonist
13. Undertaker
14. Choose Your Fighter

Bekijk bijlage 4444
Was inderdaad een vette show! Ik weet niet zo goed wat ik er van vond dat ze drie keer de muziek stop zetten omdat het publiek vooraan last had/boos was van/op de pits en crowdsurfers. Ik vind dat iedereen moet kunnen genieten van een show, en sommige doen dat door te moshen en lekker los te gaan. Als je daar niet tegen kan, en je weet naar wat voor show je gaat en pits een zekerheid zijn, dan weet ik niet of het heel handig midden vooraan te gaan staan. Maar uiteindelijk goed opgelost door Nova Twins zelf door te vragen of er meer naar achteren gepit en gesurfd kon worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Royke

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
Was inderdaad een vette show! Ik weet niet zo goed wat ik er van vond dat ze drie keer de muziek stop zetten omdat het publiek vooraan last had/boos was van/op de pits en crowdsurfers. Ik vind dat iedereen moet kunnen genieten van een show, en sommige doen dat door te moshen en lekker los te gaan. Als je daar niet tegen kan, en je weet naar wat voor show je gaat en pits een zekerheid zijn, dan weet ik niet of het heel handig midden vooraan te gaan staan. Maar uiteindelijk goed opgelost door Nova Twins zelf door te vragen of er meer naar achteren gepit en gesurfd kon worden.
Dat werkt dus ook andersom? Maar je praat jezelf wel tegen.
 

Broccoli Rob

Campingartiest
18 aug 2017
88
154
Dat werkt dus ook andersom? Maar je praat jezelf wel tegen.
Zou je misschien willen toelichten hoe ik mijzelf tegen praat? Ik zie dat zelf eerlijk gezegd niet zo goed. Ik vind het gewoon een lastige kwestie. Ik weet niet zo goed of het andersom ook zo werkt, omdat mensen die moshen over het algemeen geen last hebben van mensen die stil staan, maar andersom dus wel. Als je wilt gaan moshen moet je gewoon extra veel rekening houden met andere mensen, heel simpel, je hebt dan echt niet opeens het recht om meer plezier te hebben. Als ik op een plek staat waar een pit komt (wat vaak wel voorspelbaar is), en ik heb daar geen zin in, dan is altijd mijn eerste reactie om iets te verplaatsen, zodat de mensen die moshen het ook leuk kunnen hebben, het is nu eenmaal een punk/rock/metal show. Als je er voor kiest om boos te gaan zijn en de moshers weg te duwen, dan lijkt mij dat verspilde energie en zonde van je eigen beleving.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.364
10.196
Zou je misschien willen toelichten hoe ik mijzelf tegen praat? Ik zie dat zelf eerlijk gezegd niet zo goed. Ik vind het gewoon een lastige kwestie. Ik weet niet zo goed of het andersom ook zo werkt, omdat mensen die moshen over het algemeen geen last hebben van mensen die stil staan, maar andersom dus wel. Als je wilt gaan moshen moet je gewoon extra veel rekening houden met andere mensen, heel simpel, je hebt dan echt niet opeens het recht om meer plezier te hebben. Als ik op een plek staat waar een pit komt (wat vaak wel voorspelbaar is), en ik heb daar geen zin in, dan is altijd mijn eerste reactie om iets te verplaatsen, zodat de mensen die moshen het ook leuk kunnen hebben, het is nu eenmaal een punk/rock/metal show. Als je er voor kiest om boos te gaan zijn en de moshers weg te duwen, dan lijkt mij dat verspilde energie en zonde van je eigen beleving.
Precies zo, ja. Het genot van de moshers wordt verpest doordat die mensen stil blijven staan en het genot van de mensen die stilstaan wordt verpest door de mensen die moshen.

Ben het er zelf niet mee eens dat iemand zich zou moeten aanpassen. Rekening houden met elkaar wel, wat dan beide kanten op gaat. Als jij juist vooraan wil staan omdat dat iets toevoegt aan de ervaring, dan snap ik wel dat het vervelend kan zijn.

Maar we zitten verder redelijk op één lijn hoor, alleen leek het alsof je partij koos voor de moshers waardoor je jezelf tegensprak.
 
  • Leuk
Waarderingen: Broccoli Rob

Broccoli Rob

Campingartiest
18 aug 2017
88
154
Precies zo, ja. Het genot van de moshers wordt verpest doordat die mensen stil blijven staan en het genot van de mensen die stilstaan wordt verpest door de mensen die moshen.

Ben het er zelf niet mee eens dat iemand zich zou moeten aanpassen. Rekening houden met elkaar wel, wat dan beide kanten op gaat. Als jij juist vooraan wil staan omdat dat iets toevoegt aan de ervaring, dan snap ik wel dat het vervelend kan zijn.

Maar we zitten verder redelijk op één lijn hoor, alleen leek het alsof je partij koos voor de moshers waardoor je jezelf tegensprak.
Ah oké, ja snap ik. Maar ik kies zeker geen partij. Het is geen welles/nietes ding want iedereen gaat met hetzelfde doel naar een concert, om plezier te hebben. Helaas zal er aan de randen van pits altijd frictie blijven, vooral in de kleinere zalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Royke

Stoogie

Playlistbediener
2 nov 2022
40
58
The Waterboys. Stond al een tijd op mijn verlanglijstje. Viel toch wat tegen. Kregen de uitverkochte zaal niet echt mee. Nummers werden gerekt en grootste dooddoener was de pauze van 25 minuten tussen set 1 en set 2. Donderdag naar Warhaus. Ik begreep uit vorige posts dat we daar niet vroeg heen hoeven te gaan.
Ik heb de show vanavond in Antwerpen (De Roma) gezien. Helaas ook hier een vrij lauwe reactie van het publiek, dat pas écht loskwam bij hits als How Long Will I Love You in het eerste deel en Fisherman Blues en The Whole of The Moon na de (inderdaad zeer overbodige) pauze.

Zelf wel genoten van de soms lang uitgesponnen versies, met dank aan een enorm enthousiaste keyboardspeler. Ik vond het vooral opvallend hoeveel speelplezier hij, en trouwens ook de rest van de band, hadden. Dit was geenszins een show op routine, maar eentje met veel ruimte voor improvisatie in de lange, melodieuze outro's. Ik heb een groep vakmannen bezig gezien, zat mee in de vibe en daarom een mooie avond gehad.
 
Laatst bewerkt:

Igo.

Campingartiest
25 okt 2015
75
65
The Waterboys. Stond al een tijd op mijn verlanglijstje. Viel toch wat tegen. Kregen de uitverkochte zaal niet echt mee. Nummers werden gerekt en grootste dooddoener was de pauze van 25 minuten tussen set 1 en set 2. Donderdag naar Warhaus. Ik begreep uit vorige posts dat we daar niet vroeg heen hoeven te gaan.
Vond het juist een fantastisch en uitgebreid concert. De pauze was inderdaad jammer, maar nummers werden naar mijn beleving niet erg gerekt. Veel nummers van The Waterboys duren al gauw een dikke 8 minuten. Maar mijn mening is misschien ook wel een beetje gekleurd als je mijn profielafbeelding ziet 😉
 

Bert

Support act
14 nov 2014
832
753
Vond het juist een fantastisch en uitgebreid concert. De pauze was inderdaad jammer, maar nummers werden naar mijn beleving niet erg gerekt. Veel nummers van The Waterboys duren al gauw een dikke 8 minuten. Maar mijn mening is misschien ook wel een beetje gekleurd als je mijn profielafbeelding ziet 😉
Fijn dat je het goed naar je zin hebt gehad. Dat is het belangrijkste. Misschien baalde ik ook wel dat mijn favoriete nummers niet op de setlist stonden. Trumpets en Don't Bang the Drums. Was overigesn al wel bekend bij mij dat deze niet gespeeld zouden worden.
 

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
253
169
Afgelopen maandag naar We Are Scientists geweest in de Muziekgieterij.. Blijft een leuke band om te zien. Maar zijn qua populariteit wel teruggevallen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Net terug van Prins S. en de Geit, in het Paard in Den Haag. Super leuke beestenboel. Flink druk, zweten springen dansen, en aan het einde nog even naar Rikkie toe. Goed vermaakt!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
626
480
Danny Vera, Parkstad Limburg Theater in Heerlen. Mooie avond gehad, waarbij Danny samen met z'n band, blazers en strijkers in topvorm waren. Niet teveel gepraat, soms een korte inleiding voor een bepaald nummer, een kort politiek statement of wat humor tussen de verschillende nummers door. Mooie afwisseling tussen akoestische set net na de pauze en de meer uptempo nummers aan het einde van de set. Danny Vera eerder in de tent op Bospop gezien, maar met zijn repertoire komt hij naar mijn mening toch beter tot z'n recht in een theater.

Avond duurde van 20:00u tot 22:40, met 20 minuten pauze tussendoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken