Hullabaloo Groningen 2019 - Nieuws en geruchten

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22



Datum: 30 tot en met 31 augustus 2019
Plaats: Groningen, Stadspark (Draftbaan)
Genres: Pop, Elektronisch, Dance, Rock, Hip Hip, Blues, House & Trance.
Stages: Mayhem (Main Stage), Hurly -Burly Stage (Pop Stage, eigen bodem), Brouhaha Stage (Diverse genres gezamenlijk), Fuss Stage (Electronic)
Tijden: Vrijdag 30 Augustus 17:00 - 00:00 + Zaterdag 31 Augustus 12:00 - 00:00
Website: www.hullabaloofestival.nl
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Hierbij wat geruchten voor Hullabaloo in Groningen:

- Swedish House Mafia, Staat op Lollapalooza Berlin in september en daarvoor op 24 augustus op Creamfields 2019.
- Ed Sheeran (Misschien te groot) maar laatste datum van concerten is 26 Augustus dus 30/31 augustus is zeker mogelijk.
- The Strokes, op Electric Picnic in Ierland hierdoor een oversteek naar Groningen is mogelijk.
- Post Malone, laatste datum is 24 augustus op Reading dus de oversteek hierna is zeker mogelijk.
- Two Door Cinema Club, laatste datum is 24 augustus op Victorious Festival 2019 hierna mogelijkheid om door te gaan naar Groningen.
- Kings Of Leon, op 30 Augustus in Liverpool 31 augustus is dus mogelijk als tussenstop voor lollapalooza Berlin.
- Foo Fighters, Toch wel? 25 augustus op Reading hierna pas 20 september weer een show.
- Disclosure, laatste show op 24 augustus in polen een stop voordat ze terug gaan?
- Florence + The Machine, nog geen plek in Nederland en staat dat weekend in Ierland op Electric Picnic.
- Billie Ilish, staat op Lowlands misschien daardoor te snel een nieuwe show maar staat dat weekend ook op Electric Picnic
- Franz Ferdinand, Echo & The Bunnyman, Circa Waves, Sam Fender staan als support van Kings Of leon in liverpool 30 Augustus.
- Mura Masa, staat 24 Augustus op Reading Festival.
- The Wombats, staat op Reading Festival.
- CHVRCHES, staat op Reading Festival
- A Day To Remember, staat ook op Reading Festival en pas eind September in USA
- You Me At Six, staat in Glasgow 25 augustus, hierna geen shows meer.
- DJ Snake, staat voor het laatst in Polen op 16 augustus
- MØ, staat op Electric Picnic 2019 in Ierland
- Bloc Party, staat op Victorious Festival 2019 in de UK op 16 augustus, en hebben hierna pas 16 september een show in Amerika
- Chemical Brothers, staan op Creamfields 2019 op 24 augustus hierna pas 21 november weer een show.
- Charli XCX, staat op Reading
- Macklemore, staat op Zürich Openair 2019 22 augustus en hierna tot nu toe geen shows.
- Kylie Minogue, staat op Brighton & Hove Pride 2019 in de UK op 03 augustus en hierna geen shows meer tot nu toe.
- Robin Schulz, staat op Echelon Open Air 2019 op 18 Augustus en heeft hierna nog geen shows.
- Blackwave., staat op Pukkelpop 2019 en heeft hierna geen shows aangekondigd, echter wel laatst in NL.
- Alan Walker, staat op Summer Sonic 2019 in Japan op 16 augustus en heeft hierna een show op Lollapalooza Berlin.


IN BEGIN MEI EERSTE NAMEN!
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Ik ben wel benieuwd naar de lineup. Ik zit eerlijk gezegd echt niet te wachten op nog een major festival in Nederland, het is nu al vaak een probleem dat grote bands die ik graag wil zien verspreid zijn over meerdere festivals.

Wat gaat de doelgroep van dit festival worden? Ik zie niet echt welk genre de huidige festivals in NL nog missen. Misschien wordt het wat meer popgericht? Een beetje richting de nieuwe lijn (en een stukje over die lijn) van Pinkpop...
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik heb echt niks met de line-ups van Lollapalooza in de EU. als het echt zoiets als dat wordt hoef ik gelukkig niet te twijfelen. Jammer als dit een negatief effect heeft op lowlands of mogelijke zaalshows. Ben wel benieuwd of zoiets nog wel past in het festivalseizoen. En ook omdat het in Groningen is.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Ik ben wel benieuwd naar de lineup. Ik zit eerlijk gezegd echt niet te wachten op nog een major festival in Nederland, het is nu al vaak een probleem dat grote bands die ik graag wil zien verspreid zijn over meerdere festivals.

Wat gaat de doelgroep van dit festival worden? Ik zie niet echt welk genre de huidige festivals in NL nog missen. Misschien wordt het wat meer popgericht? Een beetje richting de nieuwe lijn (en een stukje over die lijn) van Pinkpop…

Ik ben ook erg benieuwd, aan de stages + beschrijvingen te zien zal het zich denk ik wel dat het festival zich voornamelijk zal richten op Pop + Elektronische muziek, zo iets hebben wij nog niet echt binnen Nederland en zal denk ik goed aansluiten op de vraag die er momenteel is. Het doelgroep is volgens mij uit de informatie te lezen gericht naar 14 tot 50 of dergelijke. Toch denk ik meer gericht naar de jongeren, dit ook aangezien het natuurlijk wordt georganiseerd in een groot studentenstad.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik ben wel benieuwd naar de lineup. Ik zit eerlijk gezegd echt niet te wachten op nog een major festival in Nederland, het is nu al vaak een probleem dat grote bands die ik graag wil zien verspreid zijn over meerdere festivals.

Een festival moet vooral populaire muziek gericht op jongeren misschien? Ik zie een Kygo, Post Malone, Dua Lipa, Juice Wrld met zo nu een rockheadliner die tickets kan verkopen nog wel als een gaatje. Maar ik vind het nogal een wilde gok.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Ik heb echt niks met de line-ups van Lollapalooza in de EU. als het echt zoiets als dat wordt hoef ik gelukkig niet te twijfelen. Jammer als dit een negatief effect heeft op lowlands of mogelijke zaalshows. Ben wel benieuwd of zoiets nog wel past in het festivalseizoen. En ook omdat het in Groningen is.

Groningen is beter bereikbaar dan Landgraaf naar mijn mening, vanuit groningen is het met de trein ongeveer 1 uur en 50 minuten. Landgraaf is 2 uur en 10 minuten vanuit Utrecht en dan ben je nog niet eens op het festival terrein. Het stadspark is 10/15 minuten lopen vanuit het hoofdstation van Groningen. Ik verwacht wel dat de line-up namen zal bevatten die ook op Lollapalooza staan + namen vanuit Reading + Leeds festival.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
colint wrote:
Ik ben wel benieuwd naar de lineup. Ik zit eerlijk gezegd echt niet te wachten op nog een major festival in Nederland, het is nu al vaak een probleem dat grote bands die ik graag wil zien verspreid zijn over meerdere festivals.

Een festival moet vooral populaire muziek gericht op jongeren misschien? Ik zie een Kygo, Post Malone, Dua Lipa, Juice Wrld met zo nu een rockheadliner die tickets kan verkopen nog wel als een gaatje. Maar ik vind het nogal een wilde gok.

Ik verwacht inderdaad wel dat het een gok is, echter is te merken dat er een hoge vraag is naar een groot muziek festival in het noorden, men reizen nu toch snel naar Pinkpop, Rockwerchter, Lowlands etc. Toch met namen als Post Malone, Juice Wrld, Kygo etc en dan nog een grote rock naam ernaast zal dit denk ik wel kunnen werken. Dit tegenover het andere festival in Groningen genaamd Stadspark met de namen Sting, Anouk, The Specials wat toch meer weg heeft van bospop. Al met al zie ik dus wel een gaatje in de Nederlandse markt maar voornamelijk een groot gat in de Noordelijke markt.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Ik vermoed ook dat het een festival met wat grotere popnamen wordt, met name gericht op (vroege) twintigers. Met daarbij nog wat hiphop en een flinke portie populaire dance, gezien de organisatie daar ervaring mee heeft. Zeker in het laatste weekend van de schoolvakanties moet 30.000 bezoekers in Groningen wel lukken.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Groningen is beter bereikbaar dan Landgraaf naar mijn mening, vanuit groningen is het met de trein ongeveer 1 uur en 50 minuten. Landgraaf is 2 uur en 10 minuten vanuit Utrecht en dan ben je nog niet eens op het festival terrein. Het stadspark is 10/15 minuten lopen vanuit het hoofdstation van Groningen.

Helaas kun je dat niet gaan vergelijken. Pinkpop is het langstlopende festival ter wereld.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Ik vermoed ook dat het een festival met wat grotere popnamen wordt, met name gericht op (vroege) twintigers. Met daarbij nog wat hiphop en een flinke portie populaire dance, gezien de organisatie daar ervaring mee heeft. Zeker in het laatste weekend van de schoolvakanties moet 30.000 bezoekers in Groningen wel lukken.

Precies in mijn 2de post staat een overzicht en hier zit wel wat potentie in om een grote popnaam te krijgen, en inderdaad gericht op 18 - 28, Dance zal denk ik inderdaad wel in overvloed zijn aangezien zij hier ook een netwerk voor hebben opgebouwd. Qua datum heeft de organisatie denk ik heel tactisch gekeken en vind het zelf erg slim dat ze voor dit weekend hebben gekozen, ook geen concurrentie meer vanuit NL en genoeg wat nog tourt door Europa (Zie lijst 2de post).
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Aaran wrote:
Groningen is beter bereikbaar dan Landgraaf naar mijn mening, vanuit groningen is het met de trein ongeveer 1 uur en 50 minuten. Landgraaf is 2 uur en 10 minuten vanuit Utrecht en dan ben je nog niet eens op het festival terrein. Het stadspark is 10/15 minuten lopen vanuit het hoofdstation van Groningen.

Helaas kun je dat niet gaan vergelijken. Pinkpop is het langstlopende festival ter wereld.

Dat is zeker waar.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Lekker een groot festival dichtbij huis. Als de lineup goed is niet meer dat pokke eind naar Landgraaf hoeven zou een zegen zijn. Hopen dat dit de nieuwe grote major gaat worden! Al niet te vroeg juichen natuurlijk.

Al zou het wat zijn mocht deze festivalnamen de namen van het seizoen worden!!!!

Iig goed nieuws!!!!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Ik vermoed ook dat het een festival met wat grotere popnamen wordt, met name gericht op (vroege) twintigers. Met daarbij nog wat hiphop en een flinke portie populaire dance, gezien de organisatie daar ervaring mee heeft. Zeker in het laatste weekend van de schoolvakanties moet 30.000 bezoekers in Groningen wel lukken.

Dit is oo mijn gok als ik het zo zie. Zou mooi zijn, dan heb ik er niets te zoeken en knabbelt het niet aan de line-ups van reeds bestaande festivals.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Ik zit alleen de hele tijd aan de naam te denken van dit festival.
Hullabaloo is Engels voor herrie.
En Hullabaloo is ook de naam van een album (wel live en b-kantjes) van Muse.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Ik zou hullabaloo toch eerder vertalen met 'gedoe', dan met 'herrie'. En het is gewoon een lekker klinkend woord. Beste Nederlandse equivalent naar mijn mening is klimbim, zou een festival zich zo noemen, zou ik er direct heengaan. :)
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
Wie is de organisator ?
En hoeveel kaartne gaan ze verkopen. IN principe kun je zo al snel er achter komen dat bepaalde acts (The Strokes, Ed Sheeran) het niet gaan halen. tenzij er een bevrijdingsfestival-achtige undercard is.
Swedish House Mafia, F&TM dan maar als hoofdacts ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken