[HU] Sziget 2017

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747


Sziget 2017

Datum: 9 t/m 16 augustus
Locatie: Hajógyári Island, Boedapest (HU)
Genre(s): Pop, rock, alternatief, dance, elektronisch, hiphop, R&B, metal, indie, punk, gipsy, folk, wereldmuziek.

Alle info over de line-up & kaartverkoop: http://festileaks.com/sziget-programma-2016/
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Wij willen voor het eerst nu een Hostel of Hotel ofzoiets gaan boeken ipv Camping.
Heeft iemand misschien tips??
 

Steven Gehner

Playlistbediener
17 sep 2016
7
0
Zoek een hotel hostel in de buurt van het begin van de HEV. Dit is de trein die elk halfuur naar het terrein rijdt.
Ik weet niet wat voor kwaliteit je wenst. Als een hostel goed genoeg is zonder airco. Dan is Santico Art Hostel and Guesthouse een goede locatie. Vraag dan wel voor een kamer aan de andere kant dan de supermarkt. Daar is het een stuk stiller.
 

Exp

Nieuw lid
30 sep 2016
3
1
Wij hebben twee jaar achterelkaar op camping Romai overnacht. De huisjes zijn letterlijk een kamer met vier bedden met een kast, maar je hebt wel stroom, schone douches en wc's, supermarkt, rust, en zwembad. Daarbij kost het maar ongeveer een tientje per nacht. Het treinstation ligt recht tegenover de camping en rijdt je rechtstreeks naar Sziget, ook al pakten wij bijna altijd de taxi wat iets van een euro per man kost. Het is allemaal maar net wat je wilt.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Aankomend jaar eerste keer Sziget voor mij, early bird tickets gekocht :) Heb er camping Siesta tickets bij gedaan maar vraag me alleen wel af of het slim is om het ticket zodat je twee dagen eerder op het eiland kunt te kopen? We komen met een best grote groep en ook een flinke tent en wil hem nog wel ergens kwijt kunnen. Iemand ervaringen hiermee?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Hier ook een prime-szitizen! Klinkt iets interessanter dan het daadwerkelijk is, tenzij je heel enthousiast wordt van Sziget sokken ;). Wie is er nog meer bij?

Ik weet trouwens niet of het noodzakelijk is om een ticket te kopen dat je er eerder op mag als je een aparte camping boekt. Heb zelf nog niet op een van de aparte campings gestaan, maar volgens mij is daar sowieso ruimte genoeg. Dit begreep ik althans van vrienden die afgelopen editie op de VIP camping stonden.
 

Michiel1617899554

Nieuw lid
17 nov 2015
4
0
Ook ik ga volgend jaar voor het eerst naar Sziget met enkele vrienden :) en kijk er alvast super hard naar uit!! Welke namen denken/ hopen jullie dat gaan komen op deze "jubileum editie" & Wanneer zouden we het prime-szitizen pakket kunnen verwachten?
 

Steven Gehner

Playlistbediener
17 sep 2016
7
0
@Michiel Ik ben ook zeer benieuwd. Ik hoop op een programma op het niveau van Sziget 2011. Maar is altijd erg leuk om het af te wachten omdat het zoveel namen zijn. Dit wordt mijn 6ste jaar en ik heb ieder jaar wel een band gehad waar ik ongelooflijk naar uitkeek maar door alle andere feesten en leuk dingen niet naar toe ben gegaan. Natuurlijk ga je zo ie zo naar je favo bands maar ik denk dat iedereen ongeveer 80% van de tijd aan het feesten is in een bar of op en of ander activiteit waar je zomaar tegen op loopt.

Misschien is dit de eerste naam:
http://www.skillbehaviour.com/events/
Maar denk dat dit een foutje in het jaartal is want hij was er dit jaar ook.

Prime paketten heb ik geen ervaring mee. Dit jaar heb ik dat voor het eerst dus das nog FF spannend.
Ik hoop dat ik op mijn sokjes naar Sziget kan.
 

Rens

Playlistbediener
21 jul 2016
28
0
Ik heb mijn ervaringen van vorig jaar verwoord in een blog: http://bit.ly/2e6XNEb
Ook de prime tickets van dit jaar gekocht, eerder aankomen en een camping upgrade is aan te raden, alleen al omdat het bij ons rustiger was, en ik gegarandeerd kon douchen en op een porceleinen pot kon zitten. Ook is het fijn dat je niet je warme trui of lange broek hoeft mee te slepen vanuit het hostel, je hotel of elders. Als je het koud hebt, loop je ff naar je camping en trek je iets warms aan.

Vond het echt vet! Ben benieuwd naar de line-up. Hoop iig op System of a Down.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
Volgend jaar ook mijn eerste jaar Sziget.
Roadtripje der bij en alles.

We gaan waarschijnlijk gewoon ergens op het eiland de tent neerzetten, dus geen camping upgrade.

Iemand nog leuke tips??
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Op welk gebied wil je tips?

Als je je tent gewoon op het terrein wit zetten, raad ik je aan in ieder geval een dag eerder te komen. Zeker als je met een grote groep gaat. Ik heb het idee dat het ieder jaar drukker wordt en de goede plekken om te kamperen dus ook schaarser worden. Ik heb zelf ook nog nooit een upgrade gedaan, maar voor komend jaar gaan we wel één, misschien wel twee of drie, dagen eerder.

De verschillende badhuizen in Boedapest zijn zeker ook een aanrader! Oh, en je móet Langos eten als je op Sziget bent ;).
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
Thanx voor de tips oasiss

We waren idd ook van plan om minstens een dag eerder te komen met zo'n early Access pas (weet de echte naam ff niet) ofzo.

Badhuisje was bij ons ook al langs gekomen, misschien wel lekker om ff op te frissen :p

En Langos... Nog nooit van gehoord, maar ik ga het proberen.... En natuurlijk echte Hongaarse goulash


Trouwens iemand al enig idee over de line up?

Eindshow zal wel weer een dj zijn denk ik, misschien weer Martin Garrix?? Ik ben zelf niet echt van de dj's, maar kheb die show teruggekeken van Martin Garrix op sziget en dat was wel echt heel tof


Voor de rest vind ik het maar lastig om iets zinnigs over de line up te zeggen voor sziget, maakt me opzich ook wel minder uit dan bij Pinkpop of Werchter bijvoorbeeld
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
De line up is inderdaad niet eens het belangrijkst, en er is zoveel dat er altijd wel genoeg tussen zit voor iedereen. Martin Garrix was twee jaar geleden heel tof inderdaad, dus mag van mij wel weer het sluitstuk verzorgen. Hardwell vond ik persoonlijk wat minder vorig jaar. Major Lazer zette twee jaar geleden ook het eiland op zijn kop en deed dat op Pinkpop dunnetjes over. Benieuwd of zij misschien ook een eindshow kunnen verzorgen.
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Iemand al wat geruchten voor aankomende jaar?
Ik zelf denk dat we de peppers kunnen verwachten ( 25-07 concert in Polen en waarschijnlijk meer data rond die tijd )
Verder zie ik Biffy Clyro ook wel komen.
 

Rens

Playlistbediener
21 jul 2016
28
0
Poe, de Peppers, daar zit ik niet echt op te wachten. Sowieso eigenlijk niets van wat komend jaar gaat toeren.
Greenday, over de top / passé
Peppers, idem
Metallica, niet mijn ding en betwijfel of Sziget zo heavy zou programmeren
SOAD wel vet, maar misschien te heavy
Kings of Leon, gasten maken alleen maar ruzie, geen interactie met het publiek
Muse is al geweest (was erbij afgelopen jaar)
Pearl Jam, leuk maar al te vaak gezien
Rammstein, zie ik niets doen komend jaar
Coldplay tourt door de stadion's, kan, maar ook al te vaak gezien
Queens of the Stone Age, bezig met een nieuw album dus yes please!
Arcade Fire, volgens mij ook bezig met een nieuw album dus yes please!
Radiohead, yes please maar doet maar een beperkt aantal festivals in 2017

Wat blijft er over van de aller groten der aarde die ik niet genoemd heb in dit rijtje, niet veel meer...

Biffy Clyro, zeker leuk, geen headliner helaas. Een leuke guilty pleasure als Sum41 zou tof zijn, Blink 182 ofzo.. Bloodhound Gang of Fun Lovin Criminals ofzo, maarja daar sluit je ook geen dag mee af.

Benieuwd wat ze uit de hoed gaan toveren. Ondanks dat ik de kaarten al heb, gaat de line-up echt wel de doorslag geven of ik ook daadwerkelijk ga. Het is het 25 jarig jubileum, dus verwacht er wel wat van.

Hopelijk weten we wat in December, dat was nl. vorig jaar ook de maand dat ze Rihanna de wereld in slingerden als headliner (*kuch* headliner)
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
Iemand al wat geruchten voor aankomende jaar?
Ik zelf denk dat we de peppers kunnen verwachten ( 25-07 concert in Polen en waarschijnlijk meer data rond die tijd )
Verder zie ik Biffy Clyro ook wel komen.

Peppers zat ik ook aan te denken ja, die gaan wel een paar festivals doen denk ik(vooral augustus wss)
Ik ben fan, dus ik vind het altijd prima ;)



Poe, de Peppers, daar zit ik niet echt op te wachten. Sowieso eigenlijk niets van wat komend jaar gaat toeren.
Greenday, over de top / passé
Peppers, idem
Metallica, niet mijn ding en betwijfel of Sziget zo heavy zou programmeren
SOAD wel vet, maar misschien te heavy
Kings of Leon, gasten maken alleen maar ruzie, geen interactie met het publiek
Muse is al geweest (was erbij afgelopen jaar)
Pearl Jam, leuk maar al te vaak gezien
Rammstein, zie ik niets doen komend jaar
Coldplay tourt door de stadion’s, kan, maar ook al te vaak gezien
Queens of the Stone Age, bezig met een nieuw album dus yes please!
Arcade Fire, volgens mij ook bezig met een nieuw album dus yes please!
Radiohead, yes please maar doet maar een beperkt aantal festivals in 2017

Wat blijft er over van de aller groten der aarde die ik niet genoemd heb in dit rijtje, niet veel meer…

Biffy Clyro, zeker leuk, geen headliner helaas. Een leuke guilty pleasure als Sum41 zou tof zijn, Blink 182 ofzo.. Bloodhound Gang of Fun Lovin Criminals ofzo, maarja daar sluit je ook geen dag mee af.

Benieuwd wat ze uit de hoed gaan toveren. Ondanks dat ik de kaarten al heb, gaat de line-up echt wel de doorslag geven of ik ook daadwerkelijk ga. Het is het 25 jarig jubileum, dus verwacht er wel wat van.

Hopelijk weten we wat in December, dat was nl. vorig jaar ook de maand dat ze Rihanna de wereld in slingerden als headliner (*kuch* headliner)

Ik verwacht of laat ik zeggen, hoop ook wel op iets 'moois' voor de 25e edtitie.
Wel blij dat ik Rihanna live (eigenlijk toch niet zo live) niet heb mee hoeven maken.

Als 'pop' act misschien dit jaar iets als eminem of lady gaga ofzo???


Ik denk trouwens wel dat er over de festivals in augustus eigenlijk nu nog te weinig te zeggen is.

We gaan het zien.
Bij pinkpop en rock werchter ben ik er altijd heel erg mee bezig.
Ik denk dat ik me voor sziget gewoon maar is niet zo druk ga maken om de line up.

Al blijf ik het altijd leuk vinden om er over te discussiëren op een forum :wink:
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
https://iorr.org/talk/read.php?1,2341402,2384305,page=12

Hier wordt gesproken over een korte tour van de Stones met voornamelijk festivals. Budapest staat er ook tussen, dat kan natuurlijk maar 1 festival betekenen. Geen idee hoe betrouwbaar dit is maar zou wel een mooie act zijn voor de 25e editie.

Rammstein lijkt ook zomer festivals te doen. Stonden vorig jaar nog op de juni/juli festivals. Dit jaar in augustus een tour doen zou dan een logische zet zijn. Ook dat lijkt me een mooie naam voor de 25e editie :)
 

Rens

Playlistbediener
21 jul 2016
28
0
Rammstein zou tof zijn, de Stones, tja, je moet ze een keer gezien hebben in je leven zullen we maar zeggen dan. Al vraag ik me af of het merendeel van het publiek op Sziget daar op zit te wachten.
Van het weekend overigens kaarten gekocht voor Rock Werchter, omdat ik Foo Fighters en Radiohead niet mis wilde lopen. Al het andere is extra. Vraag me af welke headliners en wanneer ze deze gaan aankondigen.

Rihanna werd afgelopen jaar in december al aangekondigd, en watskeburt met de aftermovie. Die laat ook lang op zich wachten.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ben inderdaad benieuwt wanneer de eerste namen komen. Rammstein is normaal erg vroeg met aankondigingen, als ze naar festivals in juli gaan zijn ze nu eigenlijk al een stuk later dan voorgaande tours. Denk dat als ze naar Sziget komen we de aankondiging best snel kunnen verwachten.

Placebo staat in augustus op Highfield, die kunnen we denk ik ook wel verwachten.

Ben daarnaast ook wel benieuwt wie de dance afsluiter gaat worden en we kunnen vast ook nog wel een pop-headliner verwachten. Iemand suggesties?
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ah daar is dus de aankondiging van Rammstein, helaas voor festivals eerder in het seizoen. Laatste festival staat voor 11 juli, zouden ze nog een maandje door touren en op sziget staan? Lijkt me sterk als het om een onderbreking van het opnemen van hun nieuwe album gaat.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken