[HU] Sziget 2016

Lenny

Playlistbediener
5 jan 2016
44
0
Ik wil naar Sziget gaan dit jaar, maar ik heb zelf nog wat vraagjes,

Wie zijn de headliners? Ik kan namelijk weinig vinden op de site zelf
Wanneer komen er weer nieuwe namen aan?
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Ik wil naar Sziget gaan dit jaar, maar ik heb zelf nog wat vraagjes,

Wie zijn de headliners? Ik kan namelijk weinig vinden op de site zelf
Wanneer komen er weer nieuwe namen aan?

1. Reken er maar op dat van de huidige artiesten Muse, Rihanna en David Guetta headliners zijn.

2. Dit is onbekend, maar ik denk niet lang meer
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
http://lmgtfy.com/?q=line+up+Sziget+2016

http://lmgtfy.com/?q=Is+de+toekomst+te+voorspellen%3F&l=1
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.087
2.292
Negen nieuwe acts zijn toegevoegd aan de line-up! Waar eerder al onder meer Rihanna, Muse, David Guetta en Oscar And The Wolf werden aangekondigd, is het programma nu aangevuld met onder meer Hardwell en Manu Chao La Ventura.

De eindshow van het Sziget Festival zal dit jaar worden verzorgd door de Nederlandse DJ Hardwell, die reeds twee keer op nummer 1 stond in de jaarlijkse DJ Mag Top 100. De eindshow is het laatste optreden op de Main Stage, waarbji extra wordt uitgepakt met vuurwerk, lasers en andere speciale effecten. De eindshow is dit jaar op dinsdag 16 augustus.

Ook Manu Chao La Ventura, Kaiser Chiefs, Fidlar, Boys Noize, Dillon Francis, Movits!, Vinai en DJ Sliink zijn toegevoegd aan de line-up.
 

Floris1617899556

Nieuw lid
30 mrt 2016
1
0
Ik snap de negativiteit rond de line-up van Sziget niet. Het verschilt natuurlijk volledig per persoon wat een goede line-up voor diegene is, maar sziget heeft het helemaal niet raar voor elkaar met nog een aantal bekendmakingen te gaan komende maanden. Muse is naar mijn idee de top van de populaire rock bands, Rihanna de top van de (solo) zangeressen en hardwell die van de DJ's. Voor de rest zijn aanvullingen als bastille, David guetta, years&years, Nicky Romero, Oscar and the wolf, the last shadow puppits en Kaiser Chiefs toch helemaal niet zo gek? Ik snap dat de line-up soms wat mager is als je 7 dagen lang alleen maar naar headliners wilt zien, maar ten eerste betaal je relatief een stuk minder dan op Pinkpop , Werchter etc. En ten tweede ligt het dus totaal aan je eigen smaak of je een line-up tof vindt of niet. Ik zou ook niet graag de line-up van Pinkpop voorgeschoteld willen krijgen maar dat betekent nog niet dat ik Pinkpop hoef af te kraken, want er zijn genoeg bezoekers die het wel gaaf vinden!
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
atuurlijk volledig per persoon wat een goede line-up voor diegene is, maar sziget heeft het helemaal niet raar voor elkaar met nog een aantal bekendmakingen te gaan komende maanden. Muse is naar mijn idee de top van de populaire rock bands, Rihanna de top van de (solo) zangeressen en hardwell die van de DJ’s. Voor de rest zijn aanvullingen als bastille, David guetta, years&years, Nicky Romero, Oscar and the wolf, the last shadow puppits en Kaiser Chiefs toch helemaal niet zo gek? Ik snap dat de line-up soms wat mager is als je 7 dagen lang alleen maar naar headliners wilt zien, maar ten eerste betaal je relatief een stuk minder dan op Pinkpop , Werchter etc. En ten tweede ligt het dus totaal aan je ei

Muse zijn de meeste wel positief over denk ik.
Rihanna is niet helemaal de doelgroep hiero, en richt zich meer op tienermeisjes/vrouwen.
Hardwell kan wel een tijdje "De beste DJ van de wereld" zijn geweest, maar mensen hebben denk ik iets originelere DJ's als Major Lazor.
Bastille is een leuk bandje, is wel eens tijd voor een nieuw album.
David Guetta is een grote sell-out en veels te commercieel bezig.
Years&Years... Ik verwijs u door naar Lowlands 2015, zijn live best wel bagger.
Nicky Romero, zie David Guetta.
Oscar and the Wolf is leuk inderdaad, kan wel een nieuwe plaat gebruiken.
The Last Shadow Puppets is een van dé festivalacts van dit jaar, dus goeie boeking.
Kaiser Chiefs heb ik weinig aan toe te voegen, maar het ziet er naar uit dat Sziget een van de weinige is met deze boeking, dus goed gedaan.
 

Flupsie

Playlistbediener
5 feb 2016
6
0
Vergeet niet dat Sigur Rós, Bring Me The Horizon, Sia, Manu Chao, Sum 41, M83, Noel Gallagher, Roisin Murphy, Bullet For My Valentine, Parkway Drive, Bloc Party en The Lumineers er ook nog staan. Stuk voor stuk prima festivalacts. En dan ook nog eens een heleboel wat kleinere, interessante namen, zoals Parov Stelar, Jess Glynne, Unkle, Tourist, Aurora, Jain en Molotov.

Het is bekend van Sziget dat er elk jaar een aantal EDM DJ's komen, waaronder eentje voor de eindshow, dus Hardwell komt niet echt onverwachts. Daarbij is het bij mijn weten de eerste keer dat Hardwell op Sziget staat, dus zo bezien is het een goede boeking voor de eindshow.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Gekker moet het niet worden, een line-up in 2016 prijzen omdat Bloc Party en Sum 41 er staan. (Los van alle andere commerciële zooi die je opnoemt)
 

Flupsie

Playlistbediener
5 feb 2016
6
0
Wat is er mis met een beetje nostalgie op een festival? Voor mij is dat meer dan welkom, ook in 2016.

@MRMantel: wat zou voor jou een goede line-up zijn?
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Wat is er mis met een beetje nostalgie op een festival? Voor mij is dat meer dan welkom, ook in 2016.

@MRMantel: wat zou voor jou een goede line-up zijn?
Primavera Sound heeft internationaal een van de beste affiches, maar dat is een hoge uitzondering. In Nederland doen Lowlands en BKS het best goed qua afweging commercie/kwaliteit. DTRH heeft dan nog de beste line up in Nederland wat betreft buitenfestivals aangezien die redelijk consequent zijn in hun affiche (alleen heb ik daar persoonlijk het meeste al van gezien). En dan heb je nog Rewire en LGW? (En enigszins Incubate, al is dat in hun nieuwe vorm nog even afwachten), maar dat zijn niches die op geen enkele manier te vergelijken zijn met Sziget.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Ik ben het eigenlijk ook wel met Flupsie eens hoor.
Wat maakt het nou uit ? Als de combinatie van Commercieel , nostalgie , en persoonlijke voorkeuren in orde zijn , waarom is het dan meteen een kutfestival ?

Dat iemand het persoonlijk niet leuk vind, dat is een mening en ieders goed recht.

Maar denk dat sziget nog altijd tot 1 van de betere festivals hoort in Europa, ik ben zelf vorig jaar voor het eerst geweest en heb me geweldig vermaakt en veel acts gezien.
Zowel Commercieel als bands die ik zelf heel goed vind.

Maar goed, denk dat die discussie eeuwig is op Festileaks bij welk festival dan ook :)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Het is maar net wat je zoekt in een festival. Een kutfestival kan ook leuk zijn als je niets om goede muziek geeft of gewoon van kutmuziek houdt natuurlijk.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Iets met conformisme, maar prima doe vooral waar je zin in hebt.

Mauwen over conformisme...dat is pas conformistisch hahaha
 

JoLe

Gouden Tip
21 mrt 2013
380
204
Goran Bregovic weer van de partij! Voor zij die dit jaar naar Sziget gaan, een absolute aanrader!! Wat een feest!
[video]https://www.youtube.com/watch?v=HSyV9f98qcU[/video]
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken