[HU] Sziget 2016

Merel1617899555

Playlistbediener
2 feb 2016
6
0
Hey!

Leuk idee! Ik ga ook alleen naar Sziget. Was van plan om camp unknown op te zoeken, daar hadden ze vorig jaar 45 mensen met 30 nationaliteiten als ik het goed heb..
Maar met fellow nederlanders is het ook leuk!

Hebben jullie de kaartjes al gekocht?
 

Thom

Playlistbediener
17 jun 2015
17
0
Ja wij hebben al kaarten! En, na alle verhalen gehoord te hebben, zo ontzettend veel zin in! Jullie verhalen ook allemaal zo positief?

We weten alleen totaal niet wat we moeten verwachten qua prijs van drank op het festival en daarbuiten. (De ene site zegt spot goedkoop een andere site zegt juist van niet) en als je op het festivalterrein kampeert hoe zit dat dan met het camperen? Mag je bijna letterlijk overal staan? (Behalve natuurlijk op de grote velden bij de podia) Of zijn daar dan ook weer regels voor? En hoe zit het met eten en drinken van buiten het festival? Mag dit gewoon mee naar je tent?

Groetjes
 

Merel1617899555

Playlistbediener
2 feb 2016
6
0
Ah nice! Ik moet gauw ook m'n kaartje kopen voor het weer €20 duurder wordt.

Het wordt ook mijn eerste keer Sziget, maar de maaltijden waren rond de €3-€5. Dit was natuurlijk voorgaande jaren dus het zal altijd wel een beetje duurder worden.. Zodra ze niet zoals op pinkpop €5 vragen voor een broodje gezond vind ik het wel prima. Verder zit er vlakbij een supermarkt waar volgens mij echt iedereen eten en drinken koopt om mee te nemen. Alcohol mocht je alleen dacht ik niet mee naar binnen nemen, maar ze controleren blijkbaar niet al te streng.

Ja met camperen is het echt nice, je kan (als je niet zo'n ticket voor een bepaalde camping koopt) bijna overal staan, behalve dan de plekken bij de grote podia waar het niet handig/veilig is voor de doorloop. Heb wel vet veel verhalen gehoord van mensen die geen plekje meer in de schaduw konden krijgen of naast een of ander podium zodat ze nooit konden slapen omdat overal al bezet was, dus zit er over te denken om zo'n early acces ticket te halen.. Op dag -2 en -1 treden vaak ook al artiesten op, dus best jammer als je die dan zou missen. Ben benieuwd wanneer ze weer andere namen bekend maken!
 

Thom

Playlistbediener
17 jun 2015
17
0
Heel Nice! Bedankt!

Ja wij hebben wel zo'n early acces kaart erbij gekocht om een goede plek te krijgen en gewoon extra te genieten van het hele sziget!
Maandag weer nieuwe namen!!!
Wanneer worden de kaartjes nog weer duurder dan?
 

Merel1617899555

Playlistbediener
2 feb 2016
6
0
Jaa ben erg benieuwd! Maar ga toch meer om de 'beleving', dan de grote artiesten denk ik, hoewel wat leuke optredens meepakken altijd mooi is. Hoop je nog op iemand specifiek?

Net toevallig gekeken, 30 april pas! Duurt nog wel even dus. Inmiddels wat al niet al te beste verhalen gehoord over de douche/toilet situatie, dus twijfel aan de ene kant of een camping niet beter is zoals iemand eerder hier al zei. Misschien ben ik ergens een beetje verwend door Pinkpop, waar dat altijd prima is.

Who knows, als ze maandag echt goede namen bekend maken koop ik dan m'n ticket in ieder geval alvast..
 

Thom

Playlistbediener
17 jun 2015
17
0
Ik ga sowieso voor beide heen! Nee niet echt op iemand specifiek zolang het past binnen het festival en het de tent ook afbreekt. Jij nog hopend op iets bijzonders? Ik heb best wel een beetje schijt aan die douches haha. Ik zag iets van een soort van schuimbad vorig jaar elke ochtend daar in en weer door!
Heb jeb ook een idee van wat er aangekondigd gaat worden?
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
De toiletten op Sziget zijn gewoon Dixies, zoals op de meeste festivals. Vooral smerig omdat het zo belachelijk heet kan zijn tijdens Sziget, maar over het algemeen worden ze wel vaak geleegd.
Over de douches: Ik heb nooit gedouched op Sziget. Ik was er in 2013 en 2014, en heb steeds gebruik gemaakt van de badhuizen in Budapest. Veel schoner en relaxter. Als je rond 10 uur de stad in trekt en rond 17:00 uur terug bent op het terrein mis je toch bijna niks. De City Pass is een dikke aanrader, veel kortingen op badhuizen en andere leuke activiteiten in de stad.

 

Flupsie

Playlistbediener
5 feb 2016
6
0
Vierde keer Sziget voor mij, elk jaar met een steeds groter wordende groep vrienden.

Er zijn veel Dixies, maar ook veel toiletblokken met normale WC's. Ook die kunnen wel eens vies zijn, met name die bij de Main Stage en het Colosseum wanneer het daar druk is, maar in bijvoorbeeld het theatergedeelte zijn de WC's vaak wel schoon. Tip: neem sowieso een eigen rol toiletpapier mee.

Bij de douches hangt het er heel erg van af wanneer je wilt douchen. Aan het eind van de ochtend en begin van de middag is het vaak ontzettend druk, maar ga je 's avonds tussen de optredens door of 's nachts voor je je tent inkruipt, dan is het vaak rustiger en schoner.
 

Merel1617899555

Playlistbediener
2 feb 2016
6
0
Vierde keer Sziget voor mij, elk jaar met een steeds groter wordende groep vrienden.

Er zijn veel Dixies, maar ook veel toiletblokken met normale WC’s. Ook die kunnen wel eens vies zijn, met name die bij de Main Stage en het Colosseum wanneer het daar druk is, maar in bijvoorbeeld het theatergedeelte zijn de WC’s vaak wel schoon. Tip: neem sowieso een eigen rol toiletpapier mee.

Bij de douches hangt het er heel erg van af wanneer je wilt douchen. Aan het eind van de ochtend en begin van de middag is het vaak ontzettend druk, maar ga je ’s avonds tussen de optredens door of ’s nachts voor je je tent inkruipt, dan is het vaak rustiger en schoner.

Ha, thanks voor de tip! Had je er apart camping bij gekocht, of stonden jullie gewoon op het festivalterrein zelf?
 

Merel1617899555

Playlistbediener
2 feb 2016
6
0
De toiletten op Sziget zijn gewoon Dixies, zoals op de meeste festivals. Vooral smerig omdat het zo belachelijk heet kan zijn tijdens Sziget, maar over het algemeen worden ze wel vaak geleegd.
Over de douches: Ik heb nooit gedouched op Sziget. Ik was er in 2013 en 2014, en heb steeds gebruik gemaakt van de badhuizen in Budapest. Veel schoner en relaxter. Als je rond 10 uur de stad in trekt en rond 17:00 uur terug bent op het terrein mis je toch bijna niks. De City Pass is een dikke aanrader, veel kortingen op badhuizen en andere leuke activiteiten in de stad.

Oja die city pass heb ik inderdaad veel over gehoord. Zal ff wat info opzoeken. Hoe was het vervoer van Sziget naar Budapest zelf, gewoon te doen met het OV?
 

Merel1617899555

Playlistbediener
2 feb 2016
6
0
Ik ga sowieso voor beide heen! Nee niet echt op iemand specifiek zolang het past binnen het festival en het de tent ook afbreekt. Jij nog hopend op iets bijzonders? Ik heb best wel een beetje schijt aan die douches haha. Ik zag iets van een soort van schuimbad vorig jaar elke ochtend daar in en weer door!
Heb jeb ook een idee van wat er aangekondigd gaat worden?

Haha, dat schuimbad speelt echt de hoofdrol in elke aftermovie die ik tot nu toe heb gezien. Zou Red Hot Chili peppers of Faithless nog wel is live willen zien. Geen idee, volgens de sziget topics hier schijnt de line-up ieder jaar slechter te worden, benieuwd of de namen morgen dat veranderen...
 

Flupsie

Playlistbediener
5 feb 2016
6
0
Ik heb altijd op de normale camping gestaan en ga dat dit jaar weer doen.

Vervoer tussen het centrum en het festival is heel makkelijk met het treintje vanaf de halte vlakbij de ingang, of met het bootje vanaf het eiland zelf.

Dat schuimbad was er afgelopen jaar, maar niet in de jaren ervoor. Volgens mij was het er neergezet door een sponsor. Afwachten dus of het er komend jaar weer is.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
We weten alleen totaal niet wat we moeten verwachten qua prijs van drank op het festival en daarbuiten. (De ene site zegt spot goedkoop een andere site zegt juist van niet) en als je op het festivalterrein kampeert hoe zit dat dan met het camperen? Mag je bijna letterlijk overal staan? (Behalve natuurlijk op de grote velden bij de podia) Of zijn daar dan ook weer regels voor? En hoe zit het met eten en drinken van buiten het festival? Mag dit gewoon mee naar je tent?

Een fatsoenlijk broodje/fatsoenlijke maaltijd heb je inderdaad voor +/- 1400 forint(=tussen de 4 en de 5 euro). Een halve liter Dreher(blik) is 650 forint, iets meer dan twee euro. Dit zijn de prijzen op het festivalterrein. Daarbuiten is het(over het algemeen) iets goedkoper, maar niet veel. Dit zijn de prijzen van twee jaar geleden, geen idee of ze ondertussen omhoog zijn gegaan.

Benieuwd naar de namen morgen. Zou mooi zijn als het niet volledig ruk is. Beetje in de stijl van de eerste aankondiging en ik vind allemaal helemaal hartstikke mooi.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
hoi

Ik ben zelf al heel wat keren naar sziget geweest, en huur er altijd een appartementje in het centrum. Met de city pass geraak je enorm vlot op het terrein. Voordeel, je hebt wat airco, kan een zalige douche nemen, soms echt wel wat stilte nodig :) en overdag even de stad in.
ok, ik hou ook van het festivalgevoel en camping, maar tien dagen in 35 graden was in het begin echt wat te veel van het goede. Trouwens, een appartementje in boedapest kost echt niets als je even op internet kijkt, zeker niet als je het deelt met een paar mensen. Echt wel een aanrader.
Op het terrein kan je tot 's morgens blijven feesten, altijd wel wat te doen. En als

@ Merel: het eten op sziget is inderdaad niet duur, zeker niet als je het vergelijkt met bvb rock werchter of pinkpop. Je hebt er veel meer keuze, en voor de prijs die ze vragen heb je echt wel wat gegeten, niet gewoon wat slechtgebakken frieten ofzo.
De citypass moet je zeker nemen, je kan die online bestellen en ginds een bandje voor afhalen aan een standje in het midden van het centrum. Hiermee kan je elke dag tram, metro, bus nemen en je krijgt er nog een gratis badbezoek bij.
 

Foofighter

Campingartiest
31 jan 2014
56
0
Hoeveel headliners zouden we nu hebben? Bastille, David Guetta en Muse lijken mij al een zekerheid, maar wat denken jullie van John Newman, Sigur Ros, Roisin Murphy en The Last Shadow Puppets?
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
david guetta en muse? ik hoop david guetta niet, vond er enkele jaren geleden helemaal niets aan..
ik gok dat ze wel een headliner met werchter zullen delen, mss ook nog een grote naam?
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Meerdere keren op Sziget geweest en vorig jaar voor het eerst via Air BNB een appartement geboekt in het centrum.
Je mag me oud noemen (30) Maar van de keren dat ik geweest ben was dit echt het meest ideaal ! Lekker slapen / lekker douchen/ Wifi , wasmachine etc etc alles erop en eraan.
We betaalde 125 euro per persoon en zaten er van maandag tot maandag met 9 personen.
Met de citypass kan je gewoon 10 dagen met de trein/Bus/metro en boot rondreizen dus gewoon aanschaffen dat ding.

Line-up valt me tot noch toe erg tegen, dus het ziet er naar uit dat het dit jaar lowlands word :)
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Benieuwd naar de namen morgen. Zou mooi zijn als het niet volledig ruk is. Beetje in de stijl van de eerste aankondiging en ik vind allemaal helemaal hartstikke mooi.
Heb jij even mazzel, nog elektronica ook. Wordt vast een mooi feestje bij years & years en David Guetta.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
super muse, mooie headliner voor sziget
david guetta hoeft voor mij niet. Enkele jaren geleden gezien op sziget en was echt niet geweldig, al veel betere afsluiters gezien daar
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Heb jij even mazzel, nog elektronica ook. Wordt vast een mooi feestje bij years & years en David Guetta.

Nice, daar hebben ze toch eventjes twee van de beste act's in the game.

Benieuwd of Kos veel meerwaarde in dit pakketje ziet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken