[HU] Sziget 2016

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
moha7.jpg

Sziget 2016
Datum: 10 augustus 2015 (wo) – 17 augustus 2016 (wo)
Locatie: Boedapest (HU)
Genre(s): Pop, rock, alternatief, dance, elektronisch, hiphop, R&B, metal, indie, punk, gipsy, folk, wereldmuziek.

Alle info over de line-up & kaartverkoop: http://festileaks.com/sziget-programma-2016/
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
532
170
Was er vorig jaar voor het eerst. Vond het echt fantastisch, ondanks de matige line up. Heb zelf een hekel aan artiesten als Martin Garrix of Avicii. Ook major lazor komt me echt de neus uit, maar de programmering is zo ruim, heb het goed naar mijn zin gehad.

Wellicht dit jaar weer terug hoor!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
De kaartverkoop voor Sziget Festival 2016 zal 24 november van start gaan met een speciale actie: Szitizen Prime. Vanaf 12 uur ’s middags tot 12 uur ’s middags de volgende dag krijgt iedereen bij aankoop van een 5 of 7 Days Pass een pakket met extra’s. Het Sziget Festival vindt komend jaar plaats van woensdag 10 tot woensdag 17 augustus op het vertrouwde Óbuda-eiland in Boedapest.
http://nl.szigetfestival.com/nieuws/kaartverkoop_start_24_november_met_szitizen_prime-actie.680.html
 

Bart3004

Playlistbediener
22 jun 2015
15
0
De eerste namen voor Sziget 2016:

Sigur Rós ★ M83 ★ BRING ME THE HORIZON ★ John Newman ★ Naughty Boy ★ MØ ★ Parov Stelar ★ Kodaline.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
De kans zit er dik in dat ik dit jaar weer ga. Vrienden wilden sowieso al gaan, maar ik had geen vertrouwen in de line-up. Hiermee verrassen ze me wel op een positieve manier, Sigur Ros en M83 zijn twee namen die ik onwijs graag wil zien.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Opzich valt dit me nog niet tegen nee. Ben benieuwd welke spot deze namen gaan krijgen. Vrees ervoor dat BMTH headliner is..
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Had er ook helemaal niet aan gedacht. Ik zal wel even vertellen wat ik er van vond!

We hadden met wat vrienden een busje waarmee we door Oost-Europa gingen touren en we zouden eindigen met Sziget. De tofste vakantie die ik tot nu toe gehad heb! De roadtrip en Sziget waren beide echt geweldig! Ik wou gewoon heel graag naar Sziget en het festival heeft me niet teleurgesteld. De line up was zacht uitgedrukt gewoon ruk. Ik zou zo ook enkel SBTRKT, Interpol en Balthazar op kunnen noemen die ik echt graag wilde zien, verder maakte het me allemaal niet zo veel uit. Dat had ik nog niet vaak op een festival gehad maar het had ook wel een keer wat. Hierdoor ben ik vaak op random feestjes gekomen, meer van de stad gezien en lekker rustig aan kunnen doen. In de middag de stad in, aan het strand liggen of gewoon dingen beleven op het festivalterrein om vervolgens in de avond wat leuke optredens meepikken. Het is er ook allemaal erg mooi, veel te zien dus.

Het is ook niet overdreven dat er altijd, maar dan ook echt ALTIJD wel iets te doen is op Sziget. Ieder tijdstip van de dag kan je wel ergens naar toe waar nog een feestje is, een bandje aan het spelen is of je een volksdansje kan wagen. Zo ben ik tijdens Avicii met een vriend van me weg gegaan en kwamen we in een of andere vage houten schuur terecht waar we vervolgens heel dronken een volksdansles gehad hebben. Dat soort momenten maakt het wel leuk. En ik moet toegeven, ik heb me niet eens heel erg geïrriteerd aan de waardeloze line up.

De mensen zijn er ook echt heel chill, iedereen is heel vriendelijk en heeft zin in een feestje. Ook leuk dat er zo veel verschillende nationaliteiten zijn. Vooraf was ik een beetje bang dat er van dat populair volk zou komen die vooraf nog even in de sportzone zouden gaan pompen en vervolgens lastig zouden gaan doen, want die verhalen heb ik ook gehoord. Hie heb ik echter helemaal geen last van gehad en er hing altijd een top sfeer! Die sfeer wordt ook mede gecreëerd omdat je gewoon bijna overal met je tentje kan gaan staan.

Dat laatste hebben wij niet gedaan. Wij hebben een camping Alternativa gekocht en dat was echt de beste aankoop ooit. Chemische toiletten en voldoende douches zijn geen overbodige luxe tijdens een 7-daags festival. Dat was echt de 65 euro meer dan waard, aanrader dus!

Nadeel was dat het bier af en toe lauw was, maar als je om een koud pilsje vraagt krijg je die meestal gewoon eentje. Ook een tip is om een plekje in de schaduw te zoeken voor je tentje, is anders echt geen doen met iedere dag meer dan 30 graden. Ook de stad in gaan is heel erg leuk! Echt een pracht van een stad en het eten is er lekker en goedkoop. Ik denk dat wij bijna alle dagen wel de stad in zijn geweest en hebben ook een badhuis bezocht, dat is ook echt hemels zo midden in de week.

Ik kan het festival dus enkel aanbevelen. Zeker gaan dus! Ik hoop voor je dat de line up dit jaar wel iets beter is. Maar het is echt een heel leuk festival waar veel te zien en te beleven is.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Een pot kut voor Sziget:

Bastille ★ Bloc Party ★ CHVRCHES ★ Nicky Romero ★ Sum 41

Al ziet dit er zelfs beter uit dan wat ik had verwacht tot nu toe. Binnenkort toch maar eens kaartjes kopen.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ik denk dat je Sigur Ros niet als headliner hoeft te verwachten. Als ze het verstandig aanpakken zetten ze die in ieder geval in de A38. Zelfde geldt een beetje voor M83. Volgens mij kondigen ze het meestal meteen aan als een grote dance-artiest opent of afsluit(zie Deadmau5, Calvin Harris en Martin Garrix afgelopen jaren), dus ik weet niet zo goed hoe ik Nicky Romero moet plaatsen.

Persoonlijk reken ik slechts Bastille, maar er zitten flink wat artiesten tussen die zomaar ook tot headliner gebombardeerd kunnen worden. Zou wel eens tegen kunnen vallen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Bastille als headliner is toch ook wel een extreem zwaktebod... Wat is er met dit mooie festival gebeurd? Volgens mij zijn ze bedolven onder hun eigen gewicht.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Bastille is een zwaktebod omdat het een bar slechte band is, grootte doet er niet toe.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ligt eraan wat je wilt met je festival, als je een alternatief voor een zuipvakantie wilt zijn is het helemaal prima. In andere gevallen is het een zwaktebod (wat een mening is, ja. Muse zou ik ook een slechte headliner vinden). Maar grootte van een headliner rechtvaardigt niet direct de kracht van de headliner (zie Editors op bks).
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
MRMantel wrote:
Ligt eraan wat je wilt met je festival, als je een alternatief voor een zuipvakantie wilt zijn is het helemaal prima. In andere gevallen is het een zwaktebod (wat een mening is, ja. Muse zou ik ook een slechte headliner vinden). Maar grootte van een headliner rechtvaardigt niet direct de kracht van de headliner (zie Editors op bks).


Ik vind The Rolling Stones ook niet geweldig, ik had op Pinkpop in 2014 liever een headliner gehad waarmee ik meer heb… DUS The Rolling Stones was een slechte headliner (/zwaktebod) als ik in jouw logica meega :’).
Ik heb liever ook een betere headliner dan Bastille, maar je kunt er simpelweg niet omheen dat deze (overhypete) band een headlinerstatus heeft. Als Sziget zijnde waarbij je voor 7 dagen een headliner nodig hebt is Bastille dus een goede en goedkope oplossing.

Je leest niet goed. Grootte is niet relevant, een artiest moet aansluiten bij wat een festival wilt uitdragen en aantrekken. Björk en Radiohead zouden weer een zwaktebod zijn voor Pinkpop omdat ze daar niet goed tot hun recht zouden komen, Rolling Stones is dan weer perfect omdat het een droomact is voor de gemiddelde Pinkpopganger. Als je puur economisch naar Bastille kijkt, prima ja. Maar ik mag hopen dat je naar een festival gaat voor kwaliteit/een mooie ervaring en niet om bij te dragen aan de winst van een festival. Bastille is een zwaktebod omdat het een makkelijke en goedkope manier is om mensen aan te trekken, zonder kwaliteit of een eerdere doelgroep in acht te nemen.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Oke, zwaktebod is misschien het verkeerde woord. Maar een slechte headliner dan, om precies te zijn.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Tja, dat is waarom ik er helaas ook niet heen ga (waarschijnlijk). Ondanks alle positieve verhalen van mensen om mij heen.
Eerste was oke, tweede lichting is weer als vanouds ruk.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Tja, dat is waarom ik er helaas ook niet heen ga (waarschijnlijk). Ondanks alle positieve verhalen van mensen om mij heen.
Eerste was oke, tweede lichting is weer als vanouds ruk.

Yep, denk dat ik hier ook nooit naar toe zal gaan. De line-up is me gewoon iets te ruk.
Toch een aantal jaar geleden een keertje moeten gaan :(
 

Marcella2705

Nieuw lid
11 jan 2016
1
0
Hallo iedereen!
Aantal jaar geleden naar Sziget geweest. Tijd van me leven! Heerlijke sfeer, heerlijke tijd. 2016 wil ik graag terug, maar helaas ik heb niet het type vrienden die dat leuk vinden en/of er geld voor over hebben. Zijn er meer mensen die dat probleem hebben en misschien een keer met een groep willen afspreken? Ik wil het liefste met een groep gaan en kamperen op het terrein. Wie wil??
xx
 

Dylan

Nieuw lid
28 jan 2016
1
0
ik heb een beetje het zelfde probleem als marcella
Dus als er nog meer zijn inderdaad keer afspreken en dan met een gezellig groep gaan.


En wanneer maken ze weer wat artiesten bekend.
 

Thom

Playlistbediener
17 jun 2015
17
0
Ik ga met 2 vrienden, maar hoe meer zielen hoe meer vreugd! Ook wij staan op het festival terrein en we gaan met de trein. Wij gaan voor het eerst heen dus een ervaren szitizen is altijd goed.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken