[HU] Sziget 2015

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Hoop dat het niet elk jaar minder word. Wil er graag nog eens naartoe voor de ervaring.
 

Tony Feestneus

Nieuw lid
28 mei 2015
2
0
Goede of slechte line-up, het is zeker weten een ervaring! Er alleen al zijn tussen alle liefdevolle mensen is geweldig.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Met zo’n username had ik ook geen andere reactie verwacht :’)

Haha, geniaal dit.
Maar ik ben het zeker met je eens. De line-up wordt waarschijnlijk niet meer zo goed als vroeger maar ik wil er toch nog graag eens naartoe.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Hahahah

Ontopique: Sziget lijkt me echt retekut.

Vertel eens Jeroen.
Noem eens wat wat punten waardoor jij een gruwelijke hekel hebt aan Sziget. Ik ben oprecht benieuwd en voel een mooie haatpost aankomen.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>
Hahahah

Ontopique: Sziget lijkt me echt retekut.

Vertel eens Jeroen.
Noem eens wat wat punten waardoor jij een gruwelijke hekel hebt aan Sziget. Ik ben oprecht benieuwd en voel een mooie haatpost aankomen.


hahahah, ik ook en ben best benieuwd :p
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>
Hahahah

Ontopique: Sziget lijkt me echt retekut.

Vertel eens Jeroen.
Noem eens wat wat punten waardoor jij een gruwelijke hekel hebt aan Sziget. Ik ben oprecht benieuwd en voel een mooie haatpost aankomen.

Oke, paar dingen
1. Er komen alleen maar jongeren van 16 uit Nederland en andere verwende kutlanden die een concertagenda hebben die er ongeveer zo uitziet in 1 jaar:
April - 538 Koningsdag
Mei - De Toppers in concert
Augustus - Sziget
November - afrojacques

2. De lineup: Robbie Williams, een of andere band waarop je kan dansen, nog andere muziek waarop je kan dansen, een band die populair is van de radio en een of andere kut-dj die eigenlijk niks kan

3. Hongarije is verder weg dan Spanje. Als je dan toch naar het buitenland gaat kun je beter meteen een goed festival uitkiezen
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Kom op he, dit rijtje moet uitgebreider kunnen :p

Maar ben het wel met je eens. Al zijn er ook een paar prima namen bij dit jaar
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Kut, ik ben ineens 16 en mag naar allemaal schijt festivals verder :( Nee, snap je punt wel hoor Jeroen. Wordt voor mij de eerste keer Sziget en zal uitgebreid verslag voor je doen of het waar is wat je zegt. De line up krijgt zoals jij al aangeeft alvast een 2.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
En ik maar denken dat ik dit jaar 30 word, blijkt het toch 17 te zijn... ! BETER !
 

Ergessa

Nieuw lid
2 apr 2015
1
0
Ik moet toch wel lachen om de negativiteit en de vooroordelen die hier hangen rondom Sziget. Klinkt alsof een aantal van jullie er nog nooit zijn geweest. Zelf heb ik een aantal edities meegemaakt (komende zomer weer) en ik ervaar totaal niet de enorm jonge leeftijd van de Nederlandse bezoekers. Afgelopen jaar op Lowlands was dit juist wel iets wat mij opviel.

Verder klopt het dat Sziget minder bandjes boekt. Maar dit past in mijn beleving bij de veranderende festivalcultuur. Dance-muziek speelt gewoon een grotere rol tegenwoordig. En nee ik ben niet blij met mainstream acts als Martin Garrix of Avicii. Maar tussen de dance die wordt aangeboden is enorm veel variatie op Sziget. Techno-bazen als Michael Mayer, Hernan Cattaneo en Gui Borrato en D&B artiesten zoals Camo&Crooked en Fred V weten vaak setjes te presenteren die enorm sterk zijn. Om nog maar te zwijgen over acts als SBTRKT, Tyler, Jungle en C2C die er heerlijke beats uitgooien.

Ik vind het programma van Sziget juist erg gebalanceerd. Indie-helden zoals: Foals, Alt-J, Kasabian. Klassiekers waar het altijd feest is: dropkick, enter shikari, gogol bordello. Een grote lading singer-songwriters en natuurlijk nog de World stage, volledig gevuld met voor ons 'onbekende' bands uit Oost-Europa, waar ik elke dag wel een bandje meepak en vaak aangenaam word verrast. Ik hoop persoonlijk alleen nog wel op iets meer trap van acts zoals Hudson Mohawke, TNGHT of Rustie.

Sziget vind ik daarom juist nog heel onderscheidend. Sziget probeert een enorm uitgebalanceerd programma neer te zetten waarin voor iedereen wat leuks zit. En natuurlijk zorgt dit ervoor dat er acts zijn waar je niet dood gevonden wilt worden. Maar om Sziget dan af te doen als geen goed festival. Jammer.

En misschien, schiet mij nu te binnen, is dat juist wel het leukste aan Sziget. Ik heb het idee dat daar niet zoveel azijnzeikers zijn als op dit forum. Want inderdaad, er komen ook veel mensen naar sziget die de line-up niet zo veel scheelt en die gewoon lekker gaan dansen. En dat zijn juist de mensen waar ik het meeste plezier beleef op een festival. Dat zijn de mensen die je ergens mee naar toe kan nemen en iets kan laten ontdekken.

Iedereen geniet op zijn eigen manier van muziek. Dus welk festival je ook kiest. Zolang iemand er zichzelf kan zijn en heerlijk durft op te gaan in de muziek is voor mij de essentie bereikt. Laat iedereen gewoon lekker in zijn waarde.

Fijn festivalseizoen!

 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Sziget vind ik daarom juist nog heel onderscheidend. Sziget probeert een enorm uitgebalanceerd programma neer te zetten waarin voor iedereen wat leuks zit. En natuurlijk zorgt dit ervoor dat er acts zijn waar je niet dood gevonden wilt worden. Maar om Sziget dan af te doen als geen goed festival. Jammer.

Verschil met (bijvoorbeeld) vorig jaar is dat toen de acts waar je niet dood gevonden wilde worden op ongeveer een hand te tellen waren. Nu zijn de acts waar je op zich best dood gevonden wilt worden op één hand te tellen.

Sziget is(of was, geen idee) een topfestival. Ik heb me er vorig jaar ongelofelijk vermaakt. Dat de line up dit jaar ruk is valt echter niet te ontkennen, zelfs de forumleden die dit jaar gaan ontkennen dit niet :).
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
532
170
heeft iemand ervaring met de kluisjes op sziget? Op de site kun je er veel boeken maar ik zit op geen van de campings. http://nl.szigetfestival.com/tickets/festivaltickets

Waar bevinden zich de kluisjes die op SZIGET CITY CENTER zijn? Is dat gewoon op het festivalterrein?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken