[HU] Sziget 2015

jesse

Playlistbediener
14 nov 2012
25
0
Nog meer kanshebbers voor Sziget: Sufjan Stevens, Tame Impala, The War On Drugs, Future Islands en Django Django.
 

jesse

Playlistbediener
14 nov 2012
25
0
Kanshebbers voor Sziget zijn Enter Shikari, Chemical Brothers en Alestorm!! Wie hopen jullie
 

Gehaktbal80

Playlistbediener
9 jun 2014
18
0
Hey, ik had enkele vragen over Sziget! Ben van plan om het festival volgend jaar te bezoeken (voor aankomend festivalseizoen al andere plannen). Veel praktische info is natuurlijk op internet te vinden, maar ben zelf eigenlijk wel benieuwd naar enkele persoonlijke ervaringen.

- Hoe heb je gereisd? Trein, auto, vliegtuig? En hoe was dat?
- Waar verbleef je? Op welke camping? Of in welk ho(s)tel/appartement? Als fervent Lowlandsganger ben ik wel wat gewend, maar na 3 dagen alcohol, feesten en weinig slaap ben ik kapot, laat staan een hele week Sziget (misschien word ik oud :p). Wat zou je aanraden?
- Wat kost een maaltijd of een biertje in de stad (dus niet op het festivalterrein)? Als wij naar Sziget gaan, zouden we ook graag wat van de stad willen zien, en niet alleen op het festival vertoeven.
- Wellicht andere bijzonderheden, aanraders om te doen (in de stad) of juist niet

Alvast bedankt :-D
 

Jethro Willems

Playlistbediener
17 mrt 2014
16
0
Wij hebben een jaar op de camping Alternativa gezeten en een jaar in een appartement in het centrum.

Met die camping maak je wel wat meer van de "sfeer" mee maar verder vond ik het een ramp. Douches klote, 's ochtends om 8 uur weer die tent uit door de zon of het sound checken van een podium terwijl je om 7 uur thuis komt.

Eten in Budapest zelf kost niet veel, een euro of tien en je hebt goed gegeten. Ook als je luxer uit eten gaat ben je misschien 25 / 30 euro kwijt. Ontbijt kost helemaal geen knoop daar.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Twee jaar camping Alternativa gehad, en dat is echt een hele fijne camping. Wij kwamen steeds twee dagen voor het festival begon en voordat die treinen vol Nederlanders aankwamen. Je kan dan al gewoon de camping op, en zo hebben we ieder jaar een goede plek kunnen vinden. Even bekijken waar de zon opkomt is wel slim, scheelt een hoop uren slaap anders word je inderdaad al vroeg je tent uitgebrand. Verder heb ik nooit op de camping gedoucht, kan je veel beter in de stad doen bij het bezoeken van een badhuis. Dat is gelijk iets wat je moet bezoeken, er zijn er verschillende in de stad.

Wij zijn met de auto gegaan en dat was erg relaxed, lekker roadtrippen op je eigen tempo en binnen 11 uur in Budapest aangekomen steeds. Veel fijner dan met een trein vol Nederlanders daarheen te moeten lijkt me.

Eten in de stad kost niks, op het festivalterrein is het eten trouwens ook goedkoper dan op de festivals hier. Er zit een grote supermarkt in de buurt waar wij elke ochtend ontbijt haalden. Wij waren met een grote groep, en iedere dag waren er twee mensen die ontbijt gingen halen. Toch fijn om gewoon een normaal ontbijt te hebben in plaats van het festivalvoer. In de stad kan je ook prima eten al zijn er wel heel veel Italiaanse restaurant, bier kost er ook niks.

In 2013 heb ik een ruinbar bezocht doordat ik een Hongaarse leerde kennen, dat is zeker een aanrader! Vorig jaar hebben we die niet meer terug kunnen vinden helaasch. Een ruinbar is een soort bar in een verlaten pand waar de locals uitgaan en waar vrijwel geen Sziget-bezoekers komen. Ruinbars zijn typisch Budapest, en net als de badhuizen zeker een bezoekje waard!

Heel veel plezier!
 

Liesb.

Nieuw lid
30 jan 2015
1
0
Hallo mensen!

Ook ik ga waarschijnlijk alleen naar Sziget. Mijn vrienden hebben weinig interesse. Maar bovendien wil ik graag nieuwe mensen ontmoeten en dus ook deels bewust alleen wil gaan. Is het een idee om met een groepje een soort forum of dergelijks te starten en kijken wat daar uit komt?

2 jaar geleden ben ik alleen naar Pinkpop geweest, wat echt een geweldige ervaring was. Maar voor Sziget lijkt het mij leuk om vanuit Nederland met een groepje te gaan. En samen voor een week lang een avontuur aan gaan :)

Ik hoor graag van jullie!

Byebye Liesb.
 

Charlotte

Playlistbediener
11 dec 2014
9
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Inne wrote:</div>
Hallo,

Zijn er hier nog mensen die alleen gaan? Ik ga alleen (vrienden geen interesse of centen) en heb m’n ticket al gekocht. Heb geen camping ticket gekocht omdat ik misschien toch liever in een hostel logeer of een appartementje ga huren, kwestie van het een week vol te houden..
icon_wink.gif


Gr Inne


<div class="d4p-bbt-quote-title">DefisDre wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Inne wrote:</div>
Hallo,

Zijn er hier nog mensen die alleen gaan? Ik ga alleen (vrienden geen interesse of centen) en heb m’n ticket al gekocht. Heb geen camping ticket gekocht omdat ik misschien toch liever in een hostel logeer of een appartementje ga huren, kwestie van het een week vol te houden..
icon_wink.gif


Gr Inne


Ik wil ook heel erg graag gaan, maar ik zit ook nog even af te wachten hoe het met mijn cashflow zit. Denk dat ik ook waarschijnlijk weinig of geen vrienden meekrijg…dus wie weet kunnen me meeten. Ik laat nog van me horen.
icon_wink.gif



Ik wil ook graag naar Sziget en zit ook met vrienden die niet kunnen/willen. Wil het liefst niet alleen gaan dus vroeg me af of hier mensen waren die mee wilden? Heb nog geen ticket gekocht omdat ik echt niet alleen wil en zeker wil zijn dat er mensen mee willen..

Ik wilde dus gaan, maar durf toch niet alleen en ook niet met vreemden. :(
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Ja nogal. Had verwacht dat het LP of Metallica was, zeker gezien de Reading/Leeds announcement op dezelfde dag. Al gaan daar dus ook verhalen over Mumford & Sons. Maar dan is het ineens 'gewoon' Robbie Williams.
 

Aurora

Nieuw lid
4 feb 2015
2
0
Hi,

Ik wil dit jaar ook naar Sziget gaan, helaas geen vrienden die mee willen.
Ik zou dan alleen moeten gaan, ik ben 17 en ik vroeg me af of dat verstandig is?
Zouden mensen die al eerder zijn geweest een korte samenvatting willen geven van hun ervaring daar? :)


 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Inderdaad, vraag is al vaak langsgekomen. Uiteraard is iedere ervaring anders. Daarnaast zijn er ook genoeg mensen op dit forum die alleen gaan naar Sziget. Jesse heeft daar een facebook groep voor geopend. Kan je ook vinden in dit topic ;)
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ja, met dit soort bagger ben ik blij dat ik dit jaar weer eens naar Pukkelpop ga. De line-up is tot nog toe heel erg slecht.
 

jesse453

Randprogramma
4 feb 2014
113
0
je kan het amper een line-up noemen. er is nog bijna niks bekend gemaakt. maar 1 headliner en die is toevallig teleurstellend (robbie williams). kensington is op dit moment de populairste nederlandse band en ik vind het persoonlijk een hele prima nederlandse inzending
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
ik vind het vrij matig tot nu toe. Ik heb meer vertrouwen in pukkelpop bijvoorbeeld, maar ik weet het nog niet. Als er een paar goede headliners en goede 'dagvulling' bij komt ga ik misschien wel

Robbie Williams: prima; veel hits en dan hebben we m ook een keer gezien
Florence: jaaaaaaa
Alt-J: al een keer gezien, maar zijn wel tof
Babylon Circus: feest
AWOLNATION: prima
Jamie Woon: mwah
Kensington: verschrikkelijk!
Jett: acceptabel
de rest: ken ik niet
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken