[HU] Sziget 2014

Bas

Playlistbediener
Access All Areas
29 sep 2012
39
0
Geruchten

Fatboy Slim
Modestep
Steve Aoki
The Bloody Beetroots
Zeds Dead
The National

Leaks en zelfbevestigingen
.
.
.


Officiële bevestigingen

Queens of The Stone Age
The Prodigy
Placebo
Calvin Harris
Jake Bugg
Skrillex
Macklemore & Ryan Lewis
London Grammar
Lily Allen
Ska-P
Bastille
Imagine Dragons
Klaxons
Die Fantastischen Vier
Tom Odell
Michael Kiwanuka
Darkside
La Roux
Fink
Miles Kane
Starlight Girls
Laidback Luke
Stromae
The Big Pink
Borgore
Brody Dalle
Palma Violets
Kavinsky
Bonobo
Jagwar Ma
 

Robin

Nieuw lid
29 sep 2012
4
0
Sziget vindt komend jaar plaats van 11 tot 18 augustus. De combi Sziget + PP/LL kan iedereen dus wel vergeten aanstaande zomer..
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
http://festileaks.com/2013/12/blink182-en-meer-naar-readingleeds-festival/

Stuur Blink, Disclosure, Jake Bugg en Wilkinson maar door naar Obudai!
 

Djoeke

Playlistbediener
13 nov 2012
5
0
Disclosure zou ik ook graag nog een keer willen zien. Afgelopen Lowlands was de Bravo veel te klein voor deze mannen.

Zijn er al meerdere geruchten voor Sziget?
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Mooiste festival waar ik geweest ben. Ik ben er dit jaar sowieso weer bij, en plak er een weekje Budapest/Wenen aanvast. Ben benieuwd hoe de lineup gaat worden, die viel in 2013 toch wat tegen.

Gelukkig is Sziget geen festival dat alleen om de lineup draait. Genoeg andere dingen te doen, en als dat niet zo is zit je dicht bij de stad. Goedkoop eten en bier, veel mooie mensen en vooral een geweldige sfeer. Ik kan niet wachten. :D
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Frequency in Oostenrijk heeft deze namen bekend gemaakt:

Skrillex
Queens of the Stone Age
Placebo
Blink 182
Parov Stelar
Ska-P
Jimmy Eat World
Prinz Pi
Kadavar
Wilkinson
Congorock
Milk Drinkers
The Young Punx
Dubesque


Dit festival loopt tijdens Sziget, en zijn dus allemaal dikke kanshebbers. Zit genoeg moois tussen vind ik.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Alsof ik tegen mezelf aan het praten ben, zijn jullie allemaal niet geinteresseerd in Sziget? :eek: Ik heb mijn kaartje ondertussen gekocht, twee weken Budapest met een weekje Sziget. Dit gaat een mooie zomer worden!
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Dat wel maar ik ga niet, dus ik hou het in de gaten maar dat is het dan ook ;)
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Laat ik eens een lijstje maken met kanshebbers en persoonlijke wensen:

Warpaint, Deafheaven, Placebo, MS MR, Boards of Canada, The National, Alcest, Revere, Arctic Monkeys, dEUS, Touché Amoré, Motorpsycho, Massive Attack, CHVRCHES, Daughter, The Black Keys, Queens of the Stone Age, Karnivool, Kanye West, Kvelertak, Jonathan Wilson, Danny Brown, Elbow, HAIM, Radical Face, London Grammar, Disclosure, Foals, Death Grips, Blink 182, Wilkinson, Miles Kane.

Verder zie ik Skrillex het festival wel afsluiten als eindshow. Dat zou wel kut zijn, maar ik zie het zo gebeuren.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
zitten een aantal mooie namen tussen die van mij wel door mogen naar andere festivals: CHVRCHES, QOTSA, Haim, Foals en natuurlijk Miles Kane.
Ik hoop niet dat ze Skrillex laten afsluiten, doe dan maar Fat Boy Slim.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Zijn wel interessante namen. Maar ik vind Sziget altijd zo'n festival dat van elk genre een beetje de middelmatige namen neemt. Je zult hier nooit echt heel grote of exclusieve acts vinden. Persoonlijk vind ik dat Pinkpop met een 3-daagse line-up bijvoorbeeld nog steeds veel sterkere namen binnenhaalt dus dat ik eigenlijk de reden dat ik hier niet zo geïnteresseerd in ben. Maarja lijkt me toch wel een gezellig festival om met vrienden heen te gaan en dan niet zo zeer voor de muziek.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Ik wil ook echt nog een keer naar Sziget maar dan met de vrienden waarmee ik uitga en niet met de vrienden waarmee ik naar concerten/festivals ga. Ik zou namelijk meer voor het feest en de beleving gaan dan voor de muziek. Daarom volg ik ook niet echt de namen van Sziget, ik zou mocht ik genoeg mensen kunnen overtuigen mee te gaan toch wel gaan wat de namen ook zijn.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Zijn wel interessante namen. Maar ik vind Sziget altijd zo’n festival dat van elk genre een beetje de middelmatige namen neemt. Je zult hier nooit echt heel grote of exclusieve acts vinden. Persoonlijk vind ik dat Pinkpop met een 3-daagse line-up bijvoorbeeld nog steeds veel sterkere namen binnenhaalt dus dat ik eigenlijk de reden dat ik hier niet zo geïnteresseerd in ben. Maarja lijkt me toch wel een gezellig festival om met vrienden heen te gaan en dan niet zo zeer voor de muziek.

Ben ik niet met je eens. De lineup van 2013 was inderdaad een van de mindere edities, maar als je kijkt naar de editie van 2012 zie je al een stuk sterkere lineup. Daarnaast is Sziget een megafestival waar je niet alleen voor de grote namen heen moet gaan, er heel veel podia, en bizar veel activiteiten te doen. Pinkpop is een festival met voornamelijk veilige namen, Sziget is een festival met veel onbekende namen, en een handje publiekstrekkers. Daarnaast heeft Sziget van ieder genre wel iets staan, en is er voor iedereen wel iets te zien dat in hun straatje past. De lineup is echt 20x breder dan die van Pinkpop. Maar als je alleen voor de namen naar een festival gaat is Sziget inderdaad niet de juiste keuze. Ik ben er erg enthousiast over bijvoorbeeld door het goede weer, de interessante namen, de mooie feestjes, de geweldige mensen, de stad Budapest, de prijzen. En daarnaast is de sfeer nergens zo goed als op Sziget.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik wil ook echt nog een keer naar Sziget maar dan met de vrienden waarmee ik uitga en niet met de vrienden waarmee ik naar concerten/festivals ga. Ik zou namelijk meer voor het feest en de beleving gaan dan voor de muziek. Daarom volg ik ook niet echt de namen van Sziget, ik zou mocht ik genoeg mensen kunnen overtuigen mee te gaan toch wel gaan wat de namen ook zijn.

Precies, de beleving. Ik heb mijn kaartje al gekocht, zonder dat er een naam bekend is. Bij Pinkpop, Werchter, Pukkelpop enz. zou ik dat nooit doen. Maar doordat Sziget zo'n bijzondere ervaring was, kan ik het dit jaar niet missen. Het is ook een soort vakantie.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Yess Sziget voor mij dit jaar. Waarschijnlijk icm Rock Werchter en Tomorrowland, als ik het geluk heb kaarten te krijgen(jup ik hou ook van dance, geen gehaat aub, gewoon breed geöriënteerd:))Ik heb nog niet gereageerd, om de reden die jullie hier noemen :p: ik hou me niet zo bezig met de geruchten, het gaat om de sfeer, het feest, de variatie en natuurlijk ook een week lang goedkoop zat worden met gezellige mensen en mooi weer ;). Vorig jaar vond ik de lineup niet ijzersterk qua bekendheid, maar toch zeker wel qua mooie namen. Franz Ferdinand, Blur, enkele leuke Dj's, Parov Stelar Live band(!!!). Er zaten elke dag wel 2 of 3 namen tussen die ik graag wilde zien, dus ik verwacht dat dat dit jaar weer zo is. @SamReenen, je hebt gelijk, maar twee jaar geleden was het wel een jubileum editie, het was toen bekend dat ze extra hun best hebben gedaan om een blitse line-up neer te zetten.

Daarnaast is er op Sziget vaak wel plaats voor de echt kleine bandjes. Persoonlijk ben ik daar misschien nog wel meer van, dan van de keiharde classics, dus dat vind ik tof...

Ik heb er iig zin in. Er zijn genoeg leuke namen die dit jaar alleen later ind e zomer in Europa lijken te zijn, dus om de lineup maak ik me geen zorgen. Om de gezelligheid al helemaal niet... Laat Qotsa, Rival Sons, White Denim, Pissed Jeans, Iceage, British India, TV on the Radio, Wolfmother, Silver Shine, Imperial State Electric, the Answer, Witchcraft en talloze andere (al dan niet kleine) bands maar komen...
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Leuk dat je ook gaat man! Ik denk dat je op het gebied van feest, sfeer en zeker het zat worden niet teleurgesteld gaat worden. Halve liter pils is daar minder dan een euro als ik het nog goed heb. Wel een tip voor mensen die gaan, let goed op je spullen. Op een festival als Sziget komen ook heel veel Hongaarse en Roemeense zakkenrollers, op de laatste editie zijn er heel veel paspoorten en telefoons gestolen. Dit gebeurd echt veel meer dan op onze eigen festivals, er worden soms zelfs hele tenten gestolen van kampeerders. Dat is ook een reden dat ik op Camping Alternativa sta. Je betaald er 50 euro voor, maar dan heb je wel een bewaakte camping, goeie douches en toiletten in de buurt, en een eigen bar. Ik kan het zeker aanraden!
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Kijk aan, daar hebben we iets aan! Pak je dan gewoon de 5-day pass met alternativa camping? Dat scheelt namelijk maar 30 euro met een weekly pass met camping, en dat heb ik zeker over voor een camping zonder al dat uitschot ;). Ik heb de verhalen inderdaad gehoord, gelukkig duurt het nog maar 208 dagen...
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Kijk aan, daar hebben we iets aan! Pak je dan gewoon de 5-day pass met alternativa camping? Dat scheelt namelijk maar 30 euro met een weekly pass met camping, en dat heb ik zeker over voor een camping zonder al dat uitschot ;). Ik heb de verhalen inderdaad gehoord, gelukkig duurt het nog maar 208 dagen…

Helaas moet je wel een weekpas hebben om een Alternativa ticket te kunnen kopen. Het 7 dagen ticket dus. Dat kost 209 euro, en ik zie dat de Alternativa nu 59 euro kost. Maar dat is het nog steeds meer dan waard!
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Top! Dat ga ik dan eens even voorleggen aan mijn vrienden. Bedankt iig, en ze mogen trouwens toch wel een keertje wat namen de wereld inslingeren. Weet iedereen ook weer waar hij aan toe is :p
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken