[HU] Sziget 2014

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">JB. wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>mynoseknows wrote:</div><br>
Zeker zeer mooie namen! Ook een hoop culturele dingen die terugkeren/hun intrede doen. Ik ben blij. Ik las wel dat de dancetent vorig jaar te klein is, dus dat grote dance namen ook op de main geplaatst zullen worden. Ik hoop niet dat dat ten koste gaat van andere mainstage acts die nu naar een tent moeten verkassen? Misschien dat ze de grotere Dj’s gewoon na de headliner zetten? Dat zou wel tof zijn, aangezien het programma op de mainstage vorig jaar al rond een uur of 12 afgelopen was? Ben benieuwd hoe ze dat gaan regelen.


ach om sommige wat kleinere mainstage acts in de tent te zien is niet eens zo’n probleem denk ik
icon_smile.gif
en natuurlijk is de vraag tegenwoordig naar de danceacts groter en zullen die dan daar naar toe verhuizen.


Dat ligt er nog al aan welke mainstage act je dan naar de tent verplaatst. De ene act zou zelfs beter tot zijn recht komen binnen, maar een andere act zou daar totaal van in het niet vallen. Het gaat me er vooral om dat de ruimte voor een dance-act er is na de headliner. Ik ben daarom benieuwd of ze er ook gebruik van zullen maken :).

@Gloeilamp Ik snapte trouwens die opmerking over dat 1975 een hipstercrowd meeneemt in een ander topic niet helemaal. Als ik het goed heb neemt 1975 vooral een enorme massa gillende meiden mee toch? De echte ‘hipsters’(kutwoord) gaan denk ik toch bij de alternatievere bandjes staan, maar dat kan ik fout hebben. 1975 is totaal niet mijn muziek, akelige stem, dus live ga ik ze sws niet zien :).

Klopt hoor, ik doelde ook meer op vrouwelijke hipsters. In mijn vriendengroep zijn ze bij de dames nogal geliefd en volgens veel mensen zijn wij blijkbaar hipsters. Ik ben dan bang dat ik dus onder de échte hipsters val ;)
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Hahaha balen man ;). Jammer man, dat mensen die hun tijd steken in naar fatsoenlijke/originele muziek luisteren een 'negatieve' naam meekrijgen. Ik snap het nogsteeds niet... Maargoed dan snap ik je punt over 'hipsters' bij 1975 :)
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Hahaha balen man ;). Jammer man, dat mensen die hun tijd steken in naar fatsoenlijke/originele muziek luisteren een ‘negatieve’ naam meekrijgen. Ik snap het nogsteeds niet… Maargoed dan snap ik je punt over ‘hipsters’ bij 1975
icon_smile.gif

Ik zie het niet echt als negatief, maar veel mensen lijken dat soort mensen als aandachtsvragers te zien. Dat is wel jammer inderdaad. Ik heb er wel vaak interessante discussies over gehad, terwijl ik niet met opzet anders probeer te zijn. Tegenwoordig is toch iedereen hipster. Ik ben geloof ik altijd al zo geweest :) De muziekwereld is zo belachelijk groot dat ik het soms jammer vind dat er veel mensen niet verder kijken dan de toplijsten.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik snap wel wat je bedoeld met 1975 als hipsteract.
het is gewoon een beetje meer een meisjesband (straatje Bastille)
Maar ik kan ze wel waarderen goeie popliedjes al ben ik bang dat ze wel live tegenvallen. die gast heeft maar een raar stemmetje
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">mynoseknows wrote:</div>
Hahaha balen man ;). Jammer man, dat mensen die hun tijd steken in naar fatsoenlijke/originele muziek luisteren een ‘negatieve’ naam meekrijgen. Ik snap het nogsteeds niet… Maargoed dan snap ik je punt over ‘hipsters’ bij 1975
icon_smile.gif


Ik zie het niet echt als negatief, maar veel mensen lijken dat soort mensen als aandachtsvragers te zien. Dat is wel jammer inderdaad. Ik heb er wel vaak interessante discussies over gehad, terwijl ik niet met opzet anders probeer te zijn. Tegenwoordig is toch iedereen hipster. Ik ben geloof ik altijd al zo geweest
icon_smile.gif
De muziekwereld is zo belachelijk groot dat ik het soms jammer vind dat er veel mensen niet verder kijken dan de toplijsten.

Negatief vind ik het zeker niet, juist niet. Het gaat me meer om de negatieve ondertoon die er aan hang(op het internet, maar ook regelmatig in het dagelijks leven). Ik kan me er niet heel erg druk om maken, maar ik vind het toch jammer dat juist de mensen met een beetje creativiteit(die zijn het vaak toch) uiteindelijk 'zwart' gemaakt worden, omdat ze zich bijvoorbeeld origineler kleden, of een creatieve hobby hebben, of zoals hier, zich meer verdiepen in muziek. Maargoed, back to Sziget ;).
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
'Elke dag speciale party's voor de Main Stage!
Op Sziget Festival 2014 vind je de Colour Party, de Balloon Party, de Beach Ball Party, de Flag Party en de Bubble Party!'


Uhh..
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
‘Elke dag speciale party’s voor de Main Stage!<br>
Op Sziget Festival 2014 vind je de Colour Party, de Balloon Party, de Beach Ball Party, de Flag Party en de Bubble Party!’

Uhh..

Was vorig jaar ook al zo hoor, best grappig om te zien. In de aftermovie van vorig jaar zie je ook verschillende party's terug: https://www.youtube.com/watch?v=q9aI6PaybRk
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Ik zou volgend jaar (2015) graag is naar sziget gaan, wat is typisch sziget waarom het zo een goed festival is?

Klopt het dat het bier er maar 20 cent de pint kost?

Ben al benieuwd naar jullie reacties alvast een super line-up :)
 

Roman

Campingartiest
10 apr 2014
89
27
Een halve liter Dreher bier kost iets tussen de 650 a 700 forint dacht ik. Dus tussen de 2,11 euro a 2,28 euro zo ongeveer.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Nieuwe namen Pukkelpop. Schuif Drenge, Cage the Elephant, the Bohicas, Kurt Vile, James Vincent mcMorrow, en Oscar and the Wolf maar door :). 20 cent voor een halve liter bier, dat zou mooi zijn. Mocht(en) je/jullie trouwens naast Sziget nog in Budapest verblijven: hostels kosten tussen de 8 en de 13 euro per nacht(13 als je vlak bij het centrum zit), en het bier is in clubs niet veel duurder dan op Sziget zelf: ook zo'n 2 euro - 2.50 voor een halve liter bier(tap!). avondeten kan vaak zelfs fatsoenlijk onder de 10 euro, als je het een klein beetje uit het centrum zoekt.

edit: daarmee wil ik dus zeggen: die prijzen daar zijn gewoon erg laag!
edit2: tip van een maat van mij: drink absinthe icm veel water. Dat is daar ongelofelijk goedkoop(en verkrijgbaar, in tegenstelling tot Nederland ;)), en je droogt er veel minder van uit dan van bier.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
2-3 jaar geleden in ieder geval nog wel, ik weet niet hoe het nu zit. Het is in ieder geval legaal in Hongarije, en ze schenken het in clubs/pubs ook.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Morgen nieuwe namen voor Sziget! Ik hoop dat er wat tussen zit van het rijtje: the war on drugs, xxyyxx, black lips, camo & krooked, portishead, boy and bear, flume, royal blood, milky chance...
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
nieuwe namen: Blink 182, Cee Lo Green, Jimmy Eat World, Casper, A Day To Remember en Fedde LeGrand
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ze hebben wel geleerd van vorig jaar zeg. Vorig jaar stonden er alleen Hongaarse bands op dag -1 en dag 0, en nu pakken ze uit met QOTSA, Blink, Deadmau5 etc. Goed bezig!
 

guinness-vld

Playlistbediener
10 feb 2014
27
0
Weer mooie namen maar weer kut voor mij persoonlijk.

Zoals je zegt ging ik er van uit dat dag -1 en 0 weer hongaarse bands kwamen en op de "regular" days de grote namen.
Op basis hiervan i oktober mijn vlucht en hotel geboekt.

Wederom is het Sziget nieuws weer drama. Nu met het weten dat dag -1 ook als hoofddag wordt geteld.

Fingers crossed voor de rest van de namen...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken