Het Beste Album Aller Tijden volgens het Festileaks Forum

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
We gaan op zoek naar het beste album aller tijden volgens het Festileaks forum. Doe je ook mee dit jaar?

pro-classic-albums.jpg


We doen dit in 2 rondes:

[SIZE= xx-large]1. De nominatieronde (HUIDIGE RONDE)
[/SIZE]In deze ronde is het de bedoeling dat iedereen zijn albums in een persoonlijk bericht naar mij toe stuurt. Dit mogen er maximaal 50 zijn, maar als je er minder wilt nomineren mag dit ook. Je nominaties stuur je op in alfabetische volgorde en op de volgende manier:

1. Artiest - Albumtitel (jaartal)

Top 25 van 2016

De top-25 van vorig jaar doet al automatisch mee, deze hoef je dus niet te nomineren! Hier nog even de top-25 van vorig jaar:

1. AC/DC - Back In Black (1980)
2. Volbeat - Guitar Gangsters & Cadillac Blood (2008)
3. Pearl Jam - Ten (1991)
4. Bruce Springsteen - Born in the USA (1984)
5. Nirvana - Nevermind (1991)
6. Queen - Innuendo (1991)
7. Muse - Origin of Symmetry (2001)
8. Green Day - American Idiot (2004)
9. Metallica - Master Of Puppets (1986)
10. Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I Am Not (2006)
11. Guns N’ Roses - Appetite For Destruction (1987)
12. Bruce Springsteen - Born to Run (1975)
13. Arcade Fire - Funeral (2004)
14. Radiohead - OK Computer (1997)
15. Iron Maiden - Number of the Beast (1982)
16. The National - High Violet (2010)
17. The Gaslight Anthem - The '59 Sound (2008)
18. Meg Myers - Sorry (2015)
19. Rammstein - Mutter (2001)
20. Dire Straits - Brothers In Arms (1985)
21. Green Day - Dookie (1994)
22. Arcade Fire - Reflektor (2013)
23. Guns N’ Roses - Use your Illusion II (1991)
24. Ben Howard - Every Kingdom (2011)
25. Slint - Spiderland (1991)

Regels

Albums van 2017 mogen niet meedoen en ook ep's, livealbums of verzalalbums doen niet mee. Dus alleen reguliere albums en van 2016 of eerder mag je nomineren. Verder zijn er geen regels. Als jij 10 albums (of meer) van een artiest wilt nomineren mag dat, als je er van elke act maar 1 wilt nomineren is dat ook prima. Als er nog vragen zijn kan je dat altijd in dit topic vragen maar je kan het ook in een persoonlijk bericht aan mij vragen.

[SIZE= x-large]Stuur je stemlijst in via de knop 'Privébericht' op mijn profiel >>.
[/SIZE]


[SIZE= xx-large]2. De stemronde
[/SIZE]Na de nominatieronde zal ik hier de lijst plaatsen waaruit we mogen kiezen voor de stemronde. Het ligt geheel aan de nominaties hoe groot de lijst gaat worden waar we straks uit kunnen stemmen. Voorlopig lijkt het erop dat elk album met 2 nominaties mee doet maar wellicht moet elk album er wel 3 hebben. Dat ligt allemaal aan jullie.

Iedereen krijgt natuurlijk nog wel de tijd om eventueel albums te luisteren en sowieso om goed na te denken over hun keuze. Ook mogen forumleden even wat zeggen over enkele albums om zo mensen het kiezen nog moeilijker te maken. Ik zal hier vermelden wanneer het stemmen kan beginnen. Wanneer de stemronde geopend is, kan iedereen zijn keuzes aan mij doorgeven via een persoonlijk bericht. Alleen nu is de volgorde wel van belang, want je nummer 1 krijgt meer dan je nummer 2 die weer meer krijgt dan de nummer 3 enzovoort. Dit om ervoor te zorgen dat er verschillen ontstaan en niet elk album op een zelfde aantal punten eindigt.

Je geeft je punten alsvolgt:
1. 60 punten
2. 57 punten
3. 54 punten
4. 51 punten
5. 48 punten
6. 45 punten
7. 44 punten
8. 43 punten
enz enz tot 50. 1 punt

Als je er nou geen 50 wil of kan kiezen is dat ook prima, al blijft de puntentelling hetzelfde je geeft dan dus gewoonweg minder punten.


Als er dingen nog niet duidelijk zijn, laat het dan weten. Ik zal je vragen zo snel mogelijk en zo goed mogelijk proberen te beantwoorden. Rest me verder niets dan iedereen succes te wensen met het kiezen van de albums. Alvast bedankt voor het meedoen!
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Er zijn nu 14 mensen die hun lijstje hebben opgestuurd:
– 136 albums hebben 2 of meer nominaties (of zitten bij de top-25 van vorig jaar)
– 2 albums hebben 6 nominaties
– 4 albums hebben 5 nominaties
– 16 albums hebben 4 nominaties
– 19 albums hebben 3 nominaties
– 70 albums hebben 2 nominaties
– 375 albums hebben slechts een stem
– Totaal dus 511 albums

Artiesten (of bands, maar ik noem het voor het gemak maar artiesten)
– 1 artiest met 6 albums waarvan er 5 meedoen
– 1 artiest met 8 albums waarvan er 4 meedoen
– 2 artiesten met 7 albums waarvan er 4 meedoen
– 1 artiest met 6 albums waarvan er 4 meedoen
– 1 artiest met 5 albums waarvan er 4 meedoen
– 3 artiesten met 4 albums waarvan er 4 meedoen
– 3 artiesten met 4 albums waarvan er 3 meedoen
– 3 artiesten met 3 albums waarvan er 3 meedoen
– 1 artiest met 5 albums waarvan er 2 meedoen
– 1 artiest met 4 albums waarvan er 2 meedoen
– 3 artiesten met 3 albums waarvan er 2 meedoen
– 1 artiest met 7 albums waarvan er 1 meedoet
– 1 artiest met 6 albums waarvan er 1 meedoet
– 3 artiesten met 4 albums waarvan er 1 meedoet
– 7 artiesten met 3 albums waarvan er 1 meedoet
– 2 artiesten met 4 albums waarvan er 0 meedoen
– 8 artiesten met 3 albums waarvan er 0 meedoen
(ik ga er voorlopig even vanuit dat albums meedoen met 2 nominaties)

Albums die door zijn per decenium:
60’s: 3
70’s: 10
80’s: 15
90’s: 28
00’s: 48
10’s: 32

Forumleden met nominaties die 2 of meer stemmen hebben:
– Yannick 37
– Joris 35
– Wessel 27
– Rock Torhout 26
– Aike 25
– WeckoJ 20
– Raskolnikov 20
– bcmrmaybe 17
– Brian 16
– Dennis1808 15
– Jarne 14
– Mattman 14
– Teake Rooks 12
– Black Lies 11

Dat was het weer even voor vandaag
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.939
492
– 2 albums hebben 6 nominaties

Ben ook wel benieuwd welke dit zijn. Door bijna de helft genomineerd, maar niet in de top25 van vorig jaar...
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Als ik een gokje mag doen: DSOTM of Wish you were here van Pink Floyd ; Hybrid Theory van Linkin Park ; Turn on the bright lights van Interpol
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.939
492
Als ik een gokje mag doen: DSOTM of Wish you were here van Pink Floyd ; Hybrid Theory van Linkin Park ; Turn on the bright lights van Interpol
Die eerste zou goed kunnen ja. Hybrid Theory wellicht ook nog wel. Maar vorig jaar was ik één van slechts twee mensen die TOTBL had genomineerd. Zal me verbazen als dat er ineens zoveel zijn (en mijn stem is nog niet eens meegeteld).
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
TOTBL is er bij mij net buiten gevallen geloof ik, maar die mag zeker door van mij.

WeckoJ wrote:
– Black Lies 11

Laat er iemand nog obscuurder zijn pleasssseeeeeee….

Ja zeg, 11 albums maar. En dan heb ik er nog opzettelijk veel grote namen bij gezet zoals Aphex Twin, Boards of Canada, Beach House, Brian Eno, David Bowie, Kraftwerk, Modest Mouse, Sigur Ros, Velvet Underground.

Amai zeg.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
37/50 nog een paar te gaan :lol: Vanavond maar is een aantal album's uit de doeken doen waarvan ik denk dat die nog geen stem hebben gehad, als er dan toch aanbevelingen mogen gebeuren haha
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ik dacht aan Turn on the bright lights, omdat Interpol dat album integraal speelde op hun huidige tour, dus de interesse in dat album is wellicht weer omhoog. Ikzelf heb ook wel een aantal albums waarvan ik (quasi) zeker ben dat ik de enige ben om ze te nomineren, dus 26/50 is wel echt hoog voor mij vind ik. Ben benieuwd wat er is uitgekomen :)
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
37/50 nog een paar te gaan
1f606.svg
Vanavond maar is een aantal album’s uit de doeken doen waarvan ik denk dat die nog geen stem hebben gehad, als er dan toch aanbevelingen mogen gebeuren haha

Dat mag pas als de lijst bekend is gemaakt hé!



Stromen de inzendingen al binnen na het FB-bericht van gisteren?

Nog niet heel erg nee helaas
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Yannick wrote:
37/50 nog een paar te gaan
1f606.svg
Vanavond maar is een aantal album’s uit de doeken doen waarvan ik denk dat die nog geen stem hebben gehad, als er dan toch aanbevelingen mogen gebeuren haha


Dat mag pas als de lijst bekend is gemaakt hé!
Owww, dan had ik 't verkeerd verstaan haha.. Nou beter een aantal inzendingen dan helemaal geen, daarbij zijn er nu toch al 136 albums die meedoen in de volgende ronde, way best al veel is :)
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Er zijn nu 17 mensen die hun lijstje hebben opgestuurd:
– 156 albums hebben 2 of meer nominaties (of zitten bij de top-25 van vorig jaar)
– 1 album heeft 7 nominaties
– 6 albums hebben 6 nominaties
– 9 albums hebben 5 nominaties
– 18 albums hebben 4 nominaties
– 23 albums hebben 3 nominaties
– 74 albums hebben 2 nominaties
– 391 albums hebben slechts een stem
– Totaal dus 547 albums

Forumleden met nominaties die 2 of meer stemmen hebben:
– Yannick 38
– Joris 38
– Sjoerd 33
– visdave34 29
– Wessel 28
– Rock Torhout 28
– Aike 26
– Raskolnikov 22
– WeckoJ 21
– Brian 19
– bcmrmaybe 18
– Dennis1808 15
– Jarne 15
– Mattman 15
– Teake Rooks 12
– Black Lies 11
– Paddy 3

Vandaag even geen zin in alle statistiekjes dus dit was het weer even voor vandaag.

Overigens kan je nog steeds mee doen dus hé, stuur je nominaties in een pm naar mij. Mocht je nou niet willen nomineren mag je straks ook alsnog meedoen met het stemmen.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
950
282
Als ik een gokje mag doen: DSOTM of Wish you were here van Pink Floyd ; Hybrid Theory van Linkin Park ; Turn on the bright lights van Interpol

AM van Arctic Monkeys en Hybrid Theory gok ik
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Aan iedereen die nog mee wil doen, ik ga de nominatieronde nog door laten lopen tot en met 1 september. Je hebt dus nog tot en met vrijdag om jouw favoriete albums te nomineren. Als ik er volgend weekend tijd voor heb, voorlopig lijkt het er op van wel, dan zal ik de stemlijst hier gaan plaatsen. Let wel op, je mag dan nog niet gaan stemmen. Er is eerst nog een periode waarin iedereen maximaal 5 albums mag aanraden door er iets over te vertellen in dit topic. Die tijd is ook voor ons allemaal om waar nodig nog wat te luisteren. Pas wanneer ik zeg dat het stemmen geopend is mag er gestemd worden.

Vraagje aan de deelnemers: Ik twijfel tussen wachten tot 29 september (4 weken) en wachten tot 15 september (2 weken) totdat ik het stemmen open gooi. Wat hebben jullie liever?

Samenvattend:
- Je hebt nog tot en met 1 september om jouw nominaties naar mij op te sturen
- De stemlijst komt hoogstwaarschijnlijk in het weekend van 2/3 september online te staan
- Stemmen mag pas wanneer ik heb gezegd dat het stemmen geopend is

Verder wil ik iedereen die al meedoet bedanken, ik ben blij dat het er inmiddels al 19 zijn. Vergeet ook niet om straks ook mee te doen als we daadwerkelijk moeten gaan stemmen!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken