HELP

Ron

Randprogramma
Access All Areas
29 sep 2012
128
2
Bij mij in ieder geval niet
Ik zie bijvoorbeeld een paar topics bij Muziek/algemeen niet die ik wel zie op mijn mobiele app (dus ik zie ze niet op mijn computer
Het zijn vooral de topics die nieuw zijn aangemaakt.

Dat lijkt een typisch cache issue. Cache van computer weer legen en vergelijken. Ja, ik weet dat we dit de afgelopen week vaak hebben gezegd, maar nogmaals, het is trial and error. Doordat we zo ontzettend veel bezoekers hebben moeten we veel harder gaan cachen. Nu zijn we aan het testen hoe hard het kan. Te hard, betekent vertraging / foutieve weergave laatste posts op forum en website. Daarom hebben we de caching al een aantal keren moeten terugdraaien. Dat doen we net zo lang totdat we de juiste balans gevonden hebben. Ik denk dat we er inmiddels bijna zijn. Vandaag redelijk goede stresstest gehad. Aantal keren lichte vertraging / 503 error gehad, maar na f5 werkte alles meteen weer. Probleem zoals jij nu schets @JB. lijkt verholpen na cache.

Ik vroeg mij af waarom met opruimen. Topic Pinkpop 2014 verwijderd is, maar Pinkpop 2013 er nog stond. Kan die toch ook weg met de Pinkpop Classic 2013, of niet?
Verder liep het wel weer.
Met 10000 likes op Facebook (wat uiteraard oké is), zijn jullie niet bang dat bij elk nieuws van de grote NL/BE festivals dat de site weer plat gaat? Just checking…

Opruimen oke, maar verwijderen had nooit gemogen. We willen uiteraard via de zoekmachines gevonden worden. Content (ook oude) is daarvoor nogal een vereiste. De topics zijn zonder daarover goed te overleggen verwijderd en terugzetten heeft - zeker gedurende de switch van server - voor extra problemen gezorgd. Ook dit is inmiddels verholpen. Om de een of andere reden is het oude Pinkpop 2014 topic echter geheel verdwenen. Nogmaals, dat had niet gemogen. De rest blijft dus ook gewoon staan. Voor herordeningsverzoeken kun je altijd contact opnemen met @thijsjacobss of @stockholm-syndrome.

@dennisvdbr, we zijn juist al twee weken bezig met deze wijzigingen om de bezoekersaantallen ook in de toekomst aan te kunnen. Vanaf heden zal het alleen nog maar meer worden. 10.000 Facebook likes zegt niets. Uit social media genereren we namelijk maar 20% van onze traffic. Er zijn veel meer variabelen die zorgen voor overbelasting. Nogmaals, deze zijn inmiddels voor een heel groot gedeelte verholpen. De puntjes worden op de i gezet. Dat betekent dat we nog niet 100% zeker zijn dat we een structurele oplossing hebben bereikt. Een ding kan ik je met zekerheid zeggen; wanneer U2, Coldplay, ACDC en Paul McCartney morgen tegelijkertijd voor Werchter worden aangekondigd, dan liggen we plat. Dat kunnen we pas voorkomen wanneer we een server ter waarde van 4 festivaltickets per maand. Die kunnen we wellicht ooit betalen, maar dan zal iedereen toch wat vaker op de banners moeten klikken. ;)

Ik hoop hiermee weer voldoende duidelijkheid verschaft te hebben. Ik waardeer de betrokkenheid, weet dat we er bovenop zitten. Festileaks is nog steeds een hobby / side project. We moeten dus roeien met de riemen die we hebben. Zowel qua budget als qua tijd...
 

Oreon

Randprogramma
30 mrt 2014
184
0
Het duidelijkheid geven is in elk geval gelukt, ik begrijp nu ook waarom jullie terughoudend zijn met het opruimen van topics. Succes met het in de lucht houden van de server!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Er gaat iets mis in de tijdnotatie?
O, hier dan weer niet... In Pinkpop-forum wel zojuist?
 

Ron

Randprogramma
Access All Areas
29 sep 2012
128
2
Er gaat iets mis in de tijdnotatie?
O, hier dan weer niet… In Pinkpop-forum wel zojuist?

Wanneer heb je de cache voor het laatst geleegd?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
<div class="d4p-bbt-quote-title">DennisvdBr wrote:</div>
Er gaat iets mis in de tijdnotatie?
O, hier dan weer niet… In Pinkpop-forum wel zojuist?

Wanneer heb je de cache voor het laatst geleegd?
Is alweer in orde, het is even aan de orde en daarna gaat het weer. Heel vreemd, cache niet eens geleegd tussentijds.
Het is net of de site af en toe een soort alzheimer heeft.
Het was nadat het nieuws van NovaRock op de website kwam vanmorgen, misschien heeft het daarmee te maken.
Het lijkt op dat piekmomenten op de site hiervoor zorgen, ik weet niet of dat kan, maar daar lijkt het op.
Op rustige momenten is er helemaal niets aan de hand en loopt alles als een zonnetje (ja, ik ben zo gek ook op rustige momenten hier te kijken ;) )
 

Ron

Randprogramma
Access All Areas
29 sep 2012
128
2
Is alweer in orde, het is even aan de orde en daarna gaat het weer. Heel vreemd, cache niet eens geleegd tussentijds.
Het is net of de site af en toe een soort alzheimer heeft.
Het was nadat het nieuws van NovaRock op de website kwam vanmorgen, misschien heeft het daarmee te maken.
Het lijkt op dat piekmomenten op de site hiervoor zorgen, ik weet niet of dat kan, maar daar lijkt het op.
Op rustige momenten is er helemaal niets aan de hand en loopt alles als een zonnetje (ja, ik ben zo gek ook op rustige momenten hier te kijken )

Heeft niets met het nieuws te maken. Is een andere omgeving.
Site heeft geen Alzheimer. Die onthoudt juist alles.

Daarom juist; wanneer heb je de cache voor het laatst geleegd?
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Hier is nu ook weer alles prima (op de berichten na, dat heb ik niet meer geprobeerd). Maar ik zie nu zonder te vernieuwen steeds alles zoals het is. Heb ook geen cache meer geleegd. Geen idee waar het door kwam maar lijkt hier nu opgelost.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ben ik de enige waarbij de activity wall het niet meer doet? :(

http://forum.festileaks.com/activity/
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Ben ik de enige waarbij de activity wall het niet meer doet?
icon_sad.gif


http://forum.festileaks.com/activity/

Ik ook niet,

Staan alle settings goed? dus de twee balkjes die ja kan veranderen.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Oh lol, ik heb het al.
Ik had het tabje vrienden aangeklikt ipv alle leden. Thanks haha

Goedemorgen :')
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken