FR Hellfest 2023

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.288
10.029
Ik zie eigenijk heel weinig positieve geluiden op Instagram, ook al gaat het meeste daar uiteraard over Machine Gun Kelly. Trouwens ook over 'weer KISS?'. Vaak wel een act of twee die er dan wel positief uitgelicht worden, maar vrijwel niemand die tevreden is met de gehele line-up.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.039
10.116
FkCLUC3X0AItmdy
Mja alles staat er wat er moet staan. Maar ze missen wel die ene Hellfest uitschieter. Vorig jaar al hun kruit al verschoten.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.926
1.958
Ik zie eigenijk heel weinig positieve geluiden op Instagram, ook al gaat het meeste daar uiteraard over Machine Gun Kelly. Trouwens ook over 'weer KISS?'. Vaak wel een act of twee die er dan wel positief uitgelicht worden, maar vrijwel niemand die tevreden is met de gehele line-up.
Verwende nesten daar zeg.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.288
10.029
Blijkbaar was Botch nog niet aangekondigd voor Hellfest, dus bij dezen: ze zijn toegevoegd. Ook Dozer en Enforcer zijn toegevoegd. Seether en The Cult kunnen niet meer komen/hebben geannuleerd.

Daarnaast is het tijdschema bekend en er zitten weer ouderwets veel lastige keuzes tussen. Eerste wat me opviel trouwens is dat Mötley Crue boven Def Leppard op de poster staat, maar dat die tweede het hoofdpodium afsluit + zeventig minuten voor Porcupine Tree. Au.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.230
5.513
Blijkbaar was Botch nog niet aangekondigd voor Hellfest, dus bij dezen: ze zijn toegevoegd. Ook Dozer en Enforcer zijn toegevoegd. Seether en The Cult kunnen niet meer komen/hebben geannuleerd.

Daarnaast is het tijdschema bekend en er zitten weer ouderwets veel lastige keuzes tussen. Eerste wat me opviel trouwens is dat Mötley Crue boven Def Leppard op de poster staat, maar dat die tweede het hoofdpodium afsluit + zeventig minuten voor Porcupine Tree. Au.
Dat Mötley Crüe en Def Leppard beiden op MS1 staan, in plaats van back to back op MS1 en MS2, vind ik nog het meest opvallende eigenlijk. En Carpenter Brut als mainstage afsluiter zag ik ook niet aankomen, maar ja dat zijn Fransen onder elkaar natuurlijk.

Die 70 minuten voor PT zijn ook wel pijnlijk ja. Maar goed, dan hoeven ze vast ook niet hun hele productie mee te nemen, en is het extra makkelijk om de avond ervoor wel met al hun toeters en bellen erbij een goede headline slot op Graspop te vullen. Toch? ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: BlackRamIndian

BlackRamIndian

Randprogramma
15 dec 2022
121
215
Dat Mötley Crüe en Def Leppard beiden op MS1 staan, in plaats van back to back op MS1 en MS2, vind ik nog het meest opvallende eigenlijk. En Carpenter Brut als mainstage afsluiter zag ik ook niet aankomen, maar ja dat zijn Fransen onder elkaar natuurlijk.

Die 70 minuten voor PT zijn ook wel pijnlijk ja. Maar goed, dan hoeven ze vast ook niet hun hele productie mee te nemen, en is het extra makkelijk om de avond ervoor wel met al hun toeters en bellen erbij een goede headline slot op Graspop te vullen. Toch? ;)
Lijkt mij een goed plan!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.033
7.127
Blijkbaar was Botch nog niet aangekondigd voor Hellfest, dus bij dezen: ze zijn toegevoegd. Ook Dozer en Enforcer zijn toegevoegd. Seether en The Cult kunnen niet meer komen/hebben geannuleerd.

Daarnaast is het tijdschema bekend en er zitten weer ouderwets veel lastige keuzes tussen. Eerste wat me opviel trouwens is dat Mötley Crue boven Def Leppard op de poster staat, maar dat die tweede het hoofdpodium afsluit + zeventig minuten voor Porcupine Tree. Au.
Eerste wat mij opvalt is dat ze belachelijk laat beginnen op de donderdag, hadden daar best wat meer mogen programmeren zou je denken
was op het moment van ticketverkoop bekend dat dit een halve dag ging zijn? anders zou ik wel pissed zijn als fan.
ook krijgen alle bands bijzonder weinig speeltijd op die dag. als je zo weinig bands neer zet kan je ze toch wel fatsoenlijke speeltijd geven?
In Flames 50min, architects 60min, en zelfs PWD met 70min als headliner?
wellicht een vergunning dingetje, kan me ook moeilijk voorstellen van dat festival dat ze weigeren om een paar kleine bands neer te zetten voor 16:30
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.288
10.029
Eerste wat mij opvalt is dat ze belachelijk laat beginnen op de donderdag, hadden daar best wat meer mogen programmeren zou je denken
was op het moment van ticketverkoop bekend dat dit een halve dag ging zijn? anders zou ik wel pissed zijn als fan.
ook krijgen alle bands bijzonder weinig speeltijd op die dag. als je zo weinig bands neer zet kan je ze toch wel fatsoenlijke speeltijd geven?
In Flames 50min, architects 60min, en zelfs PWD met 70min als headliner?
wellicht een vergunning dingetje, kan me ook moeilijk voorstellen van dat festival dat ze weigeren om een paar kleine bands neer te zetten voor 16:30
Vorig jaar begon het op donderdag (tweede weekend) ook om 16.30. Volgens mij is dat gewoon een standaard iets, dus ja, denk wel dat mensen dat wisten. Zeker als je naar het programma kijkt, ontbreken er t.o.v. de andere dagen gewoon veel namen, dus zou het best gek vinden als je dat als ticketkoper dat niet had geweten.

Bands hoeven niet akkoord te gaan met die speeltijden natuurlijk. Vind 't zelf best netjes dat ze zo laat beginnen, want het blijft een werkdag natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.033
7.127
Vorig jaar begon het op donderdag (tweede weekend) ook om 16.30. Volgens mij is dat gewoon een standaard iets, dus ja, denk wel dat mensen dat wisten. Zeker als je naar het programma kijkt, ontbreken er t.o.v. de andere dagen gewoon veel namen, dus zou het best gek vinden als je dat als ticketkoper dat niet had geweten.
Ja heb je wel gelijk in, als het vorig jaar ook zo was dan is het wel logisch.

en dat programma konden mensen natuurlijk nog niet zien toen ze hun ticket kochten :)
Bands hoeven niet akkoord te gaan met die speeltijden natuurlijk. Vind 't zelf best netjes dat ze zo laat beginnen, want het blijft een werkdag natuurlijk.
Tja met dat argument kan je de vrijdag ook om 16:30 laten beginnen natuurlijk
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.288
10.029
Ja heb je wel gelijk in, als het vorig jaar ook zo was dan is het wel logisch.

en dat programma konden mensen natuurlijk nog niet zien toen ze hun ticket kochten :)

Tja met dat argument kan je de vrijdag ook om 16:30 laten beginnen natuurlijk
Dagtickets wel :) Voor een weekend is het meer 'common sense'.
Kan, alleen een festival is sowieso altijd op vrijdag-zaterdag-zondag en als het op donderdag begint, begint de dag toch vaak iets later voor mijn gevoel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.288
10.029
Birds in Row annuleert Hellfest.

For the last couple of years, the position of the festival on issues such as the MusicToo movement or the place of extreme right wing ideologies in our scenes hasn't been clear enough. Now, with the recent allegations of sexual harassment within the festival staff, it is hard for us to candidly keep thinking that change will come that way. We realize the best way for us to express our discontent is to leave. We maintain our support to all the victims who decide to talk, facing the violences of a world which doesn't want the change it requires. Sorry if we disappoint anyone, in any ways, we try not to disappoint ourselves as well with the choices we make.
 
Laatst bewerkt:

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.288
10.029
Birds in Row annuleert Hellfest.
Het vervolg hierop is dat ook The Distillers niet meer op de line-up staan. Of dat vanwege dezelfde reden is weet ik niet, maar is wel aannemelijk.
Daarentegen zijn Triggeringer (vrijdag, The Valley), The Menzingers (zondag, MS2), Dvne (donderdag, The Valley) en Kamizolk (donderdag, Warzone) toegevoegd.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.288
10.029
Update m.b.t. de line-up en het tijdschema. Mocht je geen Frans spreken: eerste bands wordt vervangen door de tweede band. Paradise Lost en Lord of the Lost schuiven in het tijdschema door de komst van Grave Pleasures. Voor Suffocation hebben ze nog geen vervanger gevonden, maar daar zijn ze mee bezig!
Hellbangers, plus que 15 jours avant le retour à Clisson !
Malheureusement nous vous annonçons plusieurs changement et annulation de groupes sur la programmation 2023. Bonne nouvelle cependant, nous sommes en mesure de vous annoncer leurs remplaçants :
🏴
- MAINSTAGE 2
Annulation de ETHS - Remplacé par Silmarils
🕯️
- VALLEY
Annulation de STONED JESUS - Remplacé par Grandma's Ashes
🩸
- ALTAR
Annulation de SUFFOCATION - (Remplacement en cours)
Annulation de EXODUS - Remplacé par Benediction
🪵
- TEMPLE
Annulation de 1914 - Remplacé par Akiavel
Annulation de WHITE WARD - Remplacé par HIEROPHANT
Annulation de FIELDS OF THE NEPHILIM - Remplacé par Grave Pleasures (Avec changement d'horaires pour PARADISE LOST et LORD OF THE LOST)
ℹ️
- Running Order à jour sur notre site web et application mobile !
350926984_579804664302059_8998487509916300389_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.288
10.029
Belphegor is nog toegevoegd. Die eerste speelt vrijdag in de Altar (20.25-21.25) en hierdoor verschuift Bloodbath een slot op naar 22.35 tot 23.35.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.288
10.029
The Soft Moon heeft geannuleerd voor de vijftiende. Celeste neemt die plek over, waardoor Hypno5e is toegevoegd als opener van de Valley.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken