FR Hellfest 2022

Mona8754

Nieuw lid
8 jun 2022
3
0
Voor zover ik zie is er nog geen topic over Hellfest, is er hier iemand al eens naar Hellfest geweest?
Wij hopen volgend jaar heen te kunnen en hopelijk hebben ze dan weer zo’n toffe line-up, dus ik hoor graag ervaringen van mensen die in het verleden zijn geweest. Is het echt de moeite waard?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.066
7.208
Er wordt op het Graspop forum nog wel eens wat over Hellfest gepost, daar ook een aantal mensen die Hellfest verkiezen boven Graspop.
Ik weet dat er minstens 2 mensen zijn die dit jaar gaan, @wenteldave en @MetalLimbo en vast nog wel meer hier.
Ben ook zeer benieuwd naar hun ervaringen daar, we zullen het weten over een aantal weken hopelijk, als die zin hebben om daar een mooi verslagje van te maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Mona8754

Nieuw lid
8 jun 2022
3
0
Er wordt op het Graspop forum nog wel eens wat over Hellfest gepost, daar ook een aantal mensen die Hellfest verkiezen boven Graspop.
Ik weet dat er minstens 2 mensen zijn die dit jaar gaan, @wenteldave en @MetalLimbo en vast nog wel meer hier.
Ben ook zeer benieuwd naar hun ervaringen daar, we zullen het weten over een aantal weken hopelijk, als die zin hebben om daar een mooi verslagje van te maken.
Ok top dan ga ik daar eens kijken, Hellfest lijkt me echt helemaal top alleen het is zo jammer dat het in Frankrijk is
 

Kevieri

Campingartiest
17 feb 2016
50
38
Ik ben er een eeuwigheid geleden (2010) naartoe geweest. Ik veronderstel dat er op al die jaren wel wat zal veranderd zijn aan de plattegrond en dergelijke, maar het was een zeer fijne ervaring.
 

Mona8754

Nieuw lid
8 jun 2022
3
0
Ik ben er een eeuwigheid geleden (2010) naartoe geweest. Ik veronderstel dat er op al die jaren wel wat zal veranderd zijn aan de plattegrond en dergelijke, maar het was een zeer fijne ervaring.
Was het ook een beetje te doen om je er in het Engels met een beetje steenkolen Frans te redden? Ik kom nog wel eens in Frankrijk voor mijn werk en de welwillendheid om te reageren als je Engels spreekt is in mijn ervaring erg laag. Of komt er genoeg volk van buiten Frankrijk op af dat de mensen die op het festival werken zich wat welwillender opstellen?
 

Kevieri

Campingartiest
17 feb 2016
50
38
Was het ook een beetje te doen om je er in het Engels met een beetje steenkolen Frans te redden? Ik kom nog wel eens in Frankrijk voor mijn werk en de welwillendheid om te reageren als je Engels spreekt is in mijn ervaring erg laag. Of komt er genoeg volk van buiten Frankrijk op af dat de mensen die op het festival werken zich wat welwillender opstellen?
Ik denk dat het festival inmiddels wel een stuk internationaler is geworden sinds mijn bezoek in 2010. Maar met Engels en beetje Frans moet je al een heel eind komen hoor. Daar zou ik me niet te veel zorgen over maken. :)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.066
7.208
Dit keer vervelen we Graspop er maar niet mee. Even een Clashfinder ingevuld over mijn route. Ik wist dat er clashes tussenzaten, maar zo worden het er opeens wel veel. Groen = must-see, blauw = graag zien, paars= zien als het even kan, ook niet erg als je 'm mist, rood = sowieso niet zien. https://clashfinder.com/s/hellfest22/?user=0vurj1.k5&
Jezus wat een drukte zeg, succes! Je hebt ook echt gewoon alles een kleurtje gegeven.
Ben trouwens kleurenblind en jouw blauw en paars zijn voor mij gewoon exact hetzelfde :) Dus het is een vrij blauwe zee voor mij
In ieder geval heel veel plezier.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Jezus wat een drukte zeg, succes! Je hebt ook echt gewoon alles een kleurtje gegeven.
Ben trouwens kleurenblind en jouw blauw en paars zijn voor mij gewoon exact hetzelfde :) Dus het is een vrij blauwe zee voor mij
In ieder geval heel veel plezier.
Lijkt me logsich met z'n kleurlegende dat alles een kleur krijgt. T'is niet dat er nog een band tussen "zien als het kan, maar niet erg als ik 'm mis" en "sowieso niet zien" kan vallen. :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Jezus wat een drukte zeg, succes! Je hebt ook echt gewoon alles een kleurtje gegeven.
Ben trouwens kleurenblind en jouw blauw en paars zijn voor mij gewoon exact hetzelfde :) Dus het is een vrij blauwe zee voor mij
In ieder geval heel veel plezier.
Ben niet echt van de pauzes. Kan prima met een drankje en wat te eten in de hand naar de muziek luisteren.
Dan wordt het wel heel veel graag zien! Ik heb voor je aangepast naar geel. Weet even niet precies hoe het zit, maar misschien werkt dat wel?
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Dit keer vervelen we Graspop er maar niet mee. Even een Clashfinder ingevuld over mijn route. Ik wist dat er clashes tussenzaten, maar zo worden het er opeens wel veel. Groen = must-see, blauw = graag zien, paars= zien als het even kan, ook niet erg als je 'm mist, rood = sowieso niet zien. https://clashfinder.com/s/hellfest22/?user=0vurj1.k5&
Op die manier nog steeds geen idee wat je route is. Gewoon alles inkleuren haha.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Op die manier nog steeds geen idee wat je route is. Gewoon alles inkleuren haha.
Niet zo eigenwijs doen ;)
Denk dat het zoiets wordt. Was nog een beetje bang om dit in elkaar te zetten, aangezien het me niks zou verbazen als er nu nog steeds acts afvallen. En ja, ik wil waar voor m'n geld.

17 juni
Abrahma - Mortis Mutilati - Laura Cox - Numen - Ferocious Dog - ASG - Ego Kill Talent - Burning Heads - Elder - Leprous - Rudeboy (10 minuten ofzo) - The Inspector Cluzo - Shinedown - The Great Old Ones - Frank Carter & the Rattlesnakes - Opeth - Rotting Christ - The Offspring - Mastodon - Primordial - Dropkick Murphys - At the Gates - Baroness - Five Finger Death Punch - Abbath - Electric Wizard - Deftones - Mayhem - Volbeat

18 juni
Titan - Fire from the Gods - Last Temptation - InVisions - Rectal Smegma - The Dead Daisies - Helheim - Knocked Loose - Me and That Man - Soen - Einherjer - Skillet - The Vintage Caravan - Kampfar - Heaven Shall Burn - Pelican - Taake - Rival Sons - Messa - (Flotsam & Jetsam) - Megadeth - MONO & the Jo Quail Quartet (sorry Sepultura) - Skáld - (misschien heel kort Ghost op de herkansing) - Envy - Vreid - Anti-Flag (dus geen Airbourne)

19 juni
Ecstatic Vision - Deadly Apples - Vile Creature - Tempt - Landmvrks - Kontrust - Sortilege - Cân Bardd - Lacuna Coil - Inter Arma - Battle Beast - Regarde Les Hommes Tomber - Twin Temple - Doro - Gaahls WYRD - Jinjer - Red Fang - Michael Schenker - Borknagar - Maximum the Harmone - Dying Fetus - Down - 1349 - Korn - Pertubator (en geen Devin Townsend) - Judas Priest (en geen Walls of Jericho) - Alcest - Gojira - Killing Joke (kort, want staat ook weekend 2)- Watain

23 juni
Phil Campbell & the Bastard Sons - Lili Refrain - Tyler Bryant & the Shakedown - Crown - The Ruins of Beverast - The Last Internationale - Tribulation - UFO - Zeal & Ardor - Steve Vai (meer Vai dan Z&A) - Whitesnake - Solstafír - Hangman's Chair - Scorpions - Rise Against (dus geen Heilung...) - Jerry Cantrell - Wardruna

24 juni
Sons of O'Flaherty - Neige Morte - Yarotz - Portrayal of Guilt - Okkultokrati - Gaerea - Blues Pills - HEALTH - Human Impact - Danko Jones - Opium du Peuple - A.A. Williams - DragonForce - Ihsahn - Killing Joke - Kreator - Moonspell - Earth - Ministry - Marduk - Alice Cooper - Nine Inch Nails - Enslaved - Decapitated - Megadeth (meer Decapitated dan Megadeth)

25 juni
Untitled with Drums - Dirty Honey - Datcha - Mandata - Autarkh - My Own Private Alaska - Humanity's Last Breath - Fejd - Ayron Jones - Hällas (mocht ook de TBA tegenvallen een volledige set) - Conjurer - Gary Clark Jr. - SLIFT - Eluveitie - Myles Kennedy & Company - Fleshgod Apocalypse - Villagers of Ioannina City (en dus geen Epica) - Igorrr - Monkey 3 - Draconian (en geen Airbourne) - Nightwish (kort) - Myrkur - Kadaver - Guns 'N Roses - Converge: Bloodmoon - Katatonia - In Extremo

26 juni
20 Seconds Failing Man - MOLYBARON - Sordide - Spiritbox - Novelists - Nytt Land - Bokassa - Year of No Light - Alien Weaponry - Svart Crown - Blood Incantation - Hangman's Chair x Regarde Les Hommes Tomber - Incendiary - Vltimas - Ufomammut (meer Vltimas) - Ugly Kid Joe - Thou - Bullet for My Valentine (meer BFMV) - Avatar - Bring Me the Horizon - Mgla - Black Label Society - Sabaton - Mercyful Fate (al schijnt dat volgens Jos dus tegen te vallen, maar we gaan het zien) - Metallica - Triptykon
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.066
7.208
Ben niet echt van de pauzes. Kan prima met een drankje en wat te eten in de hand naar de muziek luisteren.
Dan wordt het wel heel veel graag zien! Ik heb voor je aangepast naar geel. Weet even niet precies hoe het zit, maar misschien werkt dat wel?
Ja dat is duidelijker thanks

Niet zo eigenwijs doen ;)
Denk dat het zoiets wordt. Was nog een beetje bang om dit in elkaar te zetten, aangezien het me niks zou verbazen als er nu nog steeds acts afvallen. En ja, ik wil waar voor m'n geld.

17 juni
Abrahma - Mortis Mutilati - Laura Cox - Numen - Ferocious Dog - ASG - Ego Kill Talent - Burning Heads - Elder - Leprous - Rudeboy (10 minuten ofzo) - The Inspector Cluzo - Shinedown - The Great Old Ones - Frank Carter & the Rattlesnakes - Opeth - Rotting Christ - The Offspring - Mastodon - Primordial - Dropkick Murphys - At the Gates - Baroness - Five Finger Death Punch - Abbath - Electric Wizard - Deftones - Mayhem - Volbeat

18 juni
Titan - Fire from the Gods - Last Temptation - InVisions - Rectal Smegma - The Dead Daisies - Helheim - Knocked Loose - Me and That Man - Soen - Einherjer - Skillet - The Vintage Caravan - Kampfar - Heaven Shall Burn - Pelican - Taake - Rival Sons - Messa - (Flotsam & Jetsam) - Megadeth - MONO & the Jo Quail Quartet (sorry Sepultura) - Skáld - (misschien heel kort Ghost op de herkansing) - Envy - Vreid - Anti-Flag (dus geen Airbourne)

19 juni
Ecstatic Vision - Deadly Apples - Vile Creature - Tempt - Landmvrks - Kontrust - Sortilege - Cân Bardd - Lacuna Coil - Inter Arma - Battle Beast - Regarde Les Hommes Tomber - Twin Temple - Doro - Gaahls WYRD - Jinjer - Red Fang - Michael Schenker - Borknagar - Maximum the Harmone - Dying Fetus - Down - 1349 - Korn - Pertubator (en geen Devin Townsend) - Judas Priest (en geen Walls of Jericho) - Alcest - Gojira - Killing Joke (kort, want staat ook weekend 2)- Watain

23 juni
Phil Campbell & the Bastard Sons - Lili Refrain - Tyler Bryant & the Shakedown - Crown - The Ruins of Beverast - The Last Internationale - Tribulation - UFO - Zeal & Ardor - Steve Vai (meer Vai dan Z&A) - Whitesnake - Solstafír - Hangman's Chair - Scorpions - Rise Against (dus geen Heilung...) - Jerry Cantrell - Wardruna

24 juni
Sons of O'Flaherty - Neige Morte - Yarotz - Portrayal of Guilt - Okkultokrati - Gaerea - Blues Pills - HEALTH - Human Impact - Danko Jones - Opium du Peuple - A.A. Williams - DragonForce - Ihsahn - Killing Joke - Kreator - Moonspell - Earth - Ministry - Marduk - Alice Cooper - Nine Inch Nails - Enslaved - Decapitated - Megadeth (meer Decapitated dan Megadeth)

25 juni
Untitled with Drums - Dirty Honey - Datcha - Mandata - Autarkh - My Own Private Alaska - Humanity's Last Breath - Fejd - Ayron Jones - Hällas (mocht ook de TBA tegenvallen een volledige set) - Conjurer - Gary Clark Jr. - SLIFT - Eluveitie - Myles Kennedy & Company - Fleshgod Apocalypse - Villagers of Ioannina City (en dus geen Epica) - Igorrr - Monkey 3 - Draconian (en geen Airbourne) - Nightwish (kort) - Myrkur - Kadaver - Guns 'N Roses - Converge: Bloodmoon - Katatonia - In Extremo

26 juni
20 Seconds Failing Man - MOLYBARON - Sordide - Spiritbox - Novelists - Nytt Land - Bokassa - Year of No Light - Alien Weaponry - Svart Crown - Blood Incantation - Hangman's Chair x Regarde Les Hommes Tomber - Incendiary - Vltimas - Ufomammut (meer Vltimas) - Ugly Kid Joe - Thou - Bullet for My Valentine (meer BFMV) - Avatar - Bring Me the Horizon - Mgla - Black Label Society - Sabaton - Mercyful Fate (al schijnt dat volgens Jos dus tegen te vallen, maar we gaan het zien) - Metallica - Triptykon
Mijn vrienden zaten te klagen dat mijn loopschema van graspop te druk is, nu kan ik ze dit laten zien om het tegendeel te bewijzen.

Zullen in ieder geval 2 mooie weekenden worden. Denk dat ik het 2e weekend wel ga volgen op livestream. Veel plezier nogmaals, geniet ervan!
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.464
4.245
Niet zo eigenwijs doen ;)
Denk dat het zoiets wordt. Was nog een beetje bang om dit in elkaar te zetten, aangezien het me niks zou verbazen als er nu nog steeds acts afvallen. En ja, ik wil waar voor m'n geld.

17 juni
Abrahma - Mortis Mutilati - Laura Cox - Numen - Ferocious Dog - ASG - Ego Kill Talent - Burning Heads - Elder - Leprous - Rudeboy (10 minuten ofzo) - The Inspector Cluzo - Shinedown - The Great Old Ones - Frank Carter & the Rattlesnakes - Opeth - Rotting Christ - The Offspring - Mastodon - Primordial - Dropkick Murphys - At the Gates - Baroness - Five Finger Death Punch - Abbath - Electric Wizard - Deftones - Mayhem - Volbeat

18 juni
Titan - Fire from the Gods - Last Temptation - InVisions - Rectal Smegma - The Dead Daisies - Helheim - Knocked Loose - Me and That Man - Soen - Einherjer - Skillet - The Vintage Caravan - Kampfar - Heaven Shall Burn - Pelican - Taake - Rival Sons - Messa - (Flotsam & Jetsam) - Megadeth - MONO & the Jo Quail Quartet (sorry Sepultura) - Skáld - (misschien heel kort Ghost op de herkansing) - Envy - Vreid - Anti-Flag (dus geen Airbourne)

19 juni
Ecstatic Vision - Deadly Apples - Vile Creature - Tempt - Landmvrks - Kontrust - Sortilege - Cân Bardd - Lacuna Coil - Inter Arma - Battle Beast - Regarde Les Hommes Tomber - Twin Temple - Doro - Gaahls WYRD - Jinjer - Red Fang - Michael Schenker - Borknagar - Maximum the Harmone - Dying Fetus - Down - 1349 - Korn - Pertubator (en geen Devin Townsend) - Judas Priest (en geen Walls of Jericho) - Alcest - Gojira - Killing Joke (kort, want staat ook weekend 2)- Watain

23 juni
Phil Campbell & the Bastard Sons - Lili Refrain - Tyler Bryant & the Shakedown - Crown - The Ruins of Beverast - The Last Internationale - Tribulation - UFO - Zeal & Ardor - Steve Vai (meer Vai dan Z&A) - Whitesnake - Solstafír - Hangman's Chair - Scorpions - Rise Against (dus geen Heilung...) - Jerry Cantrell - Wardruna

24 juni
Sons of O'Flaherty - Neige Morte - Yarotz - Portrayal of Guilt - Okkultokrati - Gaerea - Blues Pills - HEALTH - Human Impact - Danko Jones - Opium du Peuple - A.A. Williams - DragonForce - Ihsahn - Killing Joke - Kreator - Moonspell - Earth - Ministry - Marduk - Alice Cooper - Nine Inch Nails - Enslaved - Decapitated - Megadeth (meer Decapitated dan Megadeth)

25 juni
Untitled with Drums - Dirty Honey - Datcha - Mandata - Autarkh - My Own Private Alaska - Humanity's Last Breath - Fejd - Ayron Jones - Hällas (mocht ook de TBA tegenvallen een volledige set) - Conjurer - Gary Clark Jr. - SLIFT - Eluveitie - Myles Kennedy & Company - Fleshgod Apocalypse - Villagers of Ioannina City (en dus geen Epica) - Igorrr - Monkey 3 - Draconian (en geen Airbourne) - Nightwish (kort) - Myrkur - Kadaver - Guns 'N Roses - Converge: Bloodmoon - Katatonia - In Extremo

26 juni
20 Seconds Failing Man - MOLYBARON - Sordide - Spiritbox - Novelists - Nytt Land - Bokassa - Year of No Light - Alien Weaponry - Svart Crown - Blood Incantation - Hangman's Chair x Regarde Les Hommes Tomber - Incendiary - Vltimas - Ufomammut (meer Vltimas) - Ugly Kid Joe - Thou - Bullet for My Valentine (meer BFMV) - Avatar - Bring Me the Horizon - Mgla - Black Label Society - Sabaton - Mercyful Fate (al schijnt dat volgens Jos dus tegen te vallen, maar we gaan het zien) - Metallica - Triptykon
Wauw, echt prachtig gwn hoeveel bands je daar kan zien. Op 1 dag zie je er bijna evenveel als ik op RW gepland heb in een heel weekend
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Ja dat is duidelijker thanks


Mijn vrienden zaten te klagen dat mijn loopschema van graspop te druk is, nu kan ik ze dit laten zien om het tegendeel te bewijzen.

Zullen in ieder geval 2 mooie weekenden worden. Denk dat ik het 2e weekend wel ga volgen op livestream. Veel plezier nogmaals, geniet ervan!
Merci. Daar ga ik ook wel vanuit, ja. Gelukkig vermaak jij je het eerste weekend ook wel.

Wauw, echt prachtig gwn hoeveel bands je daar kan zien. Op 1 dag zie je er bijna evenveel als ik op RW gepland heb in een heel weekend
Wat ik al zei, ik neem geen pauzes dus dan kan je lekker doorgaan met bands kijken. Zitten natuurlijk wel veel dingen bij waar ik hooguit een kwartier wil gaan kijken (zeker aan het begin van de dag, want die spelen maar een half uur).
Ik heb er ook niet super veel op RW. Ga wel ieder tijdslot iets kijken, maar da's zeker wel een stuk minder in een weekend dan hier.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Het eerste weekend zit er alweer een paar dagen op en het is bijna tijd voor het volgende slopende weekend, dus het is tijd voor een klein verslagje. Al met al 92 acts gezien (sommige kort, maar toch): 31 op vrijdag, 29 op zaterdag en 32 op zondag. Ik denk dat dat een prima en gezonde balans is... :) Eerlijk gezegd herinner ik me nu al bijna niks meer dus we doen dit ook een beetje op gevoel. Eerst de vrijdag! (Tussen haakjes hoeveel van de acts ik heb gezien en die dus 'besproken' worden).

Vrijdag
Main Stage 1 (8/8)
Alle acts gezien. Ongelooflijk. Frog Leap was vermakelijk, Ferocious Dog minder en Burning Heads dan weer wel. Wilde graag The Inspector Cluzo zien en die vielen niet tegen. Frank Carter speelde met dezelfde energie als op Pinkpop, wat ik gezien heb en dat was dan ook een heel aangenaam optreden. The Offspring was grappig, maar ook niet meer dan dat. Zelfde geldt voor Dropkick Murphys en alles was goed aan Deftones (heel erg vet), behalve de zang. Maar goed, dat vergeven we 'm...

Main Stage 2 (8/9)
Laura Cox maakt enorm fijne bluesrock. Ontdekkinkje hoor (al bij het inluisteren, maar toch). Ego Kill Talent ging. Stukje Leprous gezien, maar ik zat er helaas niet echt in. Werkt ook niet geweldig op een main stage voor mijn gevoel. Shinedown daarentegen wel! Wat een show. Zag al lovende recensies van jullie voorbijkomen op Graspop en dat was hier dus ook zo. Die band verveelt nooit. Opeth was ook goed. Mastodon was meh, dus ben maar naar High on Fire gegaan. Heel kort Five Finger Death Punch gezien, wat goed klonk, maar dat heb ik nu wel gezien... Afsluiter van het podium was Volbeat en zoals ik al elders zei: dat viel tegen. Poulsen was niet goed bij stem. Publiek helpt dan wel, maar het is niet hetzelfde.

Warzone (1/9)
Weinig acts op deze stage gezien. Van de negen acts alleen Rudeboy gezien. Kort, aangezien dat het niet voor mij was. Daarom maar The Inspector Cluzo voor het grootste gedeelte gezien.

Valley (6/9)
Dit was de enige echte opening van Hellfest 2022: Abrahma. Lekker en een meer dan prima begin! ASG was leuker dan Ego Kill Talent, dus aardig. Elder clashte met Leprous, alleen omdat ik er niet lekker in zat bij Leprous meer van Elder gezien. Goede keuze want dit was goed! Later op de dag kwam High on Fire. Die wilde ik eigenlijk niet zien want had er niks mee, maar omdat Mastodon tegenviel zijn we hier alsnog heen gegaan. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het één van de fijnere concerten was tijdens dit weekend. Baroness was goed, net als Electric Wizard die tijdens Deftones speelden dus waar ik wel iets minder van had gezien.

Temple (7/9)
Numen en Mortis Mutilati kan ik een beetje over één kam scheren. Niet denderend, maar die bands moeten er ook tussen zitten. The Great Old Ones was echt heel erg sterk. Kende er niet veel van bij naam en daar komt wellicht binnenkort verandering in als we er vaker naar gaan luisteren. Rotting Christ was redelijk (alleen het begin gezien). Dit podium werd ijzersterk en kneiterhard afgesloten door Primordial, Abbath en Mayhem. Poeh...!

Altar (1/9)
At the Gates speelde keurig, maar niet spannend.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Ik heb trouwens helemaal geen zin om hetzelfde te doen voor zaterdag en zondag dus ik haal er wat acts uit.
Skillet was echt bizar slecht, lekker terug naar Einherjer gegaan. Gekozen voor Pelican tijdens Alestorm (want ik vind Alestorm i.t.t. velen dus echt verschrikkelijk) en dat was echt een fantastische show. Viel al niet tegen op Dunk! en deden dat gelukkig ook niet op Hellfest. Rival Sons, één van mijn favoriete bands, deed dat helaas wel. Maar goed, als je dan hoort dat er corona in het gezelschap zit, is dat misschien ook niet verrassend. MONO & The Jo Quail Quartet was echt prachtig. Wat een combinatie (en A.A. Williams, die dit weekend ook zelf weer optreedt, zit blijkbaar in het Quartet)! En dan dacht dat dat misschien wel de beste act van het festival werd. Maar nee... Eerst nog naar het hypnotiserende Skáld waar ik hoge verwachtingen van had en die maakten ze nog waar ook. Ik kan dat soort muziek wel waarderen. Vervolgens die andere Japanse geweldenaars van Envy. Eigenlijk verwoordt Ian het goed in z'n stukje. Beste optreden van weekend 1 met MONO & The Jo Quail Quartet op twee en Skáld op drie. Toch grappig dat die drie acts precies achter elkaar pasten op die zaterdag.

Op die zondag was Perturbator heel tof. Zou ik solo nooit heengaan, maar zo'n festivalshow was echt perfect. Thuiswedstrijd van Gojira was ook goed, zoals eigenlijk mooi in Ians verslag te lezen is. Het afsluitende vuurwerk tijdens Watain was dan wel weer doodzonde, maar die zetten desondanks gewoon een ijzersterke show neer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken