Graspop Metal Meeting 2025

Heilung has a very high chance of being in the line up , they have other dates with The Hu as supporters and there’s a band missing before NIN, Heilung plays Hellfest on Friday and they have no dates scheduled in Belgium in 2025, also they are preparing to go into a hiatus for undetermined time .
Not really, if I'm not mistaken their Maastricht gig will be a Benelux exclusive. So contractually they won't be able to play Graspop (normally).

Not really, if I'm not mistaken their Maastricht gig will be a Benelux exclusive. So contractually they won't be able to play Graspop (normally).
Indeed, plus they would be a Marquee headliner, which are all filled as well.

Wel een voordeel als Disturbed de laatste headliner is. Kan ik met rust Dethklok gaan kijken.

• Leuk
Waarderingen: @3*# en Paddy
@Jamel @Koekdoos I think we were talking about Epica the other day, I think they were ridiculously low the last time
I am very happy for them that they finally get the spot they deserve! As subhead, between Dream Theater and Iron Maiden, beautiful spot for that band. Really deserved with how good they were last time at Graspop.
Im huge Epica and Iron Maiden fan...how can i manage to be in front of both of them?😭

Bullet For My Valentine in Dusseldorf maandag was terug veel minder toeters en bellen zag ik op YouTube. Catwalk er niet meer dus zal wel voor volledig mainland Europa zo zijn. Ik denk vooral dat ze in hun thuishoofdstad wat meer wilden uitpakken

• Leuk
  • Verdrietig
Waarderingen: PreFXDesigns en MartinB
Als je 90 min als uitgangspunt neemt wel.
In 2023 was het gnr slot 3 uur
15 minuten bedoel je. Ben gaan lopen van het kattegejank. Muziekaal was het pertans goed. Misschien ze nog eens erop zetten en Axl de triangel laten spelen ipv zingen (oei foutje janken).

De keer ervoor was het 3u30...
Ondanks dat GNR een definerende functie heeft gehad en nu een legacy band is, verwacht ik niet dat ze nog op 3 uur komen in de toekomst.

Daar is de kwaliteit van de band teveel voor aan het dalen.
Im huge Epica and Iron Maiden fan...how can i manage to be in front of both of them?😭
Alternatief is alles vanuit het voorvak tegen de midden afscheiding volgen.
Een compromis op 1 van de bands en voor het 2e deel kun je makkelijk naar front podium schuiven.

Zijn er nog mensen die Adept (niet als headliner of sub) langs zien komen? Ze touren al sinds 2019 niet maar vorig jaar weer een incidentele show gedaan in Stuttgart, en voor dit jaar staan er ook weer drie optredens op de planning (14 juni in Oostenrijk, 15 juni in Tsjechië en 16 augustus in Zwitserland).

Alternatief is alles vanuit het voorvak tegen de midden afscheiding volgen.
Een compromis op 1 van de bands en voor het 2e deel kun je makkelijk naar front podium schuiven.
Dit lijkt me ook de beste oplossing:
- Epica helemaal vooraan.
- Als ze klaar zijn direct als een speer omlopen naar voorkant andere podium
- PS: vergeet geen bier mee te nemen tijdens het rennen
- Je komt niet gelijk vooraan bij Iron Maiden maar er gaan altijd gaten ontstaan. Dus na een half uur sta je op een mooie plek best vooraan.

Dit lijkt me ook de beste oplossing:
- Epica helemaal vooraan.
- Als ze klaar zijn direct als een speer omlopen naar voorkant andere podium
- PS: vergeet geen bier mee te nemen tijdens het rennen
- Je komt niet gelijk vooraan bij Iron Maiden maar er gaan altijd gaten ontstaan. Dus na een half uur sta je op een mooie plek best vooraan.

En vooraan bij Maiden gaat sowieso niet lukken tenzij je heel vroeg op de dag al helemaal vooraan weet te komen

En vooraan bij Maiden gaat sowieso niet lukken tenzij je heel vroeg op de dag al helemaal vooraan weet te komen
Andere approach: je beschouwt vooraan aan de kant van het andere podium als ´vooraan´ voor dat andere podium. Er zijn er nog die dat doen.

Dan hadden we nog geen poster gehad denk ik. Het zal wel weer even duren voor we weer maken krijgen
Is die poster nog zo relevant dan nu we er een hebben waar de groepen per podium & positie ingedeeld zijn?
Het lijkt mij dat dit veel potentiële discussie met management over positie en grootte van de naam wel wegneemt. Er is nu per grote groep die nog aangekondigd moet worden maar 1 plek meer waar ze kunnen gezet worden op de poster. Daardoor lijkt het mij nu net veel gemakkelijker om nog een groep bij aan te kondigen en direct bij op de poster te zetten.

Los daarvan verwacht ik deze week ook geen namen. Vorige week 2 aankondigingen op 2 dagen om dan deze week verder te gaan lijkt mij niet echt logisch.

Users who are viewing this thread

• WJ