Graspop Metal Meeting 2025

Zo duur lijkt LoG me nu ook niet? + de lineup is al zo goed als rond. Het lijkt me nog wel een vrij realistische optie hoor
Als je zo'n band als EU exclusive voor een headlineshow naar Europa gaat halen, dan kost dat heel veel geld. Het is, gechargeerd gezegd, niet echt een kwestie van vijf mannen in een vliegtuig zetten, een paar dagen hotelkosten betalen en ze een set laten spelen. Daar zit een heel productieteam achter, wat of ook mee moet of ingehuurd moet worden. Plus het materiaal voor de productie, uiteraard. Zie ook Machine Head, waar hier al aan gerefereerd werd. Dat was echt geen goedkope oplossing. Wel een hele toffe, dat dan weer wel.

Ik denk zelf aan een redelijk toegankelijke naam die aansluit bij de rest van het programma op de north stage.

Disturbed is in die zin ook wel toegankelijk denk ik, en past zelfs bij de namen bovenaan de south.

Ook op andere dagen zie ik wel wat mainstages die redelijk thematisch zijn ingericht net als voorgaande jaren

I have mostly given up on the prospect of a Disturbed summer tour.
It's already February and we have not heard anything about it. That's not a lot of time to sell tickets.

Furthermore, if I remember correctly, they were working on a big headline-worthy production for their upcoming live activities, right? That would probably come with bigger venues. I just don't see them filling those venues in a short amount of time. Just because bands like NIN or GNR did that, doesn't mean it would work out for Disturbed. Seems too risky to me.

At this rate it's just going to be BFMV, ADTR, Rise Against or possibly The Prodigy.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en MartinB
Als je zo'n band als EU exclusive voor een headlineshow naar Europa gaat halen, dan kost dat heel veel geld. Het is, gechargeerd gezegd, niet echt een kwestie van vijf mannen in een vliegtuig zetten, een paar dagen hotelkosten betalen en ze een set laten spelen. Daar zit een heel productieteam achter, wat of ook mee moet of ingehuurd moet worden. Plus het materiaal voor de productie, uiteraard. Zie ook Machine Head, waar hier al aan gerefereerd werd. Dat was echt geen goedkope oplossing. Wel een hele toffe, dat dan weer wel.
Zou dat nog steeds niet goedkoper zijn dan Ghost of Volbeat te boeken?

(Een Disturbed tour kan ook natuurlijk nog altijd, al wordt die kans ook kleiner)

Zou dat nog steeds niet goedkoper zijn dan Ghost of Volbeat te boeken?

(Een Disturbed tour kan ook natuurlijk nog altijd)
Zal er een beetje aan liggen of die bands een tour plannen of dat het dan een losstaande show zou zijn. Maar dan nog denk ik dat het regelen van een éénmalige productie in Europa voor een Europese band per definitie goedkoper is dan voor een Amerikaanse band.

I have mostly given up on the prospect of a Disturbed summer tour.
It's already February and we have not heard anything about it. That's not a lot of time to sell tickets.

Furthermore, if I remember correctly, they were working on a big headline-worthy production for their upcoming live activities, right? That would probably come with bigger venues. I just don't see them filling those venues in a short amount of time. Just because bands like NIN or GNR did that, doesn't mean it would work out for Disturbed. Seems too risky to me.

At this rate it's just going to be BFMV, ADTR, Rise Against or possibly The Prodigy.

De tour gaat er wel sowieso komen, hebben ze zelf al op de socials gezet, vraag is dan inderdaad wanneer die tour plaatsvindt

Megadeth als eerstspelende sub op zaterdag zou wel een mooie zijn. Inmiddels toch een naam waar ik toch zou gaan kijken en de eerste van twee subs lijkt nog goed te passen in mijn huidige schema, als ik er zaterdag zou zijn.

Vele malen interessanter dan een BfmV of andere subs die tot nu toe gepasseerd zijn voor mij

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Wat vinden we van de nieuwe The Ghost Inside eigenlijk? Ik vind de verandering toch wel vrij extreem.
Al is het natuurlijk wel populair voor metalcore bands om je geluid wat toegankelijker te maken, vind ik het hier toch niet zo goed werken. (heb hetzelfde bij While She Sleeps met To The Flowers bijvoorbeeld). Ben benieuwd hoe de rest hierover denkt. Ook van niet-fans, als je onderstaande nummers achter elkaar beluisterd.

Hoe ga je precies van dit:
Naar dit:

Vond The Ghost Inside altijd wel een goede band ookal heb ik het nooit veel geluisterd, ik kon het wel waarderen dat ze nooit te ver van hun hardcore roots leken af te wijken, maar bij dat nieuwe nummer dus wel, pakt naar mijn mening niet heel goed uit, krijg zelfs een beetje FFDP gevoel erbij :(.

While She Sleeps is een ander verhaal, die waren er al vrij snel achter dat ze niet binnen het hokje metalcore wouden blijven en houden van experimenteren, in mij ogen zonder te commercieel te worden. To the flowers is een fantastisch nummer met een videoclip die je echt raakt, voor hun niks dan respect voor het feit dat ze andere dingen durven te doen, daarnaast is het niet zo dat al hun muziek zo is, de rest is vaak nog hard genoeg waar het nodig is.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Pantera niet groot genoeg? Lamb of god niet groot genoeg?
Pantera is idd grote legacy band maar krijgen vorst niet uitverkocht (was AFAS uitverkocht?) en kan niet voorstellen dat ze hoger dan FIR gaan staan...indien daar een andere band staat is dit een ander verhaal...lamb of god haal ik dezelfde reden aan...en denk niet dat Ronnie daar tevreden mee zou zijn...

Avengend sevenfold is wel vrij op 20 juni maar zitten op 19 juni in budapest en 21 juni in Berlijn...lijkt mij toch wat uit de richting ook...en dan ook nog het feit waarom ze niet aangekondigd kunnen worden...

Laatst bewerkt:
Het is wel Manchester Tennessee, niet in de UK dus :),maakt de kans alweer wat kleiner. Voor mij hoeven ze ook niet op herhaling te komen, er touren genoeg andere opties!
Oef jah over het Amerikaanse vlaggetje heen gekeken.

Dan is het nog wel mogelijk maar wel minder waarschijnlijk. Afhankelijk van hoe ze het materiaal gaan verplaatsen. Dan zou het kunnen dat Oslo de eerste plaats in Europa is maar niet uitgesloten dat GMM ook nog kan.

Pantera is idd grote legacy band maar krijgen vorst niet uitverkocht (was AFAS uitverkocht?) en kan niet voorstellen dat ze hoger dan FIR gaan staan...indien daar een andere band staat is dit een ander verhaal...lamb of god haal ik dezelfde reden aan...en denk niet dat Ronnie daar tevreden mee zou zijn...
de prijzen van dat concert zijn ook wel belachlijk hoog, soortgelijke concerten in vorst zijn meestal 50 a55 euro tegenwoordig, bij pantera zijn de goedkoopste tickets 75 ofzo en loopt al snel op naar 100 en meer

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Dus even oplijsten wat de opties zouden zijn voor de ontbrekende North stage headliner:

Meest plausible:
- Disturbed: Nog geen tour maar het kan nog (vooral zalen)

Minder plausible:
- LoG: Exclusief?
- Ghost: Tijdens hun maand rust tussen EU en USA data + Sportpaleis valt in de tour
- Avenged sevenfold: -> 20e vrij maar 19e Budapest en 21e Berlijn (vrij uit de richting & Herhaling)
- Volbeat: Geen tekenen van een tour (En Jimmy zegt nee)
- Rise Against: Kleinere band promoveren

Minst plausible:
- The prodigy: Geen reden om nog niet aangekondigd te zijn

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Lars. en MartinB
de prijzen van dat concert zijn ook wel belachlijk hoog, soortgelijke concerten in vorst zijn meestal 50 a55 euro tegenwoordig, bij pantera zijn de goedkoopste tickets 75 ofzo en loopt al snel op naar 100 en meer
klopt...daarom dat ik nog geen ticket gekocht heb...ben nog aan het twijfelen....limp bizkit is ook zo duur...k denk dat de prijzen van 50 euro wel tot het verleden zullen behoren...zekers bij amerikaanse bands

• Leuk
Waarderingen: festivalryo

Users who are viewing this thread