Graspop Metal Meeting 2024

Jimmeh07

Randprogramma
3 jun 2023
148
187
.. ik koop altijd vip tickets en die zijn ook maar 10€ duurder.
100euro per dag of 200 erbij per combi :oops:

Ik merk dit jaar toch enigsinds wat commentaar op de steeds stijgende prijzen, de mindere headliners voor hun en het minder goede eten vorig jaar.
Allemaal doorwinterde graspopgangers die al minstens 10 jaar aanwezig zijn.
Andere jaren hakt er sporadisch eens eentje af of komt er weer een ander terug bij.
Dit jaar denk ik dat we nog 7-8 overblijven waar we in 2022 nog met een 30tal waren
Ik ga nu toch al even, en kan me daar eigenlijk weinig in vinden in die argumenten.
Wat meeste invloed heeft volgens mij is dat je na 10j wel altijd met een grote herhalingsfactor zit.
De eerste jaren zijn er telkens een pak namen die je nog nooit hebt gezien.

Na 10j moet je het vooral voor de kleinere ("nieuwe") namen doen en de sfeer.
Da's toch mijn beleving.

• Leuk
Waarderingen: saurus

Alma

Playlistbediener
16 nov 2023
26
47
Pffff Akephalos ik begin een beetje jeuk van je te krijgen!
Kom je iets te kort?
Aandacht of wellicht een wat intiemere soort aandacht?

Je lijkt mijn ex wel, die wist ook altijd alles beter, maar voerde zelf geen ene zak uit!

Koop je een gameboy en ga je daar even mee amuseren aub?
Hij lijkt misschien een zeikerd, maar hij heeft gedeeltelijk gelijk. Dat er veel herhaling is. Dat is echter logisch bij een genre-festival. Door het wegvallen van Groezrock is GMM wel wat verbreed, maar ligt de kern nog altijd bij metal/hardrock.
Je kunt dus gaan zeuren over het herhalen van namen, maar je weet dat de grote namen beperkt zijn.
Daarnaast heb je ook rockpop festivals die de echte grote commerciele namen als Metallica, Foofighters, Greenday, Bruce Springsteen, RHCP, Rammstein, RATM, SOAD enz. voor zijn rekening neemt.
Dus de vernieuwing die nen zo graag wilt hier, zal van onderaf komen.
Je mag dus best blij zijn met bands als Iron Maiden, Judas Priest, Ozzy en Aerosmith. Want als die wegvallen, krijg je hetzelfde affiche maar wordt een kleinere goedkopere naam opeens headliner.
En de headliner speelt vaak wat langer, thats it. Laat GNR 3 uur spelen, die hebben de hits om het daadwerkelijk te vullen.
Dat kun je van veel toekomstige afsluiters niet zeggen. Ik vind Tool/Machine Head/Gojira/enz. best leuk..maar na 1 uur ben ik er zeker klaar mee

• Leuk
Waarderingen: Piet en Timmy

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.526
2.893
Is ergens de data te vinden van de ticketprijzen van Graspop door de jaren heen?
Mijn mails er eens op nagekeken (wat ik zo meteen kon terugvinden, los van wat je al had);

2014 - 165 euro
2015 - 195 euro (tokens in vvk 100 euro / 40 munten)

En ook mijn fysieke ticketjes (jaja van in den tijd dat we die in een échte winkel gingen kopen en dan zo'n mooi papieren ticket meekregen :ROFLMAO: ik voel me nu heel oldskool);
2006 - 120 euro
2008 - 130 euro (adk 140 euro)

Edit: online nog even gezocht naar oudere data;
2002 (2 dagen) - 50 euro
1999 (1 dag) - 1300 bfr (zo'n 32 euro)

En nog enkele mooie anderen;
Rock Werchter dag 2003 - 50 euro / 2004 - 55 euro
Pukkelpop combi 2005 - 108 euro (adk 125 euro)

Laatst bewerkt:

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.269
2.516
Hij lijkt misschien een zeikerd, maar hij heeft gedeeltelijk gelijk. Dat er veel herhaling is. Dat is echter logisch bij een genre-festival. Door het wegvallen van Groezrock is GMM wel wat verbreed, maar ligt de kern nog altijd bij metal/hardrock.
Je kunt dus gaan zeuren over het herhalen van namen, maar je weet dat de grote namen beperkt zijn.
Daarnaast heb je ook rockpop festivals die de echte grote commerciele namen als Metallica, Foofighters, Greenday, Bruce Springsteen, RHCP, Rammstein, RATM, SOAD enz. voor zijn rekening neemt.
Dus de vernieuwing die nen zo graag wilt hier, zal van onderaf komen.
Je mag dus best blij zijn met bands als Iron Maiden, Judas Priest, Ozzy en Aerosmith. Want als die wegvallen, krijg je hetzelfde affiche maar wordt een kleinere goedkopere naam opeens headliner.
En de headliner speelt vaak wat langer, thats it. Laat GNR 3 uur spelen, die hebben de hits om het daadwerkelijk te vullen.
Dat kun je van veel toekomstige afsluiters niet zeggen. Ik vind Tool/Machine Head/Gojira/enz. best leuk..maar na 1 uur ben ik er zeker klaar mee
Dan heb je in het geval van Tool pas 3 nummers gehad...

• Confetti
  • Leuk
Waarderingen: knalboon en SulpherSouls

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
270
693
Mijn mails er eens op nagekeken (wat ik zo meteen kon terugvinden, los van wat je al had);

2014 - 165 euro
2015 - 195 euro (tokens in vvk 100 euro / 40 munten)

En ook mijn fysieke ticketjes (jaja van in den tijd dat we die in een échte winkel gingen kopen en dan zo'n mooi papieren ticket meekregen :ROFLMAO: ik voel me nu heel oldskool);
2006 - 120 euro
2008 - 130 euro (adk 140 euro)

Edit: online nog even gezocht naar oudere data;
2002 (2 dagen) - 50 euro
1999 (1 dag) - 1300 bfr (zo'n 32 euro)

En nog enkele mooie anderen;
Rock Werchter dag 2003 - 50 euro / 2004 - 55 euro
Pukkelpop combi 2005 - 108 euro (adk 125 euro)
Thanks! Ik ga morgen eens wat analyses loslaten, leuk dit hahaha

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
123
166
Verwachten we echt op woensdag de eerste batch met namen? Of was dit meer een aanname?
Zou het ook morgen / dinsdag kunnen zijn?
Hoeveel acts verwachten jullie dat ze aankondigen?

Blij dat nu 7/8 headliners bekend zijn + ticketprijzen

Ik denk dat er dit jaar wat extra spanning staat door de gestegen prijzen de afgelopen jaren
+ een minder jaar qua headliners
+ verder nog niet veel bekends
+ Alcatraz met een flinke bubs aan aankondigingen die best tof zijn

Over het algemeen is het hele pakketje toch de reden dat Graspop zo sterk maakt en niet alleen de headliners

Met name de vrijdag is wat mij betreft de grootste tegenvaller qua headliners.
Ik denk ook dat dit weleens het jaar kan zijn dat Five Finger Death Punch zich moet gaan bewijzen als headliner of dat ze gaan zakken.
Een act die nog potentie heeft om jaren door te gaan, maar met genoeg controverse dat er ook al mensen zijn afgehaakt.
En men heeft ook al vaak genoeg de mogelijkheid gehad hebben om ze te zien. Dus willen mensen ze nog een keer zien?

Hoop op Urne! Tof album dit jaar uitgebracht en opgenomen met Joe Duplantier van Gojira
Net een toffe live sessie op Bloodstock uitgebracht! Zou Graspop de sessies ook uploaden op youtube?

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Black Hammer

Randprogramma
10 jun 2023
241
519
Tijdens een evening with machine Head vlogen die drie uur zo voorbij.

De optredens bij de Burn My Eyes 25th Anniversary Tour waren nog langer.

Dat album wordt volgend jaar trouwens 30, Machine Head, ik meld het maar even (die lezen hier ongetwijfeld mee).

• Leuk
Waarderingen: Paddy

Black Hammer

Randprogramma
10 jun 2023
241
519
Dat zou voor mij trouwens een herhaling acceptabel(er) maken, als een band dan iets speciaals doet en bijvoorbeeld een album in zijn volledigheid speelt. Gewoon 2 keer exact dezelfde setlist zou wel matig zijn, hoop dat Machine Head dat niet doet.

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.788
1.715
Ga dan naar Alcatraz
We verdedigen het omdat we nu 4 dagen festival met goede bands ipv 3 dagen hebben
Dat jij enkel voor headliners komt is uw ding, maar we hebben het wel gehoord nu
Inderdaad. Wat zouden we nu tegen een extra dag feest hebben.
We werken al genoeg doorheen het jaar.

MetalLimbo

Sunset slot
22 nov 2017
3.100
3.817
Four days is absolutly better than three. That gives some time to just relax and enjoy and the risk of clashes is lower. There will be like 8-10 bands that I will see everyday. So 30-40 in four days. If those were packed in three days it would be chaos.
I Dont Think So No Way GIF by The Steve Wilkos Show

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Joe_Crimson

Randprogramma
6 nov 2023
135
206
Dat zou voor mij trouwens een herhaling acceptabel(er) maken, als een band dan iets speciaals doet en bijvoorbeeld een album in zijn volledigheid speelt. Gewoon 2 keer exact dezelfde setlist zou wel matig zijn, hoop dat Machine Head dat niet doet.
Dat soort dingen moeten sowieso meer bands doen. Er zijn zat grote bands die niks meer van het eerdere werk spelen, als ze dan een tour doen waar ze het eerste album integraal spelen dan sta ik gelijk in de rij.

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
8.703
9.246
Pffff Akephalos ik begin een beetje jeuk van je te krijgen!
Kom je iets te kort?
Aandacht of wellicht een wat intiemere soort aandacht?

Je lijkt mijn ex wel, die wist ook altijd alles beter, maar voerde zelf geen ene zak uit!

Koop je een gameboy en ga je daar even mee amuseren aub?
God wat een trieste reactie. Dit zegt meer over jou dan over de punten die Akephalos maakt hoor. Iemand mag hier best een andere mening hebben over je favoriete festival. Hij onderbouwt het tenminste nog. Een forum is bedoeld om meningen uit te wisselen.

En blijkbaar heeft hij ook diverse pm's van mensen hier gehad. Ik vind dat echt kansloos gedrag om iemand op zo manier te bestoken die een ander geluid laat horen. Dit komt op mij over als pestgedrag en druist volledig in tegen waar de metal community voor staat.

Gebruikers die dit onderwerp bekijken