Graspop Metal Meeting 2024

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
425
454
Scorpions, Judas Priest, A7x, BMTH
Machine head, FFDP had ik als normale namen verwacht. De rest was voorspeld.
Jammer van het wegvallen van Aerosmith.
Tool is de enige echte verrassing voor mij, omdat hun tour pas later bekend werd.

Thank you, thank you very muts
magic hello GIF

• Leuk
Waarderingen: JK79 en MarcoReusel

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
417
992
De zondag headliners had ik gewoon niet gedaan. Maar het 'probleem' van te weinig headliners (of momenteel tourende headliners) is echt een zelf gecreerd probleem hoor. Bij de XL edition in 2018 had Graspop een goede reden om dat te doen. Met GnR, Maiden, Volbeat en Ozzy heb je 4 dikke namen, los van of het allemaal even goed is.
Dit is toch gewoon je persoonlijke smaak voor een deel. 2018 heb ik juist geskipt omdat ik de headliners erg mager vond. GnR had ik een jaar eerder al gezien, Maiden kun je overal meerdere keren per periode in de Benelux zien, Ozzy was toen al een parodie en Volbeat is wel aardig om mee te pakken maar geen band waarvoor ik een ticket koop. Dit jaar staan er met Tool, BMTH, Avenged Sevenfold en Machine Head 4 headliners die ik wil zien dus in mijn beleving zijn dit veel betere headliners dan 2018.
Maar het gaat hier steeds meer de kant op van ik vind de headliners niet leuk dus Graspop is lui en is alleen maar op ons geld uit.

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
811
887
De zondag headliners had ik gewoon niet gedaan. Maar het 'probleem' van te weinig headliners (of momenteel tourende headliners) is echt een zelf gecreerd probleem hoor. Bij de XL edition in 2018 had Graspop een goede reden om dat te doen. Met GnR, Maiden, Volbeat en Ozzy heb je 4 dikke namen, los van of het allemaal even goed is.

Nu is het gewoon 4 dagen omdat dat lekker verdiend. En mensen gaan het hier nog zitten verdedigen ook! Nogal wiedes dat het meer verdiend met meer dagen. Maar ik heb liever kwaliteit dan kwantiteit.
Door Machine Head vorig jaar te laten invallen (omdat je 4 dagen vol moet krijgen), komt de lineup nu lui over. Het is gewoon een geval van naast je schoenen lopen. De undercard zal inderdaad vast wel weer goed of degelijk zijn, maar dan ga ik voor minder geld wel naar bijna dezelfde bandjes op Alcatraz kijken. Of naar een ander festival waar de helft ook staat.

Maar GMM zit zichzelf gewoon in de weg door niet te kunnen mee-liften met bandjes van RW of Pinkpop (wat Hellfest dus in 'barre tijden' wel lijkt te kunnen) maar wil wel perse ook 4 dagen omdat dat lekker cashen is. Iets van having your cake and eating it.
Verkoopt toch gewoon uit dit jaar, denk niet dat de Graspop organisatie in zit met jou mening over 3-4 dagen. Ze verdienen er lekker aan dusja.
'barre tijden' lijkt me ook voorbarig. Nog geen 4 maand geleden hadden we een topaffiche en nu plots zijn het barre tijden alsof de bands verdwenen zijn.
Ik zal wss volgend jaar niet naar dessel afzakken, of slechts een dagje, maar dat is omdat de bands net wat minder mijn ding zijn op dit moment. Niet omdat de organisatie hebzuchterig is of omdat het een dag teveel is.
Plus, Alcatraz heeft ook wel al een pre-party op donderdagavond, dus is nog een klein stapje naar 3.5 of volledige 4 dagen.
Als organisatie zou het dom zijn om inkomsten te laten liggen, het blijven bedrijven die winst willen maken. Ze bestaan niet enkel om ons te plezieren.

• Leuk
Waarderingen: nepticot

Alma

Playlistbediener
16 nov 2023
26
47
Scorpions, Judas Priest, A7x, BMTH
Machine head, FFDP had ik als normale namen verwacht. De rest was voorspeld.
Jammer van het wegvallen van Aerosmith.
Tool is de enige echte verrassing voor mij, omdat hun tour pas later bekend werd.

Thank you, thank you very muts
magic hello GIF
Zat er dik in he.
Dat er hier mensen zijn die een totaal vervreemd beeld hebben van een festival wat al jaren te voorspellen is met een simpele formule.

Akephalos

Randprogramma
1 jul 2019
249
506
Festivals draaien niet alleen om headliners. Je kunt nu nog niet opmaken wat de kwaliteit van de volledige dagen gaat zijn.
Ik doe een kleine gok en dat is dat de helft van de 2022 poster terug komt. Megadeth, Mercyful Fate, Dropkick Murphys, Alice Cooper, Alestorm. Het zal er allemaal waarschijnlijk weer staan.

Komt er gewoon op neer dat elke 2 jaar hetzelfde liedje, voor mij de stijgende kosten het niet meer waard zijn.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
284
60
Weet iemand wie er nu als laatste optreed op de zondag? snap niets van dat north en south stage.

Koekdoos

Subheadliner
22 okt 2018
4.828
5.909
Ik doe een kleine gok en dat is dat de helft van de 2022 poster terug komt. Megadeth, Mercyful Fate, Dropkick Murphys, Alice Cooper, Alestorm. Het zal er allemaal waarschijnlijk weer staan.

Komt er gewoon op neer dat elke 2 jaar hetzelfde liedje, voor mij de stijgende kosten het niet meer waard zijn.

Vorig jaar was ongeveer de helft van de line up er voor het eerst. De andere helft gaat er niet letterlijk om het jaar staan.
Dat zal dit jaar vergelijkbaar zijn

Yyperi

Playlistbediener
14 nov 2023
44
97
Four days is absolutly better than three. That gives some time to just relax and enjoy and the risk of clashes is lower. There will be like 8-10 bands that I will see everyday. So 30-40 in four days. If those were packed in three days it would be chaos.

Jimmeh07

Randprogramma
3 jun 2023
148
187
Zaterdag ticket verkoop, zal ook nog wel een deel namen komen ervoor.. maar op welke dag?

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
112
159
Zaterdag ticket verkoop, zal ook nog wel een deel namen komen ervoor.. maar op welke dag?
als ze met een groepje namen komen nog deze week. Gaan we weten welke band welke dag speelt. Ik weet niet meer hoe het was de jaren er voor...

Koekdoos

Subheadliner
22 okt 2018
4.828
5.909
als ze met een groepje namen komen nog deze week. Gaan we weten welke band welke dag speelt. Ik weet niet meer hoe het was de jaren er voor...

Jep, want dagtickets gaan ook in de verkoop, en het is dan toch fijn als je weet wie op welke dag staat!

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

Alma

Playlistbediener
16 nov 2023
26
47
Mudvayne is bijna zeker. Die touren bijna niet in de eu. Ook Corey Taylor, Bruce Dickinson, Asinhell, Bad Omens, Electric Callboy zouden "nieuwe of unieke" namen zijn voor GMM, maar wel voordehand liggend.
Avantasia/Ayreon zouden uniek kunnen zijn, maar die kans is zeer klein. Ayreon treedt bijna niet op. Avantasia is net als bijv. Lordi een naam die de organisatie lijkt te weren.

Grote namen als Alice Cooper, Slash, Limp Bizkit, Megadeth, Mercyful Fate, Dropkick Murphys, the Offspring, Dimmu Borgir, Black Stone Cherry, Body Count, Billy Talent, Fear Factory, Thy art is Murder, Steel Panther, Babymetal voor de hand. Ze staan overal op festivals.

Verder nog heavy metal bands Gamma Ray, Hammerfall, Doro, Primal Fear, Amaranthe, Dragonforce, Saxon, Uriah heep, Firewind enz. Zullen zich verspreiden over Alcatraz/GMM

Verder is het afwachten of Deep Purple en Deftones nog hun tour gaan bekend maken.

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
270
693

Nu is het gewoon 4 dagen omdat dat lekker verdiend. En mensen gaan het hier nog zitten verdedigen ook! Nogal wiedes dat het meer verdiend met meer dagen. Maar ik heb liever kwaliteit dan kwantiteit.
Door Machine Head vorig jaar te laten invallen (omdat je 4 dagen vol moet krijgen), komt de lineup nu lui over. Het is gewoon een geval van naast je schoenen lopen. De undercard zal inderdaad vast wel weer goed of degelijk zijn, maar dan ga ik voor minder geld wel naar bijna dezelfde bandjes op Alcatraz kijken. Of naar een ander festival waar de helft ook staat.

Maar GMM zit zichzelf gewoon in de weg door niet te kunnen mee-liften met bandjes van RW of Pinkpop (wat Hellfest dus in 'barre tijden' wel lijkt te kunnen) maar wil wel perse ook 4 dagen omdat dat lekker cashen is. Iets van having your cake and eating it.
Aangezien je het zelf allemaal zo goed weet en kan onderbouwen, stel ik voor dat je in 2025 je eigen festival organiseert. Wellicht kun je ons overtuigen.

Buiten dat, 'voor minder geld bijna dezelfde bandjes' of een 'ander festival waar de helft ook staat'.. Je weet dat die andere festival in een soortgelijke prijsrange liggen? Alcatraz is 209 euro voor een combi ticket voor 3 dagen, Graspop 309 euro. Copenhell is een whopping 2755 Deense kronen (369 euro), Tons of Rock 4190 Noorse kronen (358 euro). Your argument is invalid en de line-ups van laatstgenoemden vergelijkbaar.

Edit: Wacken en Hellfest zitten op respectievelijk 333 en 329 euro. Ik denk dat we Graspop op onze blote knietjes mogen bedanken dat de ticketprijs tegenover vorig jaar slechts met 10 euro gestegen is.

Dit geldt toch net zo hard voor alle andere festivals? Ik vraag me af of het voor jou niet beter is om te kiezen voor een hiatus wbt festivals en over enkele jaren met frisse moed weer terug te komen.

Dat de line-up qua headliners niet je ding is, dat kan natuurlijk. Maar laten we Graspop minstens de kans geven om de eerste batch namen te droppen.

Laatst bewerkt:

Dispo

Nieuw lid
20 nov 2023
1
0
Hey iedereen, ik ben hoofdzakelijk een lezer op dit forum maar wil toch even wat vragen. Als ik hier verkeerd zit alvast mijn excuses. Na jaaaaaaaren op de boneyard willen wij voor de eerste keer op metaltown gaan staan, wat ouder en wat rustiger geworden. Maar ik ben niet mee met hun plaats indeling. Iedere staanplaats is 4 meter breed en 8 meter diep volgens de site. Dit is, veronderstel ik voor 2 personen. Want dit staat niet echt duidelijk uitgelegd op de site. Echter zijn wij met 5 personen, die eventueel een plaats van 6 zouden boeken, wordt je plaats dan ook groter? Dus in mijn hoofd 3 maal 4 op 8. Of blijft de plaats 4 op 8 ongeacht je met 2,4 of 6 personen op die plaats staat. Alvast bedankt voor de verduidelijking.
Hoi,
Dat blijft 4 bij 8. Je kiest een vaste plaats en er is eigenlijk geen ruimte om die 4 meter breder te maken zonder je buren te benadelen.
Je kan wel 1 plek voor 2 personen en 1 plek voor 3 bestellen.

Gebruikers die dit onderwerp bekijken