Graspop Metal Meeting 2023

MetalLimbo

Sunset slot
22 nov 2017
2.725
2.924
Dan kan je zoals die Duitse festivals evengoed Pantera cancellen in mijn bescheiden mening.
En niet alleen maar om Phil's white power moment maar Dimebagg had ook de confederalistische vlag op zijn instrument gelakt hé.
Daar kun je dan ook vragen bij stellen.
Ik hoop natuurlijk Pantera gewoonweg te zien.
Nou, over Pantera en Phil Anselmo is al uitgebreid gesproken.
De meningen verschillen, maar in ieder geval heeft Anselmo al tig keer spijt betuigd en gezegd dat het niet zo bedoeld was (of je hem nu gelooft of niet).

Ook over het gebruik van confederalistische vlaggen kun je discussiëren.
Voor velen in (met name) het zuiden van de VS is dat een cultureel symbool en deel van hun identiteit.
Die vlag is natuurlijk ook onlosmakelijk verbonden met conservatieve denkbeelden, maar niet per se ook met racistische denkbeelden (hoewel vaak wel, al dan niet hardop uitgesproken).

Maar die Aaron Lewis van Staind gaat toch echt wel een heel stuk verder dan dat.
Dat is een totale complotgekkie, tegenover wie Thierry Baudet nog normaal lijkt..

En daarmee hoef je niet op veel sympathie te rekenen, zeker niet onder Europees metalpubliek, dat over het algemeen toch vrij progressief en intellectueel is.

Laatst bewerkt:

festivalryo

Dagopener
9 feb 2019
654
1.057
Voor wat betreft Staind; ver van vandaan blijven als GMM organisatie. Zanger is fervent Trump-aanhanger, maar schuwt ook niet voor redelijk racistische uitlatingen in de media. Lekker links laten liggen zou ik zeggen. Je hebt fout en fout.🤦🤦
We have bands like Fever 333 and Stray From The Path playing the festival, RATM has been discussed as a potential headliner. I think we're past the point of not booking a band because of them holding rather extreme political views.

As long as Aaron Lewis is okay with not giving political speeches during his set, I don't see a problem with Staind playing.

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
10.140
5.928
Ongeacht of wij het leuk zouden vinden of niet, Pearl Jam gaat helemaal niet touren dit jaar dus die gaan er nooit staan. Dus waarom hebben we het er over…
Kijk, en op dit soort momenten is het dus handig om in andere topics te kijken. Mag je zelf uitvogelen waarom ;)
Maar deze discussie wordt wel vervelend. Zal echt niet nog iets uit de hoge hoed worden getoverd, zeker niet iets wat niet in het genre past.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Loek123

Dr. Hannibal

Subheadliner
24 nov 2013
4.548
3.636
Kijk, en op dit soort momenten is het dus handig om in andere topics te kijken. Mag je zelf uitvogelen waarom ;)
Maar deze discussie wordt wel vervelend. Zal echt niet nog iets uit de hoge hoed worden getoverd, zeker niet iets wat niet in het genre past.
Ah, ik checkte even snel dit topic en de huidige tour schedule van Pearl Jam, die op dit moment toch echt volledig leeg is. Dus vooralsnog klopt het wat ik zeg. Maar excuus dat ik niet eerst het gehele forum bijlees voor ik wat zeg...

Gebruikers die dit onderwerp bekijken