Graspop Metal Meeting 2023

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.592
765
Evanescence was voor ongelofelijk veel mensen de intro voor de meer 'harde' muziek! Niet alleen met Bring Me To Life maar ook My Immortal was zo ongelofelijk populair dat je er niet onderuit kon. Die twee hits geven ze zeker een status (en een breder kaarten-kopend-publiek dan bijvoorbeeld Lacuna Coil), maar dat is niet alles natuurlijk.

De symfonische rock was totaal niet aanwezig in de meer 'mainstream' radio/muziek-TV totdat deze nummers uitkwamen. Sowieso waren rockbands vooral bekend met frontmannen, en Evanescence knalde daar ff doorheen met Amy als frontvrouw! Doordat het zachtere rock was waar ze mee doorbraken waren ze overal te horen en een supergrote invloed op muziek daarna. Het opende de deuren voor andere rock en metalbands om ook op de radio te komen, en veel bands zijn door Evanescence geïnspireerd.

En mensen (zoals ik) die dit op de radio hoorden kwamen zo voor het eerst in aanraking met echte rock en later ook metal. Want als je verder gaat kijken in hun discografie hebben ze zeker ook hardere nummers, en vanaf daar maak je de overstap naar de door jou genoemde Within Temptation en Nightwish; van de symfonische rock naar de symfonische metal.

En ten slotte is het een band die nog steeds lekker bezig is, met goede nieuwe albums, en ze kunnen nog steeds live goed spelen.

Edit: Zelf vind ik wel Within Temptation en Nightwish beiden meer headlinerwaardig dan Evanescence, verder
Alleen zo jammer dat Amy Lee niet live kan zingen

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.592
765
Ik ken die clipjes ook, maar ik heb net even een 'My Immortal' en 'Bring me to Life' live versie geluisterd van 2 weken geleden en dat klonk prima. Best lullig voor haar dat die slechte momentopnames haar nog steeds achtervolgen.
Eehm. Ik heb het over de show met WT samen, waar ik zelf bij was. Ze heeft totaal geen power in haar stem

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
810
885
Ik ken die clipjes ook, maar ik heb net even een 'My Immortal' en 'Bring me to Life' live versie geluisterd van 2 weken geleden en dat klonk prima. Best lullig voor haar dat die slechte momentopnames haar nog steeds achtervolgen.
Kwam vorige week iemand tegen, bmth da zijn die die playbacken e...
Here we go again...

Loek123

Subheadliner
7 nov 2019
4.625
6.239
In het Pinkpop topic schrijft Timmetje dat het wel het jaar van de lelijkste posters lijkt te zijn. Daar ontsnappen we voorlopig maar mooi aan ;-)
Al heb ik liever een lelijke poster dan geen poster.
ach die poster van @PreFXDesigns is toch mooier dan die van alle majors tot nu toe.

en Amenra die de metaldag afsluit op Lokerse na within temptation zag ik ook niet aankomen.
niets maar dan ook niets kan slechter zijn dan die download uk poster
heb je dat lettertype gezien dat Lowlands gebruikt dit jaar? denk toch wel dat die het winnen

Koekdoos

Subheadliner
22 okt 2018
4.821
5.897
We hebben het nu over de lelijke posters van dit seizoen, als je echt mooie posters wil zien, kijk dan in het onderstaande topic:

Lion, Brian en Wesley hebben hun poster al gedeeld, maar de komende dagen volgen er nog 15 posters. Daarna openen de ‘fictieve ticket loketten’ om voor jouw favoriete Festidraft Festival tickets te scoren. Bekendmaking van de winnaar van Draft IX volgt in de dagen daarna!

Houd dus de komende dagen dat topic in de gaten! :)

won666

Support act
17 mei 2019
932
1.012
ach die poster van @PreFXDesigns is toch mooier dan die van alle majors tot nu toe.

en Amenra die de metaldag afsluit op Lokerse na within temptation zag ik ook niet aankomen.

heb je dat lettertype gezien dat Lowlands gebruikt dit jaar? denk toch wel dat die het winnen
Maar dat gaat toch dat kleine indoorpodium zijn dat Amenra afsluit? Toch niet het hoofdpodium?

prins

Gouden Tip
9 nov 2019
443
475
als metallica dan toch niet komt, kan dit toch zeker weer in de metaldome !! of als vrijdagheadliner :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
ga ze zaterdag weer zien.

Laatst bewerkt:

festivalryo

Support act
9 feb 2019
814
1.564
Het optreden van 1914 in de Willemeen in Arnhem aankomende april gaat niet door vanwege de situatie in Oekraïne. Ben bang dat dat weinig goeds betekent voor hun optreden op Graspop
That would be a shame, really looking forward to their set.
Their friends Minenwerfer as a replacement maybe? Their new record is brilliant as well.

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
8.682
9.205
Het optreden van 1914 in de Willemeen in Arnhem aankomende april gaat niet door vanwege de situatie in Oekraïne. Ben bang dat dat weinig goeds betekent voor hun optreden op Graspop
Die in Musicon waar ik tickets voor heb staat er nog wel.. Zal ook wel niet doorgaan dan ben ik bang :(

• Leuk
  • Verdrietig
Waarderingen: duck en Ties23

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
384
535
De toestemming voor Artiesten en sporters om het land kort te verlaten is afgeschaft aangezien ze paraat moeten staan indien nodig.
De kans dat dit tegen Juni is opgelost zal klein zijn, of er moeten wonderen gebeuren jammer genoeg.

Ik keek er naar uit om ze te zien...

Gebruikers die dit onderwerp bekijken