Tja groot fan van Pearl Jam en RHCP, maar daarvoor ga ik naar Rock WerchterBlack Sabbath was de grondlegger van heavy metal, het was zwaar voor die tijd, maar moderne bands die op Sabbath lijken worden vaak als rock / hard rock gecategoriseerd.
Ozzy solo is geen Black Sabbath, zijn muziek is toegankelijker en meer richting de rock.
Denk dat Foo Fighters en Ozzy niet heel ver uit elkaar zitten. Denk dat een aantal nummers van Muse wel zwaarder te noemen zijn.
"cultureel en stylistisch" tja persoonlijk heb ik hier een beetje een hekel aan, je hebt dus geloofwaardigheid omdat je je verkleed als rockster en als je gewoon in spijkerbroek en t shirt op podium staat hoor je er niet bij.
Dit gaat er bij mij niet in. Metal fans pretenderen open minded te zijn, maar tegelijkertijd moet je dan weet aan bepaalde eisen voldoen om er bij te horen.
Ik vind Foo Fighters, Muse en Prodigy op hun eigen manier ontzettend rock & roll en denk dat er best een grote groep metal fans is die die wel kan waarderen. Niet iedereen, maar zo gaat het bij de rest van de headliners ook.
Ik zie het wel gebeuren dat deze namen ooit op GMM terechtkomen als RW zo naar de pop is geëvolueerd en GMM breder gaat programmeren