Graspop Metal Meeting 2023

MetalLimbo

Sunset slot
22 nov 2017
2.076
1.374
Lees ik het nou goed dat naast Foo Fighters ook Kings of Leon en Bring Me The Horizon exclusief zijn voor Midden-Europese festivals? Dit maakt de vrijdag GMM-headliner ineens totaal ongewis, aangezien ik hier BMTH had ingevuld.
De Benelux valt 100% niet onder Centraal-Europa.
Centraal-Europa is in Duitstalige en veel 'Oost-Europese' landen (zoals Polen, Tsjechië, Hongarije, etc.) een veelgebruikt begrip.
Bij die laatsten vooral om zich te onderscheiden van (vanuit hun perspectief) Oost-Europese landen als Rusland (en Oekraïne) en zich af te zetten van de negatieve associatie met hun Warschaupact-verleden.

De term Centraal-Europa heeft verschillende definities, maar de Benelux valt daar in ieder geval niet onder:

800px-Grossgliederung_Europas-en.svg.png

Loek123

Sunset slot
7 nov 2019
2.714
2.336
Gemiste kans om het opeens ook te kunnen marketen als "central europe exclusive" lol

Edit: nevermind, ze staan natuurlijk nog op veel meer plaatsen, stom grapje maar goed wilde hem toch maken
als ze zo door gaan staan ze straks nog op Graspop als European exclusive...

Ik ben benieuwd of dit verder gaat dan alleen de duitstalige landen.

Ik blijf het erg bijzonder vinden, als dat white power hitler gedoe had plaatsgevonden tussen de boeking en het moment van het festival in dan is het vrij logisch dat je ze canceld, maar in dit geval was alle informatie al bekend bij het moment van de boeking. Hoe kan je iemand nu van je line up afgooien voor iets dat gebeurt is in 2016? Bizar.

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Paddy

Subheadliner
16 dec 2014
4.898
1.672
Met "centraal Europa" bedoelen ze waarschijnlijk het vaste land. Dus daar valt België onder. Dus geen BMTH op Graspop.
Welk wit konijn hebben ze toch in hun hoge hoed zitten?
Ik verwacht ten vroegste in februari meer nieuws.
Nee, dat is continentaal Europa.

Nightrage

Playlistbediener
13 nov 2022
21
18
Exactly. I like all three, but cancelling Pantera because they're problematic and announcing Steel Panther and 5FDP two days later is ridiculously stupid. Not because I think they're bad or sexist or whatever but because they just got rid of one controversial topic only to introduce two more. I'm sure the feminists and Antifa guys on Instagram that wanted Pantera to go will be delighted to hear songs like Critter or Asian Hooker. Not to mention 5FDPs video for Living The Dream.

Making sexist songs or having terrible American right wing political ideas is still not the same as doing a hitler salute and screaming white power. Especially in Germany, they are very strict about banning anything nazi related.

MetalLimbo

Sunset slot
22 nov 2017
2.076
1.374
helloween heeft ook div. festivals al staat. maar of die headliner kunnen zijn op graspop ? denk eerder sub of marquee afsluiter, maar laat maar komen !
Je zegt het zelf al: zullen zeker geen headliner zijn.
Maar eerlijk gezegd verwacht ik ze ook helemaal niet op GMM.

Om de een of andere reden lijkt GMM het niet zo op Duitse power metal bands te hebben, met uitzondering van Powerwolf.
Het is al een tijdje tot hele tijd geleden dat bands als Rage (2002), Blind Guardian (2009), Helloween (2013), Brainstorm (2013), Gamma Ray (2014), Primal Fear (2016), Grave Digger (2017) er stonden, en bands als Running Wild, Iron Savior, Orden Ogan, Freedom Call, Stormwarrior, Avantasia, Majesty, Rebellion hebben er zelfs nog nooit gestaan.
Ik zou dus maar niet te veel hopen op Helloween...

xydroh

Subheadliner
22 okt 2018
3.711
1.926
Ik zal jullie laten weten als dropkick vanavond nog iets lost maar ik vermoed eerder dat dit Lokerse feesten wordt

Dr. Hannibal

Sunset slot
24 nov 2013
3.449
1.211
Legion of the Damned komt net even mijn must-see lijstje in gedonderd zeg. Nederlandse band blijkbaar maar totaal aan mij voorbij gegaan, tot nu dus. Wel weer een potentiële clash op zaterdag erbij, dat is het enige nadeel haha.

TVS

Nieuw lid
8 dec 2022
2
1
FFDP maakt naast hun tour met Metallica nu ook optredens bekend op rock am ring & rock in park. Wellicht ook (weer) op Graspop donderdag of vrijdag?

• Leuk
Waarderingen: festivalryo

festivalryo

Gouden Tip
9 feb 2019
486
623
FFDP maakt naast hun tour met Metallica nu ook optredens bekend op rock am ring & rock in park. Wellicht ook (weer) op Graspop donderdag of vrijdag?
Ivan Moody did say "see you next year" when they played Graspop in 2022. Could just be about the European tour in general but who knows...

• Leuk
Waarderingen: TVS en MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

• brsc