Graspop Metal Meeting 2023

Pauly Robin

Dagopener
18 jan 2016
539
359
Ik vraag me af wanneer de grote europese festivals gaan beginnen met het bekend maken van hun headliners.
festivals als RaR/RiP/Download/Nova zullen misschien binnenkort wel iets bekend maken? Had ergens geruchten gezien dat Download eerder zou beginnen met aankondigingen dan andere jaren, en RaR/RiP zijn ook al vroeg begonnen met die earlybirds met de text dat er binnenkort meer nieuws komt.

Vooral benieuwd of Metallica nou echt naar Europa komt, aangezien er geruchten zijn dat ze naar Download gaan, maar een insider op dit forum had gezegd dat ze helemaal geen festivals doen volgend jaar. en dan moeten we nog zien of ze eindelijk eens naar graspop komen of toch weer iets op het werchter terrein doen ofzo.
Ik dacht: huh bestaat er een RIP festival? Maar in plaats van dood festival na enig opzoekwerk zal je wel rock im park bedoelen?

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Loek123

Sunset slot
7 nov 2019
2.337
1.749
Als ik realistisch kijk naar alle grote namen die mogelijk zouden kunnen touren volgend jaar kom ik op zoiets uit voor de headliners:

Headliners die alleen zullen komen als 'grote headliner van de dag: Slipknot, Metallica, SOAD, GNR
(SOAD is een erg kleine kans, en GNR hoop ik vooral van dat ze niet komen)

Kleinere headliners of sub of ms2 afsluiter: Avenged Sevenfold, Motlley Crue, Nightwish, Machine head, Pantera, Faith no more, Ghost, Gojira, Evanesence, parkway drive

Iemand nog een aanvulling?

Als we het toch over dromen hebben, Dan zou ik gaan voor zoiets:
Vrijdag: Metallica met ervoor Avenged Sevenfold als headliner van de andere stage
Vrijdag: SOAD en daarna Nightwish als headliner op de andere mainstage
Zondag: Slipknot met ervoor of erna Parkway Drive als headliner van de andere stage
Met als subs: Lamb of God, Evanesence, Disturbed, Alter Bridge. Trivium, BMTH

xydroh

Sunset slot
22 okt 2018
3.444
1.637
Ik dacht dat machine head geen festivals meer doet? Oh fear factory: zalig. Bijna vergeten. Wie is danzig?
tot dit jaar, dit jaar heeft machine head op bloodstock gespeeld als surprise guest, ze zijn eveneens afgestaps van het feit dat ze enkel nog optredens doen met machine head en niemand anders, zie: amon amarth x machine head tour

• Confetti
Waarderingen: Pauly Robin

jonasvh

Support act
15 okt 2019
978
1.012
Als ik realistisch kijk naar alle grote namen die mogelijk zouden kunnen touren volgend jaar kom ik op zoiets uit voor de headliners:

Headliners die alleen zullen komen als 'grote headliner van de dag: Slipknot, Metallica, SOAD, GNR

Kleinere headliners of sub of ms2 afsluiter: Avenged Sevenfold, Motlley Crue, Nightwish, Machine head, Pantera, Faith no more, Ghost, Gojira, Evanesence, parkway drive

Iemand nog een aanvulling?

Als we het toch over dromen hebben, Dan zou ik gaan voor zoiets:
Vrijdag: Metallica met ervoor Avenged Sevenfold als headliner van de andere stage
Vrijdag: SOAD en daarna Nightwish als headliner op de andere mainstage
Zondag: Slipknot met ervoor of erna Parkway Drive als headliner van de andere stage
Met als subs: Lamb of God, Evanesence, Disturbed, Alter Bridge. Trivium, BMTH
Disturbed en Alter Bridge misschien ook al categorie sub, of zijn die nog net een trede lager?

Pauly Robin

Dagopener
18 jan 2016
539
359
40 euro voor de tour van Igorrr, Amenra, Hangman's Chair en Der Weg Einer Freiheit. Daar waren we al bang voor.
Ik vind dat echt wel goedkoop voor Igorrr + amenra. En dan nog even kennis maken met panzerfaust die ik enkel van naam ken.
Misschien ook omdat igorrr bij mij op nummer 4 of 5 staat van favoriete bands ooit.
Ik snap wel dat dit gedurfd is. Maar waarschijnlijk omdat amenra belgen zijn en igorrr niet? Vervoerskosten zijn hoger en vragen zo ook meer geld. Ach ja. 't Is ook maar een vreemde theorie.
Igorrr stond ook verrassend laag op alcatraz. Maar ik denk wel dat ze nog kunnen groeien. Ik denk als grote fan van igorrr dat ze beter eerst een jaartje voor amenra moesten spelen en een volgende keer als grote act. Of eerst de ab headlinen. Vorst staat gelijk aan parkway drive of behemoth + arch enemy headlinen.
Als daar metalbands komen zijn het meestal de grote namen die eventueel kunnen doorgroeien naar sportpaleis zoals volbeat en sabaton.
Dit was even uitleg voor de nederlanders onder jullie. ;)
Edit: Weet je nog wat ik enkele posts geleden zei met bands zoals igorrr die in de toekomst mss doorgroeien? (die lange post) MMaar zo vlug had ik het niet verwacht.
Ook wel opvallend dat om volk te trekken bij nieuwe generatie grotere bands dat ze meestal grotere supports boeken of duo's.

jonasvh

Support act
15 okt 2019
978
1.012
Daar heb ik ze al staan toch? :)
Aha; ik was te snel met op de reageerknop te klikken. Zag ze niet staan in je eerste rijtje "Kleinere headliners of sub of ms2 afsluiter: Avenged Sevenfold, Motlley Crue, Nightwish, Machine head, Pantera, Faith no more, Ghost, Gojira, Evanesence, parkway drive" 🙃

• Leuk
Waarderingen: Loek123

xydroh

Sunset slot
22 okt 2018
3.444
1.637
Ik vind dat echt wel goedkoop voor Igorrr + amenra. En dan nog even kennis maken met panzerfaust die ik enkel van naam ken.
Misschien ook omdat igorrr bij mij op nummer 4 of 5 staat van favoriete bands ooit.
Ik snap wel dat dit gedurfd is. Maar waarschijnlijk omdat amenra belgen zijn en igorrr niet? Vervoerskosten zijn hoger en vragen zo ook meer geld. Ach ja. 't Is ook maar een vreemde theorie.
Igorrr stond ook verrassend laag op alcatraz. Maar ik denk wel dat ze nog kunnen groeien. Ik denk als grote fan van igorrr dat ze beter eerst een jaartje voor amenra moesten spelen en een volgende keer als grote act. Of eerst de ab headlinen. Vorst staat gelijk aan parkway drive of behemoth + arch enemy headlinen.
amenra heeft vorig jaar cirque royal uitverkocht : 3500 plaatsen, ik vermoed dat ze hopen dat die 3500 mensen terug gaan afkomen + wat extra volk voor igorrr, maar ik vrees dat we niet al die 3500 mensen gaan zien als amenra geen headliner is.

ideaal zou zijn dat ze amenra voor de belgische show laten headlinen

• Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

nikita

Support act
27 okt 2018
923
756

Da's dus al 1 zeker goed. Maar niemand lijkt hier erg enthousiast om te zoeken naar mijn geleakte naam (doordat ik dacht dat die hier al lang verraden was). Ik had al geen heel groot enthousiasme verwacht, maar toch iiieeeettttsss meer hahaha.

xydroh

Sunset slot
22 okt 2018
3.444
1.637
Da's dus al 1 zeker goed. Maar niemand lijkt hier erg enthousiast om te zoeken naar mijn geleakte naam (doordat ik dacht dat die hier al lang verraden was). Ik had al geen heel groot enthousiasme verwacht, maar toch iiieeeettttsss meer hahaha.
was er dan al een naam die 100% confirmed is?

Pauly Robin

Dagopener
18 jan 2016
539
359
Disturbed en Alter Bridge misschien ook al categorie sub, of zijn die nog net een trede lager?

amenra heeft vorig jaar cirque royal uitverkocht : 3500 plaatsen, ik vermoed dat ze hopen dat die 3500 mensen terug gaan afkomen + wat extra volk voor igorrr, maar ik vrees dat we niet al die 3500 mensen gaan zien als amenra geen headliner is.

ideaal zou zijn dat ze amenra voor de belgische show laten headlinen
Om even tot rust te komen na een geweldig optrede van igorrr. Iemand van Belgisch limburg? haha Ik heb livebeelden gezien van dour en ook pol and rock festival met aardig veel volk. Ja dour is al tegen de franse grens waar igorrr vandaan is. En pol and rock is gratis. Dus dat zegt nog niks.

Koekdoos

Sunset slot
22 okt 2018
2.520
1.873

Hollywood Vampires met die paar data in Duitsland rondom Graspop data?

Timothy's Monster

Gouden Tip
4 jul 2022
406
339
Ik hoop met jullie mee dat Machine Head weer op de festivals staat volgend jaar. Die Burn My Eyes show van 2019 in de 013 behoort tot de beste shows die ik ooit heb gezien. Nieuwe album vind ik ook ouderwets goed.

nikita

Support act
27 okt 2018
923
756
Mooi artikel, de enige die al stiekem bevestigd is, staat er niet eens tussen :D tenzij podiumafsluiters niet tellen als headliners, maar dan horen er nog enkelen niet in thuis...

Jij was nochtans degene die het hier gemeld heeft hoor :D Helaas dus geen verrassing, denk dat ze op ongeveer elk forum wel als grote kanshebber genoemd werden/worden.
Ik had persoonlijk gehoopt interessantere namen te kunnen ontdekken, maar dit was de enige die ik tijdens graspop bevestigd kreeg.

P22, al ontdek ik nu, met deftig terug te lezen, dat Loek die bevestiging meldde voor download. Oeps 🙃
Anyway, benieuwd of ze er volgende week al iets over onthullen.

Zo moeilijk kan de optelsom niet zijn, vriendjes.

xydroh

Sunset slot
22 okt 2018
3.444
1.637
Zo moeilijk kan de optelsom niet zijn, vriendjes.
dat was het gerucht dat parkway drive afsluiter is voor download maar uiteindelijk wil dit niks zeggen voor graspop. Ik wil volgende week wel eens horen als ze iets lossen over graspop maar ik denk dat het afwachten wordt

Pauly Robin

Dagopener
18 jan 2016
539
359
Even nog wa igorrr gezever sorry. Of toch niet. Op stubru juist de reclame gehoord van amenra + igorrr bij popnieuws. Wel opvallend dat ze niets over igorrr zeiden (de naam één maal vernoemd) en wel over amenra. Zouden ze dan misschien toch uitzonderlijk afsluiten voor België?
Oh en weet iemand of er veel volk stond bij igorrr op alcatraz?

Loek123

Sunset slot
7 nov 2019
2.337
1.749
"dit was de enige die ik tijdens graspop bevestigd kreeg"
ben even de weg kwijt
Om welke band gaat het nu?
als het om parkway drive gaat heb je zeker al 1 enthousiaste persoon

Gebruikers die dit onderwerp bekijken