Graspop Metal Meeting 2023

Koekdoos

Sunset slot
22 okt 2018
2.797
2.218
Natuurlijk wel fijn dat ze eerst de combitickets in de verkoop doen, alvorens met de grote donderdagklepper te komen. Gezien het geringe aantal grote namen ten opzichte van andere dagen zit er wel iets in het vat. Ik vestig toch wel een groot deel van mijn hoop op Metallica. Maar dat combiticket komt er sowieso wel.

Klikte toevallig de juiste pagina aan. Pagina 375 ging t er even over, maar kan ook zijn gewoon het kleine aantal namen ipv specifiek grote namen. Of het ging om donderdag tov de zaterdag en zondag. Want dat is wel iets dat mij opvalt in de clashfinders, dat veel namen zo laat mogelijk zijn gezet met de nog lege plekken allemaal al vroeg in de middag, dat hoeft natuurlijk niet. Er wordt soms gek geplaatst door Graspop.

Ik volg die gedachtegang ook niet helemaal, dat de vrijdag meer grote namen zou hebben dan de donderdag.

donderdag: Epica > Arch Enemy > Ghost > Headliner
vrijdag: Amon Amarth > Gojira > Disturbed > Headliner

Disturbed is misschien wat groter dan epica of arch enemy, maar Ghost lijkt me dan weer groter dan Gojira. ik zie het grote verschil niet zo waar men het hier over heeft?

Disturbed en Gojira natuurlijk wel andersom dan, met Gojira als stage headliner

• Leuk
Waarderingen: Loek123

jamel

Support act
26 jun 2019
788
1.619
@Koekdoos ben je in de gelegenheid om maandag voor 10u die tickets te reserveren? Ik zit toch nog met mijn gescheurde enkelband, dus kan niet werken. Als je geen tijd hebt, wil ik wel die tickets voor je aanklikken voor het geval dat Metallica wordt aangekondigd.

Koekdoos

Sunset slot
22 okt 2018
2.797
2.218
@Koekdoos ben je in de gelegenheid om maandag voor 10u die tickets te reserveren? Ik zit toch nog met mijn gescheurde enkelband, dus kan niet werken. Als je geen tijd hebt, wil ik wel die tickets voor je aanklikken voor het geval dat Metallica wordt aangekondigd.

Ik denk dat het wel gaat lukken. Ben wel aan t werk, maar is m’n tweede baan, waar ik wel net voor de pauze snel dat kan regelen via de telefoon. M’n echte eerste baan is eigenlijk alleen maar middag- en avondwerk het laatste half jaar. Maar je kan t altijd mee in de gaten houden natuurlijk!

Eigenlijk zijn we al zo ver dat voor Metallica, GNR, Kiss, AC/DC en Avantasia een kaartje zouden kopen voor die donderdag. Van wat we kunnen bedenken aan mogelijke headliners in ieder geval. Voor een BMTH moeten er nog wat kleine namen bij.

jamel

Support act
26 jun 2019
788
1.619
Ik denk dat het wel gaat lukken. Ben wel aan t werk, maar is m’n tweede baan, waar ik wel net voor de pauze snel dat kan regelen via de telefoon. M’n echte eerste baan is eigenlijk alleen maar middag- en avondwerk het laatste half jaar. Maar je kan t altijd mee in de gaten houden natuurlijk!

Eigenlijk zijn we al zo ver dat voor Metallica, GNR, Kiss, AC/DC en Avantasia een kaartje zouden kopen voor die donderdag. Van wat we kunnen bedenken aan mogelijke headliners in ieder geval. Voor een BMTH moeten er nog wat kleine namen bij.
Alrighty! Stuur me maar een DM als het toch niet lukt. :)

Ik denk dat het sowieso Metallica, GnR of Kiss gaat worden. Hopelijk weten we het snel zeker!

SneakyDevill

Playlistbediener
6 okt 2017
13
24
Heeft er iemand een lijstje met alle namen voor mij? Dan kan ik er achter zetten of ik het een vette band vindt of niet. Thanks?

Koekdoos

Sunset slot
22 okt 2018
2.797
2.218
Heeft er iemand een lijstje met alle namen voor mij? Dan kan ik er achter zetten of ik het een vette band vindt of niet. Thanks?

Ghost, Gojira, Parkway Drive, Slipknot, Def Leppard, Mötley Crüe

1914, Agnostic Front, Amon Amarth, Anti-Flag, Antimatter, Any Given Day, Arch Enemy, Architects, As I Lay Dying, Asking Alexandria, At The Gates, Avatar, Beast In Black, Behemoth, Billy Talent, Black Mirrors, Bloodywood , Butcher Babies, Cane Hill, Carpenter Brut, Clutch, Cradle Of Filth, Crowbar, Cyclone, Danko Jones, Dark Angel, Deathstars, Delain, Dieth, Dirkschneider , Disturbed, Draconian , Eluveitie, End, Enter Shikari, Epica, Escape The Fate, Evergrey, Exodus, Fever 333, Fields of the Nephilim, Finntroll, Greg Puciato, Halestorm, Hatebreed, Heidevolk, Hippotraktor, Hollywood Undead, Hollywood Vampires, I Prevail, In Flames, Insomnium, Katatonia , Kissin’ Dynamite, Korpiklaani, Kreator, Landmvrks , Legion Of The Damned, Less Than Jake, Life Of Agony, Lionheart, Loathe , Lorna Shore, Marduk, Meshuggah, Molybaron, Monster Magnet, Motionless In White, Novelists, Oceans, Orange Goblin, Orbit Culture, Pantera, Papa Roach, Polaris, Rancid, Russkaja, Seether, Septicflesh, Sick Of It All, Skindred, Sleep Token, Soen, Sólstafir, Spiritbox, Stand Atlantic, Stray From The Path, Testament, The Amity Affliction, The Answer, The Chats, The Ghost Inside, The Halo Effect, The Luka State, The Menzingers, The Raven Age, The Winery Dogs, Three Days Grace, Thundermother, Unearth, Vicious Rumours, Voivod & Watain.

won666

Gouden Tip
17 mei 2019
431
310
Maandag voor de zekerheid rond 9.57 even twee dagtickets donderdag “reserveren”, zodat ik nog wat minuten heb om af te ronden mocht de announcement komen 😅
Hoe bedoelt u reserveren? Ik dacht daar straks ook even slim te zijn en voor overschrijving te kiezen maar die optie hebben ze niet meer 😢

Rockbeer

Geliefde act
6 okt 2016
1.664
968
Hoe bedoelt u reserveren? Ik dacht daar straks ook even slim te zijn en voor overschrijving te kiezen maar die optie hebben ze niet meer 😢
Tickets blijven tien of twintig minuten in je winkelmandje. Als je kort voor tienen een ticket in je winkelwagen gooit kun je dus zonder stress wachten op een aankondiging.

• Leuk
Waarderingen: won666

SneakyDevill

Playlistbediener
6 okt 2017
13
24
En wat is zo''n beetje jou genre? Handig om eerst te weten of een paar referentie bands
Ik wil sowieso alles proberen te luisteren en dan aankruisen wat ik verder wil gaan ontdekken.
Bands die ik tot nu toe vet vindt zijn bijvoorbeeld Pantera, Slipknot, Amon amarth, Gojira, in flames, behemoth, septicflesh, seethed en vast nog wel meer maar ik maak later nog een lijstje van wat ik echt wil zien!

Loek123

Sunset slot
7 nov 2019
2.702
2.297
Ik wil sowieso alles proberen te luisteren en dan aankruisen wat ik verder wil gaan ontdekken.
Bands die ik tot nu toe vet vindt zijn bijvoorbeeld Pantera, Slipknot, Amon amarth, Gojira, in flames, behemoth, septicflesh, seethed en vast nog wel meer maar ik maak later nog een lijstje van wat ik echt wil zien!
anderen zullen vast een stuk meer aanraders voor je hebben maar denk dat je The Halo Effect wel vet zal vinden. hele band bestaat uit ex leden van In Flames

Orbit Culture en Lorna shore wellicht ook

• Leuk
Waarderingen: duck en SneakyDevill

Piet

Randprogramma
24 mrt 2022
152
73
Klikte toevallig de juiste pagina aan. Pagina 375 ging t er even over, maar kan ook zijn gewoon het kleine aantal namen ipv specifiek grote namen. Of het ging om donderdag tov de zaterdag en zondag. Want dat is wel iets dat mij opvalt in de clashfinders, dat veel namen zo laat mogelijk zijn gezet met de nog lege plekken allemaal al vroeg in de middag, dat hoeft natuurlijk niet. Er wordt soms gek geplaatst door Graspop.

Disturbed en Gojira natuurlijk wel andersom dan, met Gojira als stage headliner
Het kan toch dat de acts voor de mainstages nog niet bekend zijn?
Arch Enemy, As i Lay Dying, At the Gates, Cradle of Filth, Epica kunnen op de Main, maar ook als afsluiter tent.
Ik verwacht sowieso Papa Roach op de Main, wellicht aangevuld met Escape the Fate?
Op donderdag kunnen Hatebreed, Disturbed, Hollywood Undead,Delain, AMon Amarth, Seether makkelijk op de main.
Dus ik zie het probleem niet helemaal.

saurus

Randprogramma
4 feb 2019
201
141
Dank voor de aanvulling en goede bron. Ik vraag mij nu wel af hoe accuraat het is, omdat 52.000 dagbezoekers x4 niet uitkomt op 220.000 totaal voor het festival zoals dit jaar het geval was. Dan zouden er toch nog wat meer combitickets en/of losse tickets verkocht moeten zijn dit jaar?
Volgens mij zijn er 55.000 tickets per dag.
42500 of 45000 combi
12500 of 10000 dagtickets
Dan kom je wel aan 220.000 tickets in totaal.

Piet

Randprogramma
24 mrt 2022
152
73
Evanescene, Nightwish, NOFX, Angus Macsix, Gwar, Napalm Death liggen waarschijnlijk nog op de planken.
Ook Ville Valo zag ik al voorbij komen, maar of die snel op GMM zal staan?
Bring me the Horizon staat op Download als headliner..maar dat hoeft niet te betekenen dat ze een festivaltour doen..

festivalryo

Gouden Tip
9 feb 2019
479
596
Bring me the Horizon staat op Download als headliner..maar dat hoeft niet te betekenen dat ze een festivaltour doen..
They were initially part of the first Rock Am Ring & Rock Im Park announcement. The post was removed though. A festival tour is likely.

1880

Campingartiest
2 jul 2022
82
62
Het kan toch dat de acts voor de mainstages nog niet bekend zijn?
Arch Enemy, As i Lay Dying, At the Gates, Cradle of Filth, Epica kunnen op de Main, maar ook als afsluiter tent.
Ik verwacht sowieso Papa Roach op de Main, wellicht aangevuld met Escape the Fate?
Op donderdag kunnen Hatebreed, Disturbed, Hollywood Undead,Delain, AMon Amarth, Seether makkelijk op de main.
Dus ik zie het probleem niet helemaal.
Cradle of filth is zo een band dat beter tot zijn recht komt in de marquee. Dus ik denk dat je die mag schrappen van het mainstage lijstje. De rest grote kanshebbers.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken