Graspop Metal Meeting 2023

jamel

Support act
26 jun 2019
799
1.641
Na al een tijdje hier mee te hebben gelezen nu ook maar een account aangemaakt .

Combitickets en 4 persoons Bungalow op Metal Park zijn ook hier binnen !

Nu hopen dat Metallica er als headliner nog bij komt ,dat zou het voor mij helemaal compleet maken
Welkom, Patrick! En ik hoop met je mee. :)

• Leuk
Waarderingen: PatrickV

PreFXDesigns

Playlistbediener
10 sep 2021
35
64
Ik heb deze week twee, ik bedoel onverwachts drie grote concerten gezien.
Evanescence met within temptation.
Nightwish
Nightwish: donderdag mss nog?
Within temptation: dit jaar neit, want vorig jaar wel
evanescence: mss headliner 2 na nightwish?
Want het publiek was meer mee met evanescence dan met within temptation vreemd genoeg. En evanescence speelde na within temptation. Speelde evanescence maandag ook als "headliner" in paleis 12? Ik was er de dinsdag.
Verder hoop ik nog op SOAD ipv metallica. Als nightwish of evanescence niet komen.
VV villa hoe heten ze ook weer? De zanger van him?
't Is maar dat graspop iemand die ik ken content kan maken als vv en evanescence kunnen komen.
Ik ben de maandag naar Worlds Collide tour gegaan. Evanescence speelde eerst en Within temptation sloot de avond af. Ik had zo gevoel dat de sfeer veel beter was tijdens WT dan tijdens EV. Ik dacht daarom ook dat EV eerst speelde want volgens het patroon (zie setlist.fm data) zou WT eerst moeten spelen. Maar misschien omdat het meerendeel fan is van WT wouden de organisatoren voorkomen dat een deel van het publiek al vertrekte na de eerste headliner. Deze logica lijkt dus niet van toepassing geweest te zijn. Heb gehoord dat Sharon en Amy in Düsseldorf een duet hebben gezonden tijdens "The Reckoning". Spijtig dat wij dat niet hebben gekregen :cry:

Btw, Combi tickets zijn BINNNEEUUH!

Koekdoos

Sunset slot
22 okt 2018
2.820
2.259
Was er nou ook een theorie over het aantal grote mainstage namen op de donderdag en vrijdag? Dat de vrijdag in verhouding meer grote namen al had en dus misschien zo'n setting zou zijn zoals afgelopen editie de zaterdag met Korn, FFDP en Judas Priest? En de donderdag misschien meer een dragende headliner?

• Leuk
Waarderingen: festivalryo

Dr. Hannibal

Sunset slot
24 nov 2013
3.449
1.211
Was er nou ook een theorie over het aantal grote mainstage namen op de donderdag en vrijdag? Dat de vrijdag in verhouding meer grote namen al had en dus misschien zo'n setting zou zijn zoals afgelopen editie de zaterdag met Korn, FFDP en Judas Priest? En de donderdag misschien meer een dragende headliner?
Op basis van het aantal grote mainstage namen zou ik dat niet direct zeggen eigenlijk, als ik die nu naast elkaar leg lijkt dat te weinig te verschillen om grote conclusies aan te hangen. Ik denk vooral dat die donderdag toch weer is toegevoegd vanwege een extra beschikbare grote klapper, en ga er dus logischerwijs wel vanuit dat die op donderdag zal staan. Vrijdag is dan in mijn hoofd logischerwijs een kleinere headliner, met name vanwege het totale kostenplaatje over de gehele line up.

(Al noemde iemand laatst nog de dubbele headline set optie die Metallica op Download doet... Zie het niet echt gebeuren maar wauw, wat zou dat vet zijn zeg. In theorie kan het?)

• Leuk
Waarderingen: saurus en festivalryo

Koekdoos

Sunset slot
22 okt 2018
2.820
2.259
Wat me wel opvalt aan alle clashfinders is dat ze allemaal de mainstages op donderdag om 12:00 of iets dergelijks laten beginnen. Dat was dit jaar pas om 14:30 uit het hoofd. Benieuwd wat ze daarmee gaan doen, want met de aangekondigde namen was donderdag ook degene met de minste namen.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo

festivalryo

Gouden Tip
9 feb 2019
486
623
When do you think we will get a poster for 2023? Once all headliners are announced? I think they should release one as soon as possible. It's way easier to send a jpeg to a friend ("look at this line-up, you want to go?") than it is to list all potentially interesting bands. Might help with ticket sales. Also, posters are fun 😄

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

won666

Gouden Tip
17 mei 2019
433
315
Op basis van het aantal grote mainstage namen zou ik dat niet direct zeggen eigenlijk, als ik die nu naast elkaar leg lijkt dat te weinig te verschillen om grote conclusies aan te hangen. Ik denk vooral dat die donderdag toch weer is toegevoegd vanwege een extra beschikbare grote klapper, en ga er dus logischerwijs wel vanuit dat die op donderdag zal staan. Vrijdag is dan in mijn hoofd logischerwijs een kleinere headliner, met name vanwege het totale kostenplaatje over de gehele line up.

(Al noemde iemand laatst nog de dubbele headline set optie die Metallica op Download doet... Zie het niet echt gebeuren maar wauw, wat zou dat vet zijn zeg. In theorie kan het?)
Om op uw haakjes in te gaan. Meestal als ze dat doen (ook in Amerika) is daar een dag tussen. Dus hier zou het al donderdag en zaterdag of vrijdag en zondag moeten zijn. Maar zaterdag en zondag zitten vrees ik al vol voor headliners. Al weet ik wel niet hoe bv Parkway Drive is aangekondigd. Als headliner of afsluiter. Metallica - Slipknot - late night show PWD (op GMM 2018 ook nog na Iron Maiden) lijkt mij op zich niet onmogelijk maar ik durf ook m'n geld er niet op in te zetten.

jamel

Support act
26 jun 2019
799
1.641
Om op uw haakjes in te gaan. Meestal als ze dat doen (ook in Amerika) is daar een dag tussen. Dus hier zou het al donderdag en zaterdag of vrijdag en zondag moeten zijn. Maar zaterdag en zondag zitten vrees ik al vol voor headliners. Al weet ik wel niet hoe bv Parkway Drive is aangekondigd. Als headliner of afsluiter. Metallica - Slipknot - late night show PWD (op GMM 2018 ook nog na Iron Maiden) lijkt mij op zich niet onmogelijk maar ik durf ook m'n geld er niet op in te zetten.
Parkway Drive is headliner en Slipknot is populair genoeg om zelf een dag te dragen. Ik durf al mijn geld erop te zetten dat Metallica niet op de zaterdag op Graspop staat.

won666

Gouden Tip
17 mei 2019
433
315
Parkway Drive is headliner en Slipknot is populair genoeg om zelf een dag te dragen. Ik durf al mijn geld erop te zetten dat Metallica niet op de zaterdag op Graspop staat.
Ook een reden dat ik mijn geld daar niet op durf in te zetten. Slipknot draagt idd zelf een dag.

• Leuk
Waarderingen: jamel

festivalryo

Gouden Tip
9 feb 2019
486
623
Screenschot? Do you know for festivals or Arena shows?
No I didn't take one in time, the page has been removed already, many people in the festivalsunited Metallica thread have confirmed this though, if you're keen on reading more about it.

The ticket alert page doesn't usually give away specific dates. However, if an artist appears on there, it's only a matter of time before the announcement follows.

• Leuk
Waarderingen: won666

festivalryo

Gouden Tip
9 feb 2019
486
623
28 november zoals eerder aangegeven door iemand?
Rock Am Ring has only announced Die Toten Hosen as a headliner so far (and they won't sell too many tickets). I'm sure they'll announce at least one more headliner within the next week or two, so they can boost ticket sales ahead of christmas season. Monday isn't too unlikely.

Also, they've stated that "things will get loud" with the remaining headline slots. Probably two metal/hard rock headliners.

Loek123

Sunset slot
7 nov 2019
2.714
2.336

Ik volg die gedachtegang ook niet helemaal, dat de vrijdag meer grote namen zou hebben dan de donderdag.

donderdag: Epica > Arch Enemy > Ghost > Headliner
vrijdag: Amon Amarth > Gojira > Disturbed > Headliner

Disturbed is misschien wat groter dan epica of arch enemy, maar Ghost lijkt me dan weer groter dan Gojira. ik zie het grote verschil niet zo waar men het hier over heeft?
Combi tickets weer binnen!
Nu voor de grap een wilde theorie: AC/DC donderdag, Metallica vrijdag ;p
De één wil AC/DC en Metallica er nog bij zetten, de ander wilt Metallica en Slipknot op 1 dag hebben.
een combiticket kost 299 euro hè jongens, geen 500.

Gebruikers die dit onderwerp bekijken