Graspop Metal Meeting 2023

MetalLimbo

Geliefde act
22 nov 2017
1.920
1.072
Eigenlijk combinatie van dit vooral. De vrijdag en zaterdag hebben momenteel eigenlijk beide maar twee must sees als we er zouden zijn, waarvan we waarschijnlijk maar van één van de vier ook daadwerkelijk een los concert ticket zouden kopen. Er zijn genoeg bands waar we ons wel zouden vermaken, maar zoals Jonas en Simoni al aangeven, is dat naast de 2x60 euro ticket ook nog 2x15 euro parkeren, en een flink aantal bonnen aan voedsel. Gaat al vrij snel richting de 300 euro extra voor twee dagen zonder echt goede dagopvulling en ook geen headliners die ons aanspreken. We luisteren wel nu naar verschillende bands op de line up om te kijken of er iets bij zit, maar er zit eigenlijk nog niks bij wat een instant "wow"-effect geeft, zoals we dat hadden bij Beast in Black, Devin Townsend of dArtagnan. Die sloegen in als een bom en was gewoon meteen "dit willen we live zien".

De zaterdag is voor ons zelfs zo dramatisch dat we zelfs met een combiticket niet zouden gaan op basis van de huidige line up. En volgens mij was de zaterdag al zo goed als compleet met in de 30 namen? Maar het is voornamelijk een kwestie van geld besparen door de huidige economie in combinatie met dat we begin van het jaar gaan verhuizen en dat ook een pak geld gaat kosten met van alles aan nieuw meubilair en elektronica.

Het is uiteindelijk natuurlijk wel een soort afweging van als je niet gaat, ontdek je ook niet snel iets nieuws, maar op die zondag hebben we al een paar mooie opvullers, als ze niet clashen met de bands waarvoor we een ticket kopen. Voor de zondag zitten we nu op het volgende schema:

Willen we zien:
- Motley Crue
- Def Leppard
- Three Days Grace
- Hollywood Vampires
- Dirkschneider

Als het niet clasht met bovenstaand:
- Katatonia
- Kissin' Dynamite
- Bloodywood
- Stand Atlantic
- Eluveitie

Moeten nog een paar dingen luisteren, maar zoiets zal het worden waarschijnlijk. Langzaam breiden we iets uit in muzieksmaak...
Ik denk dat die uitbreiding in muzieksmaak bij vrijwel iedereen langzaam gaat, bij mij in ieder geval wel (en is nog steeds gaande).
Soms heb je gewoon net die ene band, dat ene liedje of dat ene optreden nodig dat voor de klik zorgt, en dan rol je vaak vanzelf verder het konijnenhol in. ;)

Heb jij overigens al eens gehoord van Golden Age Rock Festival in Luik?
Klein indoor festival met main stream old school hardrock en metal bands.
Zijn pas 2 edities van geweest, in 2019 en 2022.
Kan me vergissen natuurlijk, maar lijkt me best iets voor jou en anderen hier? :)

1669373113576.png
1669373236266.png

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass en nikita

Simoni

Randprogramma
1 jun 2022
139
129
Mijn programma zit ramvol en ik vermijd meestal alles met -core en ik heb zelfs geen ruimte voor thrash tenzij er verder veel clasht...
Ik ga ook een groot probleem hebben. Ik ben de Festileaks Spotify aan het luisteren, en bijna elke song die voorbij komt denk ik potver, die wil ik wel eens zien. Hoe begin ik hier aan...

Gisteravond tijdens volleyballen m'n enkelband gescheurd, dus zit met het pootje omhoog nieuwe bandjes te ontdekken. Molybaron had ik bijvoorbeeld nog nooit van gehoord, maar holy moly wat een heerlijke band is dat! Die gaat met stip op de mustsee lijst.
Veel beterschap Jamel!

• Geweldig
Waarderingen: jamel

Rick1617899545

Support act
20 nov 2014
1.220
363
Ook maar eens een lisjtje gemaakt om te zien of een combitciket de moeite is.
Zonder inluisteren kom ik tot deze bands die ik graag zou willen zien:

Do
At The Gates - Arch Enemy - Epica - Evergrey - Ghost - Molybaron - Papa Roach- Spiritbox - The Raven Age- The Winery Dogs

Vr
Amon Amrth - Black Mirros - Clutch - Delain - Disturbed - Fever 333 - Gojira - The Answer - Thundermother

Za
Architects - Exodus - Halestorm - In Flames - Pantera - Parkway Drive Skindred - Slipknot - Soen Testament

Zondag
Def Leppard - Dirkschneider - Eluveitie - Enter Shikari - Hollywood Vampires Katatonia- Monster Magnet - Motley Crue

Nu mijn zoon weer terug naar de metal krijgen en vader en zoon gaan een mooi lang weekend tegemoet :D

Laatst bewerkt:

nikita

Support act
27 okt 2018
934
768
Gisteravond tijdens volleyballen m'n enkelband gescheurd, dus zit met het pootje omhoog nieuwe bandjes te ontdekken. Molybaron had ik bijvoorbeeld nog nooit van gehoord, maar holy moly wat een heerlijke band is dat! Die gaat met stip op de mustsee lijst.
Schermafbeelding 2022-11-25 om 11.53.08.png

Hier zat ik ook net aan en dacht, hmmm, die moet precies wel eentje omhoog schuiven, beetje Devin Townsend vibes maar minder extréém :LOL:

Veel beterschap! Wel een goede timing, met zo'n pakketje namen die ter gezelschap voor je gedropt werden.
Lesgeven vanop afstand wordt niet meer toegepast na alle ontdekkingen tijdens corona?

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: MetalLimbo en jamel

Piet

Campingartiest
24 mrt 2022
80
24
Donderdag:
Must: Beast in Black, Papa Roach
Ook leuk: Ghost, Arch Enemy, Cradle of Filth

Vrijdag:
Must: Amon Amarth, Disturbed, Seether
Ook leuk: Behemoth, Thundermother

Zaterdag:
Must: In Flames, Danko Jones, Pantera (afvink dingetje),
Ook leuk: Korpiklaani, Skindred, Slipknot, Dark Angel, Halestorm

Zondag:
Must:
Ook leuk: Def Leppard, Motley Crue, Kreator, Monster Magnet, Hollywood Vampires, Udo, Avatar, Deathstars

• Leuk
Waarderingen: jonasvh

jamel

Dagopener
26 jun 2019
633
1.174
Bekijk bijlage 3180

Hier zat ik ook net aan en dacht, hmmm, die moet precies wel eentje omhoog schuiven, beetje Devin Townsend vibes maar minder extréém :LOL:

Veel beterschap! Wel een goede timing, met zo'n pakketje namen die ter gezelschap voor je gedropt werden.
Lesgeven vanop afstand wordt niet meer toegepast na alle ontdekkingen tijdens corona?
Ja, prachtige band! Veel zin in om hun catalogus verder te gaan ontdekken.

Dankjewel!! Wat betreft het lesgeven: ik werk als trainer in de GGZ en gehandicaptenzorg. Een van mijn opdrachten is lesgeven op een praktijkgerichte opleiding voor mensen waarvoor regulier onderwijs een stap te ver is. En helaas is op afstand lesgeven voor die groep niet haalbaar. Maar gelukkig heb ik een collega die mij komende week kan vervangen. :)

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

xydroh

Sunset slot
22 okt 2018
3.468
1.657
103 toch? We hadden er 6 en het zijn er nu 109… Ook ik heb ze geteld gisteren. Of is er iemand van afgegaan in de tussentijd?
er waren ook 41 first timers en toen werd het 40. ik denk dat er last minute een nieuwe band heeft afgezegd en dat de aankondiging gewoon niet aangepast werd

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
6.550
4.232
Kende je die nog niet? Inderdaad een topband die de terechte doorbraak lijkt te krijgen. Jaartje of 4 geleden in Baroeg gezien als voorprogramma en al erg onder de indruk. Dit jaar op Werchter maakte ze het ook weer waar. Moet je gaan zien!

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

jonasvh

Support act
15 okt 2019
1.012
1.070
Hoeveel groot is de kans dat Mettelica naar graspop komt? ikzelf denk dat ze best wel een grote kans hebben dat ze komen.
first of all: welkom op het forum.
Tja. Hoe groot of klein de kans is... Is gokken natuurlijk.
Ze staan de week voor Graspop exclusief of Download. Vorig jaar hebben ze een groot deel festivals meegepikt dus het is een samenhangsel van omstandigheden die ervoor kunnen zorgen dat ze naar Graspop komen...

Hoe dan ook is het volgens mij 50/50 kans dat het ofwel Metallica, ofwel Guns N Roses zal worden.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

jamel

Dagopener
26 jun 2019
633
1.174
Kende je die nog niet? Inderdaad een topband die de terechte doorbraak lijkt te krijgen. Jaartje of 4 geleden in Baroeg gezien als voorprogramma en al erg onder de indruk. Dit jaar op Werchter maakte ze het ook weer waar. Moet je gaan zien!
Nee, nooit eerder van gehoord. Gelukkig maar ook, dat is voor mij ook Graspop: ontdekken van nieuwe pareltjes.

Haha Jos, zoals jij al zei: ik denk dat wij elkaar met enige regelmaat tegen gaan komen bij bandjes op Graspop. :D

• Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

jonasvh

Support act
15 okt 2019
1.012
1.070
Ik kom uit op een totaal van 109 bands. -6 gekende headliners = 103 nieuwe.
Inderdaad 39 first timers. Maar er was toch een band aangekondigd als nieuwkomer, die er eigenlijk al stond (aantal pagina's geleden vermeld dacht ik, kan niet op de naam komen).

Edit: Spiritbox werd eruit gehaald. komt op herhaling zoals aangehaald door @Rockbeer.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Koekdoos

Sunset slot
22 okt 2018
2.559
1.911
Ik denk dat die uitbreiding in muzieksmaak bij vrijwel iedereen langzaam gaat, bij mij in ieder geval wel (en is nog steeds gaande).
Soms heb je gewoon net die ene band, dat ene liedje of dat ene optreden nodig dat voor de klik zorgt, en dan rol je vaak vanzelf verder het konijnenhol in. ;)

Heb jij overigens al eens gehoord van Golden Age Rock Festival in Luik?
Klein indoor festival met main stream old school hardrock en metal bands.
Zijn pas 2 edities van geweest, in 2019 en 2022.
Kan me vergissen natuurlijk, maar lijkt me best iets voor jou en anderen hier? :)

Bekijk bijlage 3178
Bekijk bijlage 3179

Interessant! Ga ik in de gaten houden!

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Geliefde act
22 nov 2017
1.920
1.072
Hoeveel groot is de kans dat Mettelica naar graspop komt? ikzelf denk dat ze best wel een grote kans hebben dat ze komen.
Welkom!
Lees even de voorgaande 380 pagina's, daar zal de naam Metallica waarschijnlijk zo'n 2000 x genoemd zijn... :ROFLMAO:
De algemene mening hier is inderdaad dat er dit jaar door allerlei gunstige omstandigheden een serieuze kans is dat Metallica voor het eerst op GMM zal staan.
Hoe groot die kans is durf ik me echter niet aan te wagen..

Gebruikers die dit onderwerp bekijken