Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Mijn planning is als volgt, maar daar zal zoals altijd hier en daar wel een paar uur toogplakken tussen komen en als gevolg daarvan ook hier en daar eens een recuperatie- en rustperiode. Voor het eerst in meer dan 20 jaar had ik ook getwijfeld om te komen naar Graspop omdat de affiche me minder aansprak, maar eenmaal besloten om toch te gaan toch meer dan genoeg goede bands gevonden na het inluisteren. Met dank ook aan de enthousisaste presentaties hier van de bands
Donderdag
1914
Orbit Culture
Butcher Babies ev. nog een stukje van Tom Morello vanop afstand
Marduk
Septicflesh
Arch Enemy
At The Gates
My Dying Bride (Ghost missen is één van mijn vier grote clashes van het weekend, maar keuze gemakkelijk gemaakt want My Dying Bride één van mijn absolute favoriete groepen)
Cradle of Filth
Vrijdag
Black Mirrors (al klonk Blind Channel ook niet slecht, maar BM lijkt me wel tof om de dag opt gemak te beginnen, mooie stem en ik verwacht wel sfeer)
Saltatio Mortis
Legion of Doom (misschien eerst nog een stukje van Crowbar meepikken)
Heidevolk (met nadien eventueel nog stukje van Planet of Zeus ook)
Finntroll (jammer dat ze samenstaan met Hatebreed, daarvan dan nog einde meevolgen)
Behemoth
Amon Amarth
Watain
Gojira (zal afhangen van hoe goed Watain is of ik stukje mis)
Machinehead
covergroep Metallica was de vrijdag zeker he? Dan staan die ook al op het lijstje
Zaterdag
Als ik vroeg genoeg op ben stukje van Mimi Barks gaan zien, vorig jaar was Dana Dentata ook wel even vermakelijk voor even.
maar dus alleszins op tijd door voor Noctem
Heriot
Schizophrenia (waarom Noctem-Heriot-Schizophrenia niet gewoon achter elkaar programmeren in dezelfde tent???)
Dan misschien Antimatter en Cyclone, maar grootste kans is dat dit even toogplakken wordt
Draconian (als ik op tijd van de toog weggeraak)
Legion of the Damned (tenzij ik nog altijd aan de toog sta)
Dan komt er een serieus gat, zeker door het wegvallen van Exodus. Dus hopelijk stevige vervangers en anders misschien even rusten om klaar te staan voor wat er 's avonds nog komt. Heel misschien Dark Angel.
Korpiklaani (dit is echt een belachelijke clash met zowel Solstafir als Pantera. Phil Anselmo twee keer gezien afgelopen jaren dus vandaar de keuze voor Korpiklaani, als ik er op tijd geraak eventueel begin van Solstafir meepikken)
Life of Agony Als ik nog niet helemaal kapot ben van aan de toog Slipknot meevolgen
Zondag
Hippotraktor
Dieth (maar nog niet helemaal overtuigd, zou ook eet- of rustmoment kunnen worden)
Insomnium
Dirkschneider (ook hier afhankelijk van hoe goed Insomnium is of ik stukje mis, pijnlijke clash ook)
Lorna Shore (ook dit is een heel pijnlijke clash met Avatar die ik ook goed vind, maar al paar keer heb gezien)
Hellmut Lotti goes Metal Misschien stukje Katatonia, maar afhankelijk van wat het lichaam zegt zal het wel ofwel toog ofwel rusten worden
Heel misschien Voivod, kans is klein
The Halo Effect als ik tegen dan wakker ben/niet meer aan de toog sta
Eluveitie
Kreator
Als ik mijn lijstje zo even bekijk: de Folkmetal is bijzonder goed vertegenwoordigd dit jaar, kan ik alleen maar blij om zijn.
Maar wel weinig Black Metal dit jaar, wat wel heel spijtig is, dus dat mag er zeker nog bijkomen voor mij ook als vervanger van één van de afvallers. Ancient RItes bijvoorbeeld zou wel de max zijn.
Ik dacht, ik bekijk eens het weer op lange termijn...
Freemeteo.nl geeft op 11 en 12 juni kans op sneeuw. Die kan meteen de vuilbak in.
Accuweather heeft 4 dagen hetzelfde aan, 14-23 graden, zonnig.
Uiteraard niet betrouwbaar.
Al die dingen moeten nog bekend gemaakt worden inderdaad. Vermoeden is dat de Skullies nieuwe digitale tokens zijn, maar daar is nog geen zekerheid over voor zover ik weet.
- line up classic rock cafe, metaldome nachtprogramma
- plattegrond festivalterrein
- verkoop parkeertickets
- gaan ze ook met digitale bonnen werken net als Werchter?
- 3 cancellations en hun vervangers, tijdschema zal wel weer worden aangepast.
Al die dingen moeten nog bekend gemaakt worden inderdaad. Vermoeden is dat de Skullies nieuwe digitale tokens zijn, maar daar is nog geen zekerheid over voor zover ik weet.
Wellicht ja. Maar welke rol die Bonsai app nu precies gaat spelen is me ook nog niet helemaal duidelijk. En waarom dat icoontje op de Inferno plattegrond dan een wifi symbooltje boven die skull zou hebben, als het gewoon om een 3D geprint decoratie item gaat, snap ik ook niet helemaal. Maar ik wacht rustig af op meer info. Wellicht heb je gelijk en is dat alles wat het is.
Wellicht ja. Maar welke rol die Bonsai app nu precies gaat spelen is me ook nog niet helemaal duidelijk. En waarom dat icoontje op de Inferno plattegrond dan een wifi symbooltje boven die skull zou hebben, als het gewoon om een 3D geprint decoratie item gaat, snap ik ook niet helemaal. Maar ik wacht rustig af op meer info. Wellicht heb je gelijk en is dat alles wat het is.
Ja die Bonsai app is voor nu alleen voor Belgische bezoekers. Een slimme finntech oplossing om (o.a) Apple Pay beschikbaar te maken.
Wordt aantrekkelijk gemaakt met wat extra's maar niet veel spannends verder.
Skullies icoon staat ook op de GMM 23 plattegrond van het festival terrein in de app.
Ha, inderdaad, plattegrond zit er al in. My GMM23 > My Places > Go To Map, en dan een willekeurige locatie aanklikken.
Eerste wat me opvalt: stukje bomen en foodtrucks tussen Jupiler Stage en Metal Dome van de plattegrond van vorig jaar is weg, foodtrucks zijn naar de uiterste hoek links verplaatst, en de Jupiler Stage heeft zo inderdaad meer ruimte:
Ha, inderdaad, plattegrond zit er al in. My GMM23 > My Places > Go To Map, en dan een willekeurige locatie aanklikken.
Eerste wat me opvalt: stukje bomen en foodtrucks tussen Jupiler Stage en Metal Dome van de plattegrond van vorig jaar is weg, foodtrucks zijn naar de uiterste hoek links verplaatst, en de Jupiler Stage heeft zo inderdaad meer ruimte:
De Rooie Jager Area is weg (Schlager hut/Moose bar)...Ik weet van Erik zelf (De Jager) dat hij dit jaar in de Classic Rock staat en die area er ook niet is.
Ja die Bonsai app is voor nu alleen voor Belgische bezoekers. Een slimme finntech oplossing om (o.a) Apple Pay beschikbaar te maken.
Wordt aantrekkelijk gemaakt met wat extra's maar niet veel spannends verder.
Skullies icoon staat ook op de GMM 23 plattegrond van het festival terrein in de app.
Eerste wat me opvalt: stukje bomen en foodtrucks tussen Jupiler Stage en Metal Dome van de plattegrond van vorig jaar is weg, foodtrucks zijn naar de uiterste hoek links verplaatst, en de Jupiler Stage heeft zo inderdaad meer ruimte
Jupiler stage heeft inderdaad meer ruimte
Die bottleneck bij jupiler stage is ook verdwenen, heel fijn
grootste verandering die ik tot nu toe zie: ze hebben een tribune neergezet bij de jupiler stage! dat is wel heel vet
EDIT: Die constructie die er stond bij de mainstages, met een grote overdekte tent met tafels, en aan de voorkant van de tent een grote tribune, lijkt gekopieerd te zijn naar de jupiler stage. Dit zorgt ook direct voor veel meer zitplekjes in de schaduw. hele goede verandering