Graspop Metal Meeting 2023

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Op efestivals gaat het gerucht rond dat Metallica op twee dagen Download zal headlinen volgend jaar (ze hebben een XL editie daar in 2023 vanwege jubileum)

Aangezien Metallica dit jaar al Hellfest en Copenhell doet (die zijn tegelijk met Graspop) en ook dit jaar al op Werchter staat, zie ik het nog steeds wel als een mogelijkheid dat ze volgend jaar op Graspop staan. Kans blijft klein, maar 2023 lijkt me er wel het jaar voor.

Kans is natuurlijk nihil, maar hoe kijken jullie aan tegen een dubbele headline show van Metallica op Graspop? Bijvoorbeeld donderdag en zaterdag ofzo om maar wat te noemen. Van mij hoeft het niet trouwens.

Kans dat Metallica op Graspop staat is natuurlijk al klein, en de kans dat ze 2x spelen is nog veel kleiner, maar vond het gewoon een leuk idee om even in de groep te gooien en iedereen zijn mening te horen.
Inderdaad. Als het ooit gaat gebeuren voor Graspop dan is 2023 het jaar. Ik hoop het van harte. Het zal wat doen qua sfeer op die dag (ander publiek) maar de grootste metalband ooit moet toch een keer op het grootste metalfestival van de Benelux gestaan hebben?

Verder wel met Koekdoos eens, een keer is genoeg. Er komen hier al zoveel mooie namen voorbij dat ik een tweede keer zonde zou vinden van de bands die hiervoor moeten afvallen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.066
7.209
is dat niet een draad in een wishlist topic?
Nee, ze hebben het over een "twitter rumour" dat metallica twee dagen zou spelen.

Ik wil niet zeggen dat het een geloofwaardig gerucht is hoor, daar heb ik geen idee van. Was gewoon iets dat ik had gelezen en ik dacht ik gooi het hier eens neer.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.025
Inderdaad. Als het ooit gaat gebeuren voor Graspop dan is 2023 het jaar. Ik hoop het van harte. Het zal wat doen qua sfeer op die dag (ander publiek) maar de grootste metalband ooit moet toch een keer op het grootste metalfestival van de Benelux gestaan hebben?

Verder wel met Koekdoos eens, een keer is genoeg. Er komen hier al zoveel mooie namen voorbij dat ik een tweede keer zonde zou vinden van de bands die hiervoor moeten afvallen.

Hoe zou de sfeer anders worden? Natuurlijk meer volk bij de mainstage vanaf het begin, maar verder natuurlijk wel gewoon mensen die de muziek van de andere bands waarschijnlijk goed kunnen hebben.

Hoop wel dat een Metallica niet te veel zorgt voor een snelle uitverkoop en het mislopen van tickets van trouwe bezoekers.

En benieuwd of ze zo’n “snakepit” erbij willen hebben.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
we dachten ook dat rammstein nooit ging lukken, en toch was het daar opeens, als metallica er ooit staat is 2023 wel het jaar om het te doen omdat werchter ze niet 2 jaar na mekaar zal boeken. Ik ben alleszins benieuwd
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Hoe zou de sfeer anders worden? Natuurlijk meer volk bij de mainstage vanaf het begin, maar verder natuurlijk wel gewoon mensen die de muziek van de andere bands waarschijnlijk goed kunnen hebben.

Hoop wel dat een Metallica niet te veel zorgt voor een snelle uitverkoop en het mislopen van tickets van trouwe bezoekers.

En benieuwd of ze zo’n “snakepit” erbij willen hebben.
Het Metallica publiek is enigszins berucht in de festivalwereld. Hangen de hele dag voor de mainstage zonder interesse voor de andere bands. Maar ik ben benieuwd hoe dat op Graspop gaat werken als er ook daadwerkelijk allemaal metalbands voor spelen. RW zet doodleuk Lewis Capaldi en Bazart voor Metallica neer. Ja, dat is vragen om problemen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.066
7.209
Inderdaad. Als het ooit gaat gebeuren voor Graspop dan is 2023 het jaar. Ik hoop het van harte. Het zal wat doen qua sfeer op die dag (ander publiek) maar de grootste metalband ooit moet toch een keer op het grootste metalfestival van de Benelux gestaan hebben?

Verder wel met Koekdoos eens, een keer is genoeg. Er komen hier al zoveel mooie namen voorbij dat ik een tweede keer zonde zou vinden van de bands die hiervoor moeten afvallen.
Kon het zelf niet beter verwoorden, dit is precies hoe ik er ook over denk.

Ik ben benieuwd, over enkele maanden als de eerste festivals beginnen met het aankondigen van hun headliners zullen we meer weten
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
167
234
Zo,na Graspop nu ook Hellfest gehad.Metallica was een geweldige afsluiter.Ze hadden het erg naar de zin,en benadrukten dat ze het zo vreemd vonden dat ze dit geweldige festival niet eerder hadden gespeeld.Hopelijk zet het ze in de richting om volgend jaar ook een feestje te willen bouwen op Graspop.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Volgens Het Nieuwsblad : Festivalgangers keerden niet enkel met een gelukzalig gevoel van Graspop terug, op sociale media getuigen verschillende mensen dat ze geloven dat ze daar corona opliepen. Met nog een druk festivalseizoen voor de boeg roepen virologen op om – naast goed te genieten – ook voorzichtig te zijn.

Dat zal voor andere festivals ook zo zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Volgens Het Nieuwsblad : Festivalgangers keerden niet enkel met een gelukzalig gevoel van Graspop terug, op sociale media getuigen verschillende mensen dat ze geloven dat ze daar corona opliepen. Met nog een druk festivalseizoen voor de boeg roepen virologen op om – naast goed te genieten – ook voorzichtig te zijn.

Dat zal voor andere festivals ook zo zijn.
Hm oke. En hoe moet ik precies voorzichtig zijn op een festival?
 
  • Haha
Waarderingen: theblackmadness

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.610
3.152
Hm oke. En hoe moet ik precies voorzichtig zijn op een festival?
Volgens wat ik hoorde op de radio: als je je een beetje ziek voelt, test jezelf voor je naar een festival gaat.
Al vind ik de voorstellen hier creatiever :D
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.066
7.209
Ben nog eens het optreden van Blind Guardian terug aan het kijken van Hellfest, ben zo jaloers.
Hoe geweldig moet het zijn geweest om om half 2 's nachts met tienduizenden mensen The Bard Song mee te zingen!
Hoop dat Graspop ze ook een keer boekt, op zo'n mooie spot. op Hellfest het rijtje Nightwish > GNR > Blind Guardian was bijna perfect, als ze Graspop dit ook even boekt maar dan GNR vervangt door iets anders.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.368
10.203
Ben nog eens het optreden van Blind Guardian terug aan het kijken van Hellfest, ben zo jaloers.
Hoe geweldig moet het zijn geweest om om half 2 's nachts met tienduizenden mensen The Bard Song mee te zingen!
Hoop dat Graspop ze ook een keer boekt, op zo'n mooie spot. op Hellfest het rijtje Nightwish > GNR > Blind Guardian was bijna perfect, als ze Graspop dit ook even boekt maar dan GNR vervangt door iets anders.
Die zaterdag was sowieso aanpoten. Echt alleen maar goede acts achter elkaar gezien vanaf het begin, inclusief GNR zelf. Snap de kritiek op Axl trouwens niet, want die was gewoon aardig bij stem (ook in Groningen wat ik hoorde van vrienden). Blind Guardian maar kort gezien (want ik ben een grotere fan van In Extremo) maar de sfeer zat er goed in.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.066
7.209
Die zaterdag was sowieso aanpoten. Echt alleen maar goede acts achter elkaar gezien vanaf het begin, inclusief GNR zelf. Snap de kritiek op Axl trouwens niet, want die was gewoon aardig bij stem (ook in Groningen wat ik hoorde van vrienden). Blind Guardian maar kort gezien (want ik ben een grotere fan van In Extremo) maar de sfeer zat er goed in.
Ah ja had niet gezien dat die clashte met In Extremo, dat is dan wel weer minder. Begrijpelijk dat je voor In Extremo bent gegaan, heb daar op Graspop ook het hele optreden van gekeken en was erg vermakelijk. Ook mooi dat je je vermaakt hebt bij GNR.

Ben erg benieuwd wat je van Hellfest vond, en dan bedoel ik niet zo zeer de bands maar meer het festival zelf, sfeer organisatie etc.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.368
10.203
Ah ja had niet gezien dat die clashte met In Extremo, dat is dan wel weer minder. Begrijpelijk dat je voor In Extremo bent gegaan, heb daar op Graspop ook het hele optreden van gekeken en was erg vermakelijk. Ook mooi dat je je vermaakt hebt bij GNR.

Ben erg benieuwd wat je van Hellfest vond, en dan bedoel ik niet zo zeer de bands maar meer het festival zelf, sfeer organisatie etc.
Beter dan Graspop, haha. Als je denkt dat Graspop gemoedelijk is, moet je eens naar Hellfest gaan. Ook nergens ((extreem) lang) hoeven wachten trouwens voor eten of drinken. Zeker aan te raden om volgend jaar te gaan (i.p.v. Graspop).
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken