Graspop Metal Meeting 2023

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.448
7.020
Ik denk dan weer dat ozzy een grotere kans heeft dan motley crue.
Ik begrijp dat hij gezondheidsklachten heeft maar er kan veel veranderen in een jaar. Over motley crue was de organisatie niet echt te spreken dacht ik. Was dat niet zo'n "één keer, nooit meer" verhaal?

Al moet het van mij allebij niet, zie ik ze niet bijvoorbeeld ineens Slipknot, a7x en Nightwish/Ghost neer zetten als de 3 headliners. Gaat gewoon te veel in tegen de identiteit van het festival

Klopt, maar zulke dingen verjaren na een tijd toch wel. Kijk maar naar iets als Guns N Roses, alsof er nooit iets aan de hand is.

Ozzy heeft parkinson en kan eigenlijk niet touren tenzij operaties zijn klachten verbeteren
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Klopt, maar zulke dingen verjaren na een tijd toch wel. Kijk maar naar iets als Guns N Roses, alsof er nooit iets aan de hand is.

Ozzy heeft parkinson en kan eigenlijk niet touren tenzij operaties zijn klachten verbeteren
Headliners van onder de 30 lijkt me bijna onmogelijk. Kan op geen enkele band komen, leuke challenge om er eentje te zoeken.

De headliners liggen meestal wel al een jaar tot twee jaar op voorhand vast, heb ik me eens laten vertellen. Zo lijkt Ozzy dan weer af te vallen.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
in een interview met de organisatie van download uk (ergens in april) werd al gezegd dat de headliners van 2023 al vast liggen! geld denk wel voor meerdere festivals.
en neemt graspop met bv. ozzy- sevenfold - motley crue niet een risico? allen amerikaanse bands.
Zeker en vast een rusico, de oudjes en gezondheid, kan je een jaar op voorhand niet garanderen.
Maar grote bands moet je nu eenmaal ver op voorhand boeken, moeilijke oefening dit.
Enkel Sabaton lijkt twee maand op voorhand boekbaar ?
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Zeker en vast een rusico, de oudjes en gezondheid, kan je een jaar op voorhand niet garanderen.
Maar grote bands moet je nu eenmaal ver op voorhand boeken, moeilijke oefening dit.
Enkel Sabaton lijkt twee maand op voorhand boekbaar ?
Sabaton is zelfs 1 dag op voorhand boekbaar (hellfest 2019)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.448
7.020
in een interview met de organisatie van download uk (ergens in april) werd al gezegd dat de headliners van 2023 al vast liggen! geld denk wel voor meerdere festivals.
en neemt graspop met bv. ozzy- sevenfold - motley crue niet een risico? allen amerikaanse bands.

Verwacht toch Ghost en/of Nightwish tussen de (sub)headliners. Avenged Sevenfold geen idee, weet niet of die afgelopen editie hebben geannuleerd vanwege geld en dan ergens anders gaan touren in dezelfde periode. Zou ik als organisatie dan ook niet meer boeken, maarja
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Verwacht toch Ghost en/of Nightwish tussen de (sub)headliners. Avenged Sevenfold geen idee, weet niet of die afgelopen editie hebben geannuleerd vanwege geld en dan ergens anders gaan touren in dezelfde periode. Zou ik als organisatie dan ook niet meer boeken, maarja
Nee hebben nergens anders getourd tijdens graspop nee, dat was Aerosmith (en Scorpions, die hun Duitse tour lieten schieten voor de festivals)

A7x heeft gecanceld omdat hun tour en album niet op tijd af zouden zijn voor graspop, met die reden lijkt me de kans zeer groot dat ze er volgend jaar gewoon staan. Is wel de headliner waar ik het minste twijfel over heb voor volgend jaar.

Onderstaand de statement die de band gaf:
"We zijn bijzonder teleurgesteld, maar we vrezen dat we onze optredens moeten uitstellen tot een latere datum. Momenteel nemen we in de studio ons 8e album op, maar noch het album noch de show zullen op tijd klaar zijn. Als we nu beginnen te toeren zal alles nog meer vertraging oplopen en we vinden dat jullie het beste verdienen, zowel qua muziek als productie. Hopelijk kunnen we op jullie begrip rekenen. We zien er alleszins naar uit om het nieuwe album uit te brengen."
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.448
7.020
Nee hebben nergens anders getourd tijdens graspop nee, dat was Aerosmith (en Scorpions, die hun Duitse tour lieten schieten voor de festivals)

A7x heeft gecanceld omdat hun tour en album niet op tijd af zouden zijn voor graspop, met die reden lijkt me de kans zeer groot dat ze er volgend jaar gewoon staan. Is wel de headliner waar ik het minste twijfel over heb voor volgend jaar.

Onderstaand de statement die de band gaf:
"We zijn bijzonder teleurgesteld, maar we vrezen dat we onze optredens moeten uitstellen tot een latere datum. Momenteel nemen we in de studio ons 8e album op, maar noch het album noch de show zullen op tijd klaar zijn. Als we nu beginnen te toeren zal alles nog meer vertraging oplopen en we vinden dat jullie het beste verdienen, zowel qua muziek als productie. Hopelijk kunnen we op jullie begrip rekenen. We zien er alleszins naar uit om het nieuwe album uit te brengen."

Dan zullen die er wel staan als headliner, Slipknot erbij en een oude band en klaar.
Ghost, Nightwish en iets als sub.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Net BMTH bekeken op Hellfest...
Alvast mijn excuses aan de gatekeepers maar Graspop moet ze toch maar eens boeken.
Strakke show, leuke crowdparticipation, goeie rifs en grunts.
Zou niet misstaan als een band in de vooravond. Weer met oog op verjonging in die zone dan ?
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
285
227
metallica gaat volgend jaar wel een 40years kill em all tour doen dacht ik.
Is dit iets wat je zelf verwacht, of is dit gebaseerd op een gerucht dat daadwerkelijk rondgaat? Ben het nog niet eerder tegengekomen namelijk.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Net BMTH bekeken op Hellfest...
Alvast mijn excuses aan de gatekeepers maar Graspop moet ze toch maar eens boeken.
Strakke show, leuke crowdparticipation, goeie rifs en grunts.
Zou niet misstaan als een band in de vooravond. Weer met oog op verjonging in die zone dan ?
Helemaal mee eens, zou niet misstaan op Graspop. wil ze graag eens zien. misschien dat nog een ticket haal voor hun afas show.
Als je een wat hardere ms2 afsluiter hebt zoals Parkway Drive, Amon Amarth, In flames, Slipknot etc. Dan pas BMTH daar prima voor als sub op die stage. Zelfde spot als dat ze nu op Hellfest staan.

EDIT: En om de metal-puristen nog even een tandje extra te triggeren kunnen we wel Babymetal en BMTH op dezelfde dag zetten en ze samen een liedje laten spelen toch?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en Joslittel

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.420
Over motley crue was de organisatie niet echt te spreken dacht ik. Was dat niet zo'n "één keer, nooit meer" verhaal?
Hier toch nog even op inprikken. Gezien Live Nation die hele stadium tour in de VS draagt en wellicht ook een EU-leg eraan gaat vasthangen, denk ik dat LN deze toch gewoon op Graspop gaat neerzetten (als het zover komt, natuurlijk).

Ligt toch iets anders dan wat bijvoorbeeld bij Manowar het geval is.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Hier toch nog even op inprikken. Gezien Live Nation die hele stadium tour in de VS draagt en wellicht ook een EU-leg eraan gaat vasthangen, denk ik dat LN deze toch gewoon op Graspop gaat neerzetten (als het zover komt, natuurlijk).

Ligt toch iets anders dan wat bijvoorbeeld bij Manowar het geval is.
Ja misschien heb je inderdaad wel gelijk
Headliner combi zal dan wel zoiets worden
Avenged Sevenfold/ Motley Crue/ Slipknot
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Hier toch nog even op inprikken. Gezien Live Nation die hele stadium tour in de VS draagt en wellicht ook een EU-leg eraan gaat vasthangen, denk ik dat LN deze toch gewoon op Graspop gaat neerzetten (als het zover komt, natuurlijk).

Ligt toch iets anders dan wat bijvoorbeeld bij Manowar het geval is.
Toch wel even meedelen dat livenation EU en livenation USA niet dezelfde entiteit is. Laat staan livenation België.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Op efestivals gaat het gerucht rond dat Metallica op twee dagen Download zal headlinen volgend jaar (ze hebben een XL editie daar in 2023 vanwege jubileum)

Aangezien Metallica dit jaar al Hellfest en Copenhell doet (die zijn tegelijk met Graspop) en ook dit jaar al op Werchter staat, zie ik het nog steeds wel als een mogelijkheid dat ze volgend jaar op Graspop staan. Kans blijft klein, maar 2023 lijkt me er wel het jaar voor.

Kans is natuurlijk nihil, maar hoe kijken jullie aan tegen een dubbele headline show van Metallica op Graspop? Bijvoorbeeld donderdag en zaterdag ofzo om maar wat te noemen. Van mij hoeft het niet trouwens.

Kans dat Metallica op Graspop staat is natuurlijk al klein, en de kans dat ze 2x spelen is nog veel kleiner, maar vond het gewoon een leuk idee om even in de groep te gooien en iedereen zijn mening te horen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Knet

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.448
7.020
Op efestivals gaat het gerucht rond dat Metallica op twee dagen Download zal headlinen volgend jaar (ze hebben een XL editie daar in 2023 vanwege jubileum)

Aangezien Metallica dit jaar al Hellfest en Copenhell doet (die zijn tegelijk met Graspop) en ook dit jaar al op Werchter staat, zie ik het nog steeds wel als een mogelijkheid dat ze volgend jaar op Graspop staan. Kans blijft klein, maar 2023 lijkt me er wel het jaar voor.

Kans is natuurlijk nihil, maar hoe kijken jullie aan tegen een dubbele headline show van Metallica op Graspop? Bijvoorbeeld donderdag en zaterdag ofzo om maar wat te noemen. Van mij hoeft het niet trouwens.

Kans dat Metallica op Graspop staat is natuurlijk al klein, en de kans dat ze 2x spelen is nog veel kleiner, maar vond het gewoon een leuk idee om even in de groep te gooien en iedereen zijn mening te horen.

Eén keer is wel genoeg. Zonde om je headliner posities te laten vullen door minder bands dan het aantal posities dat je hebt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken