Graspop Metal Meeting 2023

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Naar Antwerpen gaan voor electric callboy?
Voor alle Belgen vooral West Vlamingen.

Electric callboy speelt 1 oktober dit jaar in aeronef in Rijsel Frankrijk. Die zaal is ondertussen al vakkundig ingepakt door de West Vlaming. Echt waar 90% van het volk daar is Belg. Je kan parkeren onder de zaal en rechtstreeks binnen gaan. En je betaald minder dan in Antwerpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en Loek123

LowerLow

Playlistbediener
25 jun 2022
7
38
Kan iemand een lijstje maken van progmetal artiesten met minimaal gruntgehalte? Of albums van artiesten waar minder op gegrunt wordt?

Voor wat extra mogelijkheden voor ons in toekomstige edities om te checken
Riverside
Barock Project
Soen
Star One
Anathema
Porcupine Tree
Symphony X
Vola
Cellar Darling
Dream Theater

Schieten me zo te binnen.
Tool, Opeth (vanaf Ghost Reveries zeker, maar op de eerdere albums staan ook pareltjes zonder growls / grunts), Dream Theater, Sons of Apollo, Porcupine Tree (Steven Wilson solo voor prog rock), Ayreon, Soen, Leprous, Katatonia zijn zowat de eersten die in me opkomen die een minimum / geen grunts hebben.

In theorie; Pink Floyd en Genesis :)

Mijn Nederlands is (duidelijk) slecht, excuses daarvoor. Dit is de reden waarom ik hier nooit schrijf, ook al lees ik het forum al een tijdje. Maar deze vraag was te mooi om te negeren :). Ik zal proberen de al genoemde te vermijden. Sommige zijn meer rock dan metal ;). Ik hoop dat dit helpt:

Devin Townsend (& Projects)
Haken
Solstafir
Mastodon (?)
Caligula's Horse
Crippled Black Phoenix
Mother of Millions
Pain of Salvation
Motorpsycho
Coheed & Cambria
Tesseract
Anekdoten
Marillion
Wheel
Antimatter
Beardfish (opgelost)
Gazpacho
Psychotic Waltz
Kingcrow
Rishloo
Transatlantic
Spock's Beard
Karnivool
Cynic
The Dear Hunter
Venus principle
The Pineapple Thief
Subsignal
Airbag
Bjorn Riis
RPWL
Sylvan
Humanotone
 
Laatst bewerkt:

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Mijn Nederlands is (duidelijk) slecht, excuses daarvoor. Dit is de reden waarom ik hier nooit schrijf, ook al lees ik het forum al een tijdje. Maar deze vraag was te mooi om te negeren :). Ik zal proberen de al genoemde te vermijden. Sommige zijn meer rock dan metal ;). Ik hoop dat dit helpt:

Devin Townsend (& Projects)
Haken
Solstafir
Mastodon (?)
Caligula's Horse
Crippled Black Phoenix
Mother of Millions
Pain of Salvation
Motorpsycho
Coheed & Cambria
Tesseract
Anekdoten
Marillion
Wheel
Antimatter
Beardfish (opgelost)
Gazpacho
Psychotic Waltz
Kingcrow
Rishloo
Transatlantic
Spock's Beard
Karnivool
Cynic
The Dear Hunter
Venus principle
The Pineapple Thief
Subsignal
Airbag
Bjorn Riis
RPWL
Sylvan
Humanotone
Je Nederlands is helemaal niet slecht hoor!
Welkom
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
gaat mij vooral om nightwish en blind guardian. had ze graag op GMM gezien. wie weet volgend jaar ??
Ik hoop inderdaad ook op deze bands voor de volgende editie. Net Nightwish gezien op de Hellfest stream en was erg goed. Is in ieder geval niet slechter zonder Marko
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Die livestreams van Hellfest zijn ook gewoon op youtube te volgen trouwens, op het kanaal van ARTE. Alle optredens die worden uitgezonden worden ook direct op hun youtube kanaal geplaatst.

Eluveitie was ik ook nog vergeten, die voeg ik graag toe aan mijn wish list voor 2023
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Mijn Nederlands is (duidelijk) slecht, excuses daarvoor. Dit is de reden waarom ik hier nooit schrijf, ook al lees ik het forum al een tijdje. Maar deze vraag was te mooi om te negeren :). Ik zal proberen de al genoemde te vermijden. Sommige zijn meer rock dan metal ;). Ik hoop dat dit helpt:

Devin Townsend (& Projects)
Haken
Solstafir
Mastodon (?)
Caligula's Horse
Crippled Black Phoenix
Mother of Millions
Pain of Salvation
Motorpsycho
Coheed & Cambria
Tesseract
Anekdoten
Marillion
Wheel
Antimatter
Beardfish (opgelost)
Gazpacho
Psychotic Waltz
Kingcrow
Rishloo
Transatlantic
Spock's Beard
Karnivool
Cynic
The Dear Hunter
Venus principle
The Pineapple Thief
Subsignal
Airbag
Bjorn Riis
RPWL
Sylvan
Humanotone
Vola! Te zien op Alcatraz , alsook tesseract.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Heerlijk, op tijd thuis om nog een dik uur Blind Guardian mee te kunnen volgen. The bard's song blijft toch een kippenvel momentje en afsluiten met mirror mirror en Valhalla is dubbel scoren. Goed enthousiast publiek ook, leuk om te zien en te horen!
Ik wist trouwens niet dat Johan van Stratum nu ingelijfd was.
Ik blijf hopen dat graspop hen nog eens boekt om de main of marquee af te sluiten.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en duck

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
Heerlijk, op tijd thuis om nog een dik uur Blind Guardian mee te kunnen volgen. The bard's song blijft toch een kippenvel momentje en afsluiten met mirror mirror en Valhalla is dubbel scoren. Goed enthousiast publiek ook, leuk om te zien en te horen!
Ik wist trouwens niet dat Johan van Stratum nu ingelijfd was.
Ik blijf hopen dat graspop hen nog eens boekt om de main of marquee af te sluiten.

Als Blind Guardian dit op Hellfest kan, dan moeten ze toch ook wel minimaal sub op Graspop staan
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus, prins en duck

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Ik moet helaas alles met OV doen, wat concerten in het buitenland onmogelijk maakt maar dank voor het meedenken (tenzij met hotel enzo erbij maar dat wordt me dan weer te gek)
De zaal in Lille ligt pal naast een trainstation. Is twee haltes over de grens met België. Goed doenbaar, al weet ik niet wanneer de laatste treinen er rijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Goedemorgen
Dit jaar geen graspop voor mij, na twee jaar begint men al eens andere plannen te maken...

Nu voor 2023:
Parkway drive lijkt me een kleine zekerheid. Hun Europese tour voor de 4e(?) Maal verplaatst, nu naar september. Ze deden dit met bijschrift
'fresh look, new music'. Er lijkt dus een nieuw album aan te komen. Doordat ze nu nog een Europese tour hebben, zie ik er geen nieuwe aankomen in het voorjaar. Festivals dan maar, enig voorzichtigheid...als werchter er niet mee aan de haal gaat.

Een Benelux exclusive 2023 show van Nightwish zou wat volk kunnen trekken. De populariteit in Nederland lijkt enorm. Een duo met Epica op Mainstage?

Qua verjonging is het moeilijk. Iedereen schreeuwt om verjonging, maar wie moeten ze dan halen. Pwd is voor mij dan de beste optie.
Ja, opnieuw a7x dan maar... Ghost met een eerste festival headline show? Ze zullen het ooit eens moeten krijgen, maar is nu al het goeie moment?

Architects heeft nog geen Belgische show sinds hun nieuw album, opschrijven dus.
Wel een exclusive Benelux show in Eindhoven.

Amon Amarth komt ook naar Graspop elke zoveel jaar, dus kleine zekerheid? Als die er nog zijn in tleven.

Dit zijn er enkele die me te binnen schieten.

Volgende week Ieperfest, staan enkele leuke hardcore bands. Hier kan Graspop er nog wel afsnoepen, hebben ze overigens gedaan met Jinjer. Alhoewel ik het Ieperfest niet toewens.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
Goedemorgen
Dit jaar geen graspop voor mij, na twee jaar begint men al eens andere plannen te maken...

Nu voor 2023:
Parkway drive lijkt me een kleine zekerheid. Hun Europese tour voor de 4e(?) Maal verplaatst, nu naar september. Ze deden dit met bijschrift
'fresh look, new music'. Er lijkt dus een nieuw album aan te komen. Doordat ze nu nog een Europese tour hebben, zie ik er geen nieuwe aankomen in het voorjaar. Festivals dan maar, enig voorzichtigheid...als werchter er niet mee aan de haal gaat.

Een Benelux exclusive 2023 show van Nightwish zou wat volk kunnen trekken. De populariteit in Nederland lijkt enorm. Een duo met Epica op Mainstage?

Qua verjonging is het moeilijk. Iedereen schreeuwt om verjonging, maar wie moeten ze dan halen. Pwd is voor mij dan de beste optie.
Ja, opnieuw a7x dan maar... Ghost met een eerste festival headline show? Ze zullen het ooit eens moeten krijgen, maar is nu al het goeie moment?

Architects heeft nog geen Belgische show sinds hun nieuw album, opschrijven dus.
Wel een exclusive Benelux show in Eindhoven.

Amon Amarth komt ook naar Graspop elke zoveel jaar, dus kleine zekerheid? Als die er nog zijn in tleven.

Dit zijn er enkele die me te binnen schieten.

Volgende week Ieperfest, staan enkele leuke hardcore bands. Hier kan Graspop er nog wel afsnoepen, hebben ze overigens gedaan met Jinjer. Alhoewel ik het Ieperfest niet toewens.

Zie het nog wel gebeuren dat er komende editie maar één oudjes-headliner staat. Met afgelopen editie al 3 dagen aan oudjes vallen er al weer wat namen af en zijn er genoeg jongere headliners te halen.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Zie het nog wel gebeuren dat er komende editie maar één oudjes-headliner staat. Met afgelopen editie al 3 dagen aan oudjes vallen er al weer wat namen af en zijn er genoeg jongere headliners te halen.
Is natuurlijk altijd afhankelijk waar de lijn tussen oude en nieuwere bands ligt. Nightwish, a7x, oud of nieuw...
Er zal uiteraard altijd discussies zijn ?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Is natuurlijk altijd afhankelijk waar de lijn tussen oude en nieuwere bands ligt. Nightwish, a7x, oud of nieuw...
Er zal uiteraard altijd discussies zijn ?
Alle bands van na 1990 zie ik in ieder geval wel als nieuwe headliners. Als we Slipknot, a7x en Nightwish al moeten bestempelen als oude bands, dan blijven er zeker geen jongere headliners over.

Leuke namen verder, parkway drive en nightwish zijn ook persoonlijke favorieten van mij. Al moet ik wel zeggen dat ik die nieuwe single van parkway drive helemaal niks vind.
Architects en Amon Amarth mogen ook zeker doorkomen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Zie het nog wel gebeuren dat er komende editie maar één oudjes-headliner staat. Met afgelopen editie al 3 dagen aan oudjes vallen er al weer wat namen af en zijn er genoeg jongere headliners te halen.
Ja het is natuurlijk nog veel te vroeg om te speculeren maar ik zie naast Ozzy/Motley niet echt opties voor oudere headliners. En die 2 hebben ook allebij hun redenen om er niet te staan.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
Ja het is natuurlijk nog veel te vroeg om te speculeren maar ik zie naast Ozzy/Motley niet echt opties voor oudere headliners. En die 2 hebben ook allebij hun redenen om er niet te staan.

Precies, waarbij voor mij vooral Ozzy logisch is dat ie er niet staat.

En inderdaad, jonge headliners zijn ook natuurlijk relatief oud. Denk niet dat je snel headliners zal zien met leden onder de 30 jaar.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Precies, waarbij voor mij vooral Ozzy logisch is dat ie er niet staat.

En inderdaad, jonge headliners zijn ook natuurlijk relatief oud. Denk niet dat je snel headliners zal zien met leden onder de 30 jaar.
Ik denk dan weer dat ozzy een grotere kans heeft dan motley crue.
Ik begrijp dat hij gezondheidsklachten heeft maar er kan veel veranderen in een jaar. Over motley crue was de organisatie niet echt te spreken dacht ik. Was dat niet zo'n "één keer, nooit meer" verhaal?

Al moet het van mij allebij niet, zie ik ze niet bijvoorbeeld ineens Slipknot, a7x en Nightwish/Ghost neer zetten als de 3 headliners. Gaat gewoon te veel in tegen de identiteit van het festival
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken