Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Wel geen flauw idee betreffende prijskaartje(s) van de bands. Desnoods parking aan 35 euro, €6,66/muntje en toiletten betalend maken. :devilish::poop:
Nou laat Queen en Motley Crue dan maar thuis, vond de munten wel duur genoeg dit jaar. Zet dan maar iets van In Flames en Nightwish neer ofzo met munten voor 3.33 :)
 
  • Leuk
Waarderingen: landgrockt en jonasvh

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.022
Naast een Hollywood Vampires, verwacht ik een Disturbed ook als garantie wel eigenlijk. Ze hebben geen tour op dit moment bekend in Europa, en volgens mij vindt de Graspop organisatie ze helemaal geweldig.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Soort combinatie van een realistisch lijstje en waar ik op hoop:
Vrijdag: Sum 41 >Hatebreed> Babymetal >Killswitch Engage> Epica > Amon Amarth > Hollywood Vampires >Def Leppard > Motley Crue > Parkway Drive
Zaterdag: Amaranthe > Electric Callboy > 3 doors down> Trivium > Blind Guardian > BMTH > Disturbed > Faith No More > Avenged Sevenfold
Zondag: The Hu> August burns red > Godsmack > Limp Bizkit >Lamb of god> Alter Bridge > Nightwish > Slipknot

Dan nog een hoge spot op de Jupiler stage voor Motionless in white, en hoge spot in de Marquee voor Arch enemy.

Waarschijnlijk voor veel bands een niet realistische, te lage spot maar goed.

(die combi van Def/Motley hoeft van mij niet maar kan me geen andere 3e realistische headliner bedenken, en een Graspop zonder een classic rock headliner zie ik ook gewoon niet geburen, die gaan echt niet over ineens op 3 jonge headliners na al die 70-80jarige mannen op de mainstage dit jaar)
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Soort combinatie van een realistisch lijstje en waar ik op hoop:
Vrijdag: Sum 41 >Hatebreed> Babymetal >Killswitch Engage> Epica > Amon Amarth > Hollywood Vampires >Def Leppard > Motley Crue > Parkway Drive
Zaterdag: Amaranthe > Electric Callboy > 3 doors down> Trivium > Blind Guardian > BMTH > Disturbed > Faith No More > Avenged Sevenfold
Zondag: The Hu> August burns red > Godsmack > Limp Bizkit >Lamb of god> Alter Bridge > Nightwish > Slipknot

Dan nog een hoge spot op de Jupiler stage voor Motionless in white, en hoge spot in de Marquee voor Arch enemy.

Waarschijnlijk voor veel bands een niet realistische, te lage spot maar goed.

(die combi van Def/Motley hoeft van mij niet maar kan me geen andere 3e realistische headliner bedenken, en een Graspop zonder een classic rock headliner zie ik ook gewoon niet geburen, die gaan echt niet over ineens op 3 jonge headliners na al die 70-80jarige mannen op de mainstage dit jaar)
Def / Motley is voor mij ook absoluut geen must hoor. Alleen denk ik dat - als ze beslissen om hun Amerikaanse Stadiumtour integraal over het water mee te pakken, dat Live Nation ze als pakket ergens zal neerzetten. Vandaar ook Poison en Joan Jett in het rijtje (+ allemaal op dezelfde stage laten spelen)
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.022
Pakketje LPs binnengekregen inclusief het nieuwe Alestorm album dat morgen pas uitkomt officieel :)

Allemaal wel namen die zo mogen komen spelen met hun nieuwe album; Ghost, Visions of Atlantis, Temperance en dus Alestorm.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Def / Motley is voor mij ook absoluut geen must hoor. Alleen denk ik dat - als ze beslissen om hun Amerikaanse Stadiumtour integraal over het water mee te pakken, dat Live Nation ze als pakket ergens zal neerzetten. Vandaar ook Poison en Joan Jett in het rijtje (+ allemaal op dezelfde stage laten spelen)
Ja precies, maar zoals ik al zei is het nog nooit gebeurd dat ik alle headliners wilde zien op graspop. Zoals dit jaar judas priest en scorpions er stonden. Zal nog wel 10 jaar duren voor dat ze deze bands niet meer boeken.

Met slipknot en a7x zou ik in ieder geval zeer tevreden zijn
 

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
142
300
Kans dat jullie me al doodslaan na dit eerste berichtje :censored: Maar ik zie Babymetal wel zitten als co-headliner. Ga nu niet beweren dat het een superband is, maar lijkt me wel eens iets vernieuwends en een ervaring om te zien.

Hoewel ik zelf niet om Babymetal sta te springen, is de waarheid wel dat het een commercieel festival is (duh), en dus een headliner van een bepaald kaliber moet boeken. Al ben ik een megafan van Uriah Heep, ik besef ook dat zij nooit als headliner geboekt zullen worden.

Nu, mocht iets als Babymetal headlinen, zou ik hopen dat erna nog een concert volgt op het andere podium of in een van de tenten. Of gewoon niet, dan kan ik op tijd gaan slapen (dank u, Scorpions).
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
zelftest is negatief teruggekomen . anderen in mijn groep hadden minder geluk
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Hoewel ik zelf niet om Babymetal sta te springen, is de waarheid wel dat het een commercieel festival is (duh), en dus een headliner van een bepaald kaliber moet boeken. Al ben ik een megafan van Uriah Heep, ik besef ook dat zij nooit als headliner geboekt zullen worden.

Nu, mocht iets als Babymetal headlinen, zou ik hopen dat erna nog een concert volgt op het andere podium of in een van de tenten. Of gewoon niet, dan kan ik op tijd gaan slapen (dank u, Scorpions).
Babymetal zal niet vlug headlinen hoor. Is naar mijn gevoel geen trekpleister. Zou er wel naar gaan kijken als ze op een vroeg moment van de dag staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
mocht iets als Babymetal headlinen
Babymetal stond voor 2020 op de affiche, maar aan de grootte van hun naam zie je duidelijk dat ze geboekt werden voor een plekje rond 17-19u.
Gelukkig maar, zo'n bizarre hype boeken is 1 ding, maar als dat dan een headlinerspot nodig heeft is dat wel te gek.
 

Bijlagen

  • affiche-graspop2020.jpg
    affiche-graspop2020.jpg
    296,6 KB · Weergaven: 24

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Getest vanwege klachten binnen de groep? Of gewoon zomaar? Heb zelf eigenlijk niet getest, maar ook geen klachten
2 anderen uit de groep hadden een positieve test daarom dus ook maar getest, maar eigenlijk geen klachten, geen hoest of dergelijke
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Babymetal stond voor 2020 op de affiche, maar aan de grootte van hun naam zie je duidelijk dat ze geboekt werden voor een plekje rond 17-19u.
Gelukkig maar, zo'n bizarre hype boeken is 1 ding, maar als dat dan een headlinerspot nodig heeft is dat wel te gek.
Op deze poster is ook wel duidelijk te zien dat het de bedoeling was dat Disturbed en Alter Bridge als derde laatste band gingen spelen (dus direct voor de headliners)
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
De line up van 2020 was eigenlijk echt wel om vingers bij af te likken. 2022 was heel goed, maar dit zou het toch wel helemaal af gemaakt hebben. Jammer :(
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.022
Kan iemand een lijstje maken van progmetal artiesten met minimaal gruntgehalte? Of albums van artiesten waar minder op gegrunt wordt?

Voor wat extra mogelijkheden voor ons in toekomstige edities om te checken
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en jonasvh

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Kan iemand een lijstje maken van progmetal artiesten met minimaal gruntgehalte? Of albums van artiesten waar minder op gegrunt wordt?

Voor wat extra mogelijkheden voor ons in toekomstige edities om te checken
Riverside
Barock Project
Soen
Star One
Anathema
Porcupine Tree
Symphony X
Vola
Cellar Darling
Dream Theater

Schieten me zo te binnen.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Tool, Opeth (vanaf Ghost Reveries zeker, maar op de eerdere albums staan ook pareltjes zonder growls / grunts), Dream Theater, Sons of Apollo, Porcupine Tree (Steven Wilson solo voor prog rock), Ayreon, Soen, Leprous, Katatonia zijn zowat de eersten die in me opkomen die een minimum / geen grunts hebben.

In theorie; Pink Floyd en Genesis :)

Verder heb je ook nog een hele verbredingsmogelijkheid richting post-metal en avant garde, waar je ook clean vocals en zelfs heel wat bands 'no vocals' hebt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken