Graspop Metal Meeting 2023

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Meer extreme metal, minder cock rock aub.

Meer glammetal graag, allemaal op de mainstage! Mogen jullie de rest hebben!

Gelukkig voor mij inmiddels steeds wat breder en jongere bands aan het luisteren, dus zal me de komende jaren kunnen blijven vermaken.

Volgend jaar hopelijk bijvoorbeeld weer een Beast in Black op het affiche
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
313
573
Onder het motto: we doen eens zot.

Wat dachten jullie van bands als green day, queen+Adam lambert, bon Jovi, .. als mogelijk headliner materiaal? Misschien zelfs Toto in een constructie met meerdere headliners.

Bedoel Daarom niet persee allemaal in dezelfde editie maar denk wel dat deze bands aantrek zullen hebben, alleszins meer dan Ozzy die voor de zoveelste keer komt lijkt mij dan
OMG,... Bon Jovi ... Dan weet ik al wanneer ik mijn pauze inlas... Op Werchter gezien, een krolse kater klinkt nog zuiverder..

Zou een AC DC / Hollywood Vampires wel willen zien. Van mij mogen zowiezo Alice Cooper / Amorphis / Steel Panthers en Alestorm terugkomen Europe Jinjer ook verder mag de organisatie het invullen ?
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
511
596
ik zie als headliners volgend jaar, de volgende combinaities wel komen.
- ozzy en amon amarth
- slipknot en nightwish
- ghost en avenged sevenfold

wat ik als organisatie ook zou doen is na de headliner nog een act op de mainstage zetten.
ik denk dan aan een band als Airbourne, wasp, blind guardian,
en waarom niet na middernacht nog een iets extremere act in de marquee zoals een kampfar, taake, deicide, , six feet under, napalm death.

een kleine wishlist van mijn kant.
- vreid
- trollfest
- electric callboy
- lorna shore
- the hu (marquee headliner)
- tenacious d
- journey
- finntroll
- jon oliva's pain
- bad religion
- gojira
- necrophobic
- sodom
- kreator
- venom inc
- frank carter and the rattlesnakes
- avatar
- 36 crazyfists
- ill nino
- ignite
- hangman's chair
- carcass
- primordial
- fleshgod apocalypse
- behemoth
- emperor
- the darkness
- clawfinger
- apocalyptica

en graag nog eens een sologitarist zoals paul glibert, yngwie malmsteen, steve vai, joe satriani.
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Gaat het dan uitverkopen? Volgens mij wel Dit jaar was 't ook uitverkocht en dat is echt niet op basis van Scorpions, Priest of Deep Purple, maar op basis van het geheel. Zolang dat degelijk blijft, komt het wel in orde.
Vergeet niet dat de meeste, zoniet alle kaarten al uitverkocht waren. Door corona zijn 2 edities geannuleerd. Enfin, ook voor mij mag het aantal oudere bands wat minder. Maar misschien toch wat respect voor de gepensioneerde Graspop bezoekers. Zonder heb, bestond Graspop misschien al niet meer. En hopelijk wordt je ooit ook een gepensioneerde Graspop bezoeker.
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
313
573
ik zie als headliners volgend jaar, de volgende combinaities wel komen.
- ozzy en amon amarth
- slipknot en nightwish
- ghost en avenged sevenfold

wat ik als organisatie ook zou doen is na de headliner nog een act op de mainstage zetten.
ik denk dan aan een band als Airbourne, wasp, blind guardian,
en waarom niet na middernacht nog een iets extremere act in de marquee zoals een kampfar, taake, deicide, , six feet under, napalm death.

een kleine wishlist van mijn kant.
- vreid
- trollfest
- electric callboy
- lorna shore
- the hu (marquee headliner)
- tenacious d
- journey
- finntroll
- jon oliva's pain
- bad religion
- gojira
- necrophobic
- sodom
- kreator
- venom inc
- frank carter and the rattlesnakes
- avatar
- 36 crazyfists
- ill nino
- ignite
- hangman's chair
- carcass
- primordial
- fleshgod apocalypse
- behemoth
- emperor
- the darkness
- clawfinger
- apocalyptica

en graag nog eens een sologitarist zoals paul glibert, yngwie malmsteen, steve vai, joe satriani.
Als je Alestorm en Tenacious D achter elkaar gooit dan heb je wel een dik feest
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
Ik weet dat de ene oude band niet meer zo goed is als de ander maar ik denk toch dat sommigen onderschatten hoeveel publiek die bands nog steeds naar de weide lokken. Hoe graag we het hier op het forum zullen hebben, als we een editie hebben met Ghost - Slipknot - avenged sevenfold Dan gaat voor vele fans het kot te klein zijn en gaan ze beginnen smeken achter kiss of ozzy.

Als bon Jovi nu zo vals zingt als een kat of niet, ik ben vrij zeker dat die dag nog steeds zal uitverkopen en dat is puur door die mens zijn naam op de affiche en daar draait het uiteindelijk wel om: kaarten verkopen
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Ik vind die leeftijdmix ook net een fantastisch gegeven. Naar mijn gevoel is het daardoor ook zo'n gemoedelijke sfeer op Graspop.
Er zitten zeker mannen en vrouwen op leeftijd die zich ergens halverwege de weide nestelen en daar zowat de hele dag blijven zitten, mij allemaal goed als dat hun manier van een festival beleven is. Maar een andere groep blijft nog steeds die gebetenheid houden van nieuwe bands te ontdekken en de verschillende podia te bezoeken. Regelmatig stond ik naast 40, 50, 60 plussers die duidelijk de tijd van hun leven hadden, ergens op rij 10 aan het headbangen, verbaasd worden door iets onbekend of genietend van oud en nieuw werk van een favoriete band.

Toen ik als 'snotaap' (17-18 jaar) op concerten van bijvoorbeeld Iced Earth en Blind Guardian kwam, zag je die mannen ook echt blij wezen dat 'hun bands' die ze al zoveel jaren volgen ook nieuwe harten weten te beroeren. Ik werd toen nog opgehaald door mijn ouders op concerten en (wegens aangekondigde storm) een keer op zondagavond op graspop; hun eerste reactie was altijd 'wat doe jij toch tussen al dat oud volk' en de 2e reactie 'maar wel allemaal super vriendelijk'. De keer dat ze me eens op Rock Werchter kwamen halen was hun reactie heel anders (het liep daar toen ook echt vol met ladderzatte 40-ers, was een heel zielig zicht hahaha).

Dus ik vind helemaal niks mis met zo'n oudere hardrock boekingen, podia genoeg om andere bands op te ontdekken. Alleen mag het niet de overhand behouden in headliners en moet daar die verjonging wel in doorkomen, maar je voelt dat dat ondertussen vanzelf aan het gebeuren is.
 

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
116
374
Dit was mijn eerste Graspop ervaring. Als nu metal en metalcore fan, hoop ik volgend jaar op toch enkele van deze bands ?
  • Slipknot
  • Architects
  • Disturbed
  • System of a Down
  • Motionless in White
  • Bad omens
  • Falling in Reverse
  • Memphis May Fire
  • Breaking Benjamin
  • Three Days Grace
  • Avenged Sevenfold
  • Limp bizkit
  • Papa Roach
  • Pod
Extra
  • Metallica
  • Nightwish
  • Halestorm
  • Parkway Drive
  • Godsmack
  • Daughtry
Rammstein, Evanescence en Within Temptation zie ik nog dit jaar.

Er zullen nog wel enkele zijn die ik nog kan opnoemen. Heb echt genoten van Imminence! Shinedown, Five finger death punch en Korn waren top! Spijtig heb ik Spiritbox moeten missen, while she sleeps en beartooth waren ook leuk!
 
Laatst bewerkt:

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ik kan veel jongeren jaloers krijgen als ik spreek over het Heavy Sound Festival. En de foto’s die ik daarvan heb met Metallica, daar worden er veel gek van. Ik heb veel van de oude grote bands in de kleinste zalen van ons en omringende landen gezien. Ik heb Graspop trouwens nog maar 2 keer niet bezocht, omdat ik toen op Hellfest zat. Ik kan Graspop eigenlijk niet missen.
 

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
257
437
Veel meer death, black, trash metal... neem een voorbeeld aan Alcatraz.

Hopende op headliners als Metallica, RATM, SOAD, Tool.
Subheadliners: Amon Amarth, Gojira, Behemoth, Cannibal Corpse.

Aangevuld met: Kataklysm, Lamb of God, Fear Factory, Orbit Culture, Nile, Hate, Belphegor, Decapitated, Krisiun, Deicide, God Dethroned, Rivers of Nihil, Aborted, Immolation, Carnation, Vomitory, Misery Index, Gorod
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
Dit was mijn eerste Graspop ervaring. Als nu metal en metalcore fan, hoop ik volgend jaar op toch enkele van deze bands ?
  • Slipknot
  • Architects
  • Disturbed
  • System of a Down
  • Motionless in White
  • Bad omens
  • Falling in Reverse
  • Memphis May Fire
  • Breaking Benjamin
  • Three Days Grace
  • Avenged Sevenfold
  • Limp bizkit
  • Papa Roach
  • Pod
Extra
  • Metallica
  • Nightwish
  • Halestorm
  • Parkway Drive
  • Godsmack
  • Daughtry
Rammstein, Evanescence en Within Temptation zie ik nog dit jaar.

Er zullen nog wel enkele zijn die ik nog kan opnoemen. Heb echt genoten van Imminence! Shinedown, Five finger death punch en Korn waren top! Spijtig heb ik Spiritbox moeten missen, while she sleeps en beartooth waren ook leuk!
Blij dat ik niet alleen sta in mijn oproep om bad omens eens in België te krijgen. Crimineel underrated al vrees ik dat die eerst eens in kavka ofzo zal moeten passeren en een goede beurt maken vooraleer ze naar Graspop mogen gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
en waarom niet na middernacht nog een iets extremere act in de marquee zoals een kampfar, taake, deicide, , six feet under, napalm death.
Mooie oproep waarbij ik me aansluit! Was er iemand bij die 2e shoe van Decapitated in de Marque want dat vond ik echt een hele vette keuze om dat midden in de nacht in te halen. Ik moest Korn zien maar was daar anders zeker bij.

Vooral de Metal Dome gaat niet echt lang door en wordt al snel een plek voor Dj's en coverbands, nog een strakke extreme band kan daar prima bij.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Aangezien Def Leppard in een interview al liet weten dat ze volgende zomer Europa aan gaan doen, Motley Crue er bij willen zijn en ze nog in overleg zijn met de rest van hun huidige tour-line-up, denk ik wel dat Live Nation ze op GMM zal zetten (misschien inderdaad in een extra-dag-constructie zoals met Guns N Roses in '18). De meeste reacties op hun tour zijn trouwens redelijk positief. Vince Neil klinkt weer een stuk beter (blijkbaar) dan tijdens hun laatste tourjaren. Dat én het feit dat ik ze toch graag eens live wil zien, mogen ze dus van mij zeker op de affiche pronken.

Daarnaast zeg ik zeker ook geen nee tegen Airbourne, Alter Bridge, Disturbed, Aerosmith, Avenged Sevenfold, Hollywood Vampires (lijkt me ook wel nog eens leuk met de hype rond Depp), Ghost, Avatar, Tenacious D (yes please), Queen (zou ook wel echt nice zijn), Electric Callboy, The Hu, Rob Zombie, Inglorious, Danko Jones, Junkyard Drive en persoonlijke favoriet: Royal Republic; misschien niet 100% passend bij GMM, maar wel een heerlijk feestje als je hun live optreden van Rockaplast bekijkt.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Ik heb dus geprobeerd een lijstje te maken van alle acts die in 2020 en 2021 gepland stonden en niet terugkwamen dit jaar + de cancels van deze editie. Ik ben er wellicht vergeten, of 1tje die er wel stond dit jaar, waarvan ik het niet wist. Vul vooral aan, of schrap wat niet past.
Kan wel handig zijn, aangezien er wel een kans is dat er hier nog wat bands van terugkomen.
Fnm
Aerosmith
Avenged sevenfold
Alter bridge
Airbourne
My dying bride
Amaranthe
Pod
Slapshot
Exciter
Silverstein
Babymetal
Enter shikari
The hu
John Garcia & the band of gold
Killing joke
Sacred reich
Fields of the nephilim
Mod
Chelsea grin
British lion
Periphery
Northlane
Wednesday 13
Heathen
Crystal lake
Wage war
Our survival depends on us
Disturbed
Obituary
Good riddance
Powerflo
August burns red
Of mice and men
Motionless in white
Soen
Dream state
Body count
3 doors down
Killswitch engage
Thy art is murder
Kadavar
Black veil brides
L7
Black star riders
Monster magnet
The black dahlia murder
The dead daisies
Diamante
The pretty reckless
Wardruna
Gojira
Code orange
 
Laatst bewerkt:

Headbangertje

Campingartiest
4 nov 2019
83
117
Queen is afgelopen weken ook al vaker door mijn hoofd gegaan, vraag me echter af of die festivals gaan doen. Als ze dit al doen dan staat Werchter waarschijnlijk op de 1e plek om die te claimen.

Dan een lijstje waarop ik volgend jaar hoop:
-Tenacious D
-Nightwish
-Slipknot (al vraag ik me af of ze volgend jaar weer komen na Pukkelpop dit jaar)
-SOAD/RATM/Metallica/Rammstein (pick one)
-Tool
-Megadeth (die mogen elk jaar komen!)
-Alestorm (same as above)
-Airbourne
-Dragonforce
-Toy Dolls (NELLY!!!!!)
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Ik heb dus geprobeerd een lijstje te maken van alle acts die in 2020 en 2021 gepland stonden en niet terugkwamen dit jaar + de cancels van deze editie. Ik ben er wellicht vergeten, of 1tje die er wel stond dit jaar, waarvan ik het niet wist. Vul vooral aan, of schrap wat niet past.
Kan wel handig zijn, aangezien er wel een kans is dat er hier nog wat bands van terugkomen.
Fnm
Aerosmith
Avenged sevenfold
Alter bridge
Airbourne
My dying bride
Amaranthe
Pod
Slapshot
Exciter
Silverstein
Babymetal
Enter shikari
The hu
John Garcia & the band of gold
Killing joke
Sacred reich
Fields of the nephilim
Mod
Chelsea grin
British lion
Periphery
Northlane
Wednesday 13
Heathen
Crystal lake
Wage war
Our survival depends on us
Disturbed
Obituary
Good riddance
Powerflo
August burns red
Of mice and men
Motionless in white
Soen
Dream state
Body count
3 doors down
Killswitch engage
Thy art is murder
Kadavar
Black veil brides
L7
Black star riders
Monster magnet
The black dahlia murder
The dead daisies
Diamante
The pretty reckless
Wardruna
Gojira
Code orange
Biritsh Lion was er wel dit jaar
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
Zit nog even het nieuwe album te luisteren van Motionless in white, dat ze deze maand hebben gedropt. (Voorbereiding van volgend jaar is begonnen?:p)
Kan niet genoeg benadrukken dat deze band er wel echt moet staan volgend jaar, is voor mij al het album van het jaar in ieder geval.
Nog nooit live gezien ook, als ze volgend jaar niet op Graspop staan dan maar naar 013. maar aangezien ze daar ook voorprogramma zijn ben ik bang dat ze weinig speeltijd krijgen.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
@nikita na je post in het 'mijn Graspop' topic: is het al zeker dat Psychonaut volgend jaar naar Graspop komt? Zo ja, dan is dat alvast een must see voor die editie. Wat was dat vet op Alcatraz!
 
  • Leuk
Waarderingen: Audenda

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
Dit was mijn eerste Graspop ervaring. Als nu metal en metalcore fan, hoop ik volgend jaar op toch enkele van deze bands ?
  • Slipknot
  • Architects
  • Disturbed
  • System of a Down
  • Motionless in White
  • Bad omens
  • Falling in Reverse
  • Memphis May Fire
  • Breaking Benjamin
  • Three Days Grace
  • Avenged Sevenfold
  • Limp bizkit
  • Papa Roach
  • Pod
Extra
  • Metallica
  • Nightwish
  • Halestorm
  • Parkway Drive
  • Godsmack
  • Daughtry
Rammstein, Evanescence en Within Temptation zie ik nog dit jaar.

Er zullen nog wel enkele zijn die ik nog kan opnoemen. Heb echt genoten van Imminence! Shinedown, Five finger death punch en Korn waren top! Spijtig heb ik Spiritbox moeten missen, while she sleeps en beartooth waren ook leuk!
21 februari komt bad omens naar Trix! Slechts 16 euro. Vrijdag start de verkoop
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
:ROFLMAO: het optreden van manowar op rock fest barcelona is nog onzeker, omdat manowar vind dat de organisatie hun afsraken niet nakomt.:(
graspop brand je vingers niet meer aan die gasten!!!
Dat gaat nu ook geheid niet meer door. Die voelen zich aangevallen door dit statement. Wat een band...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken