Graspop Metal Meeting 2023

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Dat zie ik niet meer gebeuren. Die mannen zijn niet meer welkom voor zover ik weet.
Een van de organisators (geloof dat het Bob was, maar kan ook Peter zijn geweest), heeft jaren zijn best gedaan om Motley Crue te boeken, zelf grote fan zijnde. Die mannen hebben het toen zo bont gemaakt dat dat gevoel van 'topboeking' snel weg was.

Ik ben er niet rouwig om, trok op niets toen. Gelukkig was er toen ook de combi Blind Guardian met daarna Heaven & Hell. Ronnie James Dio was briljant. En helaas werd dat concert minder dan een jaar later nog eens zo bijzonder.
Heb dat verhaal ook al een paar keer gehoord. Uiteindelijk is motley Crue ook gewoon een dure plek die ingenomen wordt door mensen die niet meer kunnen spelen en zingen. Doe mij dan maar liever een combinatie Ghost - nightwish - Parkway drive die waarschijnlijk goedkoper uitkomt voor die 3 samen dan motley Crue.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Voor de headliners:
Als realistische kanshebbers voor headliners hoop ik op Avenged Sevenfold en Slipknot.
Als subheadliner (ms2 afsluiter) please boek eens Nightwish!
Parkway Drive als ms2 afsluiter zou ik trouwens ook heel fijn vinden, al ben ik wel wat minder fan van hun nieuwe muziek

Niet realistisch, maar leuke verrassing: SOAD of Tool

Andere bands:
Ik hoop ook op Electric callboy, en op een mooie spot. Die gasten gaan de weide plat spelen.
Verder nog: Motionless in White, Ice Nine Kills, Bring me the horizon, Disturbed, Lamb of god, Babymetal, August burns red, Architects, Blind Guardian, The Hu, Amon Amarth, Evanesence, Alter bridge, Limp bizkit (ja, sorry), Epica, Sum 41 (jeugdsentiment) , Trivium , Killswitch Engage, Amaranthe, Arch enemy, Godsmack, 3 doors down, hatebreed
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Voor de headliners:
Als realistische kanshebbers voor headliners hoop ik op Avenged Sevenfold en Slipknot.
Als subheadliner (ms2 afsluiter) please boek eens Nightwish!
Parkway Drive als ms2 afsluiter zou ik trouwens ook heel fijn vinden, al ben ik wel wat minder fan van hun nieuwe muziek

Niet realistisch, maar leuke verrassing: SOAD of Tool

Andere bands:
Ik hoop ook op Electric callboy, en op een mooie spot. Die gasten gaan de weide plat spelen.
Verder nog: Motionless in White, Ice Nine Kills, Bring me the horizon, Disturbed, Lamb of god, Babymetal, August burns red, Architects, Blind Guardian, The Hu, Amon Amarth, Evanesence, Alter bridge, Limp bizkit (ja, sorry), Epica, Sum 41 (jeugdsentiment) , Trivium , Killswitch Engage, Amaranthe, Arch enemy, Godsmack, 3 doors down, hatebreed
Dit lijstje, dit is de lijst.

Stop the count!
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Loek123

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Iron Maiden zal meer dan waarschijnlijk een zaal toer doen, met het volledige "Senjutsu" album, aangevuld met een 3-tal andere nummers. De kans dat ze naar Graspop komen is eerder klein, al weet je natuurlijk nooit.

Avenged Sevenfold, Ghost, Gojira, Parkway Drive lijken me grote kandidaten voor de volgende affiche. Def Leppard mag ook, al is hun laatste album heel erg zwak (en dat zeg ik als die-hard fan). Maar goed, ze teren live toch altijd op de Hysteria periode. Het vernieuwde Delain is van mij ook welkom. En Michael Schenker graag terug, maar dan voor een langere sessie. Want dat blijft toch een sublieme gitarist.

Ik heb al eerder gezegd, ik zou liever minder bands zien, maar dan wel met langere sets.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.450
7.022
Stond er toch al afgelopen vrijdag middag? Lijkt me niet nodig om hem twee edities achter elkaar te hebben.

Als het goed is, start de video bij de Ozzy immitatie, voor wie het gemist heeft.

Edit: ah kan alleen op youtube gezien worden, aanzetten bij 23:10 als het niet werkt

 
  • On fire
Waarderingen: Loek123

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Nine Inch Nails zal 2 weken eerder hoogstwaarschijnlijk op Primavera staan in Barcelona...
Zie die ook wel eens komen. Hebben nu toch ook Hellfest gedaan, dus doen wel metal fests. RW heeft ze recent nog gehad + RW gaat denk ik met RATM en Rammstein volgend jaar al wel wat andere mogelijkheden hebben qua grote stevige namen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Nine Inch Nails zal 2 weken eerder hoogstwaarschijnlijk op Primavera staan in Barcelona...
Zie die ook wel eens komen. Hebben nu toch ook Hellfest gedaan, dus doen wel metal fests. RW heeft ze recent nog gehad + RW gaat denk ik met RATM en Rammstein volgend jaar al wel wat andere mogelijkheden hebben qua grote stevige namen.
Hellfest boekt wel een stuk breder qua headliners dan Graspop.

Denk daarnaast niet dat er een reden is om aan te nemen dat rammstein volgend jaar festivals gaat doen
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Nine inch nails 's avonds in de marquee op graspop zou echt fantastisch goed werken!
Zo tegelijkertijd met Ghost ofzo zou ideaal zijn!

Niet realistisch, maar leuke verrassing: SOAD of Tool
Zou prachtig zijn, helaas is daar Rock Werchter dan weer :/
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.450
7.022
Zou prachtig zijn, helaas is daar Rock Werchter dan weer :/

Ligt eraan, ik zie Rock Werchter toch niet zo snel een headlinercombinatie van SOAD, Tool en RATM neerzetten. Als een RATM echt festivals zou doen, dan geeft dat Graspop hopelijk wat meer kans om een speciale headliner te boeken die normaal niet lukt.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Ligt eraan, ik zie Rock Werchter toch niet zo snel een headlinercombinatie van SOAD, Tool en RATM neerzetten. Als een RATM echt festivals zou doen, dan geeft dat Graspop hopelijk wat meer kans om een speciale headliner te boeken die normaal niet lukt.
Ik denk ook dat - als al deze bands naar België komen - Live Nation er minstens één op Graspop zet. Rock Werchter zal toch altijd uitverkopen (denk ik), ongeacht of ze alledrie komen of er slechts 1 van de 3 heen reist.
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Voor mij is vrijwel alles wat werd genoemd als headliner wel OK. Alleen Avenged Sevenfold mag wegblijven, met hun slappe excuses voor het uitstellen van hun Tour. En ik vind de band zelf ook niet veel voorstellen, dat is uiteraard ook wel een factor.

Als ik de grote headliners even buiten beschouwing laat en naar het "midden" van de affiche kijk, dan vind ik Alcatraz eigenlijk al jaren aan een stuk veel interessanter en beter programmeren. Mogelijk ook voor een deel doordat Alcatraz meer voor de metal gaat en niet zo breed wil/moet gaan als Graspop. Hoop dat ze 't daar volgend jaar wat beter doen.

En doe eindelijk eens aan een minimale vernieuwing. Doe eens gek en nodig geen enkele groep uit die al 40 jaar of langer bestaat.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Ligt eraan, ik zie Rock Werchter toch niet zo snel een headlinercombinatie van SOAD, Tool en RATM neerzetten. Als een RATM echt festivals zou doen, dan geeft dat Graspop hopelijk wat meer kans om een speciale headliner te boeken die normaal niet lukt.
Gewoon SOAD, RATM, Tool en Nine Inch Nails als headliners op Werchter. Metallica, Slipknot, Ghost en Gojira op Graspop.

Muse, Arctic Monkeys en Editors moeten ze dan maar op Boutique of Classic duwen.
 
  • Haha
Waarderingen: nikita

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Gewoon SOAD, RATM, Tool en Nine Inch Nails als headliners op Werchter.
Natte droom
season 1 running GIF by Dream Corp LLC
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.450
7.022
Gewoon SOAD, RATM, Tool en Nine Inch Nails als headliners op Werchter. Metallica, Slipknot, Ghost en Gojira op Graspop.

Muse, Arctic Monkeys en Editors moeten ze dan maar op Boutique of Classic duwen.

Metallica bestaat al wel langer dan 40 jaar ?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Onder het motto: we doen eens zot.

Wat dachten jullie van bands als green day, queen+Adam lambert, bon Jovi, .. als mogelijk headliner materiaal? Misschien zelfs Toto in een constructie met meerdere headliners.

Bedoel Daarom niet persee allemaal in dezelfde editie maar denk wel dat deze bands aantrek zullen hebben, alleszins meer dan Ozzy die voor de zoveelste keer komt lijkt mij dan
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Onder het motto: we doen eens zot.

Wat dachten jullie van bands als green day, queen+Adam lambert, bon Jovi, .. als mogelijk headliner materiaal? Misschien zelfs Toto in een constructie met meerdere headliners.

Bedoel Daarom niet persee allemaal in dezelfde editie maar denk wel dat deze bands aantrek zullen hebben, alleszins meer dan Ozzy die voor de zoveelste keer komt lijkt mij dan.
Eerste gedacht. Alsjeblieft niet. Maar goed ze zullen inderdaad zo nu en dan wel dat soort namen moeten boeken voor de breedte. Want mijn post over Judas Priest en Iron was een geintje, maar ze staan er natuurlijk wel pijnlijk vaak. En de komende 20 jaar zal er ook nog wel 12x Volbeat staan, en 10x Avenged Sevenfold. Hoop dat ze wel hun festival kunnen blijven vernieuwen zo nu en dan.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
678
624
Onder het motto: we doen eens zot.

Wat dachten jullie van bands als green day, queen+Adam lambert, bon Jovi, .. als mogelijk headliner materiaal? Misschien zelfs Toto in een constructie met meerdere headliners.

Bedoel Daarom niet persee allemaal in dezelfde editie maar denk wel dat deze bands aantrek zullen hebben, alleszins meer dan Ozzy die voor de zoveelste keer komt lijkt mij dan
Ik zou zeggen te soft, maar als Foreigner er kan staan, dan kan alles!
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Green Day ja, Queen ja
Bon Jovi qua muziek ja, maar eerlijk gezegd is dat een van de slechtste optredens die ik ooit al heb gezien. Op TW Classic kon die man geen noot zuiver zingen, was toen zeer blij dat ik via vrijwilligerswerk kon kijken, want als ik had betaald, zou ik me flink in de zak gezet voelen. Zo dat is er uit
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Gebruikers die dit onderwerp bekijken